Klekot silnika 2.0Benz.

Postprzez Zapp » 26 lut 2013, 21:08

Witam
mój problem jest dosyć dziwny bo nie znalazłem na niego odpowiedzi.
Pierwsze klekotanie zaczęło się pare mcy po zakupie auta... okazał się to kolektor ssący, lecz teraz wykluczyłem taką możliwość, że to znowu to, załączam filmik o co dokładnie chodzi, dodam że klekot pojawia się na zimnym i bardziej na ciepłym silniku, na zimnym zaraz na początku przy obecnej temp (0 do -5 st)nie jest czasem słyszalny a czasem od razu, dźwięk zaczyna się od okolo 1500-2000obr i przestaje przy przyspieszaniu pozniej przy zmianie biegow gdy zchodzi z obrotów klekocze w sposob porownywalny do blow offa (eh tylko szkoda ze taki wkurzający heeh) j przy jeździe ze stałą prędkością po upuszczeniu pedału gazu, po całkowitym zwolnieniu przestaje, oraz powyżej 5000 również przy przyspieszaniu, nie da się przyzwyczaic bo jadąc lekkim gazem 110-120 klekocze cały czas:/
Obstawiam coś z wałkiem rozrządu albo łańcuch ?
Proszę zwrocic uwagę ze przy schodzeniu do obr. jałowych na chwilke znow pojawia się ten dźwięk i na wolnych można usłyszeć taki lekki klekocik(filmik nr2)
HELP <glupek2> <glupek2> <glupek2>
nr1 – http://youtu.be/PqfvYQJpIuY
nr2 – http://youtu.be/LfifcKA3tPA
AndY ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez VPM » 26 lut 2013, 23:53

witam jak dla mnie to powinieneś sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył jeden wałek o ząbek ewentualnie jak rozbierzesz to sprawdź luzy na zaworach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Marcis » 27 lut 2013, 14:40

a może łańcuch rozrządu lub łożysko jakieś zatarte.... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Zapp » 28 lut 2013, 15:59

hmm no nie wiem właśnie łańcuch wygląda ok chociaż nie wiem jak luzny powinien byc, nakręciłem też filmik z luzem łańcucha ale pokazane jest tylko luz między zębatkami wałków, wiec to chyba na niewiele sie zda... może sie tak dziać przy "uszkodzonych" prowadnicach łańcucha ? albo moze napinacz się blokuje... problem w tym że nie wiem jak go zlokalizować i wykrecić :P
Co do tego że łańcuch przeskoczył to raczej niemożliwe więc odpada.
i Jak sprawdzić luz zaworów ? da sie to zrobić zdejmując tylko pokrywę ?
AndY ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez lukaszm » 28 lut 2013, 16:06

Zapp napisał(a): Jak sprawdzić luz zaworów ? da sie to zrobić zdejmując tylko pokrywę ?


podobno tak, mechanikowi kazałem to zrobić razem z wymianą uszczelki pokrywy zaworów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Zapp » 28 lut 2013, 23:33

no tak tylko co dalej hehe bede musiał oddać auto do mechanika ale potrzebuje i nie wiem kiedy to nastąpi :/ objawy nie wskazuja na luźne zawory ale no coś ten dźwięk dobiega właśnie stamtąd...
Acha dodam jeszcze ze czasem na biegu jałowym auto sie trzepie jak stary diesel... a czasem cisza
ogolnie silnik chodzi dobrze nie muli i chodzi równo poza tym szpetnym dźwiękiem :/
AndY ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez Marcis » 2 mar 2013, 11:16

a masz gaz? Może któryś zawór wypalony jest? Napinacz da się sprawdzić tylko trzeba żeby pasek lub łańcuch był zdjęty i nim pokręcić. Czy chodzi lekko i cicho i czy luzów nie ma.

Dopisano 2 mar 2013, 10:16:

a masz gaz? Może któryś zawór wypalony jest? Napinacz da się sprawdzić tylko trzeba żeby pasek lub łańcuch był zdjęty i nim pokręcić. Czy chodzi lekko i cicho i czy luzów nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Zapp » 4 wrz 2013, 22:39

Witam po dość długim milczeniu badzo dobry fachowiec polecony przez znajomego szybko zdiagnozował usterkę i niestety okazała się być bardzo przykrą informacją... problemem były panewki... oczywiście spier.... je poprzedni mechanior ktory je wymieniał bo myślał że klepią i pow. że jedna nadaje sie do wymiany( a i tak winą okazał się kolektor ssący dobrze wszystkim znany)
raz że nie dopasował panewek tylko jakie doszły takie założył to poskładał to jak "osłone pod silnik".
po około 2 miesiącach zaczeły sie odzywać a że ja bez auta jak bez reki to odwlekłem naprawę na pół roku i efekt taki że wał korbowy do szlifu, panewki nowe, korbowody nowe trzebaby było dać aby to zrobić... naturalnie nieopłacalna robota rzędu około 3500zł więc skończyło się na wymianie części silnika (kupiłem rozebrany silnik z nieruszanym dołem, tajle przełożone ze starego i koszt około 1400pln i hula jak nowy.
Taka przestroga a moze pomoc dla innych i odradzam grzebanie w wale każdemu!! tymbardziej że te tajle w maździe to jednorazówki jednym zdaniem nie ruszaj g... bo śmierdzi pustym kontem.
AndY ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323