Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez rafał88 » 13 lut 2013, 23:23

http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... 1.5&fuel=B masz chlopie szukaj sobie i dzwon do nich.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dzozef101 » 15 lut 2013, 20:15

Witam wszystkich piszę po raz drugi to samo ponieważ pomyliłem działy,pierwszy raz tu jestem także wybaczcie błędy. Panowie potrzebuje pomocy na temat mazdy 323f 2.5 v6 kupiłem tą zabawkę i teraz sam nie wiem co zrobić czy inwestować czy sprzedać autko narazie chodzi bez problemu mocy nie brakuje , chciałbym się dowiedzieć coś na temat tego silniczka może ktoś ma tą zabawkę i coś wie w tym temacie.; Warto wkładać gaz do takiej mazdy z takim silnikiem , jaka jest awaryjności tego silniczka , i ogólnie na co zwracać szczególną uwagę żeby ten silniczek jakoś chodził proszę o pomoc ??
dzozef101
 

Postprzez ProboszczV6 » 15 lut 2013, 21:31

dawać porządny syntetyczny olej, nie kręcić jak zimny, pilnować chłodziwa, pilnować szczelności uszczelek, założyć porządna instalację sekwencyjną LPG, nie byle szmelc, silnik jest niezatapialny, chyba że go przegrzejesz, zajedziesz, zalejesz mu słaby olej itp. czyli tak jak zawsze, jak dbasz tak masz.
Na pocieszenie, silnik jest bezkolizyjny ;) a jak dymi to trzeba wymienić pierścienie na nowe...
kto tam wsadził 2.5 V6 do takiej małej komory ? :D
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez dzozef101 » 16 lut 2013, 01:26

Ktoś ładnie poświęcił czasu i nerwów madzi ale są efekty tego kupując to auto nie wiedziałem że jest tam taki silnik bo normalnie jest w dokumentach 2.0 :) po pojechaniu na giełdę samochodową z myślą o sprzedaniu spodkałem drugiego właściciela tego auta w kraju , poznał swoje autko co bardzo żałował że sprzedał i wtedy się dowiedziałem wszystkiego o tym autku ale i tak nie wierzyłem musiałem to sprawdzić na hamowni i jednak to prawda co mówił :)
dzozef101
 

Postprzez Marcis » 16 lut 2013, 12:44

Proboszcz dobrze pisze:) Zalewaj olej syntetyczny i dobrej jakości. Nie patrz że drogi, przecież nie kupujesz olej codziennie a raz na rok lub 10000km:) No i jeździj delikatnie na zimnym, a w zime najlepiej niech sobie troszkę ten silnik popracuje po nocy. Skoro taki silniczek tam siedzi to myślę że właściciel był z forum, no i zachęcam do pochwalenia się autem w dziale Nasze Mazdy :) oczywiście poinformuj o tym:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Lutek » 17 lut 2013, 19:53

Mam pytanie odnośnie zwrotnicy: czy będzie pasować do mazdy 323f 2.0 v6 zwrotnica z piastą z czujnikiem ABS od xedosa 6 ??
Wyglądają na takie same ale nie jestem pewien.

EDIT by Marek: zedytowałem bo aż w oczy kłuje! Łącze z tematem ogólnym.
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez Adamskiy » 18 lut 2013, 21:59

Cześć wszystkim fanom i gospodarzom Mazd :)

To mój pierwszy post więc z góry sorki za jakieś problemy.



Chciałem się zapytać czy przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba wymieniać rozrząd?
Problem tkwi w tym, że kupiłem sprowadzony samochód z Niemiec. Mechanik powiedział mi, że niedawno była wymieniana uszczelka pod głowicę silnika, jest nowa. Ale nie wiem, czy był wymieniany rozrząd, stąd takie pytanie. Praktycznie jak się kupuje samochód wymienia się rozrząd. Lecz dla pewności chcę się dowiedzieć co i jak.


Z góry dzięki za wszelkie uwagi i dyskusję <jupi>
Pozdrawiam,
Adamskiy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 21:51
Posty: 9
Skąd: Lublin, Poniatowa
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5/1996

Postprzez rider143 » 18 lut 2013, 22:24

Tylko w tej budzie 1,6 to chyba w serii nie siedziało? Przy wymianie UPG nie ma obowiązku wymiany rozrządu. Jakkolwiek jeśli auto było serwisowane to powinien być wpis w książce serwisowej/zawieszka/nalepka na/obok silnika. Ale i tak nie zaszkodzi tam zajrzeć i go obejrzeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Adamskiy » 19 lut 2013, 12:54

Sorki, źle podałem miarę silnika, mam Mazdę 323F 1.5 silnik :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 21:51
Posty: 9
Skąd: Lublin, Poniatowa
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5/1996

Postprzez ProboszczV6 » 19 lut 2013, 14:41

a tam będziesz wymieniał... jak strzeli to sobie wymienisz hehe
a tak poważnie, to wymiana uszczelki głowicy nie pociąga za sobą konieczności wymiany napędu rozrządu. Myślę że jeśli auto było robione pod sprzedaż to rozrząd tym bardziej nie był ruszany, tylko zamontowany stary :] w sumie jak strzeli to nic się nie stanie ale trzeba holowanko ogarnąć wtedy.
uzupełnij profil o lokalizację...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Adamskiy » 19 lut 2013, 15:05

Czaję czaję, ale osobiście uważam że jeśli się ktoś potrudził z wymianą UPG to rozrząd był tylko formalnością.. Szczególnie ze samochód posiadał niemieckich właścicieli a samochód jak na rok 1996 jest idealny, brak oznak korozji, środek czysty, silnik [tiiit] chodzi i wgl.


Ale mniejsza z tym. Dobra, czas wszystko sprawdzić i po trochu go tuningować ;)
Dzięki wszystkim za udział w dyskusji, widziałem sporo osób tu wchodziło i oglądało więc mam nadzieję, że temat będzie małą wskazówką dla innych.


Pozdrawiam,
Adamskiy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 21:51
Posty: 9
Skąd: Lublin, Poniatowa
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5/1996

Postprzez ucze1102 » 19 lut 2013, 15:33

ProboszczV6 napisał(a):tylko zamontowany stary w sumie jak strzeli to nic się nie stanie ale trzeba holowanko ogarnąć wtedy.

Z tego co się orientuje to silnik Z5 nie jest bezkolizyjny, wiec jak strzeli pasek to nie tylko holowanie trzeba będzie ogarnąć
Bezkolizyjne to chyba tylko V-ki były
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez ProboszczV6 » 19 lut 2013, 15:35

silnik Z5 jak każdy benzynowy Mazdowy z tamtych lat jest bezkolizyjny.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez rider143 » 19 lut 2013, 16:32

ProboszczV6 napisał(a):silnik Z5 jak każdy benzynowy Mazdowy z tamtych lat jest bezkolizyjny.
Potwierdzam-sprawdzałem osobiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ucze1102 » 19 lut 2013, 20:58

biję się w pierś <glupek2> a dałbym sobie rękę uciąć po samej du.ie że tylko V-ki, ale z ciekawości poczytałem i rzeczywiście wychodzi na to że wszystkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez rafal93 » 20 lut 2013, 18:43

Witam, dzisiaj wymieniłem przepływomierz, byl w masakrycznym stanie, szarpało samochodem itp.
ale obroty były normalne, a gdy do wymieniłem, zresetowałem kompa i obroty nie schodzą poniżej 1500
wiecie co to może być?
dodam jeszcze ze wcześniejszy właściciel kombinował coś przy przepustnicy, z tego co od niego wydusiłem wymieniał czujnik TPS, a co jeszcze to nie wiem, i czy może tak być ze ustawił te obroty pod zepsuty przepływomierz? jak je teraz zmniejszyć?
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 00:23 przez rafal93, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 15:38
Posty: 24
Skąd: Hamburg Katowice
Auto: Mazda 323f BA 94r 1.5 16v

Postprzez radar88 » 20 lut 2013, 21:33

Hahahah nie spodziewaliście się mnie tak wcześnie <lol>

Coś na miły wieczór...short story from my BA:
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Alio93 » 22 lut 2013, 00:45

Witam
może znacie odpowiedz co się może dziać jeżeli włączam światła mijania to zapala się tylko prawa strona a jak długie to długie świeca normalnie i dodam ze pozycyjka lewa tez mi nie świeci ale za to jak uderzę to zapala mi się mijania i pozycyjne o co z tym może chodzić bo już zgłupiałem nawet żarówki wymieniłem i znowu to samo;/ prawa strona wszystko ok i długie od lewej strony ale z mijania i pozycyjne dziwnie się zachowują
pomożecie rozwiązać ten problem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 19:26
Posty: 16
Skąd: Ostrow Wlkp
Auto: mazda 323f
1500cc 16-vales
1996 rok

Postprzez rafał88 » 22 lut 2013, 07:50

Pomyslalem nad opcja sprawdzic napiecie czy jest w przewodach? moze masa p.....?

EDIT by Marek: Proszę tylko bez wylgaryzmów!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafal93 » 22 lut 2013, 19:21

Juz te obroty ogarnolem, i teraz jest normalnie, ale jak włączę ogrzewanie na 4 to obroty wskakują na 1100
normalne to?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 15:38
Posty: 24
Skąd: Hamburg Katowice
Auto: Mazda 323f BA 94r 1.5 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323