Po wymianie filtrów(paliwa i powietrza) spadła moc auta?!
1, 2
wITAM.
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa(KC 100) i powietrza(równiez Knecht).Robiłem to oczywiście wcześniej z tym ze zawsze na orginalne.Ku mojemu zaskoczeniu dzisiaj po odbyciu dosc długiej trasy stwierdzłem ze z autem dzieje się cos dziwnego.Na pierwszych biegach jest ok ale przy 4 czy 5 przy prędkosci około 100km/h juz tragedia auto po prostu nie przyspiesza przy około 2000 obroty stają w miejscu,Cisnę do podłogi i nic a jak juz przyspieszy to dopiero po kilku sek i to bardzo powoli.Jak to mozliwe?! czy to moze byc wina filtra?Dodam ze przy dokręcaniu trochę go pogiełem.Gdzie szukać przyczyny
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa(KC 100) i powietrza(równiez Knecht).Robiłem to oczywiście wcześniej z tym ze zawsze na orginalne.Ku mojemu zaskoczeniu dzisiaj po odbyciu dosc długiej trasy stwierdzłem ze z autem dzieje się cos dziwnego.Na pierwszych biegach jest ok ale przy 4 czy 5 przy prędkosci około 100km/h juz tragedia auto po prostu nie przyspiesza przy około 2000 obroty stają w miejscu,Cisnę do podłogi i nic a jak juz przyspieszy to dopiero po kilku sek i to bardzo powoli.Jak to mozliwe?! czy to moze byc wina filtra?Dodam ze przy dokręcaniu trochę go pogiełem.Gdzie szukać przyczyny
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
male ciśnienie paliwa pewnie masz, może któryś wężyk załamałeś albo coś z filtrem – raczej paliwowym bo powietrza to duże takie silniki nie potrzebują.
a może przyczyna jest coś innego nie związanego z filtrami? zapłon czy któryś czujnik... sprawdz błędy i uzupełnij profil bo nawet nie wiemy czym jeździsz
a może przyczyna jest coś innego nie związanego z filtrami? zapłon czy któryś czujnik... sprawdz błędy i uzupełnij profil bo nawet nie wiemy czym jeździsz
bikus napisał(a):male ciśnienie paliwa pewnie masz, może któryś wężyk załamałeś albo coś z filtrem – raczej paliwowym bo powietrza to duże takie silniki nie potrzebują.
a może przyczyna jest coś innego nie związanego z filtrami? zapłon czy któryś czujnik... sprawdz błędy i uzupełnij profil bo nawet nie wiemy czym jeździsz
Oj potrzebują i to sporo na wolnych obrotach czuć mocne zasysanie powietrza a co dopiero przy pełnym rozpędzeniu turbosprężarki.
A co do problemu to czy samochód dobrze odpala po postoju? Jaki nr filtra powietrza założyłeś?
Neonixos666 – z góry założyłem że kolega ma benzyniaka i stąd moje domniemania
przy turbodieslu to co innego 
Neonixos666 napisał(a):Jaki nr filtra powietrza założyłeś
Racja może filtr z benzyniaka, bo pasują zamiennie.

foto z poradnika Diesla.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Nic nie dało odkręcenie i ponowne zamontowanie filtra paliwa,dalej to samo,obawiam się że to może być coś z turbiną..ale z drugiej strony byłby to bardzo dziwny zbieg okolicznosći .Filtr powietrza dałem dobry(na zdjęciu zółty).Chyba się szarpnę na oryginalny filtr paliwa zamontuję i przynajmniej będę miał pewnośc ze to nie tu problem.Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł
Dopisano 18 gru 2012, 08:25:
Co do odpalania auta na postoju odpala dobrze ale to może dlatego że tydzien temu musiałem kupic nowy akumulator.!..no i przy okazji myślałem że wymienię te filtry i wymieniłem
Dopisano 18 gru 2012, 08:25:
Co do odpalania auta na postoju odpala dobrze ale to może dlatego że tydzien temu musiałem kupic nowy akumulator.!..no i przy okazji myślałem że wymienię te filtry i wymieniłem
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
szkoda że nie pamiętasz oznaczeń filtra. Jeśli nie miga kontrolka świec a problem zaczął się gdy wymieniłeś filtr paliwa i powietrza to zrób tak: Omiń na chwilę filtr paliwa łącząc oba przewody wchodzące do niego i przejedź się kawałek.
Nie dymi na czarno podczas przyśpieszania?
Nie dymi na czarno podczas przyśpieszania?
Spróbowałem z przewodami,dałem stary(taki jak był wczesniej)oryginalny filtr i niestety nic to nie dało.
Żauważyłem tez objaw że obroty wzrastają ale prędkość już nie no i najbardziej jedzie się cięzko pod górę.
Ruszyc z miejsca pod górkę dramat wtedy nawet niskie biegi nie pomagają trzeba jechać na jedynce albo ledwo,ledwo na dwójce.No i zredukować z wyszego na niszy bieg nie ma takiego problemu ale odwrotnie już tak.Dodam też że nie wygląda to tak jakby ślizgało się sprzegło czy uciekało gdzieś lewe powietrze.Ktoś coś kuma?!
Żauważyłem tez objaw że obroty wzrastają ale prędkość już nie no i najbardziej jedzie się cięzko pod górę.
Ruszyc z miejsca pod górkę dramat wtedy nawet niskie biegi nie pomagają trzeba jechać na jedynce albo ledwo,ledwo na dwójce.No i zredukować z wyszego na niszy bieg nie ma takiego problemu ale odwrotnie już tak.Dodam też że nie wygląda to tak jakby ślizgało się sprzegło czy uciekało gdzieś lewe powietrze.Ktoś coś kuma?!

- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
Sprzęgło jak nic. Jeśli obroty rosną a prędkość nie to ewidentnie uślizg sprzęgła. Sprzęgło dobrze działa? Może wysprzęglik nie pracuje poprawnie i delikatnie wysprzęgla auto, ja bym na początek wymienił płyn w układzie sprzęgła. Na wyższych biegach będzie to bardziej widoczne. Gdy szybko puścisz sprzęgło np. z 2 na 3 to czujesz mocne szarpnięcie?
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
omijałeś filtr paliwa? Sprawdzałeś czy wężyk do boost sensora jest cały i na miejscu? czy taki czarny wężyk wchodzi w obudowę filtra powietrza? cięgno od turbiny działa i jest odpowiednie podciśnienie?
Omijałem filtr paliwa,cięgno(to przy turbinie jeśli dobrze myślę) tez lużno chodzi góra dół,mechanik sprawdzał ćiśnienie w silniku i mówił że jest ok,sprawdzę jeszcze ten węzyk przy filtrze powietrza i oczywiście dam znać
.Już nawet nie łączyłbym tej przypadłości z wymianą filtrów to chyba zbieg okolicznośći,no i niestety muszę przyznać ze często wyjezdzałem paliwo prawie do konca.Pocieszam się ze nie swieci zadna kontrolka choć marne to pocieszenie gdy auto ledwo jedzie nie mam szans nawet z tico!?Sprawdzę jeszcze czy wszystkie zaróweczki w liczniku działają,może któraś nie działa i dlatego zadna kontrolka nie świeci,kiedys tak miałem w poprzednim aucie,nie wiem moze mi juz odbija
A co do warsztatów na podkarpaciu(najlepiej najblizej Bieszczad) możecie kogos z czystym sumieniem polecić?
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
myślę że to nie wina pompy, a raczej coś z doprowadzeniem paliwa lub jego sterowanie.
Odłącz jeszcze na próbę wężyk od zaworu EGR.
Odłącz jeszcze na próbę wężyk od zaworu EGR.
Ostatnio edytowano 22 mar 2013, 22:03 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Uff...właśnie wziełem auto od mechanika,jestem nim strasznie rozczarowany choć przeczytałem tu jakiś jeden wpis na forum(pewnie pisał sam)chodzi o auto-rex Trzebowniskach specjalizacja mazdy (koło Rzeszowa).Przez telefon mówił że auto już dobrze chodzi Na pytanie co się stało jego odpowiedz-wszystko po trochu?! Powiedział mi że strasznie się orobili, zrobili wszystko po kolej(mieli tylko sprawdzić przyczynę)?!..Po przyjezdzie wsiadam w auto i dalej to samo.Czyli można powiedziec ze wszystko tylko nie to co trzeba! .Gościu oczywiście się poddał mówi że to pewnie pompa lub wtryski.To po co mówi mi że wszystko ok?!.Ja nie miałem się już siły z nim się wykłócać jego odpowiedz na wszystko to-cholera wie.Skasował mnie 600zł(z częsci to tylko uszczelka pokrywy zaworów choć i tego nie jestem pewien z tych nerwów zapomniałem zaządac paragonu)
I to jest zakład specjalizujący się w mazdach?!
Auto jak słabe było tak jest,problemów tylko więcej.
Po odebraniu;
_Straszny smród(topionego plastiku lub oleju)
-Po chwilowej jezdzie zaczeły piszczec paski dzwonię do gościa a jego odpowiedz ze pewnie przypala się olej na silniku,a co do pasków klinowych...szok-z paskami tak musi być bo one są praktycznie nie do dostania(a przeciez wystarczy je naciągnąc no i kupić też bardzo łatwo)-specjalista od mazd?!
