Mazda MX-6 GE KL 92'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez JKK » 19 lut 2013, 22:55

A możnaby ten zestaw simoty przemodelować? Jest pełno tych złączek ale nie znam wymiarów, auto u mechanika, nie wiem jak by to pasowało.. jakaś podpowiedź?

PILNIE poszukuję kolektora ssącego i aparatu zapłonowego do KLDE!

Tych z allegro się trochę boję..

allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda-626-mx-6-2-5v6-benzyna-i3037795324.html
allegro.pl/aparat-zaplonowy-mazda-mx6-2-5v6-i-inne-czesci-i2989118110.html
allegro.pl/aparat-zaplonowy-t0t52071a-mazda-mx6-xedos-i3032735435.html
allegro.pl/mazda-xedos-9-mx6-2-5-aparat-zaplonowy-tot57171-i3004292080.html
Ostatnio edytowano 24 lut 2013, 18:28 przez JKK, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez noxes » 19 lut 2013, 23:07

Napisz w dziale kupię części.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez JKK » 19 lut 2013, 23:21

Poszukałem w dziale 'sprzedam części' i znalazłem..

kajam się.. <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 19 lut 2013, 23:36

Nie pamiętam jakie dokładnie kupowałem te złączki.
Wymiary +/–: przy przepustnicy złączka ok 70-75mm, kolanko do przepływki ok 67', ale można kupić 90 i dociąć, przy przepływce z jednej strony jest ok 90mm (tu dajesz redukcję ok 70-75 na 90, a z drugiej jest ok 70 ale tu też musi być redukcja (np taka jak do stożka są), ale już nie pamiętam jaka dokładnie. To napisałem jakie będą pasować gumy bo wiadomo, że można trochę naciągnąć lub skręcić.
Za przepływką to już dajesz rurę jaką chcesz. U mnie jest 77mm chyba.
http://zapodaj.net/0196f6b4dfd7a.jpg.html
Obrazek
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 19 lut 2013, 23:52

Dzięki <spoko>

a gdyby:

allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy-mazda-mx3-mx5-mx6-rx7-rx8-i2988832437.html
allegro.pl/stozek-kn-kn-filtr-sportowy-stozkowy-tuning-i2989393078.html

to i tak wychodzi ponad 400zł..
Ostatnio edytowano 24 lut 2013, 18:27 przez JKK, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez onyx » 20 lut 2013, 01:18

Odezwij się do: Siw-y http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=7291, powinien mieć stosowne graty w promo cenach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Siw-y » 20 lut 2013, 01:19

Nie ma już :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez onyx » 20 lut 2013, 01:27

R.I.P. ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez kamilspider » 20 lut 2013, 07:55

Może być, ale i tak drogo ;) Ja bardzo ciąłem koszty i sam składałem rurki i złączki po kolei przez jakieś 2 tyg. W sumie na rurki, złączki, opaski i stożek simota dałem nie więcej jak 190zł, a to wszystko przyszło w jakichś 3 paczkach ;)
Ten stożek to raczej tylko dźwięk będzie dawał bo ja żadnych przyrostów na g-techu nie zobaczyłem ;)

Siw-y ja nadal potrzebuję tej blachy szyberdachu i nawet mi nie mów, że już tego nie załatwisz ;P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 20 lut 2013, 11:14

Dziś po wizycie w warsztacie dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy. Po pierwsze moja instalacja elektryczna pod maską jest w tragicznym stanie. Panowie majstrowie prosili mnie, bym zapytał Was, szanowych MazdaSpeed'owiczów czy macie dostęp do

Schematu Instalacji Elektrycznej

który by się przy remoncie przydał.

Poza tym wyszło kilka kwiatków. Cały (CAŁY) układ chłodniczy jest zawalony żółtawym glutem konsystencji rzadkiego budyniu (prawdopodobnie stary płyn chłodniczy zmieszany z olejem i dodatkiem gliceryny) co skutkowało zagotowaniem silnika 1,5 roku temu. Dramat, ale mówią, że sobie z tym poradzą. Chłodnica ma być płukana czymś specjalnym, jak się uda to spoko, jak nie to kupuję nową. Cały układ będzie wyczyszczony. Klima była puściutka. Pod maską syf, kiła i mogiła.

Nadal nie znalazłem moich tarcz i zacisków :( Nie mam pojęcia gdzie mogłem je posiać...

Obrazek

To właśnie kabelek, który jest urwany. W warsztacie domyślają się do czego jest ale dla pewności wolą spojrzeć na schemat instalacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obraz ruiny i rozpaczy...

Obrazek

... ale jestem dobrej myśli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez pawelc » 20 lut 2013, 13:14

kabelek jeśli idzie do środka miedzy głowicami to jest od czujnika stuku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hooki » 20 lut 2013, 14:12

Co do elektryki to mam tylko coś takiego, z czasów MX'a ;)

Może się przyda... LINK: http://arturkowalik.com/electrical_MX6.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez JKK » 20 lut 2013, 14:18

hooki napisał(a):Co do elektryki to mam tylko coś takiego, z czasów MX'a ;)

Może się przyda... LINK: http://arturkowalik.com/electrical_MX6.pdf


Dziękuję! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 20 lut 2013, 18:29

Jak tak ostro idą prace to będzie to kolejny z kilku MXów w ładnym stanie w całym kraju :)
Trzymam kciuki <ok>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 21 lut 2013, 12:27

Silnik na szlifierni. Trzymajcie kciuki za dobre wieści :)

Wizyta w zakładzie zajmującym się układami wydechowymi zaklepana :)

Tarcz i zacisków nie znalazłem :( Matula zostawiła kiedyś otwarty garaż na cały dzień <glupek2> . Wydaje mi się, że wtedy jakieś lepkie rączki przyczyniły się do ich zniknięcia. Będę szukał dalej..

Napiszę o jednej sytuacji. Rok temu z małym hakiem znajomy z Nakła, Borys K., przekładał silnik w drugiej MX-6 w mojej mieścinie. Odezwał się do mnie z prośbą o pożyczenie kolektora ssącego, aparatu zapłonowego i kabli WN. Jego były w ciężkim stanie a chciał sprawdzić, czy silnik poza tym jest ok. Jako że mój samochód grzecznie czekał w garażu na remont, koleżeńskim gestem postanowiłem pomóc biedakowi, pod warunkiem, że po sprawdzeniu i kupnie nowych odda te elementy i zamontuje spowrotem. Mijał tydzień, drugi, nie poganiałem go bo i tak nie potrzebowałem tych części, do remontu było daleko. Wyjazdy do Wrocławia, sesja, praca i o sprawie, przyznaję, zapomniałem. Przypomniałem sobie na początku tego roku, gdy czas do działania był już na horyzoncie. No i co się okazało..
Borys zniknął. Wyjechał do UK, zerwał kontakty z wszystkimi w Nakle, numery telefonów nie odpowiadały, nikt nie potrafił mi pomóc. Dowiedziałem się, że swoją mazdę sprzedał i domyślam się, że razem z moimi częściami. Wczoraj znalazlem go wkońcu na FaceBook'u i napisałem mu sympatyczną wiadomość. Kolektor 150zł, aparat 300zł, kalbe WN 250zł. 7 stówek na rachunku.
Głupi byłem, że tego nie dopilnowałem. Chyba każdy musi być choć raz w życiu zrobiony w ch...

Dopisano 21 lut 2013, 13:33:

Przyjechała pierwsza porcja prezentów :) Czuję się jak dziecko na święta <glupek2>

Obrazek

Dunlop SP Sport MAXX GT :)

Obrazek

oraz przewody hamulcowe w oplocie from HEL(L) :)

Obrazek

Sorry za słabą jakość zdjęć, jedyny aparat jaki miałem pod ręką robi właśnie takie. Kolejne prezenty już niebawem! :D

Dopisano 21 lut 2013, 13:39:

I właśnie dowiedziałem się, że po inspekcji sprzęgła stwierdzają, że ZŁOM.

Tak więc..

Poszukuję sprzęgła :) Jakieś polecacie? Jakieś dojścia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 21 lut 2013, 18:21

Jakie fundusze przeznaczasz na całkowity remont bo widzę, że idzie grubo? :D
Oponki nówki czy nalewki jakieś bo na foto dziwnie wyglądają? Myślałem, że masz 17" :P
Niezłą akcję miałeś z kolegą, chyba bym się wściekł :|
W sprawie sprzęgła zadzwoń/napisz do carspeedu i raczej nie myśl o żadnym spieku bo i tak nie wykorzystasz, szkoda kasy i raczej ma krótszą żywotność.
Nie chcesz przy okazji wymienić koła zamachowego na lżejsze od MX3 1.8 V6? Moim zdaniem warto i sam to zrobię jak przyjdzie czas.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 21 lut 2013, 18:27

Fundusze są całkiem spore, zbierałem kasę szmat czasu :)
Opony używane z allegro (wiem, wiem..) sezonowe 7mm bieżnika, nowe mają 7,5. Dziś byłem je sprawdzić, wszystko z nimi w porządku i wulkanizator powiedział, że są prawie jak nowe :)
Sprzęgło już kupiłem, cały nowy zestaw exedy :)
Nad kołem zamachowym się zastanowię, narazie muszę trochę wyhamować z wydatkami bo fundusz niestety nie jest nieograniczony :) Kusi mnie stabilizator tylny i lepszy zestaw hamowania... zobaczymy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 21 lut 2013, 19:17

Ja bym nie ruszał tylnego stabilizatora bo zaburzysz równowagę auta i moim zdaniem się pogorszy a nie polepszy (też o tym myślałem i prawie już kupiłem przedniego staba od forda KA).
Koło zamachowe to chyba nieduży wydatek. Kiedyś na allegro widziałem za 50zł, ale głupi nie wziąłem <glupek2> Jakbyś gdzieś przy okazji wyhaczył 2 :D to chętnie jedno odkupię po taniości.
Myślałem, że nowe opony mają 8mm :P
Też się zastanawiam nad wymianą przewodów hamulcowych na podobne, ale niestety cena jest dla mnie zaporowa trochę i wolę przejeździć sobie 2 słoneczne weekendy z otwartym szybrem za tą cenę <serduszka>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez onyx » 21 lut 2013, 19:25

kamilspider napisał(a):Ja bym nie ruszał tylnego stabilizatora bo zaburzysz równowagę auta i moim zdaniem się pogorszy a nie polepszy (też o tym myślałem i prawie już kupiłem przedniego staba od forda KA).


Chyba prędzej poprawisz ;) Skoro tego nie zrobiłeś, to co możesz na ten temat powiedzieć? Od staba z Ka abstrahuje, bo dla mnie to rzeźba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez kamilspider » 21 lut 2013, 19:27

Ja mówię o stabie od KA wyłącznie:P Nie będzie tak, że dupa się za bardzo na tym usztywni i na mokrym będzie bardziej nadsterowny?
Moim zdaniem nie warto ruszać samego tyłu bo można pogorszyć. Robiąc przód i tył to ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy