Lekkie drżenie kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez b0rderline » 9 lut 2013, 10:46

hej,

od kilku miesięcy wyczuwam delikatne wibracje na kole kierownicy. Kilkukrotnie wyważałem koła, więc to nie jest powód. Byłem też w serwisie i mechanik po przejażdżce stwierdził, że to nic takiego, ale drżenie jest wyczuwalne i narasta równomiernie wraz ze wzrostem prędkości i nie jest związane z hamowaniem.

Miał ktoś z Was podobną przypadłość? A jeśli tak, to jak udało się ją usunąć? Co powodowało to drżenie kierownicy?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez maestro » 11 lut 2013, 00:37

Może to wina nierównej drogi:D ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Tomek79 » 11 lut 2013, 08:33

Bąble na oponie... ?? Zamień przednie koła z tylnymi.
Jak znajdziesz to daj znać co było.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez a.gadula » 11 lut 2013, 10:16

po "diagnozie" na odległość również wydaje mi się, że to wina opon, zamień je tak jak pisał kolega powyżej póki co. Czy poza drżeniem kierownicy nie odczuwasz zwiększonego hałasu podczas jazdy? może są poząbkowane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 01:08
Posty: 118
Skąd: Łódź
Auto: Vectra C GTS fiatowski diesel

Postprzez radzi89 » 11 lut 2013, 16:11

Moim zdaniem będzie to wina tarcz hamulcowych. Nie oznacza to, że podczas hamowania drgania się nasilą, wręcz przeciwnie nawet mogą zniknąć. Skąd wiesz, że to nie kwestia układu hamulcowego ? Sprawdzaliście tarcze hamulcowe ? Serwisy mają do tego specjalny przyrząd.

Na początek jednak zamień koła z przodu na tył. Wyważanie to jedno, a felgi są proste ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez b0rderline » 12 lut 2013, 14:37

Hej,

drżenie mam od dłuższego czasu (zaczęło się jeszcze na letnich oponach, które też wyważałem 2 razy). Teraz jeżdżę na zimówkach i jest to samo, dlatego zakładam, że to nie jest wina ani wyważenia ani samych opon.

Tarcze nie były sprawdzane – założyłem, że jeśli to nie jest przy hamowaniu to tarcze nie są winne. Ale pójdę tym tropem, bo innego pomysłu już nie mam.

A tak z ciekawości, w waszych trójkach wyczuwacie jakiekolwiek drganie koła kierownicy?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez radzi89 » 12 lut 2013, 14:49

Miałem tak w mojej BK, winne były tarcze, lekko pokrzywiły się pewnie przy wjechaniu w kałużę. Jeśli są jeszcze wystarczająco grube to można je przetoczyć i będzie idealnie :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Kretford » 30 cze 2013, 22:48

Hej
Zauważyłem podobny problem u siebie, wibracje na kierownicy pojawiające się dość często przy różnych prędkościach! Jestem na świeżo po trasie i zauważyłem, że na wyższych prędkościach objaw się nasila, ale też nie występuje bez przerwy ! Nie zauważyłem związku z hamowaniem....

Ktoś doszedł do tego co to ma być
Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 20:02
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 kirei 2011, 1,6 benzyna 105 km

Postprzez ZOOMik » 1 lip 2013, 22:23

Możliwych przyczyn drgania kierownicy może być dużo, ale źródła usterki odpowiedzialnej za to można podzielić na trzy obszary: koła/opony, zawieszenie/układ kierowniczy, hamulce. Musisz po kolei je sprawdzić, ale oczywiście sam tego nie zrobisz – polecam odwiedzić dobry serwis :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mkrasz » 10 sty 2014, 14:19

Odgrzewam trochę temat bo jestem ciekaw, czy kolega rozwiązał swój problem.

Ja zwrócę uwagę kolegom na inną kwestię – a nuż komuś się takie info przyda ew. coś podpowie.

Otóż ja również borykałem się z drżeniem kierownicy, ale powyżej 110-120km/h.
Zmieniając opony na zimowe (na te same felgi) postanowiłem rozwiązać problem.
Powiem tak:
– opony zimowe Yokohama W-drive – może nie jest to cud, ale takie dostałem od poprzednika
– felgi proste
– opony wyważone 3 razy – różne warsztaty

Nadal bije. Tak więc:
– geometria – nic – autko trzyma fabryczne ustawienia
– hamulce – wszystko OK.

W drodze rozpaczy skorzystałem z firmy oferującej usługę doważania koła na samochodzie. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na kołach brakowało od 10 do 20 gramów!!! Teraz jest już wszystko OK :)

Ciekawostki i wątpliwości, które mogą mieć wpływa na taką sytuację:
– źle odlane tarcze hamulcowe
– źle odlana piasta
– felga po odkręceniu kół prawie sama spada z piasty – jet na niej luz. źle odlana felga??

Co sądzicie?
Początkujący
 
Od: 10 lis 2012, 16:38
Posty: 18
Auto: Mazda 3 2.0 Sport

Postprzez ZOOMik » 10 sty 2014, 23:56

Czasami przyczyna może być tak prozaiczna jak zanieczyszczenie na styku felgi z piastą – dobre warsztaty wiedzą, że należy to sprawdzić i ewentualnie oczyścić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323