Błąd P2187
1, 2
Witam. Mam taki problem ze swoją Mazdą, a mianowicie gdy kończy się gaz w butli i auto przełącza się na benzynę automatycznie wyskakuje check z kodem błędu 2187. Dodam jeszcze że auto na gazie prowadzi się dobrze, a po przejściu na benzynę możemy zapomnieć o przyjemności jazdy jaką powinien dawać silnik 2.0. Samochód kompletnie nie ma mocy a przy przyspieszaniu czuć jak nim szarpie. Męczę się z tym problemem już dosyć długo i nikt nie potrafi mi pomóc.... Wymieniłem już za radami mechaników świece, przepływomierz, filtr powietrza ale jak na razie nie ma rezultatów. Jakieś pomysły? Z góry dziękuje za odpowiedź. Załączam link ze zrzutami ze ScanXL z zamrożonych ramek:
http://speedy.sh/wtHdf/ramki.rar
http://speedy.sh/wtHdf/ramki.rar
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 22:00 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja tematu.
Powód: Edycja tematu.
- Od: 6 sie 2012, 10:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, BK LF 2008 r. 2.0
Nie, nie pracuje najlepiej. Obroty strasznie falują, a przy ruszaniu auto czasem nie reaguje na pedał gazu i mocno nim szarpie
- Od: 6 sie 2012, 10:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, BK LF 2008 r. 2.0
z tego co piszesz to raczej szukałbym problemu z paliwem niż powietrzem.
jak samochód odpala ? nie ma problemów ? długo już wozisz paliwo w baku ? zdarzyło się zaciągnąć z dna ? Może sama pompa nie wydala. Może układ nieszczelny ?
przejrzyj też
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12500.html
Pozdro.
jak samochód odpala ? nie ma problemów ? długo już wozisz paliwo w baku ? zdarzyło się zaciągnąć z dna ? Może sama pompa nie wydala. Może układ nieszczelny ?
przejrzyj też
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12500.html
Pozdro.
Samochód odpala bez problemów. Czy paliwo jeździ długo? No można tak powiedzieć bo przeważnie jeździ się na gazie. Gdzieś dwa miesiące temu była już rezerwa na benzynie, więc mogło się zdarzyć że zaciągnęło z dna. A za link wielkie dzięki na pewno przejrzę .
- Od: 6 sie 2012, 10:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, BK LF 2008 r. 2.0
Podejrzewam, że zajechałeś pompę paliwa..
98 nie – jak juz to V power racing 100+ . 98 oktanów nic nie da, dać coś mogą jedynie "ulepszacze" w paliwie.
może tak Ci gazownicy gaz założyli, że przy przełączaniu na gaz pompka paliwa chodziła dalej i spaliła się. Skoro na gazie chodzi dobrze to sprawdzaj części tylko związane z paliwem bo jak by działo się coś z dolotem powietrza czy świecami lub cewkami to by i na gazie nie chodził:) Sprawdź najlepiej ciśnienie paliwa przy silniku.
Dzięki za różne wskazówki. Gaz jest holenderski także ciężko mi się wypowiedzieć w kwestii jego montażu. A czy wpływ na takie zachowanie auta może mieć uszkodzenie któregoś z wtryskiwaczy bo jeden z mechaników próbował iść w tym kierunku czy to dość naciągana teoria?
- Od: 6 sie 2012, 10:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, BK LF 2008 r. 2.0
Bardzo możliwe bo przecież wtryskiwacze do benzyny i gazu są oddzielnie. Możesz sprawdzić to podczas pracy silnika. Auto musi pracowac na ciepłym silniku najlepiej i na biegu jałowym, zdejmij pokrywę silnika i odłącz jeden wtryskiwacz benzyny (samą kostkę) jeśli pracy nie zmienia to znaczy że jest zepsuty, jeśli zmienia to dobry i następny patrz. Po tym zresetuj komputer.
Latem jak chcesz jechać na benzynie to jest tak samo szarpie?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
W lecie identycznie było także temperatura otoczenia nie ma tutaj znaczenia. Ogólnie po przejechaniu 150 km na V-Power 100 szarpanie nie było już prawie wyczuwalne ale brakowało nadal mocy. Z odpinaniem wtryskiwaczy jeszcze nie próbowałem bo nie miałem ostatnio czasu. Zastanawia mnie jeszcze pomiar parametru Oxygen Sensor: na benzynie wskazanie :0,055 V a na gazie 1,000 V. Skąd może wynikać taka różnica i czy przypadkiem pomiar w okolicy 1V nie jest właśnie tym poprawnym?
- Załączniki
-
- Od: 6 sie 2012, 10:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, BK LF 2008 r. 2.0
sygnał z sondy lambda nie jest czasem emulowany na gazie ?
Co do wartości to zależy w jakich warunkach był pomiar.
Co do wartości to zależy w jakich warunkach był pomiar.
ja u siebie zauważyłem że sonda przyjmuje wartości od 0,9 do 2,0 V nie wiem czy to normalne, gdyż słyszałem że ma być 1V wtedy jest podobno prawidłowo
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Pomiar robiony przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Generalnie podczas jazdy na benzynie nie zdążyło się żeby była większa wartość niż 0,150 V , gdzie na gazie pomiar oscyluje w okolicy 1 V (ale jest to chyba związane właśnie z emulacją sondy przez komputer gazowy)
- Od: 6 sie 2012, 10:06
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3, BK LF 2008 r. 2.0
no to coś mała wartość, po krótkiej analizie tego
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 99800.html

wygląda, jakbyś miał cały czas ubogą mieszankę na benzynie (o ile dane są z PIDa O2S12), to z tych wykresów wynika, że przy hamowaniu silnikiem (brak wtryskiwanego paliwa, bardzo uboga "mieszanka") wartość napięcia jest niska.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 99800.html

wygląda, jakbyś miał cały czas ubogą mieszankę na benzynie (o ile dane są z PIDa O2S12), to z tych wykresów wynika, że przy hamowaniu silnikiem (brak wtryskiwanego paliwa, bardzo uboga "mieszanka") wartość napięcia jest niska.
Witam
Odkopię troszkę temat.
Podobnie jak kolega wyskakuje mi błąd "2187 Układ paliwowy zbyt uboga na biegu jałowym"
Jednego dnie się pali drugiego gaśnie, zapali się za kilka dni albo kilka godzin, różnie.
Też mam gaz. BRC silnik 2.0 110KW.
Moje problemy"
1. obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku 500-550. Trzyma je w miarę stabilnie delikatnie zafaluje raz na 2-3min – i na benzynie i LPG
2. jadąc na gazie czuć szarpnięcia przy wbijanie kolejnych biegów, na benzynie problemu nie ma.
Przeczyszczone zostały przepustnica i przepływomierz.
Teraz przymierzam się do zaworu EGR, silniczka krokowego i sprawdzania sond lambda.
Macie jakieś inne pomysły?
Odkopię troszkę temat.
Podobnie jak kolega wyskakuje mi błąd "2187 Układ paliwowy zbyt uboga na biegu jałowym"
Jednego dnie się pali drugiego gaśnie, zapali się za kilka dni albo kilka godzin, różnie.
Też mam gaz. BRC silnik 2.0 110KW.
Moje problemy"
1. obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku 500-550. Trzyma je w miarę stabilnie delikatnie zafaluje raz na 2-3min – i na benzynie i LPG
2. jadąc na gazie czuć szarpnięcia przy wbijanie kolejnych biegów, na benzynie problemu nie ma.
Przeczyszczone zostały przepustnica i przepływomierz.
Teraz przymierzam się do zaworu EGR, silniczka krokowego i sprawdzania sond lambda.
Macie jakieś inne pomysły?
- Od: 27 mar 2013, 07:55
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 BK 2.0 110KW Sedan 2004r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości