Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2013, 16:41

stromba napisał(a):błąd p0172 czyli za bogata mieszanka ?

proszę korzystać z wyszukiwarki forumowej <czytaj>
viewtopic.php?f=60&t=101021&hilit=p0172
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Jacku6 » 11 lut 2013, 22:58

Podepnę się pod temat.
wyskakuje mi błąd p0304 – wypadający zapłon 4cyl.
i w bardzo dużym skrócie opowiem – po usunięciu błędu ( do 3tyś obr. jest spoko) a jak chce posłuchać silnika pow 3tyś obr. wtedy kontrolka mruga i silnik telepie jakby rzeczywiście przynajmniej 4 gar nie palił.
Swiece zapłonowe wymieniłem na 4-5-6 cyl. i dalej jest to samo na dniach spróbuje cewki zamienić a może ktoś z was miał kiedyś podobny problem? Wole zapytać najpierw niż kombinować w zimnym garażu na darmo.

P.S w v6 cylindry liczymy
kabina
1-2-3

4-5-6
przód auta ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 18:44
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG

Postprzez Grucha » 12 lut 2013, 14:46

kabina
1-2-3

4-5-6
przód auta


Tak

Obrazek

100% będzie wina cewki

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Jacku6 » 13 lut 2013, 21:00

A więc zamieniłem cewki 4 –> 5 zczytałem błędy i dalej wypadający 4 zapłon z tym że teraz już muszę bardzo Madzie przeciągnąć na każdym biegu do odcięcia i przeważnie od 3 biegu powyżej 5tyś obr kontrolka zaczyna mrugać i jeśli puszcze gaz po chwili przestaje. <co?> kurcze teraz to nie mam pomysłu bo niby jest lepiej ale teoretycznie powinien na 5 garze błąd wyskoczyć, spróbuje wyczyścić styki na cewce jeszcze zamienie 4 –> 6 pooglądam czy gdzieś coś sie nie obluzowało (chociaż z tym najsłabiej). A jest możliwość że to paliwa dostaje za mało? coś z wtryskiem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 18:44
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG

Postprzez Grucha » 13 lut 2013, 22:05

Zamień z cewką z banku 1 , odłącz aku i dopiero na testy

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Jacku6 » 13 lut 2013, 23:31

No to grubsza robota się szykuje. Dobra tak spróbuje zrobić i odezwę się co się będzie działo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 18:44
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG

Postprzez proctor » 28 lut 2013, 11:33

Witam
Moje problemy z samochodem mazda 6 2,0 CD Active zaczęły się 3 miesiące temu. Pierwszy objaw to spadająca moc i zapalająca się kontrolka DPF. Po wyłączeniu sam. na kilka minut, gasła. Mechanik który diagnozował auto stwierdził, że w pierwszej kolejności trzeba regenerować turbosprężarkę (na nową nie było mnie stać) – zrobiliśmy to, samochód przejechał ok 500 km i znów spadek mocy i zapalające się kontrolki w kolejności DPF za jakiś czas check engine i kontrola trakcji. Kolejna wizyta u mechanika w konsekwencji czyszczenie – regeneracja filtra DPF a przy okazji żeby już wszystko grało wymiana sondy tegoż filtra. Błędy w komputerze wyczyszczone no to w drogę !
Tym razem przejechałem ok 50 km i wszystko wróciło, tak jw.
Ja też wróciłem do "speca" który tym razem po długiej zadumie zaczął podejrzewać, że to wina wtryskiwaczy, oblał mnie zimny pot, wiem jakie mogą być koszty !!
Do tej pory wydałem na naprawy 3 tysiące zł, niesamowicie długo czekałem, mam wrażenie, że "fachowiec" nie wie co robi i działa na zasadzie prób i błędów (polecali mi go znajomi). Temu Panu muszę już podziękować :)
Mieszkam w Kaliszu (wielkopolska) bardzo proszę o podpowiedź co robić i do kogo się zgłosić, może ktoś zna dobrego specjalistę którego może polecić.
Z góry dziękuję
proctor
 

Postprzez sztukas » 28 lut 2013, 12:04

Panowie podpinam się pod temat. Problem z kontrolką "check engine" pojawia się u mnie po przekroczeniu ok. 5,5 -6,0 tyś.obr./min na obrotomierzu, czyli prawie przy odcięciu. Wywala błąd "check engine", na komputerze sczytało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Zakupiłem nowy czujnik firmy EPS o oznaczeniu 1.953.281 w intercars. Po wymianie czujnika na nowy niestety objawy są jeszcze gorsze ponieważ błąd wywala już przy ok. 3,0-3,5 tyś. obr./min. Dodam, że wyłączając silnik i uruchamiając go ponownie po czwartym razie błąd "chceck engine" gaśnie na nowym i na starym czujniku. W tej chwili wróciłem z powrotem do starego czujnika – wiadomo. Co to może być za objaw gdzie jeszcze szukać problemu. Dodam, że mam zainstalowane LPG w Mazda 6 2.3 benzyna rok prod. 2002 wersja kombi, ale problem był taki sam przed instalacją od momentu kiedy kupiłem auto, czyli już jakiś niecały rok temu. Objaw, który mnie dodatkowo mnie niepokoi to zbyt duża ilość branego oleju. Niestety dolewka 1L-1,5L na 2000 tyś km to chyba coś nie tak. Będę wdzięczny za informację. Jeżeli coś nie dopisałem to zgłaszajcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez dobrzyn22 » 28 lut 2013, 12:17

sztukas napisał(a):Niestety dolewka 1L-1,5L na 2000 tyś km to chyba coś nie tak

ten silnik potrafi wziąć trochę oleju, ale tyle to przesada :|
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mick » 28 lut 2013, 12:18

dobrzyn22 a powiedz proszę ile mniej więcej ten silnik powinien brać oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 28 lut 2013, 12:27

ogólnie to nie ma żadnej normy(producenci na okres dotarcia silnika zabezpieczają się mówiąc o 1l/1000km – co moim zdaniem jest prawie absurdem). Wszystko zależy od stanu silnika i od pokonywanych tras – wiadomo, że prędzej będzie brał przy jeździe po autostradach niż w mieście.

