Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 10 lut 2013, 11:03

Panowie mam u siebie Webasto sterowane Telestartem T91 (jajowaty pilot).
Jakiś czas temu zauważyłem, że na pilocie, podczas próby załączania piecyka mruga pomarańczowa dioda.
Byłem pewny, że chodzi o rozładowującą się powoli baterię – kupiłem nową i czekała.
wczoraj moja dziewczyna stwierdziła, że webasto w ogóle się nie załącza, a na pilocie dalej te same objawy(pomarańczowa dioda mruga parę razy)-wymieniła baterię – i bez zmian... Dodam, że kiedy ja zauważyłem to jakiś czas temu, to piecyk się normalnie załączał.

Miał ktoś kiedyś takie objawy może ??

PS. wracam do kraju za tydzień, a auto oczywiście w PL ;) dlatego chcę przygotować się merytorycznie do walki :P
Spróbuję chyba od resetu piecyka bezpiecznikiem, a potem...nie wiem ;P

PS.2. zgubiła się zaślepka(zamknięcie) baterii na pilocie do webasto – ale i bez tego się ponoć załączało jeszcze...przy okazjii – może ktoś ma samą zaślepkę na sprzedaż ?? :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez padera1 » 16 lut 2013, 10:06

Witam. Nie działa mi ogrzewanie oraz nie załącza się webasto.
Czy może być to spowodowane tym że autko ostatnio było w warsztacie( wymiana turbiny) i mechanik może po prostu czegoś nie podłączył?
Sprawdziłem bezpieczniki i są o.k.
Dzięki za odp.
padera1
 

Postprzez chmooreck » 16 lut 2013, 10:48

Rozumiem, że wentylator chodzi, a mimo to masz zimno, tak ?
Wskaźnik temperatury się podnosi, czy nie ?
Sprawdź poziom płynu chłodniczego.
Skoro stało się to po naprawie powinieneś zgłosić się do mechanika, który popsuł żeby naprawił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez padera1 » 16 lut 2013, 10:53

wentylator chodzi. poprostu nie grzeje.
Wskaźnik temp. podnosi sie aż się silnik zagrzeje i potem stoi w miejscu.
padera1
 

Postprzez dobrzyn22 » 16 lut 2013, 10:53

Jeszcze dodatkowe pytanie – obecnie przy próbie załączenia piecyka mruga tylko czerwona dioda – pomimo auta w zasięgu pilota. Czy może być tak, że po wymianie baterii należy zaprogramować od nowa nadajnik (pilot) ??

PS. Obecnie po kolejnej wymianie baterii na nową są nast. objawy: pomarańczowa dioda świeci ciągle 2 sek, po czym miga czerwona kilka razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mnieteczek » 16 lut 2013, 14:35

Ja przy wymianie baterii nic nie musiałem robić,ale możesz spróbować przywrócić pilot do ustawień fabrycznych i wtedy go przyuczyć do centralki.Poniżej masz link z instrukcją do T91 (podejrzewam,że masz ,ale przyda się dla innych)

T91 INSTRUKCJA
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez dobrzyn22 » 16 lut 2013, 14:54

Ok.
Dzięki za zainteresowanie <spoko>

Pomógł reset piecyka(wyjęty bezpiecznik 1A)

PZDR
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 28 lut 2013, 23:14

Dziś odpaliłem auto po postoju nocnym, temp. 4-5 *C. Wyjechałem spod bloku, przejechałem ze 30 metrów i chciałem podjechać pod kiosk i nie gasić silnika, no ale nie było miejsca, więc musiałem zaparkować przy ulicy i zgasić silnik. Wracam, a tu sobie spod auta leci szaro-niebieski dymek. Domyśliłem się, że to webasto, ale zaniepokoiło mnie to. Poźniej miałem tę samą sytuację – umyłem auto na myjni, odpaliłem i przejechałem kilka metrów na miejsce obok odkurzacza i znów mi poleciał taki kłębek dymu (spalin) spod auta. Czego to może być objaw?
Dodam, że jak normalnie przejadę kilka – kilkanaście kilometrów i zgaszę to jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marex » 1 mar 2013, 10:49

Ja bym na Twoim miejscu szykował się na na czyszczenie komory spalania.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Barteq0014 » 7 kwi 2013, 13:45

Witam,
Mam problem z moim webasto. Nic nie wyświetla na programatorze, sprawdzałem bezpieczniki pod maską od webasto- są ok i tez resetowałem go. Również wyładowuje mi akumulator choć jest prawie nowy i miernikiem go sprawdzałem- ok.Prawie za każdym razem muszę go prostownikiem ładować,żeby odpalić mazde.Wcześniej programator migał cały czas wyświetlając wszystkie znaki a teraz nic.
Co to może być za przyczyna?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Traviz » 9 kwi 2013, 20:23

kubsztyk napisał(a):Dziś odpaliłem auto po postoju nocnym, temp. 4-5 *C. Wyjechałem spod bloku, przejechałem ze 30 metrów i chciałem podjechać pod kiosk i nie gasić silnika, no ale nie było miejsca, więc musiałem zaparkować przy ulicy i zgasić silnik. Wracam, a tu sobie spod auta leci szaro-niebieski dymek. Domyśliłem się, że to webasto, ale zaniepokoiło mnie to. Poźniej miałem tę samą sytuację – umyłem auto na myjni, odpaliłem i przejechałem kilka metrów na miejsce obok odkurzacza i znów mi poleciał taki kłębek dymu (spalin) spod auta. Czego to może być objaw?
Dodam, że jak normalnie przejadę kilka – kilkanaście kilometrów i zgaszę to jest ok.

Czy sytuacja się może wyjaśniła? Dziś dopiero pierwszy raz zauważyłem lecący dymek spod auta – po przejechaniu kilkuset metrów... Jestem ciekaw czy jest się czym przejmować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez kubsztyk » 9 kwi 2013, 23:15

Nic z tym nie robiłem. Stwierdziłem, że to w wyniku gaszenia silnika tuż po rozpoczęciu spalania paliwa przez webasto. Jak będzie puszczało bąki po dłuższej jeździe, to wtedy zajmę się tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez misiek1980 » 12 lip 2013, 12:30

tak z ciekawości zapytam, orientuję się ktoś ile mazda sobie życzy dopłaty do nowej fury za ogrzewanie postojowe?
a drugie pytanie to jak się ma montaż ogrzewania postojowego poza ASO mazdy do gwarancji producenta na samochód?
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:59
Posty: 12
Auto: VW Golf IV 1,9 tdi

Postprzez bieski » 12 lip 2013, 12:43

Niestety nie trafiles w dział. Jak mówisz o nowej Mazdzie 6 to zapraszam do działu GJ. Pytanie czy w tym modelu Webasto jest oferowane w ogóle.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez marian12mh » 15 paź 2013, 00:20

Witam! Moje M6 ma dogrzewacz silnika na wiosnę po odpaleniu auta i przejechaniu kilkuset metrów zaczęło strasznie strzelać wręcz walić jakby coś się miało urwać, zjechałem zaniepokojonyn na pierwszy parking nie wiedząc co to takiego bo miesiąc wcześniej kupiłem madzie i nie miałem do czynienia nigdy wczesniej z webasto żeby wiedzieć że to jego wina ale mianowicie zauważylem dym z pod maski i zapach jakby topil sie plastik i odglos jakby chciało się wyłączyć a nie mogło. Na szczęście na czas dorwałem klucz i odłączyłem aku. Po podłączeniu nagły start webasta i jeszcze gorszy dym i strzały z tłumika. Auto zaholowane na warsztat tam podłączyliśmy aku webasto się włączyło jak gdyby nigdy nic, później się wyłączyło również normalnie... Kazałem mechanikowi wyjąć wtyczkę w obawie o żonę głównie jeżdżącą autkiem i o powtórkę z tej akcji z obawą o spalenie auta. Zbliża się zima wielkimi krokami chcialbym odpalić piec zwłaszcza że kolega miał skasowaną 6-kę i mam również cały piec od niego. ktoś wie co się stało z moim i jak je naprawić czy lepiej założyć od razu to drugie? Myśle żeby zapobiec ponownej takiej sytuacji żeby zrobić jakiś zewnętrzny wyłącznik samego webasta. Proszę o poradę i pomoc pozdro dla wszystkich czytających ten wątek ;) Maras
Maras
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2012, 00:52
Posty: 13
Skąd: Skoki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 136KM 2002-2003r. Top Sport Liftback

Postprzez dobrzyn22 » 15 paź 2013, 18:56

zapraszam kolegę do tego wątku:

viewtopic.php?f=409&t=92876&hilit=webasto
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez duch1604 » 10 lis 2013, 19:21

Panowie, chcialbym odlaczyc webasto poki nie ma ujemnych temperatur. Wlacza sie mi codziennie bo temperatura w miejscu gdzie jestem teraz to caly czas okolo 5stopni. A wlasciwie mi to nie potrzebne a z poprzedniej zimy wiem ze spalanie to okolo litr wiecej przy wlaczajacym sie webasto, zwlaszcza ze trasy robie krotkie. Takze zapewne najlepiej wyjac bezpiecznik. Pytanie tylko ktory i czy oby napewno nie odpowiada on tez za inne funkcje w aucie???
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez smile » 10 lis 2013, 19:41

Masz na myśli dogrzewacz silnika?! Jeśli tak, odłączając to zrobisz więcej krzywdy a nic nie zaoszczędzisz... zwłaszcza że robisz krótkie dystanse.....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wujek116 » 10 lis 2013, 19:49

Bezpiecznik 20A oznaczony jako HEATER. Szukaj w skrzynce pod maską, pod pokrywą skrzynki jest opis rozmieszczenia bezpieczników. ten bezpiecznik odpowiada tylko i wyłącznie za webasto .
jednak nie polecam odłączać webasto skoro dobrze działa , dzięki niemu silnik szybciej się rozgrzewa przez co krótszy czas pracuje w trudnych warunkach .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez duch1604 » 10 lis 2013, 19:55

No tak, wszystko ma swoje zle i dobre strony... <oczy>
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6