Zawieszanie sie obrotów

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 14:12

Witam wszystkich
Przejrzałem cale forum i nie znalazłem nic co mogło by być podobnego do mojego problemu.
Otóż problem polega na tym że autko ładnie odpala, jednak po przegazowaniu tak do 2,5 tys obrotów silnik się zawiesza i zaczyna nieregularnie pracować w przedziale od 2,2 do 2,5 tys obr. przy tym dymi na szary kolor.
Dopiero zgaszenie silnika i odczekanie paru minut po ponowny odpaleniu przywraca go do normalnych wolnych obrotów, jednak ponowne przegazowanie powoduje to samo zawieszanie sie.
Jeżeli próbuje odpalić go zaraz po zgaszeniu auto odrazu wskakuje na wysokie obroty i utrzymuje je.
Zauważyłem że nie ma na to wpływu temperatura ponieważ w ubiegłym roku w czerwcu również pojawił się ten problem kilka razy ale wszystko się uspokoiło aż do tej pory.
Filtr paliwa był zmieniany 2 tygodnie temu

Bardzo proszę o jakieś pomysły i wyrozumiałość ponieważ jest to mój wątek

Z góry dziękuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 14:48

bambus napisał(a):Jeżeli próbuje odpalić go zaraz po zgaszeniu auto odrazu wskakuje na wysokie obroty i utrzymuje je.

tzn samoczynnie wchodzi na wysokie obroty bez dodawania gazu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 14:50

dokładnie tak

Dopisano 3 lut 2013, 13:55:

chyba że odczekam około 2 min to wtedy po odpaleniu ma normalne obroty
jednak po ponownym przygazowaniu znowu sie zawiesz
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 14:57

wymontuj turbinę i oddaj do regeneracji.
ta w obecnym stanie jest tak rozwalona,że puszcza mgłę olejową i to z tego powodu silnik samoczynnie się rozpędza.
nie polecam jazdy w tej chwili,ponieważ nie masz kontroli ani nad prędkością silnika,ani nad ciśnieniem oleju....
jeśli mi nie wierzysz,to wystarczy,że zdemontujesz kolanko dolotu powietrza do kolektora ssącego i pozwolisz aby silnik dostał "świeżego" powietrza.
aaa...i pozwól mu wypalić olej z tłoków :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 15:05

no to pięknie, orientujesz się może ile taka usługa może kosztować?
chyba mam pecha do tego auta bo niecałe pół roku temu zerwał mi się pasek rozrządu przez felerne koło pasowe które wytarło dziure w obudowie rozrządu a przetarło pasek <płacze>

Dopisano 3 lut 2013, 14:13:

a mógł byś mi wyjaśnić jak powinien się zachowywać samochód po zdjęciu tego kolanka? żebym mogł upewnić się czy to jest na pewno to.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 15:17

regeneracja turbo? 800 – 2000 pln zależy kto to wykona.
bambus napisał(a):a mógł byś mi wyjaśnić jak powinien się zachowywać samochód po zdjęciu tego kolanka? żebym mogł upewnić się czy to jest na pewno to.
przez chwilę możesz mieć jeszcze objaw samoczynnego "rozpędzania" się silnika,ale powinien zanikać,podobnie jak szary dym z wydechu.też powinien zanikać.
tadziol napisał(a): pozwól mu wypalić olej z tłoków
właśnie te resztki muszą zostać wypalone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 15:23

ok rozumie. sprawdzę to póżniej bo teraz mam wyjazd
a znasz jakąś zaufaną firmę która sie tym zajmóje i która mógł byś mi polecić?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 15:33

nie wiem skąd jesteś.uzupełnij swój profil o miasto,będzie łatwiej <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 17:13

pochodze z okolic staszowa. większe miasto w pobliżu to są kielce.
często bywam też w krakowie
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez Bart0n » 3 lut 2013, 17:39

Jak będziesz w Krakowie odezwij się do użytkownika kierownik :) dobrze zna ditd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 17:54

Bart0n napisał(a):kierownik :) dobrze zna ditd.

i regeneruje turbo ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 17:56

wróciłem właśnie i postanowiłem sprawdzic to co mi wcześniej pisałeś jednak mazda zaczęła pracować normalnie. przy czym nadal dymił jednak po dłuższej pracy przestał dymić.
W związku z tym nasuwa mi sie pytanie: czy nadal moze to być obiaw psucia sie turbiny? czy jest to możliwe ze ona raz działa poprawnie a raz nie?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez Bart0n » 3 lut 2013, 18:11

tadziol napisał(a):
Bart0n napisał(a):kierownik :) dobrze zna ditd.

i regeneruje turbo ??


Nie doczytałem :D myślałem, że dalej chodzi o diagnozę. Bambus, w Krakowie jak będziesz nie jedź do Gładysek Bosch Service.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez bambus » 3 lut 2013, 19:19

wróciłem właśnie i postanowiłem sprawdzic to co mi wcześniej pisałeś jednak mazda zaczęła pracować normalnie. przy czym nadal dymił jednak po dłuższej pracy przestał dymić.
W związku z tym nasuwa mi sie pytanie: czy nadal moze to być obiaw psucia sie turbiny? czy jest to możliwe ze ona raz działa poprawnie a raz nie?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 13:35
Posty: 7

Postprzez Neonixos666 » 3 lut 2013, 19:24

odłącz przewód wylotowy od turbiny jak pluje olejem to znaczy że jest do regeneracji. Warto też sprawdzić luzy na wirniku i czy jest dużo oleju w IC.

Na początku Twojego opisy myślałem że zawiesza się SPV ale Tadziol raczej ma rację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 19:51

bambus napisał(a):nasuwa mi sie pytanie: czy nadal moze to być obiaw psucia sie turbiny? czy jest to możliwe ze ona raz działa poprawnie a raz nie?

to zależy od wielu czynników:temperatura oleju,ciśnienie oleju,działanie EGR etc....
Neonixos666 napisał(a):odłącz przewód wylotowy od turbiny jak pluje olejem to znaczy że jest do regeneracji. Warto też sprawdzić luzy na wirniku i czy jest dużo oleju w IC.

i wtedy dowiesz się prawdy.
przestrzegam przed jazdą,bo może mieć to taki koniec:
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY
mi się prawie tak stało... <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 5 lut 2013, 10:44

tadziol napisał(a):
Bart0n napisał(a):kierownik :) dobrze zna ditd.

i regeneruje turbo ??


niespecjalnie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy