hej,
od kilku miesięcy wyczuwam delikatne wibracje na kole kierownicy. Kilkukrotnie wyważałem koła, więc to nie jest powód. Byłem też w serwisie i mechanik po przejażdżce stwierdził, że to nic takiego, ale drżenie jest wyczuwalne i narasta równomiernie wraz ze wzrostem prędkości i nie jest związane z hamowaniem.
Miał ktoś z Was podobną przypadłość? A jeśli tak, to jak udało się ją usunąć? Co powodowało to drżenie kierownicy?
Lekkie drżenie kierownicy
Strona 1 z 1
po "diagnozie" na odległość również wydaje mi się, że to wina opon, zamień je tak jak pisał kolega powyżej póki co. Czy poza drżeniem kierownicy nie odczuwasz zwiększonego hałasu podczas jazdy? może są poząbkowane?
- Od: 15 sty 2009, 01:08
- Posty: 118
- Skąd: Łódź
- Auto: Vectra C GTS fiatowski diesel
Moim zdaniem będzie to wina tarcz hamulcowych. Nie oznacza to, że podczas hamowania drgania się nasilą, wręcz przeciwnie nawet mogą zniknąć. Skąd wiesz, że to nie kwestia układu hamulcowego ? Sprawdzaliście tarcze hamulcowe ? Serwisy mają do tego specjalny przyrząd.
Na początek jednak zamień koła z przodu na tył. Wyważanie to jedno, a felgi są proste ?
Na początek jednak zamień koła z przodu na tył. Wyważanie to jedno, a felgi są proste ?
Hej,
drżenie mam od dłuższego czasu (zaczęło się jeszcze na letnich oponach, które też wyważałem 2 razy). Teraz jeżdżę na zimówkach i jest to samo, dlatego zakładam, że to nie jest wina ani wyważenia ani samych opon.
Tarcze nie były sprawdzane – założyłem, że jeśli to nie jest przy hamowaniu to tarcze nie są winne. Ale pójdę tym tropem, bo innego pomysłu już nie mam.
A tak z ciekawości, w waszych trójkach wyczuwacie jakiekolwiek drganie koła kierownicy?
drżenie mam od dłuższego czasu (zaczęło się jeszcze na letnich oponach, które też wyważałem 2 razy). Teraz jeżdżę na zimówkach i jest to samo, dlatego zakładam, że to nie jest wina ani wyważenia ani samych opon.
Tarcze nie były sprawdzane – założyłem, że jeśli to nie jest przy hamowaniu to tarcze nie są winne. Ale pójdę tym tropem, bo innego pomysłu już nie mam.
A tak z ciekawości, w waszych trójkach wyczuwacie jakiekolwiek drganie koła kierownicy?
Miałem tak w mojej BK, winne były tarcze, lekko pokrzywiły się pewnie przy wjechaniu w kałużę. Jeśli są jeszcze wystarczająco grube to można je przetoczyć i będzie idealnie 
Hej
Zauważyłem podobny problem u siebie, wibracje na kierownicy pojawiające się dość często przy różnych prędkościach! Jestem na świeżo po trasie i zauważyłem, że na wyższych prędkościach objaw się nasila, ale też nie występuje bez przerwy ! Nie zauważyłem związku z hamowaniem....
Ktoś doszedł do tego co to ma być
Dzięki
Zauważyłem podobny problem u siebie, wibracje na kierownicy pojawiające się dość często przy różnych prędkościach! Jestem na świeżo po trasie i zauważyłem, że na wyższych prędkościach objaw się nasila, ale też nie występuje bez przerwy ! Nie zauważyłem związku z hamowaniem....
Ktoś doszedł do tego co to ma być
Dzięki
Możliwych przyczyn drgania kierownicy może być dużo, ale źródła usterki odpowiedzialnej za to można podzielić na trzy obszary: koła/opony, zawieszenie/układ kierowniczy, hamulce. Musisz po kolei je sprawdzić, ale oczywiście sam tego nie zrobisz – polecam odwiedzić dobry serwis 

Odgrzewam trochę temat bo jestem ciekaw, czy kolega rozwiązał swój problem.
Ja zwrócę uwagę kolegom na inną kwestię – a nuż komuś się takie info przyda ew. coś podpowie.
Otóż ja również borykałem się z drżeniem kierownicy, ale powyżej 110-120km/h.
Zmieniając opony na zimowe (na te same felgi) postanowiłem rozwiązać problem.
Powiem tak:
– opony zimowe Yokohama W-drive – może nie jest to cud, ale takie dostałem od poprzednika
– felgi proste
– opony wyważone 3 razy – różne warsztaty
Nadal bije. Tak więc:
– geometria – nic – autko trzyma fabryczne ustawienia
– hamulce – wszystko OK.
W drodze rozpaczy skorzystałem z firmy oferującej usługę doważania koła na samochodzie. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na kołach brakowało od 10 do 20 gramów!!! Teraz jest już wszystko OK
Ciekawostki i wątpliwości, które mogą mieć wpływa na taką sytuację:
– źle odlane tarcze hamulcowe
– źle odlana piasta
– felga po odkręceniu kół prawie sama spada z piasty – jet na niej luz. źle odlana felga??
Co sądzicie?
Ja zwrócę uwagę kolegom na inną kwestię – a nuż komuś się takie info przyda ew. coś podpowie.
Otóż ja również borykałem się z drżeniem kierownicy, ale powyżej 110-120km/h.
Zmieniając opony na zimowe (na te same felgi) postanowiłem rozwiązać problem.
Powiem tak:
– opony zimowe Yokohama W-drive – może nie jest to cud, ale takie dostałem od poprzednika
– felgi proste
– opony wyważone 3 razy – różne warsztaty
Nadal bije. Tak więc:
– geometria – nic – autko trzyma fabryczne ustawienia
– hamulce – wszystko OK.
W drodze rozpaczy skorzystałem z firmy oferującej usługę doważania koła na samochodzie. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na kołach brakowało od 10 do 20 gramów!!! Teraz jest już wszystko OK
Ciekawostki i wątpliwości, które mogą mieć wpływa na taką sytuację:
– źle odlane tarcze hamulcowe
– źle odlana piasta
– felga po odkręceniu kół prawie sama spada z piasty – jet na niej luz. źle odlana felga??
Co sądzicie?
- Od: 10 lis 2012, 16:38
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 2.0 Sport
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości