Wymiana rozrządu.

Postprzez ProboszczV6 » 13 sty 2013, 12:47

A ja powiem że do wymiany tych sprężyn nie trzeba rozpinać rozrządu, niedawno robiłem w KL taką wymianę, i obyłoby się bez rozbierania paska i kół zębatych gdyby nie fakt że musiałem zmienić simeringi wałków bo lały. Jest troche trudniej ale się da.
Wałki da się odkręcić pojedynczo bez uszkodzenia tylko trzeba to robić z głową.
lukkil właśnie troche mi to brzmiało w ten sposób... a wtedy z paska zostaną strzępy bardzo szybko.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:39.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez radar88 13 sty 2013, 18:39.
Powód: OT

Postprzez ksaweri » 13 sty 2013, 15:31

Witam

Oceniając po nagraniu, miałem identyczny przypadek. Problem rozwiązałem wczoraj poprzez wymianę napinacza hydraulicznego rozrządu. (przy okazji kompletnego rozrządu). Natomiast u mnie hałas silnika ustępował po przekroczeniu 2500 obr/min. (po przekroczeniu tych obrotów, silnik chodził cicho, jakby nie było żadnej usterki).

sprawdzeń dokonywałem w następującej kolejności:
– stan płynów, świec, kabli.
– sprawdzenie czy wszystkie koła pasowe (zewnętrzne) są dokręcone.
– później zdejmowałem po kolej paski klinowe (aby sprawdzić, czy źródłem hałasu nie jest alternator, pompa wspomagania, bądź pompa wody, lub któraś rolka napinająca te paski)
– kolejnym krokiem było zdjęcie obudowy rozrządu i tutaj już wszystko było jasne, pasek rozrządu był zdecydowanie za luźny.
– wiec zamówiłem komplet rozrządu (napinacz, rolki, pasek) na jednym z serwisów aukcyjnych (395 zł z przesyłką), a oryginalną pompę wody miałem już zakupioną profilaktycznie jakiś czas temu (chyba 250 zł).
– ponieważ pasek był bardzo luźny, było ryzyko że rozrząd się przestawił. Wiec należało wszystko poustawiać zgodnie ze znakami i fazami otwarcia zaworów na 1 cylindrze.
– po poskładaniu wszystkiego, silniczek powrócił po życia, już bez najmniejszego klekotania. Mały test drogowy (50 km) i wszystko wydaje się w idealnym porządku.

Po opisywanym problemie, mogę zasugerować, prawdopodobny (hipotetyczny oczywiście) scenariusz:
Twój mechanik nie odblokował napinacza hydraulicznego:

Napinacz należy zmontować tak jak jest dostarczany w pudełku, a później po założeniu paska, trzeba wyjąc zawleczkę.
Obrazek

Obrazek

Druga hipoteza jaka przychodzi mi do głowy to to, iż mechanik źle zmontował rozrząd, wyjął zawleczkę i silnik nie odpalił (rozrząd mógł być przestawiony np. o fazę). Wiec zdemontował wszystko raz jeszcze i tutaj aby ponownie zmontować rozrząd trzeba bardzo powoli wcisnąć napinacz i go zablokować zawleczką. Tak jak koledzy powyżej piszą, nieumiejętne wciskanie napinacza, może spowodować jego uszkodzenie stąd efekt dokładnie jak przed wymianą rozrządu (czyli niesprawność napinacza).

Podsumowując:
trzeba koniecznie sprawdzić naciąg paska rozrządu.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 20:38
Posty: 27
Skąd: Skawina
Auto: Xedos6 V6 '92 manual, F6 Coral silver mica, CA09-EBB, AECA01

Postprzez jedrzej07 » 13 sty 2013, 18:21

dokladnie, to samo sugerowalem wczesniej
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 13 sty 2013, 18:44

Panowie nie rozpędziliście się z tymi skodami i innymi rzeczami ?? Temat nie dotyczy Skody, więc posty wyleciały, proszę trzymać się tematu.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ksaweri » 15 sty 2013, 00:42

Faktycznie, przepraszam, opisana prze zemnie przyczyna była już rozpoznana wcześniej.
Zastanawia mnie jeszcze fakt, że uszkodzony (wylany) napinacz przestaje hałasować przy wyższych obrotach. Czy ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane ?

