Na forum jestem już od dłuższego czasu, ale dopiero dzisiaj zdecydowałem się przedstawić Wam moją Madzię
Poprzednio jeździłem Oplem Vectrą B 1.6 16V który przez 130kkm nigdy mnie nie zawiódł. Poza naprawami zawieszenia – bezawaryjny samochód, który sprowadzony był z Niemiec.
Po bardzo dobrych doświadczeniach z samochodem zza Odry, postanowiłem, że kolejne autko również stamdąd przyjedzie. Po analizie rynku, zdecydowałem się na Mazdę 6 z silnikiem 2.0 w benzynie. Początkowo miała być to wersja przed liftingiem, ale ostatecznie zdecydowałem się na wersję po liftingową.
Poszukiwania trwały dość długo, bo około 3 miesięcy. W dwóch przypadkach ktoś samochód sprzątnął mi spod nosa i miałem już spore chwile zwątpienia. Ale co się odwlecze, to nie uciecze
W końcu, znalazłem coś interesującego, jednak w nieco przekraczającej mój budżet cenie i w ogłoszeniu były tylko 3 średniej jakości zdjęcia, ale napisałem z ciekawości.
Sprzedawca był osobą prywatną, samochód posiadał 5 lat i był jego 2 właścicielem.
Po otrzymaniu dokładnych zdjęć samochodu oraz dokumentacji serwisowej i nieco zbiciu ceny, podjąłem w zasadzie bardzo szybką decyzję – jedziemy po samochód. Wybrałem się po niego na własną rękę z ojcem i wujkiem wysłużoną już Vectrą
1050km w jedną stronę, po drodze odbiór tablic zjazdowych od znajomego w Norymbergii i w końcu dojechaliśmy w malownicze okolice w pobliżu granicy ze Szwajcarią – do Ravensburga.
Sprzedawca przyjechał po chwili z pracy, wyprowadził samochód z garażu i przystąpiliśmy do oględzin. Jak na 7 letnie auto, Mazda była w niezłej kondycji. Na już, do wymiany był olej, ale za to w samochodzie był półroczny akumulator, a także prawie nowe tarcze i klocki hamulcowe. Dodatkowo 2 tylne opony prawie nowe, a także dodatkowy komplet opon zimowych na stalowych felgach, które akurat wystarczą na obecną zimę.
Żeby nie było tak różowo, to w standardowych miejscach, były niewielkie ogniska korozji, z faktur wynikało, że poniżej listwy na tylnych lewych drzwiach, była polerowana 15cm rysa, w samochodzie w ramach akcji serwisowej były malowane oba progi oraz tylne sierpy, no i na tylnych drzwiach znajdzie się pare niewielkich wgniotek parkingowych i na obu zderzakach niewielkie otarcia "zamalowane serwisowo". Wszystko to potwierdził elektroniczny miernik lakieru. Ogólnie jak na samochód używany, stan całkiem niezły, najważniejsze, że w 100% bezwypadkowa
Decyzja – kupujemy i wracamy do domu.
W drodze powrotnej, bez zarzutów, po przesiadce z Opla po prostu rakieta
Teraz trochę danych na temat autka:
Model: Mazda 6 Sport Exclusive
Rocznik: 2005 po face liftingu
Silnik: LF 2.0 147KM
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Wersja nadwozia: Liftback
Kolor nadwozia: 32G GK6
Pierwsza rejestracja: 24.10.2005r.
Data zakupu przeze mnie: 30.07.2012r.
Przebieg w momencie zakupu: 134500km
Wersja wyposażenia Exclusive:
– ABS, TC
– 6 poduszek powietrznych
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne i podgrzewane lusterka
– climatronic
– czujnik deszczu
– czujnik światła
– system nagłośnienia BOSE
– tempomat
– multimedialna kierownica
– centralny zamek z pilotem
– alarm
– immobilazer
– regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
– otwieranie i zamykanie szyb z pilota
– system isofix
i inne dodatki mniej lub bardziej istotne, umilające użytkowanie
Co zrobiłem dotychczas przy samochodzie:
8.08.2012r. 135800km – wymiana oleju silnikowego na AMSoil 5W30 Signature Series, filtr oleju Mann W712/73
10.08.2012r. 135900km – wymiana świec na Denso ITV16, filtr powietrza Knecht LX936, filtr kabinowy Knecht LA158 (zgapiłem się i kupiłem zwykły nie węglowy:(), odgrzybienie układu klimatyzacji preparatem Killer Bact (nie polecam, efekt odwrotny do oczekiwanego)
14.08.2012r. 136800km – montaż instalacji gazowej: Sterownik Stag 300-Premium, Reduktor KME Silver, Listwa wtryskowa Hana 2000, butla 51l (wchodzi w zależności od stacji od 42l w górę
22.09.2012r. 139300km – czyszczenie przepustnicy
6.10.2012r. 140600km – serwis klimatyzacji: przegląd, uzupełnienie czynnika chłodzącego, ozonowanie
10-16.12.2012r. 145200km – wykonana konserwacja, drobne poprawki lakiernicze – wszystko dokładnie opisałem TUTAJ
19.12.2012r. 145500km – wymiana oleju w silniku z zastosowaniem płukanki AMSoil, zalany Valvoline MaxLife 5W40, filtr oleju Mann W712/73, wymiana oleju w skrzynii biegów na Castrol Syntrans Transaxle 75W90, przegląd i regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył, regulacja hamulca ręcznego
8.01.2013r. 147000km – czyszczenie układu paliwowego przy użyciu Xeramic Extra Cleaner – zatankowałem kiepskie paliwo o dziwo na Statoilu!, samochód na benzynie wywalał check i wypadanie 4 zapłonu, po użyciu tego środka na świeże 20l paliwa i wyjeżdżeniu go, problem zniknął
26.01.2013r. 148050km – zostały zamontowane ozdobne końcówki wydechu firmy Ulter – pomysł zapożyczyłem od ralfvip
5.02.2013r. 148550km – serwis instalacji gazowej: przegląd i wymiana filtra fazy ciekłej
9.04.2013r. 152050km – zmiana opon zimowych na letnie: przód nowe Bridgestone Turanza T001, tył stare Bridgestone Turanza ER300 (bieżnik ok. 6mm), dolany do paliwa dodatek Xeramic LPG Gaz Additive (nie polecam go
4.05.2013r. 153800km – czyszczenie przepustnicy i przepływomierza
7.05.2013r. 154100km – wymiana łożyska w lewym przednim kole na firmy KOYO (w pudełku Kamaco), zmniejszenie przerwy na świecach z 1,1mm na 0,9mm.
8.06.2013r. 156400km – wymiana oleju w silniku wraz z filtrem oleju. Zalany olej Valvoline MaxLife 5W40, filtr Knecht OC466. Przy wymianie zastosowana płukanka Liquy Moly. Wymiana filtra kabinowego na LAK158 oraz odgrzybianie klimatyzacji preparatem CRC Airco Cleaner.
27.07.2013r. 159500km – Przetoczenie przednich tarcz hamulcowych oraz wymiana przednich klocków hamulcowych.
30.09.2013r. 163300km – serwis instalacji gazowej: przegląd, wymiana filtra fazy ciekłej i lotnej.
23.11.2013r. 166600km – wymiana oleju silnikowego na Valvoline SynPower 5w30 z filtrem oleju Mann, pomiar luzu zaworowego (1 i ostatni zawór wydechowy minimalnie poniżej normy, reszta w normie), zmiana opon letnich na zimowe Continental TS850.
20.03.2014r. 173600km – zmiana opon z zimowych na letnie (2 nowe Michelin Energy Saver+ na przód), wymiana klocków hamulcowych tył na Textar oraz przegląd i czyszczenie tylnego układu hamulcowego.
5.06.2014r. 178500km – wymiana oleju silnikowego na Valvoline SynPower 5w30 z filtrem oleju Mann, serwis klimatyzacji (ozonowanie plus pianka CRC airco), montaż nowego mieszka na lewarku skrzynii

16.07.2014r. 181070km – przegląd instalacji gazowej, wymiana filtra fazy ciekłej
5.11.2014r. 190900km – wymiana oleju silnikowego na Mobil 3000XE 5w30 z filtrem oleju Hengst, wymiana filtra kabinowego na Hengst oraz filtra powietrza Knecht.
5.12.2014r. 193500km – zmiana opon letnich na zimowe.
26.02.2015r. 199600km – przegląd instalacji gazowej, wymiana filtra fazy ciekłej i lotnej
18.03.2015r. 200700km – wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju, zmiana opon zimowych na letnie.
16.04.2015r. 202000km – wymiana obu łożysk kół przednich na SKF, toczenie wszystkich tarcz hamulcowych, czyszczenie wszystkich zacisków/tłoczków hamulcowych, wymiana klocków przednich na Textar.
13.07.2015r. 206500km – wymiana przednich tarcz hamulcowych Textar i tylnych klocków hamulcowych Textar.
24.08.2015r. 210600km – wymiana oleju silnikowego Mobil 3000XE 5W30 oraz filtra oleju Mann.
26.02.2016r. 219555km – regulacja luzu zaworowego (regulowane 4 zawory wydechowe poprzez szlifowanie szklanek wewnątrz), wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów (OE Mazda), wymiana świec zapłonowych Denso ITV16, wymiana oleju silnikowego Mobil 3000XE 5W30 oraz filtra oleju Mann, czyszczenie przepustnicy, spawanie rurki powrotnej przy lewym przednim kole w układzie wspomagania kierownicy oraz wymiana płynu wspomagania.
22.03.2016r. 220494km – przegląd instalacji gazowej, wymiana filtra fazy ciekłej i lotnej, zmiana opon na letnie, przegląd klimatyzacji: uzupełnienie czynnika, wymiana filtra kabinowego, odgrzybianie.
Dodatkowo, w samochodzie zamontowałem/dokupiłem:
– Xcarlink
– zestaw głośnomówiący BT do Xcarlinka
– gumowe wycieraczki Rezaw-Plast o zapachu waniliowym
– uniwersalne kołpaki na koła zimowe z logo Mazda
– komplet żarówek przód
– komplet płaskich wycieraczek przód + tył Motgum
– żarówki LED/SMD w podsufitce, schowku, postojówkach oraz na tylnej tablicy
– podświetlenie bagażnika listwami led
W planach:
– wymiana podkładek pod rejestracje na klubowe – zrobione
– montaż gniazda zapalniczki w schowku na podszybiu zrobione
– zakup 2 opon letnich i zmiana obuwia
– kontrola luzu zaworowego – zrobione
– ustawienie zbieżności (delikatnie ściąga w prawo) – zrobione
– malowanie zacisków, tylko na jaki kolor? – sugestie mile widziane
– zrobienie klimatyzowanego schowka – zrobione
Poniżej zdjęcia samochodu kilka dni po zakupie. Robione telefonem więc jakość raczej kiepska. Innych póki co nie mam. Jak będę miał lepsze, zrobię aktualizację










Dość ciekawy układ liczb
Kilka aktualnych fotek (8.06.2013r):
Nowe oponki Bridgestone Turanza T001
Klubowe ramki i końcówki wydechu firmy Ulter:

Mój sposób na montaż Xcarlinka:
Mikrofon od zestawu głośnomówiącego BT do Xcarlinka:
Niektórzy na forum zastanawiali się, gdzie zamontować Subwoofer od Bose, mając instalację LPG z butlą w kole. Ja rozwiązałem to tak jak poniżej – w końcu jakieś koło zapasowe mieć trzeba