Sprzęgło – problemy/pytania
Już jakieś 2 tygodnie (1kkm) po wymianie całego zestawu. Sprzęgło było starte do nitów, a dwumasa latała w każdą stronę. Po zabiegu wszystkie szarpania momentalnie zniknęły. Sprzęgło jest miękkie, łapie szybko – jakieś 1/5 od podłogi, choć wydaję mi się, że jest ciut twardsze niż zaraz po wyjeździe z warsztatu (wtedy prawie dziurę w podłodze zrobiłem, gdy z przyzwyczajenia depłem pełną siłą) – może trzeba odpowietrzyć? Albo może jestem przewrażliwiony. Co do drgań, pozostały niewielkie przy ruszaniu na samym sprzęgle, lecz nie jak poprzednio do pełnego puszczenia, tylko tak do połowy, nawet krócej.
Madzia dostała droższy prezent na święta niż żona
ale się opłacało.
Madzia dostała droższy prezent na święta niż żona
- Od: 4 lip 2012, 01:26
- Posty: 18
- Auto: 6 2.0CiTD 136km 2003r
Jaksa napisał(a):Jak wyjmujemy fabryczne to widnieje na nim napis Motorcraft ....
Owszem, ale przecież na tej samej płaszczyźnie jest nadrukowany napis "LUK", a także przy otworze na śrubę jest nabity znak LUK-a.
zgadza sie ja wymienialem pod koniec grudnia i na kole oprocz napisu motorcraft jest napis lukkubsztyk napisał(a):Jaksa napisał(a):Jak wyjmujemy fabryczne to widnieje na nim napis Motorcraft ....
Owszem, ale przecież na tej samej płaszczyźnie jest nadrukowany napis "LUK", a także przy otworze na śrubę jest nabity znak LUK-a.
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Koledzy mam pytanie – biegi chodzą mi ok, ze sprzęgłem ogólnie nic się nie dzieje poza jednym – po wciśnięciu sprzęgła pojawia sie świst (coś piszczy). Ten pisk jest równomierny, niezależno od obrotów czy temperatury silnika. Zdejmę nogę ze sprzęgła i dźwięk ustaje – co może być przyczyną?
- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
Mam ten sam problem co Ralf58. Dziś to zaobserwowałem i szukam odpowiedzi. Ktoś jeszcze wie czy to na pewno łożysko oporowe sprzęgła?
Edit:
Dzwoniłem do maździarza – potwierdził diagnozę i opisany przypadek. Cena 600-700zł. Sama robocizna 500zł. Co myślicie o tym?
Inny mi zawołał 300zł za robociznę i mówi, że to trzeba całe sprzęgło wymienić...
Edit:
Dzwoniłem do maździarza – potwierdził diagnozę i opisany przypadek. Cena 600-700zł. Sama robocizna 500zł. Co myślicie o tym?
Inny mi zawołał 300zł za robociznę i mówi, że to trzeba całe sprzęgło wymienić...
- Od: 17 maja 2012, 09:01
- Posty: 27
- Auto: M6 2.0 CiTD 136km, 04
Oby zrobił dobrze
Fakt, że to taka sama robota jak przy wymianie sprzęgła.
Ciekawe tylko jak wygląda tarcza i docisk i czy nie warto wymienić od razu kompletu...
Samo łożysko – kwestia około 100 PLN...
http://www.sprzegla.webshop.pl/shop/Search.rails?s=,,Wybierz,,,,&n=,FE82-16-510A&i=-1,-1,-1,P,-1,-1,-1&o=ByPrice_asc&p=1&c=
Fakt, że to taka sama robota jak przy wymianie sprzęgła.
Ciekawe tylko jak wygląda tarcza i docisk i czy nie warto wymienić od razu kompletu...
Samo łożysko – kwestia około 100 PLN...
http://www.sprzegla.webshop.pl/shop/Search.rails?s=,,Wybierz,,,,&n=,FE82-16-510A&i=-1,-1,-1,P,-1,-1,-1&o=ByPrice_asc&p=1&c=
- Od: 22 sty 2013, 15:26
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BA Z5
Wstępna diagnoza tak jak pisał eszo – łożysko oporowe, ale maździarz mi się wstępnie kazał w razie czego przygotować na większe koszta naprawy gdy już wszystko wydrze – może to byś i wymiana dwumasy. Jutro oddaje auto i będzę widział co i jak.
- Od: 17 maja 2012, 09:01
- Posty: 27
- Auto: M6 2.0 CiTD 136km, 04
Witam panowie jestem przed zakupem sprzegla do mojej Madzi , zastanawiam sie nad dwiema firmami EXEDY ALBO AISIN??? ktore polecacie?? dziekinpozdr 
Dopisano 2 mar 2013, 17:16:
panowie ma ktos namiary na dobrego sprzedawce sprzegla firmy AISIN do mazdy 6 2.0 d 2003 rok 136 bph PILNE z gory wielkie dzieki

Dopisano 2 mar 2013, 17:16:
panowie ma ktos namiary na dobrego sprzedawce sprzegla firmy AISIN do mazdy 6 2.0 d 2003 rok 136 bph PILNE z gory wielkie dzieki
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
Witam
Mam zamiar wymienić sprzęgło w w madzi 6 1.8 2002 rok czy zakładać orginalne za 1500 zł czy zamiennik za 950 zł koszt wymiany 500 zł czy warto oszczędzić te 550 zł czy za jakiś czas będę jeszcze raz wymieniał bo jak to mówią kto tanio płaci dwa razy płaci
Mam zamiar wymienić sprzęgło w w madzi 6 1.8 2002 rok czy zakładać orginalne za 1500 zł czy zamiennik za 950 zł koszt wymiany 500 zł czy warto oszczędzić te 550 zł czy za jakiś czas będę jeszcze raz wymieniał bo jak to mówią kto tanio płaci dwa razy płaci
-
marlab10@wp.pl
Witam,
Jeśli mogę podłączyć się do tematu.
U mnie objaw jest taki, że po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym słychać wyraźne głośnie buczenie po stronie pasażera (nie jest to świszczenie). Po puszczeniu sprzęgła buczenie ustępuje. Z wewnątrz samochodu praktycznie nic nie słychać.
To buczenie przypomina trochę załączanie się agregatu jak w starych lodówkach.
Czy to może być łożysko oporowe, coś poważniejszego czy też nic groźnego?
Jeśli mogę podłączyć się do tematu.
U mnie objaw jest taki, że po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym słychać wyraźne głośnie buczenie po stronie pasażera (nie jest to świszczenie). Po puszczeniu sprzęgła buczenie ustępuje. Z wewnątrz samochodu praktycznie nic nie słychać.
To buczenie przypomina trochę załączanie się agregatu jak w starych lodówkach.
Czy to może być łożysko oporowe, coś poważniejszego czy też nic groźnego?
Kolego obstawiam, że to dwumasa niestety...
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/objawy-zuzycia-kola-dwumasowego/
do Twojego modelu konkretnie to jakieś ponad 3 koła
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/objawy-zuzycia-kola-dwumasowego/
do Twojego modelu konkretnie to jakieś ponad 3 koła
- Od: 22 sty 2013, 15:26
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BA Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6