A mój poprzedni napinacz, padł prawdopodobnie właśnie przez za szybkie i za mocne wciskanie grzybka, ponieważ od nowości do uszkodzenia przejechał tylko 35 tys km. Jakiś czas temu miałem potrzebę wymiany samego paska i wciskałem ten napinacz bardzo mocno i szybko w imadle, dopiero na forum (podziękowania dla Maryjo, Pawelc, Soluks za wyjaśnienie tematu) znalazłem odpowiedź – potrzebny jest stały nacisk ok 45kg przez 20 min i grzybek jest schowany. Natomiast najwidoczniej, przy pierwszych próbach wciśnięcia grzybka zostało coś uszkodzone w napinaczu. Niekorzystna jest kwestia, że napinacz nie wylał się od razu, ale po jakimś czasie. (po przejechaniu ok 7000 km).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 20:38
Posty: 27
Skąd: Skawina
Auto: Xedos6 V6 '92 manual, F6 Coral silver mica, CA09-EBB, AECA01

Postprzez jedrzej07 » 15 sty 2013, 08:56

Z tym napinaczem mialem to samo, slychac bylo tylko w okreslonych obrotach. A czym to jest spowodowane.... Hm... Przypuszczam ze przy wyzszych obrotach jakies inne drgania sa, itd i akurat tak trafia ze przy danych obrotach jest najbardziej narazony pasek na luzowanie...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Biernas1 » 18 lut 2013, 09:55

Witam,

Chciałem zapytać w jakich cenach macie rozrząd do V6 xedos? SKF bez napinacza hydr. 350 zł do chyba dobra cena?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2012, 20:03
Posty: 9
Auto: Mazda xedos 6, V6, 1994

Postprzez sylwo » 18 lut 2013, 10:09

Rozrząd kpl na 100.000km to koszt 685zł/kpl, zestaw zawiera:
– pasek japoński SUN
– hydronapinacz oryginał OEM MAZDA – czyli NTN w opakowaniu
producenta
– rolka prowadząca OEM MAZDA – NTN (folia)
– rolka prowadząca OEM MAZDA – NSK (folia)
– rolka napinająca GMB

Ewentualnie do tego mogą się przydać:
– pompa wody – japońska GMB – 165zł/szt z uszczelkami
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 40zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego OE MAZDA – 42zł/szt
– paski transmisyjne zewnętrzne – japońskie BANDO – 75zł/kpl 2szt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Biernas1 » 18 lut 2013, 10:26

ja mam całe pódło SKF to tam mogę być paski innej firmy? bo kolega na szybko mi załatwił..:)
Początkujący
 
Od: 17 sie 2012, 20:03
Posty: 9
Auto: Mazda xedos 6, V6, 1994

Postprzez sylwo » 18 lut 2013, 11:39

Paski na pewno mogą być innych firm jak i innych części ale ich żywotność też może być inna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

PostTen post został usunięty przez radar88 24 lut 2013, 22:32.
Powód: OT

Postprzez Qchar » 25 lut 2013, 19:54

sylwo Hej :) też mnie wiosną czeka wymiana ale jak wiesz mnie tylko części kosztują a reszta we własnym zakresie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Biernas1 » 28 lut 2013, 09:04

Cały rozrząd wyszedł mnie 870 zł ( robota i części)
paski też były SKF, wymieniony został napinacz hydrauliczny ( niby oryginał mazda) po taniości.
Najgorsze że ukręciła się śruba od jednej rolki i w żaden sposób nie można było jej ruszyć. Dospawywanie nakręteki która się urywała co chwile itp , nic. Dopiero opuszczony został silnik ( bo jak wiecie miejsca nie ma na wiertarkę, przewiercona śruba i nagwintowanie, masakra. Ale się udało. teraz jak cicho pracuje :)
Początkujący
 
Od: 17 sie 2012, 20:03
Posty: 9
Auto: Mazda xedos 6, V6, 1994

Postprzez Qchar » 28 lut 2013, 21:30

Biernas1 Faktycznie <płacze> masakra ale dałeś radę , pozostaje doświadczenie i wiedza by w razie co pomóc innym <spoko> Powodzenia papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez sq2jul » 6 mar 2013, 22:28

sylwo napisał(a):– pompa wody – japońska GMB – 165zł/szt z uszczelkami


Jak ktos jezdzi troche wiecej niz po bulki i do kosciola to lepiej wydac pieniadze i kupic OE. GMB ma tendecje do puszczania wody przy przebiegu ~50-60k km.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sylwo » 6 mar 2013, 22:37

Dziwne bo gdzie nie pytałem to twierdzili, że właśnie GMB to ORI w xedzie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez sebek-71 » 7 mar 2013, 21:24

sq2jul napisał(a):
Jak ktos jezdzi troche wiecej niz po bulki i do kosciola to lepiej wydac pieniadze i kupic OE. GMB ma tendecje do puszczania wody przy przebiegu ~50-60k km.


Potwierdzam, kolega kupił(zresztą za moją namową :| ) właśnie polecaną GMB i...po 30tys zaczęła przepuszczać :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Qchar » 7 mar 2013, 21:36

sylwo Przystaje na Twoja cenę choć mój rozrząd jest ciut droższy to Twoja cena jest dobra <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6