CB Radio

Postprzez talk_about85 » 13 lut 2013, 16:08

Dzieki za podpowiedzi. Zrobie jeszcze tak jak napisales zeby sprobowac skrecic RF na te 80%. Wyglada to tak ze jest cisza w eterze i za chwile slysze trzaskliwy dzwiek tak bym go okreslil. Znowu cisza i trzaski. Czasami cos uda mi sie zrozumiec jak glos sie przebije przez to. Musze zawsze sam pytac o droge zeby mi ktos odpowiedzial wtedy glos z drugiej strony jest zrozumialy. Dopiero pare dni uzytkuje CB wiec sie ucze. Nie wiem tylko czy Uniden 520 byl dobrym wyborem. Na razie jest srednio :|.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2013, 16:23

U520 użytkuję w dwóch busach firmowych już przez jakieś 5 lat i poza połamanymi antenami to jeszcze problemów nie było.
A poza tym ... polecam lekturę portali związanych z "CB Radiem" bo każdy od czagoś tam zaczynał ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez talk_about85 » 13 lut 2013, 19:25

W ostatnich dniach troche poczytalem na stronach o CB a w sumie staralem sie szukac co pisza o Unidenie. Zapytam o troche smieszna rzecz ale czy trzeba wyciagac wtyk z gniazda zapalniczki przed wylaczeniem silnika to ma jakies znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Beny » 13 lut 2013, 20:22

talk_about85 napisał(a):Nie wiem tylko czy Uniden 520 byl dobrym wyborem
ja też wkraczam w swiat Cb,jeździłem z pożyczonym unidenem i jest jak najbardziej ok.
Ale jak przyszło do kupna to juz nie jest tak kolorowo opini tyle co ludzi.Jedni pisza że teraz U520 to nic niewarty chińczyk,inni odwrotnie że nie widza różnicy i to dobre radio.
Ja uzywałem chińczyka z anteną 145cm i bez strojenia jak dla mnie chodził ok.Słyszałem i byłem słyszany żadnych zakłoceń itp.

Marek 161BD081 a Ty masz jakie unideny? Jakie radio mógłbyś polecić żeby gabarytowo odpowiadało U520?Z tego co wyczytałem to President tylko jest kilka modeli do wyboru.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Dominator » 13 lut 2013, 22:39

Uniden to dobra konstrukcja, w szczególności jak trafisz jakąś starszą 520 (sprzed 5lat, lepiej więcej-to pewnie te które ma Marek) obecne to juz nie jest to samo, nawet jeśli wyglądem się nie zmieniły. Podobny z wyglądu (ale w środku juz inny-lepszy od obecnych unidenów) jest president harry II z asc, lub johny II. Bez asc nie są gorsze, miałem styczność, polecam. Taki sam konstrukcyjnie jest Stabo, ale nie znam nikogo kto by go stosował, wiec prawdziwych opinii nie znam. Z nowszych konstrukcji o podobnej wielkości jest johny III lub harry III, ale to już nie to co stare konstrukcje, ale będą wystarczające.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2013, 23:03

Kolega w zasadzie powiedział co trzeba :)
Miałem u siebie jakiś czas temu któryś z modeli STABO i o dziwo byłem nim miło zaskoczony.
Niestety – nie pamiętam już symboliki jego. Zresztą i tak gabaryty miał nieco większe.
Bardzo udanymi konstrukcjami były też Alan 28 czy też President Herbert czy też Valery :)
Ogólnie jak coś szukać to nie obawiać sie i brać radio, które ma tych trochę latek za sobą :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Beny » 14 lut 2013, 14:28

Dzięki chłopaki.Powiedzcie jeszcze Harry II od Harry II clasic czymś sie różnią?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lut 2013, 14:51

Beny napisał(a):Dzięki chłopaki.Powiedzcie jeszcze Harry II od Harry II clasic czymś sie różnią?

Kosmetyczna różnica względem ASC.
W "zwykłym" chyba pracujesz na automacie albo na ręcznym ustawieniu SQ.
Wersja "classic" niby ma ASC na stałe włączone ale jak to działa to nie wiem.
U swojego szefa kiedyś zamontowałem "zwykłego" Harrego i odpukać ale już chyba ze 3 lata działa poprawnie :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez stromba » 16 lut 2013, 13:44

posiadam radyjko yosan 120pro i antene sirio as100. Jadąc na gazie przy przyspieszaniu są zakłócenia takie jakby od wtrysków, gdy przełączę na benzyne nie ma tego, tak samo bez anteny. Idzie zlikwidować jakoś te zakłócenia ? tylko nie piszcie zebym jedził na benzynie lub z skręconym mocno SQ :)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2012, 22:15
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 BEN +lpg, 2003

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2013, 17:40

Zakłócenia masz przy przyłączonej antenie i bez anteny?
Pytam bo chce sie upewnić, że dobrze zrozumiałem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez stromba » 16 lut 2013, 17:52

Marek 161BD081 napisał(a):Zakłócenia masz przy przyłączonej antenie i bez anteny?
Pytam bo chce sie upewnić, że dobrze zrozumiałem.

Nie. Bez anteny nie ma zakłóceń czyli nie od zasilania ...tylko na lpg z anteną są przy dodawaniu gazu...
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2012, 22:15
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 BEN +lpg, 2003

Postprzez Marek 161BD081 » 17 lut 2013, 11:25

Najlepiej byłoby powalczyć trochę z tą instalacją lpg bo nie zawsze montażyści sie przykładają do tego.
Na kable idące do wtrysków zamontuj "pierścionki" ferrytowe, czasem zmiana miejsca ich ułożenia moze wpłynąć na zmniejszenie ilości zakłóceń. Sprawdź przyłącza masowe instalacji itd.
Ogólnie trochę trudny temat i nie da sie podać gotowej recepty na jego rozwiązanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Zakiel » 10 mar 2013, 16:29

Witam panowie, proszę o pomoc choć ten temat pewnie już nie raz był poruszany ale potrzebuję świeże informacje planuję zakup zestawu CB do 250 zł myślałem nad radiem M-tech LEGEND II , alan 109 lub alan 199, co o nich myślicie?a może coś innego, zależy mi aby było nowe, legalne i w miarę dobre z podstawowymi funkcjami, nie jestem fanatykiem CB , to będzie moje pierwsze radio proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 20:21
Posty: 10
Skąd: Przemyśl Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005

Postprzez Bartoliniusz » 11 mar 2013, 00:28

do tekiej kwoty polecam tti550. Bardzo ładnie gada.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Zakiel » 13 mar 2013, 23:55

Bartoliniusz napisał(a):do tekiej kwoty polecam tti550. Bardzo ładnie gada.
dzięki kolego za odpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 20:21
Posty: 10
Skąd: Przemyśl Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005

Postprzez ghadzik » 14 mar 2013, 10:32

Jestem własnie na etapie wymiany radia a czy próbował ktoś radyjek CB z odłączanym panelem? lub panelem w gruszce? Mowa tu o radiach typu: Lafayette Venus, Yosan CB100, Albercht AE 6890 ? Zastanawiałem się czy takie radyjka dają radę np przy zamontowaniu ich w bagażniku (lub pod fotelem przednim lub tylnią ławą) i wyprowadzeniu samego wyświetlacza (lub gruszki jak w przypadku Venus) do tunelu środkowego, ciekaw jestem czy to zda egzamin? Próbował ktoś?

edit: pytam bo niestety w Olsztynie żadnego z wyżej wymienionych modeli nie można znaleźć do przetestowania.
Ostatnio edytowano 14 mar 2013, 14:35 przez ghadzik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 16:53
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK 1.6 '05 Diesel
133KM 300NM by V-Tech

Postprzez Marek 161BD081 » 14 mar 2013, 10:58

Miałem kiedyś w ramach "testów" Cobrę 75 i powiem krótko: ergonomia użytkowania i praca radia jest do <dupa> więc osobiście jak najbardziej NIEPOLECAM tego typu rozwiązań.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marcin » 10 kwi 2013, 21:18

Witam.
Pojawił mi się taki problem ,że moje radyjko (Alan 100 plus) nagle zaczęło bardzo cicho działać. Chodzi konkretnie o to ,że daję głośność na cały regulator a z głośnika ledwo słyszę co mówią inni.
Dodam jeszcze że zauważyłem to po wymianie gruszki. Gruchę mam na pewno dobrą,nową, 5-pinową. Odpowiednik oryginału,dokładnie ta--->
http://allegro.pl/cbpawex-mikrofon-do-a ... 39246.html
Jednak nie wydaje mi się żeby chodziło o mikrofon, gdyż po odłączeniu nie ma zmian.
Po uszkodzeniu starej gruszki jeździłem bez używania radia prawie rok. Teraz zdecydowałem się usprawnić sprzęt a tu <dupa>
Słychać innych po cichutku choć głośność jest na max. To samo na AM i FM. To samo bez anteny. Nie wiem jak z nadawaniem bo jest tak cicho że nawet nie zagadywałem innych czy mnie słychać.
Co może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Marek 161BD081 » 10 kwi 2013, 23:19

Popatrz na początek wtyczkę mikrofonu bo tam lubią sie kabelki urywać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marcin » 11 kwi 2013, 06:52

Wtyczka jak i cała grucha są nówka sztuka. Mogę jednak sprawdzić dla pewności. Chyba że w gnieździe się urwały. Dziś ponownie rozbiorę.
Coś czuję ,że radyjko osiągneło wiek emerytalny. Zresztą cudem techniki ten szumofon nigdy nie był :)
Zobacze ,może się uda odratować a jak nie to na żyletki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki