
Na ciepłym szarpie – 2000-3000 obr (CA KF)
Strona 1 z 1
Witam mam następujący problem. Po nagrzaniu silnika nierówno pracuje na jałowym szarpie w przedziale 2000-3000 obr oraz przy około 5000. Czujnik TPS napięcie stałe 5V na włączonym zapłonie silnik wyłączony brak wahań podczas ,,machania" przepustnicą, za to na zapalonym 5V przy obrotach wolnych przy dodawaniu gazu napięcie maleje do ok 3V przepływomierz cały czas stoi na 5V zgaszony silnik przekręcony kluczyk włączony silnik cąły czas 5V czasem spadnie do 4,99V sonda przednia wymieniona bo zawieszała się na 9V na zimnym silniku oraz ciepłym. moje pytanie czy napięcie czujników są dobre oraz co moze to wywoływać spalanie w mieście 16 litrów 

Ostatnio edytowano 6 lut 2013, 22:12 przez NieAmator, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 sty 2013, 15:13
- Posty: 33
- Skąd: Kielce
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r
NieAmator
Proszę poprawić temat zgodny z regulaminem forum: Regulamin działów modelowych
Pomocna tabelka: FAQ (najczesciej zadawane pytania)
48/h na poprawę, brak poprawy, temat zostanie usunięty. W razie informacji, bądź pomocy proszę o napisanie prywatnej wiadomości (chmurka pod moim awatarem).
Pozdrawiam
Proszę poprawić temat zgodny z regulaminem forum: Regulamin działów modelowych
Pomocna tabelka: FAQ (najczesciej zadawane pytania)
48/h na poprawę, brak poprawy, temat zostanie usunięty. W razie informacji, bądź pomocy proszę o napisanie prywatnej wiadomości (chmurka pod moim awatarem).
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dobre pytanie. Jutro może pomierzę u siebie te napięcia... objawy mam takie same. Odczuwa się to jakby przewody WN iskrzyły ale już je wykluczyłem. Jakieś błędy wyskakują?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4291 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sprawdź czy tps masz sprawny, czy zmienia napiecie,
wpinasz się woltomierzem w 2 przewód od prawej strony, a minusem do akumulatora
napięcie powinno sie zmieniać od 0.5 do 5 V na włączonym zapłonie, i na odpalonym silniku tez.
Ale to by chyba nie bylo odpowiedzialne za takie spalanie
bardziej zajął bym się przepływomierzem
sprawdź napięcie na nim, na pierwszym przewodzie MC-VAF

powinno się wahać od 0.4 do 4 V, jeśli jest inaczej to uszkodzona przeplywka i stad takie spalanie bo zle dawkuje powietrze i paliwo, sprawdź i daj znać bo mam 2 na pewno sprawne, to podstawisz i zobaczysz czy się poprawi
wpinasz się woltomierzem w 2 przewód od prawej strony, a minusem do akumulatora
napięcie powinno sie zmieniać od 0.5 do 5 V na włączonym zapłonie, i na odpalonym silniku tez.
Ale to by chyba nie bylo odpowiedzialne za takie spalanie
bardziej zajął bym się przepływomierzem
sprawdź napięcie na nim, na pierwszym przewodzie MC-VAF

powinno się wahać od 0.4 do 4 V, jeśli jest inaczej to uszkodzona przeplywka i stad takie spalanie bo zle dawkuje powietrze i paliwo, sprawdź i daj znać bo mam 2 na pewno sprawne, to podstawisz i zobaczysz czy się poprawi
- Od: 22 sie 2012, 23:03
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 gh 2008
2.0 147km
Temat Ci poprawiłem 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dzięki radar88
A więc napięcia wydają się być OK przpływka ma ok 2.8v i waha się ale więcej poniżej 2.8V a teraz dzieńdobry zdechł mi czujnik temp. do deski rozdzielczej daje napięcie 0.01v i tyle samo ma sonda tylna na rozgrzanym silniku. To by pasowało bo szarpie po rozgrzaniu kiedy sonda zaczyna pracować
- Od: 26 sty 2013, 15:13
- Posty: 33
- Skąd: Kielce
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r
To wymień sondę skoro napięcie nie zmienia się:) Też posiadam jesli byś chciał 
- Od: 22 sie 2012, 23:03
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 gh 2008
2.0 147km
Ale kolego xman90 jeżeli chcesz proponować części proszę rób to przez PW,ja również posiadam wiele części do Xedosa ale proponuję je przez PW.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Raz sonda a dwa jeżeli szarpie w przedziale 2000-3000 to tak jak pisałem nie raz coś z zapłonem najpewniej przewody do sprawdzenia przewody-świece-kopa-palec-aparat.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi wyszło szydło z worka 2 sondy. Ajj ale mnie pochłania ten xed zastanawiam się czy drugiego nie kupić bo mój cały do malowania i ostatnio mi pompa wody siadła;/ aż wióry poszły boje się o silnik. Ale do wakacji chce utopić w niego troche gotówki.
- Od: 26 sty 2013, 15:13
- Posty: 33
- Skąd: Kielce
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r
I co po wymianie sond przestał szarpać?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6