generalnie – moim skromnym zdaniem – dolewka jakiś 250ml na 1000km przy ostrzejszej jeździe(lub autostrady) – to jest jeszcze w granicach "normalności".
Nie chce mi się więcej "produkować", poza tym jest odpowiedniejszy wątek, gdzie jest to z pewnością bardziej rozwinięte:
viewtopic.php?f=411&t=43104&hilit=bierze+olej
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mick » 28 lut 2013, 12:30

dzieki mój bierze 0,5 litra na 5000 / jazda mieszana ale częściej miasto niż autostrady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 28 lut 2013, 12:31

sztukas napisał(a):Wywala błąd "check engine", na komputerze sczytało błąd czujnika położenia wałka rozrządu

a kolegę (skoro zna już częściową przyczynę błędu) zapraszam do tego wątku:
viewtopic.php?f=60&t=93662&hilit=czujnika+po%C5%82o%C5%BCenia+wa%C5%82ka+rozrz%C4%85du
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rdy » 28 lut 2013, 21:34

Pierwsze co trzeba zrobić to odczytać błędy, a nie na czuja wymieniać pół samochodu
Spadek mocy może być od checka
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez nynuch76 » 28 lut 2013, 22:17

proctor napisał(a):Do tej pory wydałem na naprawy 3 tysiące zł, niesamowicie długo czekałem, mam wrażenie, że "fachowiec" nie wie co robi i działa na zasadzie prób i błędów (polecali mi go znajomi). Temu Panu muszę już podziękować :)


Płacić za naukę twojego "mechanika" bardzo szlachetne <nie powiem> nie uważasz że działał trochę po omacku
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez mario_vw » 4 mar 2013, 12:06

Witam. Od kilku dni jestem posiadacze mazdy 6 2.0 143 KM CiTD. Po dwóch dniach od zakupu pojawił się problem: podczas jazdy zapaliły się równocześnie kontrolki check engine i kontroli trakcji po czym auto zgasło. Po kilku minutach uruchomiłem silnik i dojechałem do domu. Przeszperałem internet i odholowałem auto do mechanika. Komputer wykazał jakiś błąd związany z ERG. Mechanik wyczyścił ów zawór skasował błędy i auto ruszyło jak nowe. Moja radość trwała dwa dni po czym sytuacja się powtórzyła :( . Zapaliły się kontroli auto zgasło i znów hol. POMOCY! Co może być przyczyną? <co?> Dodam ze mechanik był troszkę zdziwiony że zawór ERG mógł spowodować takie zgaśnięcie auta. Poza tym nie było żadnych dziwnych objawów. Madzia nie dusiła się , nie kopciła paliła na dotyk itp...
mario_vw
 

Postprzez dobrzyn22 » 4 mar 2013, 12:38

witamy kolegę.
Od kilku dni jestem posiadacze mazdy 6 2.0 143 KM CiTD

bardzo proszę wpisać te dane do swojego profilu(z prawej str)

Komputer wykazał jakiś błąd związany z ERG

jeśli już, to EGR ;) Dość istotne w tym przypadku jest, jaki to był błąd – najlepiej jakbyś podał jego numer – to sporo może ułatwić i zawęzić poszukiwania
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Brytwan » 4 kwi 2013, 21:42

Właśnie 29.03 odpalając rano autko zapaliły mi się wszystkie trzy kontrolki, w tym DPF migał.
Po pracy podjazd do mechanika diagnoza:
P0045 -elektrozawor turbiny doładowania.
P0102 -Mass Air Flow (MAF) Circuit Low Input
W sobotę znalazłem czujnik (akurat kolega miał taką w częściach) naprawa po świętach.
Po podmianie czujnika przepływu powietrza błędy te same.
Przejażdżka po elektrozawór.
Telefon od mechanika, przyśniedziałe styki stycznika na foto poniżej.
Mazda śmiga jak nowa.
Załączniki
dsc05498.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2011, 20:29
Posty: 5
Skąd: Lipsko
Auto: Mazda 6 Active 2,0 HB 2007
Obecnie
Mazda 6 GJ 2,5 AT 2016

Postprzez rockman85 » 10 kwi 2013, 21:46

Witam. Mam od niedawna mazde 6 2003 136km. Niedawno podczas jazdy zapaliły mi sie owe kontrolki. Podjechałem do mechanika zczytał błąd p0850 wykasował go ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kontrolki znów się zapaliły:–(. Madzia normalnie jeździ, nie traci mocy, nie gaśnie. Co może być przyczyną? Mechanik nie ma pomysłu. Podjadę do kogoś innego ale wolałbym go trochę naprowadzić. Pomożecie?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez dobrzyn22 » 11 kwi 2013, 08:14

rockman85 napisał(a):wykasował go ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kontrolki znów się zapaliły:–(

hehe ciekawy sposób naprawy ;)

PS. poczytaj tu:
viewtopic.php?f=412&t=116355&p=2390042&hilit=p0850#p2390042

i

viewtopic.php?f=60&t=100799&p=1742199&hilit=p0850#p1742199
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6