Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

Postprzez Riki » 5 sty 2013, 14:57

Takie paski były wycofane około 2008r jak pamiętam... (żółte napisy)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez r3solved » 16 sty 2013, 22:05

Witam,

Muszę zakupić oryginalny, kompletny rozrząd do Mazda 323F (BJ) 2002r. Znalazłem ten:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 06289.html

czy jest on w pełni oryginalny? Kosztuje 1000 zł

składa się z części:
Nowy Oryginalny zestaw Rozrządu do MAZDY
w skład którego wchodzą:
– Pasek rozrządu oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-12-205B 9A)
– Napinacz hydrauliczny paska rozrządu oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-770)
– Rolka prowadząca paska rozrządu I oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-700)
– Rolka prowadząca paska rozrządu II oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-730)
– Pompa wody oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-15-100C)
– Uszczelka pompy wody I oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-162A)
– Uszczelka pompy wody II oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-116)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez topik » 17 sty 2013, 20:47

Witaj. Jest oryginalny tylko pasek jest ze starego wypustu. Nowe są w biało niebieskich opakowaniach i na pasku jest niebieski napis Mazda. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez vagatrotter » 17 sty 2013, 23:16

Nie łatwiej napisać do Rikiego? Czas jaki stracisz na szukanie po aukcjach możesz przeznaczyć na wypicie zimnego piwka z okazji udanego zakupu w pewnym sklepie. Żeby uniknąć zbędnych pytań: www.mazdaparts.pl Po prawej w niebieskim okienku oferta specjalna na kompletny rozrząd.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez Don Gregorio » 18 sty 2013, 11:43

Dokładnie Macie pewne źródło to szukacie bo 50 zł taniej a potem problem bo jednak coś nie było oryginalne
Kolejne pewne źródło to carspeed z Lublina

HTC One V + Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez saverio » 18 sty 2013, 22:43

Zdjęcie poglądowe. Paski są w niebiesko-białym pudełku.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 21:48
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: 1,8 GE

Postprzez xANDy » 4 lut 2013, 17:15

Wiecie co.... dobrze, że tu rzadko zaglądam, bo mój stan zdrowia nie pozwala na nadmierne denerwowanie się...
Pasek rozrządu może być wyłacznie oryginalny – czyli albo OE Mazda, albo unitta/gates o właściwych numerach. Każdy inny jest niebezpieczny po prostu. Wiele firm wycofało się z produkcji tego paska do DiTD po serii napraw w ramach odszkodowania/gwarancji (np. Bosh).
To, że koleś wsadził pasek, który nie ma prawa przeżyć 50kkm (a może strzelić i po 10kkm jak to niektórym się zdarzyło) to wcale nie jest tylko JEGO problem. Nie mam ochoty spotkać kogoś takiego na drodze gdy będzie wyprzedzał z naprzeciwka dwa Tiry i padnie mu pasek...

Na początku mojego DiTD padł pasek po 7kkm, na szczęście na prostej i całkiem pustej drodze. Wiem jak to wygląda – ale wiem też o tych, którzy skończyli w sposób przykry.

Zastanawiam się poważnie, czy nie trzeba napisać bardzo wyraźnie, że ZAKAZUJE się montowania zamienników. Miałem też ostatnio pomysł, żeby pogadać z Allegro, żeby jakoś wymusić na sprzedających ograniczenie robienia ludzi w konia z paskami do DiTD...
To specyficzny problem i dotyczy właściwie tylko tego motoru – w RF5 już zamienniki mogą bywać...

PS. dziękuję za zwrócenie uwagi – a więc w RF5 też pękają zamienniki, tylko rzadziej :|
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 20:11 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2013, 18:11

Nie zakażesz sprzedaży zamienników niestety jest to zgodne z prawem i jedyne co możemy to apelować o rozsądek i pokazywać zdjęcia co się dzieję gdy w ditd chcemy trochę zaoszczędzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kanonier » 7 lut 2013, 21:56

Panowie a co sądzicie o tym zestawie? http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 63980.html
Czytałem ten temat i opinie są podzielone, czytałem tu gdzieś że ktoś jeździ na pasku Gates i nic się nie dzieje. Co sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez pawlo1030 » 7 lut 2013, 22:02

Kanonier napisał(a):Czytałem ten temat i opinie są podzielone, czytałem tu gdzieś że ktoś jeździ na pasku Gates i nic się nie dzieje. Co sądzicie?

chyba nie dokładnie czytałeś. temat jest podpisany'' rozrząd wyłącznie oryginalny'' <diabełek>
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez bieski » 7 lut 2013, 22:09

Kanonier napisał(a):Co sądzicie?

Że ta pompa jest mega do <dupa> ;P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Kanonier » 7 lut 2013, 22:11

dzięki nie będę ryzykował :)
Tutaj poleciliście tą stronkę, możesz mi Kolego powiedzieć czy ten komplet będzie pasował do mojej madzi Premacy? Rok 2003 2.0 DTiD 101 km http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... emacy-ditd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez topik » 7 lut 2013, 23:02

Witaj. Tak pasuje. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mucek37 » 10 lut 2013, 14:50

Dawno, dawno temu, za górami i lasami...Kupiłem kiedyś DITD (mam do dziś). Sprawa oczywista – wymiana płynów (łatwe) i rozrządu (prawie łatwe) – zawsze tak robię choćby nie wiem jak mocne były kwity (szczerości sprzedających nie umiem ocenić :( ). Więc bolid na kanał, spuszcznko :D , rozbieranko a że mam dwa klucze i młotka więc lubię się pobawić sam. Po częściki oczywiście do sklepu moto-wszystko-mamy, a tu niespodzianka, bo nie mamy. Więc czekam 4 dni. I zakładam. Rano do robotki 10 km w tamtą i 10 nazad. Mam taką zasadę, że jak złożę to nie zakładam osłon, żeby z 2 razy ocenić czy nie odkręciło się coś czy inne tam (bo amator w końcu nie..) otwieram maskę patrzę na pasek i następnego dnia do pracy udałem się autobusem – zęby paska były wyraźnie odbite na drugiej stronie, wrażenie jakby się "przypalił" . Nie widziałem czegoś takiego nawet na pasku mocno przejeżdżonym (w benzynie co prawda). Skutek – udałem się do ASO i bolało, bo 1900 zł mnie to kosztowało wtedy za ori. Złożyłem. Procedura j.w. i na pasku ani śladu użycia. Nie wiem ile by wytrzymał opisany pasek, no nie wiem może następny wyjazd do pracy, może 50 tyś km. Nie wiem i nie chcę wiedzieć . Szykuje się ponowna wymiana rozrządu stąd moja wizyta w tym temacie, że może coś się zmieniło, że może taniej itp. Widzę, że nic się w temacie nie zmieniło. ORYGINAŁ I KONIEC. Zalewa mnie jak pokazują tu niektórzy strony z allegro żeby zaoszczędzić parę pln. W rzeczywistości sprzedawcy wiedzą ile kosztują oryginalne części i sprzedają dużo tańsze dużo drożej a taniej niż ory. Kuszące co? A Wy chcecie narazić się w przyszłości na prawdopodobny duży wydatek a co gorsza narazić nawet swoje i innych zdrowie i życie dla kilku zł. Ja może miałem wyjątkowy tajwańsko-koreańsko-chiński na licencji USRR. Myślę, że nie warto dyskutować na ten temat. Powtórzę: ORYGINAŁ I KONIEC.
Nie wiem, ale się Was dopytam, zrobię, jak zrobię, to napiszę jak zrobiłem.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2010, 17:14
Posty: 16 (0/1)
Auto: Mazda 323 F BJ 2.0 DITD 1999 r.
Mazda Premacy 1.8 ; 2004 r.

Postprzez Michał » 11 lut 2013, 21:35

W temacie cen zmieniło się i to na plus, w porównaniu do tego że w ASO zapłaciłeś 1900 zł, teraz nie zapłacisz więcej niż 1100 zł z pompą wody OE Mazda, to np. oferta sprawdzonego sprzedawcy z forum, Rikiego:
http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... emacy-ditd
Tylko nie idź do ASO i nie zapłać 1900 zł znów, bo w temacie DiTD ufałbym bardziej Rikiemu niż jakiemukolwiek ASO ;)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez mucek37 » 12 lut 2013, 21:00

Tak. Przeglądając forum można śmiało powiedzieć, że człowiek jest godny zaufania. Jak pierwszy raz rozrząd wymieniałem w maździe to nie miałem pojęcia o istnieniu forum. A Internet to tylko w pracy miałem :(
Nie wiem, ale się Was dopytam, zrobię, jak zrobię, to napiszę jak zrobiłem.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2010, 17:14
Posty: 16 (0/1)
Auto: Mazda 323 F BJ 2.0 DITD 1999 r.
Mazda Premacy 1.8 ; 2004 r.

Postprzez adam79 » 20 kwi 2013, 23:04

witam kolegow.
wlasnie jestem po wymianie rozrzadu na orginal oczywiscie od Rikiego.
moj stary rozrzad tez byl orginalny oprocz paska ktory byl gets Powergrip htd.
przejechal okolo 54tys km.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2010, 22:04
Posty: 21
Skąd: elblag

Postprzez samson80 » 21 kwi 2013, 00:07

u mnie dzisiaj identyczna zmiana – na oryginał od Rikiego,
poprzedni Gates PowerGrip, pochodzący jeszcze z niemieckiego serwisu, przejechał 94 kkm.
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 14:00
Posty: 1
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
MAZDA 3 1.6 AT 2004

Postprzez rodro » 19 maja 2013, 19:05

Mam watpliwosci jaki silnik jest w mojej Mazdzie 323f BJ, na naklejce w drzwiach mam podany typ silnika DE04S08 i jak szukam w necie to wyskakuja mi linki z symbolem RF4F. Niestety linki po niemiecku i nie moge sie wczytac w szczegoly. Może ktos wie czy ten silnik to RF2A czy RF4F i jaki rozrzad bedzie do tego silnika pasowal?
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2013, 09:13
Posty: 6
Auto: Mazda 323F DITD 2.0

Postprzez topik » 19 maja 2013, 19:15

Witaj. Jest już o tym na forum tylko poszukaj. Jeżeli chodzi o rozrząd to on jest taki sam do silnika RF2A i RF4F. Z którego roku masz Mazdę i ile ma KM?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323