Dzisiaj spróbowałem jeszcze włączyc klimatyzację i znowu szok nie załącza się wogle (chociaż smigała az miło).
Koniecznie w najblizszym czasie planuję złozyc temu panu jeszcze raz wizytę.
Dopisano 23 mar 2013, 11:26:
Wniosek co do usterki to pompa lub wtryski.wiem ze to rozlegle pisany temat na forum.
Ale bardzo dużo postów jest już starych.
Ma ktos jakiś pomysł co,jak i gdzie przedewszystkim
Chodzi o demontaż regenerację itp.itd
I to jest zakład specjalizujący się w mazdach?!
Auto jak słabe było tak jest,problemów tylko więcej.
Po odebraniu;
_Straszny smród(topionego plastiku lub oleju)
-Po chwilowej jezdzie zaczeły piszczec paski dzwonię do gościa a jego odpowiedz ze pewnie przypala się olej na silniku,a co do pasków klinowych...szok-z paskami tak musi być bo one są praktycznie nie do dostania(a przeciez wystarczy je naciągnąc no i kupić też bardzo łatwo)-specjalista od mazd?!
Dzisiaj spróbowałem jeszcze włączyc klimatyzację i znowu szok nie załącza się wogle (chociaż smigała az miło).
Koniecznie w najblizszym czasie planuję złozyc temu panu jeszcze raz wizytę.
Dopisano 23 mar 2013, 11:26:
Wniosek co do usterki to pompa lub wtryski.wiem ze to rozlegle pisany temat na forum.
Ale bardzo dużo postów jest już starych.
Ma ktos jakiś pomysł co,jak i gdzie przedewszystkim
Chodzi o demontaż regenerację itp.itd
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
Czekaj bo nie rozumem za co zapłaciłeś te 600zł? za uszczelkę? Nic nie zaprawili i skasowali? szok
Jeśli auto stało się takie w przeciągu krótkiego czasu to na pewno nie jest to wina zużycia pompy czy wtryskiwaczy. Bardziej obstawiam zawór SPV lub coś z dopływem paliwa.
skąd jesteś ?
Jeśli auto stało się takie w przeciągu krótkiego czasu to na pewno nie jest to wina zużycia pompy czy wtryskiwaczy. Bardziej obstawiam zawór SPV lub coś z dopływem paliwa.
skąd jesteś ?
Zapłaciłem 500 za robotę?!,a tak naprwdę rzekome sprawdzenie przyczyn przez które auto stało się tak strasznie mułowate.Najbardziej nie rozumiem jak mozna mówić ze jest ok. skoro po przyjezdzie okazuje się zę nie.
Wszystko w takim razie było ok(egr,spv,turbina,rozrząd)).Usłyszałem ze mozliwosc jest tylko jedna wtryski lub pompa.Za to+ uszczelka skasowali mnie 600 zł z dojazdem wyniosło mnie to jakies 900 stów.
Czuję się jak frajer.
Jestem z okolic Sanoka niestety od bj-tek nie ma tu za bardzo fachowców.Choć najbardziej zalezy mi na miejscu gdzie mozna zregenerować taką pompę(a może lepiej kupić używaną?)
Włożyłem już trochę w ten samochód przejechałem nim już około 70 tyś.Oprócz rdzy sprawdzał się naprawdę super,do tego stopnia ze namówiłem brata tez na kupno mazdy(3) niestety ostatnio...szwankuje
Dodam jeszcze tylko że nie do konca stało się to tak nagle.
Wszystko w takim razie było ok(egr,spv,turbina,rozrząd)).Usłyszałem ze mozliwosc jest tylko jedna wtryski lub pompa.Za to+ uszczelka skasowali mnie 600 zł z dojazdem wyniosło mnie to jakies 900 stów.
Czuję się jak frajer.

Jestem z okolic Sanoka niestety od bj-tek nie ma tu za bardzo fachowców.Choć najbardziej zalezy mi na miejscu gdzie mozna zregenerować taką pompę(a może lepiej kupić używaną?)
Włożyłem już trochę w ten samochód przejechałem nim już około 70 tyś.Oprócz rdzy sprawdzał się naprawdę super,do tego stopnia ze namówiłem brata tez na kupno mazdy(3) niestety ostatnio...szwankuje
Dodam jeszcze tylko że nie do konca stało się to tak nagle.
Ostatnio edytowano 26 mar 2013, 14:12 przez bogumilh, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2010, 19:03
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości