
Rysunki
1,2-Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej.
3,4-Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska.
5,6-Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy wymaga remontu, gdyż olej przedostaje się przez pierścienie lub prowadnice zaworowe do komory spalania. Silnik dwusuwowy jest zasilany mieszanką zbyt bogatą w olej.
7,8,9,10-Zeszkliwione w wyniku działania temperatury, dodatki uszlachetniające do benzyny pokryły izolator. Głównie chodzi tu o związki ołowiu. Powstałe szkliwo dopomaga w upływaniu iskry po izolatorze. Świece do wymiany.
11,12-Osady popiołu pochodzącego ze spalonych dodatków zawartych w oleju i paliwie.
13,14-Stopiona elektroda centralna na skutek ciągłego przegrzewania silnika. Powodem przegrzewania może być paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub zbyt wczesny zapłon spowodowany złą regulacją, wypaleniem zaworu wylotowego czy nagarem w komorze spalania.
15-Zespawanie elektrod z przyczyn wymienionych w pkt 13 i 14 przy zwiększonym udziale nagaru.
16,17-Świece zużyte, elektrody wypalone. Świeca nr. 16 pracowała zbyt długo w silniku całkowicie sprawnym, a świeca nr. 17 pracowała w silniku zużytym.
18-Mechaniczne uszkodzenie izolatora podczas montażu lub podczas pracy świecy w cylindrze.
Wycięte z pierwszego lepszego linku wujka google.
Kable możesz sprawdzić organoleptycznie czy nie maja przebić ale nie polecam ze względu na wysokie napięcie albo np w nocy jak podniesiesz maskę na zapalonym silniku jeśli nie będziesz miał choinki jest ok. Popatrz też przy kopułce czy nie ma przebić. Warto się też zaopatrzyć w opakowanie np po jakimś środku do mycia okien i nalać do niego wody. Zrosisz trochę kable i kopułkę jak silnik zacznie przymierać albo będzie widać, że iskrzą kable to do wymiany. Co do kopułki to warto zdjąć i sprawdzić czy nie zaśniedziały styki albo czy nie są powypalane. To samo tyczy się palca. A i w kopułce sprawdź jeszcze czy ten bolec na środku nie jest wytarty bądź upalony i czy luźno chodzi jak się go wciśnie. Raz miałem taki przypadek, że wtopił się w obudowę a raz, że całkiem się wytarł i iskra już przeskakiwała od niego do palca.