Wymiana radia – rozbiórka konsoli środkowej i tunelu środkowego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LordSeir » 16 maja 2011, 16:14

Witam

Poszukuję schematu rozbiórki konsoli środkowej oraz tunela środkowego. Potrzebne mi jest to aby przeprowadzić dodatkowy przewód z radia (stacji multimedialnej) do podłokietnika. Chcę zastąpić oryginalne wejście AV które znajduje się w podłokietniku wejściem do iPhona/iPoda tak by można było sterować bezpośrednio iPhonem/iPodem ze stacjo multimedialnej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 00:34
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Postprzez misiektoja » 22 maja 2011, 01:16

Musialem dzisiaj rozebrac konsole i tunel srodkowy, zeby dostac sie do zlacz stacji multimedialnej i musze powiedziec, ze znaleziony opis w sieci nie do konca jest najlepszy i najbezpieczniejszy. Po pierwsze odginanie plastikow za pomoca plastikowych nozy nie jest takie latwe jakby moglo sie zdawac. Poza tym dosc latwo porysowac cos. O wiele latwiej jest robic to wykorzystujac rece. Co ciekawe wszystko mozna zrobic za pomoca rak, bez wysilku i kombinowania z nozami plastikowymi i tak dalej. Ja zastosowalem nastepujaca kolejnosc:

1) Najpierw wykorzystujac rece wysunalem ten modul z nawiewami. Wystarczy pociagnac obiema rekami za ten daszek do siebie i gotowe. Nie trzeba kombinowac z nozami i odginaniem. Wychodzi jak po masle. Potem nalezy wyciagnac go troche w gore, zeby miec dostep do gornym srub stacji multimedialnej. We wczesniejszym opisie ta jedna czynnosc odpowiada obrazkom 1,2,3,4.
2) Potem wyciagnalem te dekoracyjne plastiki po obu stronach konsoli. Ten po lewej (pod stacyjka, obrazek 8 i 9) jak i ten po prawej (pod schowkiem, obrazek 10 i 11) schodza gladziutko wykorzystujac rece. Wazne zeby zaczac od gornej skrajnej czesci (czyli dla lewej listwy zaczynamy z gornej lewej strony i schodzimy w dol, analogicznie dla prawej listwy).
3) Potem nalezy pociagnac za meszek od galki zmany biegow, aby wyciagnac ten plastik z tunelu. Wychodzi gladziutko bez uzycia sily. Do gory i troche do przodu. Jedna uwaga – nalezy pociagnac za meszek od dolu! Nic sie nie uszkodzi. Jak sie pociagnie za gore meszka to moze wyjsc meszek z tego plastiku, ale mozna zawsze go wetkac (nie ma odpowiedniego obrazka powyzej, bo tam jest automat)
4) Potem wsadzamy reke przez powstala dziure po tym meszku i mozemy podwazyc od spodu ten schowek na kubki. Zaczynamy od lewej gornej strony (wypychamy w gore), potem to samo po prawej gornej stronie i sciagamy caly schowek idac dalej w dol. Odpowiada to obrazkom 5, 6 i 7. Tez bez uzycia zadnego noza.
5) Potem jeszcze sciagamy ten dekoracyjny pasek wokol konsoli (obrazek 14) tez za pomoca rak, zaczynajac od gory i schodzac w dol. Tez schodzi gladziutko.
6) Potem zeby wyciagnac ten dekoracyjny pasek trzeba zmienic bieg na 2, 4 lub 6, reczny musi byc podniesiony do gory (warto to zrobic na samym poczatku) i potem ten plastik z meszkiem trzymamy ukosem dzieki czemu mozemy przez niego wyciagnac ten dekoracyjny pasek wokol konsoli. Ten element warto umiescic z boku po prawej stronie, wczesniej podkladajac jakis recznik/kocyk, zeby nic sie nie porysowalo
6) Teraz mamy juz dostep do srub od klimatyzacji (zwykly srubokret krzyzakowy)
7) Potem mozemy odkrecic gorne i dolne sruby od stacji multimedialnej / radia. Trzy sruby sa na srubokret krzyzakowy, a jedna na nasadke 10-tke. Warto wyposazyc sie w przedluzke, bo te sruby sa dosc gleboko i krotkim srubokretem nie da rady.
8) Warto polozyc na wszystko jakis kocyk dodatkowy i po tym mozna wyciagnac panel radiowy. Mozna go oprzec na galce od zmiany biegow.

I tyle. Ja musialem tylko specjalny adapter wyjac, a wiec nie odlaczalem niczego poza nim. Potem, zeby to zlozyc powtarzamy czynnosci w odwrotnej kolejnosci. Wszystko bez uzycia zadnych narzedzi, nozy etc. Tylko rece i srubokret. No i nie ma szansy nic porysowac czy polamac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez Tomek6 » 19 wrz 2011, 17:25

Panowie zabieram się dziś za montaż xCarLinka, także czeka mnie powyższa rozbiórka. Odłączaliście akumulator przed wyjęciem radia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Kamil » 19 wrz 2011, 17:48

Ja nie odłączałem... ale można dla spokoju odłączyć ;)
Kamil
 

Postprzez bartosz51 » 19 wrz 2011, 18:46

U mnie montowali w "starej" szóstce, też bez odłączania.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez karol123 » 6 gru 2011, 20:31

dolacze sie,wiecie moze czy te radio co bylo wyciagane na zdjeciach wyzej jest zabezpieczone kodem tzn. po odlaczeniu zasilania bede musial wpisac kod? Jezeli tak, to czy jest jakas mozliwosc odzyskania kodu bez wyciagania radia z samochodu? Przejrzalem wszystkie papiery jakie dostalem z samochodem i nie ma <co?> .
Początkujący
 
Od: 29 lis 2011, 19:15
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2008 rok 2.0d (new shape)

Postprzez misiektoja » 8 gru 2011, 01:59

Ja jak wkladalem i wyjmowalem oryginalny panel radiowy to nie musialem wpisywac zadnego kodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 02:06
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Infiniti Q50S 3.5L V6 364KM Hybrid AWD

Postprzez jbojewski » 31 maja 2012, 09:51

Kamil napisał(a):ależ proszę Pana uprzejmie


Hej, można większe te obrazki? Bo nic nie widać :D
jbojewski
 

Postprzez jezior1 » 22 lut 2013, 12:31

Jak wejść w te fotorelacje.?...nie ma żadnego linka ani zdjęć.ma może ktoś zdjęcie seryjnej navi z tyłu? Chciałbym podłączyć wzmacniacz ale nie wiem czy da radę...jakiej mocy jest stacja ...4razy 45 wat.? Czy innej...?

Dopisano 22 lut 2013, 11:34:

Jak wejść w te fotorelacje.?...nie ma żadnego linka ani zdjęć.ma może ktoś zdjęcie seryjnej navi z tyłu? Chciałbym podłączyć wzmacniacz ale nie wiem czy da radę...jakiej mocy jest stacja ...4razy 45 wat.? Czy innej...?

Dopisano 22 lut 2013, 11:35:

Jak wejść w te fotorelacje.?...nie ma żadnego linka ani zdjęć.ma może ktoś zdjęcie seryjnej navi z tyłu? Chciałbym podłączyć wzmacniacz ale nie wiem czy da radę...jakiej mocy jest stacja ...4razy 45 wat.? Czy innej...?
jezior1
 

Postprzez Marianek » 22 lut 2013, 13:39

Relacja niestety została usunięta kiedyś przez autora, w wolniejszej chwili będzie zrobiona na nowo.
Rozebranie najlepiej zacząć od demontażu tunelu przy skrzyni biegów i powoli przechodzić do radia.
jak zaczniesz to zobaczysz ze idzie bezproblemowo. Tu masz trochę poglądowych zdjęć jak wygląda już rozebrana konsola: http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=109&t=42509
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez pszyman » 22 lut 2013, 15:20

Ostatnio edytowano 22 lut 2013, 20:05 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiłem link żeby wyświetlało bezpośrednio na stronie. Marian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 21:12
Posty: 21
Auto: GH 2.0 l MZR DISI 2012 Kombi

Postprzez Marianek » 22 lut 2013, 20:07

<spoko> Dzięki za film <spoko>
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jezior1 » 24 lut 2013, 19:53

dzięki za zdjęcia i filmik(filmik widziałem już :) )chodziło mi o moc radia bo głośniki z tyłu wymieniałem i nie wiedziałem czy radio pociągnie...jestem już po i spoko...ztyłu włożyłem alpine 5razy 7 cala i jest ok.przód bez zmian...radia na razie nie wyciągam...
jezior1
 

Postprzez twr » 29 wrz 2014, 10:23

Mam problem zbliżony do tematu wątku.
Może ktoś wie, czy aby zdjąć sam lakierowaną ramkę plastikową znajdującą się wokół radia wystarczy wyjąć moduł z nawiewami znad radia i odkręcić dwie śrubki widoczne na filmie? Czy może ten plastik jest też przykręcony gdzieś indziej?

Próbowałem po odkręceniu, ale nie wychodzi lekko, radia samego nie wyjmowałem jeszcze, a nie chcę połamać.

Rozlał mi się odświeżacz powietrza i rozpuścił lakier z tego plastiku. Muszę albo polakierować albo kupić nowy. Może ktoś ma na zbyciu czarny z polifta? Albo wie, jak lub gdzie to najlepiej polakierować, żeby wyglądał jak nowy?
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez krystian77 » 29 wrz 2014, 21:31

Bez wyjęcia radia się nie obędzie. Aby wyjąć radio musisz niestety rozebrać cały dół, od pojemnika na kubki do panela klimy. Jak wyciągniesz radio to od spodu będziesz miał jeszcze czarny plastik na 2 śrubki przykręcony. Samego frontu radia nie rozbierałem. Mam jedno radio w garażu ale srebrne i z tego co widziałem/pamiętam to od spodu są zatrzaski i kilka śrubek.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez twr » 30 wrz 2014, 12:26

Dziękuję, w takim razie rozbieram też od dołu
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez twr » 9 paź 2014, 16:12

Wyjąłem radio i niestety nie udało mi się odczepić samej lakierowanej ramki od zewnętrznej – nie dostałem się do żadnych mocowań/zatrzasków. Wygląda, jakby były pod płytą główną radia, odkręciłem płytę, ale trzyma się ona jeszcze na pokrętłach. Czy ktoś wie, czy pokrętła są rozbieralne, można je wyjąć, żeby dostać się dalej?
Nie chcę kupować całego radia, a ta ramka lakierowana wygląda obecnie paskudnie. Chyba że lakierować bez jej demontażu z radia, ale nie mam koncepcji jak to zrobić, żeby nie polakierować całego frontu :)

P.S. Czy radia po lifcie z obsługą bose i bez to różne wersje czy ta sama? Wzmacniacz jest w radiu, czy osobno? I analogiczne pytanie z bluetoothem – czy to jest osobny moduł i gdzie podłaczany? Zastanawiam się, czy nie kupić uzywki jeśli nie uda mi się z lakierowaniem tego plastiku.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez Wojtek » 9 paź 2014, 16:40

Tej wersji nie rozbierałem... W poprzedniej impulsatory również ciężko było zdemontować... Jedni zdejmowali pokrętła, a inni wylutowywali impulsatory z płytki...

Moduł BT jest oddzielnym modułem...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: freestylee i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6