Czy zmieniamy ustawienia gazu na zimę i lato

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez marsik32 » 16 lut 2013, 20:22

Witam. Czytam forum i jak widzę wielu z Was jest mocno zorientowana w temacie LPG. Ja w większości nie wiem o czym piszecie. Jednak jedno mnie zaniepokoiło. W kilku postach wyczytałem że silniki różnie się zachowują zima i latem i że niektórzy z Was zmieniają sami te ustawienia. Ja chcę założyć Stag 300 plus z wtryskami Hana i osprzętem Tomasetto. Z uwagi na to że większość roku będę jeździł po mroźnej Norwegi, a jak wiadomo zimy są tam bardziej zdecydowane niż u nas i temperatury spadają niejednokrotnie poniżej -20 i więcej i utrzymuje się nawet przez kilka tygodni pytanie moje brzmi czy ta instalacja to dobry wybór, czy powinienem się spodziewać kłopotów w użytkowaniu czy ewentualnie polecacie inny zestaw. Zależy mi na instalacji bezobsługowej bo w przeciwnym razie nie ma to dla mnie sensu. Liczę na Wasze dobre słowo. Pozdrawiam.
marsik32
 

Postprzez gik » 17 lut 2013, 00:20

Problem to możesz mieć z tankowaniem gazu, kiedyś jak było w okolicy -18 to nie dało się zatankować, ale może przyczyna było to ,że butle były na wierzchu a nie pod ziemią.

Ja nie słyszałem o zmianie ustawień w zimie i lato, gaz stroi się na ciepłym silniku, jak masz sprawny termostat to silnik będzie utrzymywał optymalną temperaturę i ustawienia będą ok.
Na pewno potrzebujesz wysokiej jakości i stabilności termicznej reduktor, więc zainwestuj w jakiś markowy, wtryski ok, byle dobrane do mocy były, stag jest tez ok.

W takich temperaturach to przełączenie na gaz będzie chwilę trwało, nagrzanie motoru z -20 do + 30 chwile zajmie, dlatego przy krótkich odcinkach może się nie opłacać
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez SebastianS » 17 lut 2013, 18:59

marsik32 napisał(a):Witam. Czytam forum i jak widzę wielu z Was jest mocno zorientowana w temacie LPG. Ja w większości nie wiem o czym piszecie. Jednak jedno mnie zaniepokoiło. W kilku postach wyczytałem że silniki różnie się zachowują zima i latem i że niektórzy z Was zmieniają sami te ustawienia. Ja chcę założyć Stag 300 plus z wtryskami Hana i osprzętem Tomasetto. Z uwagi na to że większość roku będę jeździł po mroźnej Norwegi, a jak wiadomo zimy są tam bardziej zdecydowane niż u nas i temperatury spadają niejednokrotnie poniżej -20 i więcej i utrzymuje się nawet przez kilka tygodni pytanie moje brzmi czy ta instalacja to dobry wybór, czy powinienem się spodziewać kłopotów w użytkowaniu czy ewentualnie polecacie inny zestaw. Zależy mi na instalacji bezobsługowej bo w przeciwnym razie nie ma to dla mnie sensu. Liczę na Wasze dobre słowo. Pozdrawiam.

Reduktor Tomasetto (jak sądzę – Alaska) to zły pomysł do Premacy – po pierwsze za mało wydajny, po drugie – o niewystarczającym zapasie termiki dla opisywanych warunków eksploatacji. Nie widzę konkurencji dla Magica III evo II – to jest termiczny gigant o niewiarygodnej sprawności przepływu ciepła z wody do gazu. W warunkach norweskiej zimy zwłaszcza – tylko ten reduktor!
Co do zmiany ustawień – absolutnie nie ma takiej potrzeby – od tego są korekcje w funkcji temperatury gazu, żeby nie musieć przejmować się wariacjami klimatu. Auto powinno jeździć na tych samych nastawach latem i zimą. Oczywiście trzeba się liczyć z tym, że nawet najlepsze wtryskiwacze LPG IV generacji nie będą tak stabilne w perspektywie dużych przebiegów, jak wtryski benzyny, więc należy co 10.000km zlecić sensownemu gazownikowi podpięcie się do systemu i skontrolowanie nastawów z opcją ich skorygowania w razie potrzeby.
GZW Odbudowa i Tuning. Profesjonalne instalacje LPG
Zbrosławice / Gliwice
Tel. 889 77 11 77
http://gzw.pl
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 02:27
Posty: 20
Skąd: Zbrosławice / Gliwice
Auto: Kilka różnych :–)

Postprzez robaknow » 27 lut 2013, 10:53

Ustawienia takie same, w końcu LPG załączysz np przy temp 20-30*C, wiadomo latem motor będzie się nagrzewał krócej. U mnie jest LPG ustawione na 20*C i zimą załączy po 4-6km latem 2-3km.
Tak jak kolega wyżej pisał przy dojazdach do pracy rzędu 7-8 km zimą jest mały zysk, ale jest :D
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG