Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez chmooreck » 15 lut 2013, 22:17

Marianek napisał(a):nie powinien wystąpić problem ze smokiem i podkładkami

Ponoć sprawdzić co jakiś czas nie zaszkodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Sebal » 16 lut 2013, 00:01

Marianek napisał(a):Silnik 2.0 w GH ma poprawione wady które pojawiały się w GG, nie powinien wystąpić problem ze smokiem i podkładkami

Smok nigdy nie był wadliwym elementem. Zatykanie się smoka było tylko efektem innej usterki. Sam w sobie jest ok. Co do podkładek to rzeczywiście zostały poprawione, ale z moich informacji wynika że niestety nie zlikwidowano do końca problemu. Trzeba je więc co jakiś czas sprawdzać. Silnik 2.0 nie jest zły sam w sobie. Miałem 6 2,0 136 KM i byłem z niej bardzo zadowolony. Trzeba tylko o niego dbać. Główny minus wersji 2,0 w stosunku do 2,2 w GH to układ oczyszczania spalin DPF. W 2,2 jest nowszej generacji, bardziej dopracowany i właściwie nie ma z nim problemów. W 2,0 trzeba na niego uważać.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez chmooreck » 16 lut 2013, 08:15

Sebal napisał(a):Główny minus wersji 2,0 w stosunku do 2,2 w GH to układ oczyszczania spalin DPF. W 2,2 jest nowszej generacji, bardziej dopracowany i właściwie nie ma z nim problemów. W 2,0 trzeba na niego uważać.

Nie mam problemów z DPF'em. Nie uważam na niego jakoś szczególnie. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Marianek » 16 lut 2013, 11:51

Dokładnie :) Jeździć normalnie i nie panikować :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez glowasiek » 16 lut 2013, 16:49

powtorze chyba juz milionowy raz – 2.0 diesel uzytkowany w wiekszosci w ruchu miejskim- zero problemow z DPFem – ani razu nie musialem jechac wypalac go celowo itd itp wystarczy zapoznac sie z autem, wiedziec co w nim siedzi i nie bedzie problemow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez polak900 » 16 lut 2013, 19:18

Być może ruch miejski jest nie równy naszemu ruchowi miejskiemu
Coś jest narzeczy z 2.0, bo mnie osobiście a 5 niezależnych mechaników odradzało kupować tą wersję
Jeżeli już wersję D to 2.2
Wszyscy natomiast polecali 2.0 Pb
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 16 lut 2013, 20:20

Bo Twoi mechanicy obsługują w większości auta świeżo sprowadzone.
Nie ogarniają współczesnego diesla, nie potrafią znaleźć podstawowych problemów i usterek
i na łatwiznę idąc poleca Pb. Tak jak straszenie DPF, tylko dlaczego problem z nim maja w Polsce a w innych krajach nie?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Sebal » 16 lut 2013, 20:34

Nie pisałem że w 2,0 DPF jest zły tylko starszej generacji i troche gorzej radzi sobie z oczyszczaniem. Szybciej zapcha się DPF w 2,0 niż w 2,2 w niekorzystnych warunkach eksploatacyjnych. Sam silnik uważam że jest ok (ale 2,2 fajniejszy :) )
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 16 lut 2013, 23:14

Marianek napisał(a):Bo Twoi mechanicy obsługują w większości auta świeżo sprowadzone.
Nie ogarniają współczesnego diesla, nie potrafią znaleźć podstawowych problemów i usterek
i na łatwiznę idąc poleca Pb. Tak jak straszenie DPF, tylko dlaczego problem z nim maja w Polsce a w innych krajach nie?


Być może, wcale nie twierdzę, że nie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez marcin_2006 » 17 lut 2013, 12:38

w 2.2 diesel masz łancuszek a w 2.0 pasek
Początkujący
 
Od: 16 lut 2013, 22:07
Posty: 7
Skąd: dublin / irlandia
Auto: Mazda 6 rok2008
2.0 Diesel

Postprzez Marianek » 17 lut 2013, 15:29

Zgadza się <spoko> , oczywiście pasek trzeba zmienić, pierwszy raz max do 120000 zalecane 100000
drugi raz po 100000 zalecane 80000, oczywiście musi być original zamienniki potrafią nie wytrzymać
ale cena w odróżnieniu do innych modeli nie jest drastyczna. Łańcuch trzeba co przegląd kontrolować a
przy 200000 zalecana jest wymiana. Łańcuch wbrew pozorom nie jest dożywotni, co prawda nie słyszałem jeszcze o pęknięciu w Mazdzie ale u VAG-a już owszem.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Sebal » 17 lut 2013, 15:56

Marianek napisał(a):Łańcuch wbrew pozorom nie jest dożywotni, co prawda nie słyszałem jeszcze o pęknięciu w Mazdzie

Zdarza się niestety rozciągnięcie łańcucha w silnikach 2,2. Serwisy mazdy wiedzą o tym i mają obowiązek sprawdzić i w razie potrzeby wymieniają za free.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez mcgreat » 19 lut 2013, 12:11

Witam wszystkich serdecznie, od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem pięknej Mazdy 6 2.0 D 2008 wersja Dynamic , przebieg potwierdzony 117 000 tys, kupiona w PL (ASO z autoryzacją DE, dlatego Dynamic,a nie Sport). Wcześniej Mazda 6 GG 2.0 B 2007 (Lift)
To jest moja 4 mazda i mam już swoje pierwsze spostrzeżenia:

Negatywne:

1. Skrzypiący fotel kierowcy – gdzieś z lewej strony. Samochód bardzo zadbany , dlatego trochę to dziwne. Doczytałem ,ze typowy defekt Mazdy GH.
2. Delikatny lakier , łatwy do porysowania – standard wszystkich mazd
3. Lekkie problemy ze skrzynia na drugim biegu, lekko haczy na zimnym oleju. Ciężko wchodzi 2 bieg w okresie zimowym. Do tej pory miałem 4 mazdy i każda z ty samym problemem, natomiast samochód który kosztuje ok 50 000 zł to trochę nie do przyjęcia. Ponoć też defekt i była akcja serwisowa.
4. Słaba widoczność w tylnej szybie, dodatkowo przyciemniane szyby i lusterko przyciemniane na pewno nie pomagają. We wcześniejszym modelu widoczność była zdecydowanie lepsza (dobrze,że mam czujniki parkowania)
5. Bardzo nisko osadzone zderzaki, nie wiem czy tylko Dynamic tak ma. Musze bardzo uważać, żeby nie wjechać zderzakiem na krawężnik lub w zaspę śniegu. Jak sprawdziłem to od końcówki intercoolera jest ok 10 cm. Ładnie to wygląda, ale mamy polską rzeczywistość.
6. Twarde zawieszenie, poprzedniczka miała bardziej komfortowe. Po nierównych nawierzchniach to nie jest jazda w szczególności z małym dzieckiem. Natomiast na autostradzie można jechać 220 km/h i jest bardzo dobrze przyklejona i nie buja na zakrętach
7. Reflektory potrafią parować – oryginalne. Zawsze myślałem,że tak jest jak samochód jest po wypadku.
8. Sterowanie radiem z kierownicy – totalna masakra, u poprzedniczki było to zdecydowanie bardziej przemyślane , a same przyciski lepiej wykonane.
9. Zestaw głośnomówiący, ustawić bez instrukcji niemożliwe
10. Ręczny po prawej, bardzo brzydka gałka biegów i do tego szybko się ściera.
11. Dźwięk Bose, nie powala mnie. Dla mnie oprócz basów nie ma jakiejś zdecydowanej różnicy w stosunku do nagłośnienia standardowego. Mało estetyczne wykończenie podłogi zakrywające pod fotelem pasażera wzmacniacz bose.
12. Wszystko co związane z diesel'em , ale wiedziałem na co się decyduje.
13. Fotele słabo trzymają na zakrętach


To chyba na tyle, reszta to same pozytywy...postaram się w kolejnym wątku dokładnie je opisać.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 00:33
Posty: 17
Skąd: EL
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2008

Postprzez glowasiek » 19 lut 2013, 16:06

mcgreat napisał(a):9. Zestaw głośnomówiący, ustawić bez instrukcji niemożliwe


Reszty komentowal nie bede bo podobnie jak z korzystaniem radia z kierownicy jest to raczej indywidualna sprawa ale z punktem 9 (i kilkoma innymi) zgodzic sie nie moge – sam osobiscie ustawilem wszystko za pierwszym razem i bez zadnych problemow – wystarczy sluchac co auto do nas mowi :P
Znam kilka osob, ktore rowniez daly sobie z tymd oskonale rade bez zadnej instrukcji wiec nie wiem dlaczego znalazlo sie na liscie negatywow bo jakby nie patrzec, nie wina auta bo jest to rozwiazane logicznie i jasno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez rajek » 19 lut 2013, 17:43

mcgreat przy tylu negatywach to sie dziwie ze kupiles Mazde, ja jak bym widzial tyle wad na pewno bym juz nie bral, bo nie chce mi sie wierzyc ze dopiero je odkryles po zakupie auta :>
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 18:24
Posty: 108
Skąd: Szkocja
Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008

Postprzez Sebal » 19 lut 2013, 18:27

mcgreat napisał(a):10. Ręczny po prawej,

Ja uważam to za pozytyw właśnie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 19 lut 2013, 22:48

rajek napisał(a):mcgreat przy tylu negatywach to sie dziwie ze kupiles Mazde, ja jak bym widzial tyle wad na pewno bym juz nie bral, bo nie chce mi sie wierzyc ze dopiero je odkryles po zakupie auta :>

+1 <faja>

Dopisano 19 lut 2013, 21:49:

Sebal napisał(a):
mcgreat napisał(a):10. Ręczny po prawej,

Ja uważam to za pozytyw właśnie.
Sebal napisał(a):
mcgreat napisał(a):10. Ręczny po prawej,

Ja uważam to za pozytyw właśnie.


Ja też <spoko>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez janow » 20 lut 2013, 20:09

ymcamazda napisał(a):
mcgreat napisał(a):1. Skrzypiący fotel kierowcy – gdzieś z lewej strony. Samochód bardzo zadbany , dlatego trochę to dziwne. Doczytałem ,ze typowy defekt Mazdy GH.


U mnie skrzypiało z prawej. Myśłałem, że fotel pasażera. Potem odkryłem, że to konsola środkowa.
Wepchałem w szparę między oparcie fotela, a schowek kawałek materiału. Ucichło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez Sebal » 20 lut 2013, 23:53

janow napisał(a):– brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu,

jest, tylko w ASO trzeba poprosić aby ustawili – możliwe tylko przez kompa

Dopisano 20 lut 2013 22:54:

janow napisał(a):– brak przycisku "soft logic" do zamykani drzwi (przestawianie dżinksa koło klamki jest niewygodne)

czepianie się ale jak ci nie pasuje to ok, masz prawo

Dopisano 20 lut 2013 22:55:

janow napisał(a):– brak zapalania światła po zgaszeniu silnika (keyless)

zgadza się, porazka

Dopisano 20 lut 2013 22:56:

janow napisał(a):– bose takie sobie

w 100 % zgadzam się, w cx-7 miałem lepsze, dużo lepsze Bose

Dopisano 20 lut 2013 22:58:

janow napisał(a):– fatalne wyciszenie wnętrza

nie bardzo rozumiem, w moim przekonaniu wyciszenie wnętrza jest niezłe, lepsze mogłoby być wyciszenie komory silnika

Dopisano 20 lut 2013 23:00:

janow napisał(a):plus:
+ pozycja za kierownicą (oprócz słabego trzymania bocznego fotela)

wg mnie jest nieźle, nie jest to recaro ale wydaje mi się wystarczające

Dopisano 20 lut 2013 23:01:

janow napisał(a):plus:
+ światła

mijania ok, ale długie w biksenonach uważam za bardzo słabe
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez robi31 » 21 lut 2013, 00:12

helo co by nie bylo ma moze mazda wady ale znajdzcie auta ktore ich nie maja ale mimo wszystkich wad i tak MAZDA 6 WYGLADA NAJLADNIEJ nie ma auta w tym przedziale cenowym ktory ma lepszy wyglad sylwetka jest NR 1 Znajdzicie co wyglada lepiej i jest bez wad GOOD LUCK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 291 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6