Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala
Mam podobny problem.
Madzia jeździła jednego dnia do wieczora, następnego dnia rano nie chce odpalić. Rozrusznik kręci silnikiem bez problemu, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków przy tym. Paliwo jest podawane, sprawdzałem również powrót paliwa i też idzie.
Po lekturze forum stawiam na czujnik położenia wału – mógłby mnie ktoś oświecić gdzie go szukać i czy można go na chwilę odłączyć, żeby zobaczyć czy silnik zagada. Może (chciałbym żeby tak było) po prostu gdzieś dane nie przechodzą do komputera (albo przechodzą błędne) i ten nie pozwala uruchomić silnika?
PS. Dodam jeszcze że kontrolki zachowują się normalne i że nie mam już DPF tylko emulator – od założenia nie było żadnego problemu z nim.
edit:
Podłączenie pod kompa pokazało błąd EGR, po skasowaniu błędu auto nie odpaliło, dopiero po zastosowaniu Plaka silnik zagadał. Błąd EGR nie pojawił się ponownie przy kilkukrotnej próbie odpalenia ( na ciepłym i zimnym silniku), oczywiście auto tylko raz odpalało na plaku, potem już bez 'wspomagacza'.
Na razie dziś odebrałem autko od mechanika, zobaczymy jutro po 'nocce' pod gołym niebem czy odpali.
Czy taki błąd może oznaczać zacinanie się EGR i czy przez to silnik nie odpalał (słyszałem o przypadkach 'zapychania' przez EGR spalinami komory spalania i nie odpalaniu silnika w takim momencie) ?
Madzia jeździła jednego dnia do wieczora, następnego dnia rano nie chce odpalić. Rozrusznik kręci silnikiem bez problemu, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków przy tym. Paliwo jest podawane, sprawdzałem również powrót paliwa i też idzie.
Po lekturze forum stawiam na czujnik położenia wału – mógłby mnie ktoś oświecić gdzie go szukać i czy można go na chwilę odłączyć, żeby zobaczyć czy silnik zagada. Może (chciałbym żeby tak było) po prostu gdzieś dane nie przechodzą do komputera (albo przechodzą błędne) i ten nie pozwala uruchomić silnika?
PS. Dodam jeszcze że kontrolki zachowują się normalne i że nie mam już DPF tylko emulator – od założenia nie było żadnego problemu z nim.
edit:
Podłączenie pod kompa pokazało błąd EGR, po skasowaniu błędu auto nie odpaliło, dopiero po zastosowaniu Plaka silnik zagadał. Błąd EGR nie pojawił się ponownie przy kilkukrotnej próbie odpalenia ( na ciepłym i zimnym silniku), oczywiście auto tylko raz odpalało na plaku, potem już bez 'wspomagacza'.
Na razie dziś odebrałem autko od mechanika, zobaczymy jutro po 'nocce' pod gołym niebem czy odpali.
Czy taki błąd może oznaczać zacinanie się EGR i czy przez to silnik nie odpalał (słyszałem o przypadkach 'zapychania' przez EGR spalinami komory spalania i nie odpalaniu silnika w takim momencie) ?
Witam,to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc,jestem posiadaczem mazdy 6 silnik 2.0 rok 2004,i mam oto taki problem,zona zakopala sie w blocie i boksowala dosyc dlugo ale nie wyjechala,przy ktoryms boksowaniu auto jej zgaslo,probowala odpalac ale nic,kiedy odcholowalem go do domu okazalo sie ze rozrusznik padl,bylem pewny ze wirnik sie spalil ale okazalo sie ze wywalilo cyne na szczotkach,bylem pewny ze po przylutowaniu szczotek wszystko bedzie ok ale okazalo sie ze to dopiero poczatek klopotu,zalozylem rozrusznik probuje odpalic a tu nic,teraz juz kreci ale nie odpala,probowalismy z kumplem odpalac na plak i wyglada to tak ze jak sie psiknie to zapali wypali plak i momentalnie gasnie i juz bez plaka nie zapali,bylem u elektromechanika podpial pod kompa i wykazalo za mala ilosc dostarczana do pompy A,pogrzebal tam bo chcial zobaczyc czy jest pompa wstepna ale po obejzeniu powiedzial ze nie ma i zebym zawiozl gdziec do mechanika bo wedlug niego to nie elektronika auta tylko cos z paliwem,bo tez u sibie probowal odpalac na plak,dzisiaj mechanik zadzwonil i powiedzial ze wedlug niego to wtryski,jutro ma poodkrecac i wtedy bede wiedzial czy to wtryski czy cos innnego,jesli ktos mial podobne oznaki to napiszcie czy cos poradziliscie w tym wzgledzie
- Od: 19 lut 2013, 22:17
- Posty: 11
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda6 GG Diesel 2004
ja, tak na wstępie to kolegę powitam
Sprawa następna – chyba pierwszy raz widzę zdanie na 9 linijek
Także bardzo proszę(dla własnego dobra) używać znaków interpunkcyjnych i poprawnej ortografii(wbudowany moduł na forum podkreśla błędy)
A jak tam stan oleju i kiedy wymieniany był filtr paliwa?? Możesz spróbować odłączyć wężyk z paliwem za filtrem i niech ktoś pokręci rozrusznikiem, a Ty patrz, czy paliwo jest pompowane.Możesz też sprawdzić czy jest syf w baku(pod siedzeniem z tyłu – jest wątek)
lepiej było by, jakbyś podał konkretny kod błędu

Sprawa następna – chyba pierwszy raz widzę zdanie na 9 linijek

awrezyser napisał(a):zona zakopala sie w blocie i boksowala dosyc dlugo


A jak tam stan oleju i kiedy wymieniany był filtr paliwa?? Możesz spróbować odłączyć wężyk z paliwem za filtrem i niech ktoś pokręci rozrusznikiem, a Ty patrz, czy paliwo jest pompowane.Możesz też sprawdzić czy jest syf w baku(pod siedzeniem z tyłu – jest wątek)
awrezyser napisał(a):podpial pod kompa i wykazalo za mala ilosc dostarczana do pompy
lepiej było by, jakbyś podał konkretny kod błędu
Dzieki za przywitanie,ok bede pamietal o znakach.Wczoraj wlasnie zaczalem czytac wszystkie watki ten o syfie w baku i o jego wykrecaniu tez przeczytalem,zobacze dzisiaj co powie mechanik i zagladne tam do baku,stan oleju jest ok,a filtr paliwa byl wymieniany 2 miesiace temu,podjade dzisiaj do elektryka i zapytam jaki byl ten kod bledu bo z tego wszystkiego mialem gdzies zapisane ale nie wiem gdzie to przesialem
,jak cos dzisiaj bede wiedzial to napisze

- Od: 19 lut 2013, 22:17
- Posty: 11
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda6 GG Diesel 2004
jak dla mnie to komp. tzw. ECU/PCM odcina wtrysk paliwa elektronicznie prawdopodobnie z powodu mechaniki tj. przeskoczonego paska rozrzadu.
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Będzie. Tylko niektórzy mają problem ze sprawdzeniem czy jest błąd czy nie. Kontrolka Check Engine gaśnie dopiero po odpaleniu przecież
Ale to można łatwo wykryć. jak nie gaśnie DSC to znaczy że jakiś bład jest.
Witam,dzisiaj po wizycie u mechanika powiedzial mi tak,ze kiedy podpial go pod kompa nie wykazalo zadnego bledu i wszystko sprawdzal recznie,po kolei po przewodach wszystkie sygnaly sprawdzal,a kiedy wyciagnal czujnik na walku samochod odpalil,kiedy zalozyl drugi nowy czujnik auto nie odpalo wiec czujnik wykluczyl,postawil diagnoze ze przeszkoczyl rozrzad,rozebral go i powiedzial ze diagnoza sie potwierdzila,troche mnie to zdziwilo bo zeby podczas boksowania przeszkoczyl rozrzad?ale trodno 1000zl w plecy
,jutro ma go zrobic dam znac czy odpalil,bo powiedzial ze moze cos jeszcze moze byc ale rozrzad przeszkoczyl na 200%.
- Od: 19 lut 2013, 22:17
- Posty: 11
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda6 GG Diesel 2004
Enduro napisał(a):jak dla mnie to komp. tzw. ECU/PCM odcina wtrysk paliwa elektronicznie prawdopodobnie z powodu mechaniki tj. przeskoczonego paska rozrzadu.
E.
o tym pisalem uprzednio

P.S.
po odpieciu/ wymontowaniu czujnika polozenia walka rozrzadu PCM przelicza jego polozenie i pozwala wtedy odpalic silnik lekko awaryjnie
a po wpieciu/zamontowaniu nie pasuja mu ustawienia i silnik nie odpala.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
koniecznie niech mechanik zdemontuje dekiel/kape zaworowa i sprawdzi krzywki czy nic sie tam nie polamalo...
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
awrezyser napisał(a):po wizycie u mechanika powiedzial mi tak,ze kiedy podpial go pod kompa nie wykazalo zadnego bledu
hmm to czegoś tu nie rozmumiem...Pasek przeskoczył, więc błąd powinien wyskoczyć(od czegoś chyba jest czujnik położenia wału)
Witam awrezyser i co autko już działa czy dalej nic?
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Jeśli mu się nie uda to sugeruję aby zobaczył za na klinek na wale ostatnio miałem to samo pasek przeskoczył niby wszystko porobili ale auto zaczęło zapalać co 4-5 raz i nagle koniec. Kombinowali z elektryką i okazało się po 2 tygodniach, że to jednak klinek na wale jest zerwany, a błąd synchronizacji pokazywał się raz na 20 przekręceń.
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
no i jak przypuszczal mechanior po wymianie rozrzadu auto odpalilo bez problemu,klinek na wale jest ok,auto odpala za kazdym razem,ale wynalazl mi ze musze wymienic przewod hamulcowy bo jest zgiety,pewnie sie zgial jak zona boksowala i musiala gdzies zachaczyc o twarda ziemie badz wiekszy kamien ale to juz pikus przy wymianie rozrzadu,tak mysle
,najwazniejsze ze auto odpala bez problemu,dzieki wszystkim za porady 

- Od: 19 lut 2013, 22:17
- Posty: 11
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda6 GG Diesel 2004
awrezyser napisał(a):jak zona boksowala
to jeszcze tak na przyszłość – Twoja żona się z nikim nie boksowała

dobrzyn22 napisał(a):awrezyser napisał(a):jak zona boksowala
to jeszcze tak na przyszłość – Twoja żona się z nikim nie boksowała ..
kto wie co tam sie dzialo
pewnie byla wkurzona na maxa

ale wsio sie w miare pozytywnie skonczylo.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6