
Ubytki oleju silnikowego – brak widocznych wycieków
1, 2
witam...nie wiem co mam robic
sprawdzałwm silnik i wiem ze cisnienie w tłokach jest dobre:) , pompa paliwowa (cisnienie oki:) .aparat zapłonowy tez dobry i nawet uszczelka pod głowica jest dobra ale nadal znika olej a silnik suchy(podałem wczesniej ... ze mokry ale to był płyn od wspomagania)pomozcie mi dojsc do ładu z tym silnikem bo ja juz rece rozkładam aha na ok 300km bierze 1litr oleju(mobil1 10w-40) zapomniałem dodac ze strasznie trzeba go długo krecic zeby zapalił.czekam na...z gory wielkie dzieki

- Od: 1 lut 2006, 23:37
- Posty: 13
- Auto: 1.5 16v
beatles
pisałeś wcześniej że grzeje Ci się silnik
moim zdaniem poprzedni właściciel przegrzał silnik (lub ty to zrobiłeś)
a jeżeli tak było to nie ma siły olej musi brać
stąd tez moze byc powietrze w układzie chłodzenia (uszczelka pod głowicą nie trzyma)
może wymiana uszczelek pod głowicami i pierścieni na krótki okres czasu pomogła by.
przemawia zatym też fakt że:
poza tym możesz nie widzieć że dymi na niebiesko bo w zimie widać głównie parę wodną. Ale na pewno to czuć
pisałeś wcześniej że grzeje Ci się silnik
moim zdaniem poprzedni właściciel przegrzał silnik (lub ty to zrobiłeś)
a jeżeli tak było to nie ma siły olej musi brać
stąd tez moze byc powietrze w układzie chłodzenia (uszczelka pod głowicą nie trzyma)
może wymiana uszczelek pod głowicami i pierścieni na krótki okres czasu pomogła by.
przemawia zatym też fakt że:
beatles napisał(a):strasznie trzeba go długo krecic zeby zapalił
poza tym możesz nie widzieć że dymi na niebiesko bo w zimie widać głównie parę wodną. Ale na pewno to czuć
Ostatnio edytowano 7 lut 2006, 22:09 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
emmarek napisał(a):XsiX
pisałeś wcześniej że grzeje Ci się silnik
że jak?
a mógłbyś to zacytować
moim zdaniem poprzedni właściciel przegrzał silnik (lub ty to zrobiłeś)
jedyne co przegrzałem to zwoje mózgowe
próbując odszyfrować o czym ty do mnie piszesz

Moze niech raz jeszcze tego posta napisze ( po oblukaniu wszystkiego co widac z kanału )Puhcio napisał(a):może niech najpierw sprawdzi przyczynę ubywania oleju niż od razu nowy silnik kupować
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
I niech napisze wszystko, co widział i co wie w jednym wątku, a nie w różnych tematach czy FORACH
.
Aby skutecznie pomóc, trzeba wiedzieć możliwie najwięcej.
Choć i tak pewnie silnik do wymiany
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Aby skutecznie pomóc, trzeba wiedzieć możliwie najwięcej.
Choć i tak pewnie silnik do wymiany
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Mam podobnie jak beatles... z ta roznica, ze po wyeliminowaniu wyciekow zewnetrznych dolewam ok 1 litra oleju na 1000 do 1500 km. Jestem jednak swiadomy, ze padnieta jest uszczelka pod glowica (saczenie spod uszczelki, tlusta maz w zbiorniczku wyrownawczym ukladu chlodzenia) jednak jeszcze nie wymieniam tych uszczelek. trzeba sie do tego przygotowac psychicznie i finansowo
beatles
sprawdz jeszcze wlasnie zbiorniczek plynu chlodzacego a wlasciwie szabelke czy aby nie byla zatluszczona lub czy nie masz w zbiorniczku piany – doskonale widoczne po wyjeciu szabelki pomiedzy otworkami szbelki.
pozdrawiam
beatles
sprawdz jeszcze wlasnie zbiorniczek plynu chlodzacego a wlasciwie szabelke czy aby nie byla zatluszczona lub czy nie masz w zbiorniczku piany – doskonale widoczne po wyjeciu szabelki pomiedzy otworkami szbelki.
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
niestety te auta tak mają, bardzo łatwo je przegrzać ( to nie nissan czy toyota) a potem pozostaje tylko jedno: swap, ewentualnie remoncik czego przy tym konkretnym silniku nie polecam, wiele przeszkód ogólnych (np. aluminiowy blok), aby to zrobić dobrze i w rozsądnych pieniądzach
a tak przy okazji to zmień świece, to będzie lepiej palił ( przy takiej konsumpcji oleju trzeba robić to trochę częściej)
poza tym zima sie kończy i jeśli chcesz tak jeździć to zmień olej na 15W 40 (tylko dobrej jakości) powinno być trochę lepiej
a tak przy okazji to zmień świece, to będzie lepiej palił ( przy takiej konsumpcji oleju trzeba robić to trochę częściej)
poza tym zima sie kończy i jeśli chcesz tak jeździć to zmień olej na 15W 40 (tylko dobrej jakości) powinno być trochę lepiej
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
Beatles, a może czujnik ciśnienia oleju się poddał
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= – zajrzyj tutaj
pzdr,
Wasiek

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= – zajrzyj tutaj
pzdr,
Wasiek
- Od: 20 sty 2006, 19:59
- Posty: 23
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 '93r. 1.8 16V
beatles napisał(a):własnie o to chodzi ze nie dymi i uszczelka jest dobra(na karzdym tłoku sprawdzane cisnienie)a olej znika:(
Ciśnienie sprężania nie oznacza, że silnik nie spala oleju. Ja mam ciśnienie prawie jak w nowym i też dolewam, no ale ilości rozsądne (w porównaiu z 3,3 lira na 1000, mi taka ilość chyba wystarczy od wymiany do wymiany
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ale przyznam, że dziwi mnie "niedymienie" przy takim ogromym ubytku

Jak napisał gdzieś newbie – to tylko samochód i musi być ktoś, kto ten silnik zdiagnozuje.
ja obstawiam uszczelkę pod głowicą,wywala olej prosto w wydech .....chociaż kiedyś miałem taki patent w polonezie, na 100 km znikało pół litra oleju,Myślałem ze tyle spala ale nie kopcił. POd silnikiem było sucho,ale pewnego dnia zobaczyłem małą kropelkę oleju wiszącą pod sprzęgłem. Okazało się że rozwalony był simering między silnikiem a skrzynią.POdczas jazdy wałek się obracał i wywalał olej, a jak samochód stał nic nie wyciekało.....a może jak nie uszczelka pod głowicą to też ci simering padł? pooglądaj dokładnie między silnikiem a skrzynią.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
Chyba nie ma takiej mozliwosci aby olej z magistrali dostawał sie nad tłoktosiek napisał(a):obstawiam uszczelkę pod głowicą,wywala olej prosto w wydech
Dobrze myslisz lecz olej zawsze zostawia slady – nie ma bata...tosiek napisał(a):POdczas jazdy wałek się obracał i wywalał olej, a jak samochód stał nic nie wyciekało.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Moim zdaniem jest tylko jedno rozwiązanie ma zapieczone lub przegrzane pierścienie tłokowe (pierścień olejowy) i taki objaw może mieć miejsce, że tego oleju może ubywać w takich ilościach.Jeżeli możesz to sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnym i rozgrzanym silniku.Zrób też próbe olejową czyli wlej przed pomiarem po około 40ml oleju do poszczegolnych cylindrów odczekaj chwile aż olej uszczelni tłok i dokonaj pomiaru.Jednak tak czy inaczej wiąże się to z naprawą silnika i to dosyć kosztowną.
- Od: 11 lut 2006, 15:05
- Posty: 9
- Skąd: Białoagard
- Auto: mazda 626 1.8 16V 94`SGI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6