Adaptacja zaworu EGR po wymianie na nowy

Postprzez vegasnight9 » 10 lut 2013, 20:30

Witam wszystkich forumowiczów

Obrazek
Obrazek

Mam pytanie, czy po wymianie EGR na nowy trzeba jechać do ASO podłączyć samochód pod komputer celem adaptacji zaworu?



I jeszcze jedno pytanko, pod który pin podłączyć napięcie +12V z akumulatora żeby sprawdzić czy trzpień zaworu się porusza?

Obrazek

Obrazek

Wtyczka podłączana pod EGR wygląda tak:
Obrazek

dziękuje z góry za wszelką pomoc
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Grucha » 12 lut 2013, 10:04

Do aso nie musisz jechać

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez vegasnight9 » 12 lut 2013, 19:27

Grucha dziękuje za pomoc. Pytałem jeszcze o to jak sprawdzić czy zawór działa bo podłączyłem wtyczkę z auta do kupionego EGR'a i pomimo zwiększania obrotów trzpień się nie poruszał... zastanawia mnie to teraz.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Grucha » 12 lut 2013, 20:31

Moze jest zacięty?
Rozbierz go o chyba ze jest nowy ?

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez vegasnight9 » 12 lut 2013, 21:23

No właśnie jest nowy... i to mnie zastanawia bo nie chciałbym wymienić starego EGR'a na nowego niedziałającego :| Nie wiem jak go sprawdzić <co?>
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Grucha » 12 lut 2013, 21:51

Zakładaj , jeśli jest niesprawny wywali checka
Grucha
 

Postprzez vegasnight9 » 13 lut 2013, 17:17

I tak zrobię, przy okazji wymienię płyn w układzie chłodzenia bo i tak muszę go spuścić – EGR jest chłodzony cieczą. Dzięki za pomoc.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Grucha » 13 lut 2013, 17:46

Powodzenia
Daj znać jak sie sytuacja zakończyła


Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez adam1212 » 14 paź 2013, 11:47

Witam.

Rozebrałem EGR (auto trochę muli – nie ma żadnych błędów) – generalnie nie był strasznie usyfiony – dokładnie go wyczyściłem (grzybek zamykający przepływ chodzi jak powinien) i odkręciłem plastykową kopułkę – elektromagnes. Dolną część przykręciłem, a kopułkę podłączoną do wtyczki pozostawiłem obok akumulatora, tak że nie powinna się nagrzewać.
Następnie pojeździłem z 30 min. Może zbierał się trochę lepiej (cały czas zamknięty dopływ spalin), ale trudno powiedzieć. Jak stanąłem okazało się że kopułka z elektromagnesem była taka gorąca, że trudno ją było dotknąć – mimo tego, że nie miała prawa od niczego się nagrzać (przez cewkę płynie prąd, ale czy aż tak powinna się nagrzewać).
Następnie sprawdziłem, czy na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu bolec z kopułki zmieniał swoje położenie (powinien przecież poruszać sprężynę w dolnej części EGR) – nie reagował w żaden sposób, nie można go było również poruszyć w dół lub w górę.

Czy powyższe świadczy, iż elektromagnes jest zawieszony – zepsuty i nie działa właściwie sterowanie EGR oraz, czy ta kopułka przekazuje jakieś dane do kompa – dochodzi do niej aż 5 przewodów – do sterowania elektromagnesem wystarczyły by 2.
Czy bolec w kopułce powinien się poruszać "na sucho" przy nacisku ?.

Adam1212
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 13:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 2003.

Postprzez adam1212 » 19 paź 2013, 21:10

Dzisiaj odkręciłem sterownik egr i popsikałem do środka wd40. Po chwili się rozruszał i mogłem poprzesuwać bolec, który steruje egr. Niestety po rozgrzaniu silnika okazało się,że bolec cofa się (wyłącznie po zapaleniu) ale nie chodzi przy dodawaniu gazu (egr cały czas zamknięty). Przed wczoraj podłączałem do wtyczki 2 używane egr i żaden nie chodził. Reagowały jak mój – po przekręceniu silnika drżały, a później zero reakcji przy gazowaniu.
Ostatnio wyczytałem, że egr w benzynie działa inaczej niż w dieslu – na wolnych jest zamknięty, a przy średnich obrotach powinien działać, przy wyższych znowu się zamykać.

Czy, ktoś mógłby potwierdzić, że faktycznie brak reakcji na pedał gazu oznacza koniec mojego egr ? Czy to ustrojstwo (sterownik) można regenerować lub naprawiać ?
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 13:17
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 2003.

Postprzez antichoice » 14 sie 2014, 20:13

Czy ktoś zaślepiał EGR?
Czym najlepiej go zaślepić?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6