Przywieszanie sie obrotow
Strona 1 z 1
Witam forumowiczow, 2 tygodnie temu kupilem autko, powymienialem paski, olej, plyny i ... przeczyscilem przepustnice bo byla mocno zabrudzona. Od tamtego czasu przywieszaja sie obroty podczas opadania. Przykladowo na cieplym silniku dojezdzam do krzyzowki, zatrzymuje sie wyrzucam na luz i obroty zatrzymuja sie na 1500, po okolo 7 sekundach opadaja do 1100 po nastepnych kilku sekundach spadaja do 800-900. Wykrecilem cala przepustnice, wyczyscilem bardzo dokladnie lacznie z regulatorem biegu jalowego zlozylem i ku mojemu rozczarowaniu nic sie nie zmienilo. Moze ta usterka nie jest zbyt powazna, ale denerwuje mnie to bo powinno byc inaczej
Jezeli ktos potrafi mi pomoc to bardzo bede wdzieczny. Pozdrawiam
- Od: 21 sty 2006, 00:38
- Posty: 13
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: Mazda 323 F 1.8 GT (BG)
Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F 1,6 '92, miałem ten sam problem ale rozwiązałem w prosty sposób, wymiana filtra powietrza wraz z czyszczeniem przepływomierza.
Czytając to forum można się dowiedzieć że ten problem występuje nagminnie i analizując go należy przyjąć nastepujący schemat:
– wymiana filtra powietrza
– czyszczenie przepływomierza
– wymiana filtra paliwa
– wymiana świec
– wymiana przewodów WN
– regulacja mieszanki
co niektórzy sugerują przestawienie zaplonu, ale to może mieć również wpływ na paliwożerność
Pozdrawiam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F 1,6 '92, miałem ten sam problem ale rozwiązałem w prosty sposób, wymiana filtra powietrza wraz z czyszczeniem przepływomierza.
Czytając to forum można się dowiedzieć że ten problem występuje nagminnie i analizując go należy przyjąć nastepujący schemat:
– wymiana filtra powietrza
– czyszczenie przepływomierza
– wymiana filtra paliwa
– wymiana świec
– wymiana przewodów WN
– regulacja mieszanki
co niektórzy sugerują przestawienie zaplonu, ale to może mieć również wpływ na paliwożerność
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2006, 15:50
- Posty: 11
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F'92 1,6 16V
andrzeej napisał(a):a co to takiego i jakie funkcje spełnia
Amortyzator zamkniecia przepustnicy, odpowiada za to, żeby obroty po wyrzuceniu na luz nie leciały na łeb na szyje, tylko w końcowej fazie zatrzymały sie na moment w okolicy 1000rpm (czy jak kto tam ma w swoim silniku ustawione) a dopiero potem łagodnie opadly na nominalne dla biegu jalowego, jakies 750rpm.
Jak sam zauważyłes przepustnica w końcowej fazie, dzięki niemu, zamyka się powoli, zostawiając jeszcze pewną dawkę powietrza wlatującą do kolektora jej kanałem. Dawka zmiejsza sie powoli, przez co uzyskujemy efekt zatrzymania na chwile obrotów na danym poziomie i późniejszego ich powolnego już opadania. Krótko mówiąc, jest to po to by nie odcinać gwałtownie dopływu powietrza do silnika – a powolić złapać nominalne obroty.
Ravo ma pewnie racje, to lubi sie blokować
Aha, tylko bron Cię Boże kręcić tą śrubą która jest na spodzie tego ustrojstwa. To nie zegarek żeby się tym bawić, rozregulujesz to nie wiem kto Ci to potem ładnie ustawi
Be yourself no matter what they say
- Od: 10 mar 2005, 17:09
- Posty: 179
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged
MartiniS napisał(a):Aha, tylko bron Cię Boże kręcić tą śrubą która jest na spodzie tego ustrojstwa. To nie zegarek żeby się tym bawić
dizeki




Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
- Od: 19 sie 2005, 20:13
- Posty: 60
- Skąd: Wolbrom
- Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p
andrzeej napisał(a):wiec to tak ma byc to niech tak zostanie
Tak zdecydowanie, tak ma być
Kornel napisał(a):akurat srube ta wkrecilem maksymalnie do dolu
Skoro skręciłeś to troche zonk, bo jak problem wyjasnisz to nadal bedzie szaleństwo.
A TPS'u kolega nie ruszał?
Be yourself no matter what they say
- Od: 10 mar 2005, 17:09
- Posty: 179
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości