siwy dym i wtryski -- pomocy

Postprzez marcin_barcik » 2 lut 2013, 13:24

Witam,
Posiadam Mazde 5 2007 z 2 litrowym dieselem. Niedawno zaczela srasznie dymic a soaliny mozna było czuc w kabinie. Dodatkowo słychac stukanie z silnika przy przyspieszaniu. Przeczytałem kilka postów na forum w zwiazku ze smrodem spalin w kabinie i po sprawdzeniu objawów (dym spod korka wlewu oleju) wymienilem uszczelki pod wtryskami (dobrzyn22 bomba fotorelacja). Musze zaznaczyc przy tym ze wyciagniecie wtrysku numer 2 zajeło mi kilka dni bo strasznie mocno siedzial i nawet specjalisci z hydraulicznym ściągaczem nie umieli sobie poradzić. Dopiero po użyciu 7.5 tonowego rozpieraka do naprawy karoserji i własnej inwencji wtrysk sie poddał. Niestety po wymianie uszczelek smród spalin w kabinie zniknął ale nadal starsznie dymi i stuka.
Lokalny mechanik stawia na wadliwy wtrysk/wtryski i mówi że to właśnie jeden z wtrysków stuka przy przysieszaniu a dymi bo wtryski trzeba zregenerować lub wymienić. Powiedział też że wtryski trzeba zalać paliwem po wymianie i przed uruchomieniem silnika (odsysarką) ponieważ jeden cykl wtrysku na sucho oznacza że wtrysk na 100% się zatrze.
Po tym wszystkim potrzebuję waszej pomocy ponieważ naprawić muszę sam a budżet na próby się skończył.
Pominąłem ważny fakt. Normalnie zabrał bym auto do mechanika ale....... mieszkam w UK a tu gdzie mieszkam specjalistów od dieseli (wartych polecenie) nie ma a warsztaty regenerujące wtryski baaaaardzoooo drogie bo jest ich tylko kilka.
Jak widzicie nie mogę za bardzo poeksperymentować więc pomocy !!!
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2013, 12:19

marcin_barcik napisał(a):warsztaty regenerujące wtryski baaaaardzoooo drogie

tych wtryskiwaczy praktycznie się nie regeneruje( producent nie udostępnia części zamiennych) – są baaaardzo sporadyczne przypadki, że ktoś takie części "dorwie" – ale nie liczył bym na to ;)

poczytaj tu:
viewtopic.php?f=90&t=126755&start=40

po sprawdzeniu objawów (dym spod korka wlewu oleju) wymienilem uszczelki pod wtryskami

a skontrolowałeś stan smoka olejowego ?? zalecana jest również kalibracja wtryskiwaczy. I chyba od tego bym zaczął, ponieważ dowiesz się wiele o stanie wtrysków

Czy ubywa płynu chłodniczego??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 13:07

marcin_barcik napisał(a):Pominąłem ważny fakt. Normalnie zabrał bym auto do mechanika ale....... mieszkam w UK

to może skontaktuj się z kolegą Wojtek?
on też jest w UK i wynika z jego wypowiedzi,że zna lokalny rynek motoryzacyjny.
wal do Niego na PW,myślę,że pomoże <spoko> ,a co najmniej rady udzieli
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marcin_barcik » 3 lut 2013, 13:30

W międzyczasie znalazłem firmę testującą i podobno regenerującą wtryski denso. Jutro będę dzwonił.
Nie nie sprawdzałem stanu smoka ale zrobię to teraz. Czy zatkany smok może powodować takie dymienie??
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 13:41

marcin_barcik napisał(a):Posiadam Mazde 5 2007 z 2 litrowym dieselem.
czyli z DPF ?

marcin_barcik napisał(a):znalazłem firmę testującą i podobno regenerującą wtryski denso.
b]Enduro[/b] wypowiedział się kiedys na temat takich firm...
dobrzyn22 napisał(a):tych wtryskiwaczy praktycznie się nie regeneruje
co potwierdziło powyższe słowa.
marcin_barcik napisał(a):Czy zatkany smok może powodować takie dymienie??
nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 3 lut 2013, 15:06

tadziol napisał(a):to może skontaktuj się z kolegą Wojtek?

dobra rada <spoko>

Czy zatkany smok może powodować takie dymienie??

wyżej kolega napisał ;) problem w tym, że puszczające podkładki zaczynają zatykać smok, co w konsekwencji może doprowadzić do zatarcia silnika(zapraszam do poczytania w wątku o smoku olejowym ;) ). Koszt sprawdzenia niewielki w porównaniu do możliwych przykrości ;)

PS. proszę dopisać rodzaj auta(silnik itp) do profilu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marcin_barcik » 3 lut 2013, 16:22

Bardziej martwie się tym dymem. Czymogą to być panewki ???
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 17:03

problem z panewkami nie powoduje powstawania dymu w bezpośredni sposób.
uszkodzenie panewki np.korbowodowej w silniku RF5/RF7 objawia sie charakterystycznym stukiem.
oto wyczerpująca lektura:
viewtopic.php?f=90&t=71986
a wracając do dymienia...hmmmm....nadal nie wiemy nic więcej o Twoim silniku :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marcin_barcik » 3 lut 2013, 17:16

numer silnika zaczyna się od RF. To to ????
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez tadziol » 3 lut 2013, 17:21

marcin_barcik napisał(a):numer silnika zaczyna się od RF. To to ????

to diesel !! <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marcin_barcik » 3 lut 2013, 19:25

no dobra a co z tym dumieniem ????
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez Nimrod-PW » 3 lut 2013, 20:37

A sprawdzałeś ostatnio czy nie ubywa Ci oleju – bo jeśli wali na siwo to chyba bierze olej.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez marcin_barcik » 3 lut 2013, 21:39

Nie, nie zauważyłem ubytku oleju
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez marcin_barcik » 11 lut 2013, 14:36

czy mozna zamieniac wtryski pomiedzy RF7 a RF8????
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez bieski » 11 lut 2013, 14:38

marcin_barcik napisał(a):RF8

Nie ma RF8 :> R2 jest po RF7J
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez marcin_barcik » 12 lut 2013, 01:18

Dokładnie na wtrysku jest napisane RF8P 13H50
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 16:15
Posty: 9

Postprzez PawelG. » 21 lip 2013, 14:17

Minęło sporo czasu od ostatniego posta w temacie, ale myślę, że warto napisać.
Miałem przygodę z wtryskami, autko postukiwało od czasu do czasu,
choć czasem i przez tydzień nic się nie działo, ciężko było to zdiagnozować, w warsztacie jak
pojechałem sprawdzić było cicho. Dźwięk udało mi się wreszcie nagrać.
Samochód zapalał bez problemu i na ciepło i na zimno, tylko lekko falowały wolne obroty.
Wkleiłem nawet link z dźwiękiem do pliku audio na forum, ale w czasie sprzątania działów zaginął bez wieści. :(
Stuki znikały po delikatnym dodaniu gazu, niewidocznym nawet na obrotomierzu.
Okazało się, że 3 wtryski są do wymiany, mają rozjechane dawki paliwa i to powoduje stuki.
Wtryski w silniku miały oznaczenie RF7J 13H50 095000-5780.
Nie można ich regenerować – nie ma części, choć na alledrogo są takie oferty...
Cena nowych to jakiś żart !!
Kupiłem używane wtryski o oznaczeniu 13H50 RF8G od silnika po roku 2008,
zgodnie z sugestią sprzedawcy cały komplet. Po 400 zł. od sztuki.
Wtryski po sprawdzeniu zostały zamontowane w samochodzie i wszystko hula jak trzeba.
Silnik jest cichszy, równo chodzi na wolnych obrotach, nic już nie stuka i mniej pali.

Mam nadzieję, że to komuś się przyda.
Pozdrawiam życząc bezproblemowej eksploatacji

PS Dźwięk w pliku audio:
http://chomikuj.pl/pg197203
PawelG.
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy