Jaki skaner diagnostyczny lub interfejs?

Mazda6 2002–2007

Postprzez rdy » 27 sty 2013, 19:13

rafryb napisał(a):Witam,
A czy ten MINI ELM327 na bluetooth będzie działać z M6 2003?

Pzdrw.


Podbijam. W dowodzie mam niby 2004, w dokumentach też, ale z vinu wynika że rok modelowy 2003
Chyba że ktoś może z okolicy ma takiego elma do przetestowania na 5 minut czy by chodziło to ustrojstwo? :P
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez zboq » 2 lut 2013, 20:46

A ja mam za to pytanie, czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi z tymi interfejsami MINI VCM ??. Jest tego pełno na allegro i cena jest niezła – ok 250zł. Do tego jeszcze dochodzą inne VCM'y za 500zł, no i na końcu zostają VCM'y z IDS'em za 2000zł. Zauważyłem też, że do tego wszystkiego potrzeba jakieś kody wej/wyj. Może by się na taki pokusił, ale najpierw chcę się zorientować w temacie :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Grucha » 2 lut 2013, 21:32

Grucha
 

Postprzez zboq » 2 lut 2013, 22:08

No dobra, Mini odpada. Pozostają jeszcze te za 500 i 2000. I o co chodzi z tymi kodami ?

Wysłane z mojego JellyHD2 za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez fish99 » 7 lut 2013, 14:03

Panowie używa ktoś z was Scan XL? W moim aucie pokazują się tylko obroty silnika nic więcej, można jakoś to uruchomić zeby więcej wartości pokazywało się?
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 14:20
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD
2004r

Postprzez przemo2000 » 8 lut 2013, 17:55

Ja używam na ELMie327 i mam dużo informacji z ECU. Nic nie uruchamiałem dodatkowo.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez fish99 » 9 lut 2013, 11:14

przemo2000 napisał(a):Ja używam na ELMie327 i mam dużo informacji z ECU. Nic nie uruchamiałem dodatkowo.


a używasz Scan XL? A jakie informacje dokładnie się pokazują?
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 14:20
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD
2004r

Postprzez przemo2000 » 9 lut 2013, 13:59

tak scan xl , mam wszystkie biezace parametry pracy silnika. Korzystam tez zez SCANMASTERa i ten wydaje sie byc bardziej czytelny i wygodniejszy w obsłudze. Na moje amatorskie potrzeby wystarczy w zupełności.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2013, 19:33

Ciekawa wypowiedz w ostatnim poście: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1807036.html
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zagiell » 24 lut 2013, 19:52

Ale to się chyba tyczy tych wersji USB. Ciekaw jestem czy działa to prawidłowo po BT? Mam co prawda BT w lapku, ale prawdę mówiąc do tej pory wystarczało mi to, co mogłem zrobić z poziomu telefonu z androidem. Ale np. jak chciałem się u kumpla podłączyć do Vectry B z 1999r., to nie chciało ruszyć. Ciekawe czy pod kompem by poszło. No chyba, że to wina elm-a, a nie sterowników czy oprogramowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez brodaM6 » 25 lut 2013, 09:25

Próbowałem tego wszystkiego i <dupa> dalej sie nie moge połączyć ,lap nie widzi elm
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Marek 161BD081 » 25 lut 2013, 09:37

brodaM6 napisał(a):Próbowałem tego wszystkiego i <dupa> dalej sie nie moge połączyć ,lap nie widzi elm


Czyli krótko mówiąc laptop twój nie jest w stanie wyszukać urządzenia po BT?
Oczywiście mam nadzieję, że próbujesz wyszukać go przy włączonym zapłonie?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez brodaM6 » 25 lut 2013, 11:06

wszystkiego co w neccie wyczytałem ,na zapłonie i odpalonym ,dalej lap nie widzi
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Marek 161BD081 » 25 lut 2013, 12:22

brodaM6 napisał(a):dalej lap nie widzi

No to najwyraźniej któreś z urządzeń (laptop lub elm) ma uszkodzone łącze BT
Czy próbowałeś odnaleźć ELM'a za pomocą innego urządzenia np. telefonu z BT?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez brodaM6 » 25 lut 2013, 20:05

Małe sprostowanie mam elm usb,
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zagiell » 26 lut 2013, 09:25

To będzie prawdopodobnie wina sterowników. Najlepiej jakbyś spróbował na innym kompie, lub w swoim postawił system od nowa. Miałem kiedyś podobnie, jak chciałem zainstalować sterowniki do przejściówki USB-RS232 i za nic nie mogłem tego zrobić (bo próbowałem z różnymi wersjami sterowników). Po reinstalacji systemu, poszło bez problemu.
A tak w ogóle, to na jakim chipsecie jest ten ELM? Bo jak na Prolific 2303, to mogę Ci podesłać sterowniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez rumunn95 » 26 lut 2013, 10:15

jest na chipie FTDI FT232RL
http://www.ftdichip.com/Support/Documen ... FT232R.pdf
wymienialem juz kiedys go u siebie poniewaz pomylilem przewody zasilajace i poszedl z dymem ,teraz sluzy mi jako fejs do gazu stag :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lut 2013, 15:29

brodaM6 napisał(a):Małe sprostowanie mam elm usb,

Ni to tak "trochę" zmienia postać rzeczy ;)

Czy w menedżerze urządzeń masz go?

Sterowniki sterownikami – pozostaje jeszcze właściwe ustawienie tego virtualnego portu COM.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez brodaM6 » 26 lut 2013, 15:56

Widzi menadzer usb interface,a używam Pl2303check chip.
Edit 15:39
Udało mi sie <jupi> , tylko nie wiem czy jest sie z czego cieszyć 4 błędy <co?>

Dopisano piątek, 1 marca 2013, 09:07:

Jak ustawić scanxl żebym mógł oddczytać sonde?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez karol.b78 » 3 mar 2013, 23:16

Witam, jaki muszę mieć kabelek i programik do mazdy 5 z 2006r, żeby można było przeprowadzić test EBERA?
nikt nie pomoże? <cisza>
Ostatnio edytowano 18 mar 2013, 20:36 przez karol.b78, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 maja 2012, 09:14
Posty: 13
Skąd: W-M
Auto: mazda 5 2.0 143KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6