w sumie, po dość przypadkowym zakupie przez portal internetowy i po naprawie mechanicznej, (auto było po lekkiej mechanicznej kontuzji
mazda mx 5 generacja 2 NB fl czyli tzw. polift
wg. sprzedającego jest to model Silver Blues,
rok 2004/5, o przebiegu ok. 64050 km
silnik rzędowy, czterosuwowy, benzynowy,B6, dohc, 16 V z dwoma wałkami i katalizatorem spalin,
98 cui
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
dwie turbiny, kompresor i centryfuga
![nie powiem <nie powiem>](./images/smilies/nie_powiem.gif)
do tego pierwsza ręka – damska,
sportowe sprężyny (ok.-40mm),
amortyzatory progresywne Sachsa,
obecnie 16 calowe felgi , w planie 17,
jak i jego modyfikacje. tu auto po zakupie i naprawie>
![Obrazek](http://img267.imageshack.us/img267/412/mxxxxxxx.jpg)
na początek domontowałem soczewkowe halogeny w przedni zderzak, bo takie miałem na stanie, oczywiście z odpowiednio poprowadzonymi kablami w podwójnej izolacji i przekaźnikiem.
choć przyznam, ze optycznie originalne dużo lepiej się prezentują no i zdemontowałem sterczące przednie haki holownicze. Tu jako włącznik wykorzystałem przycisk swiatła przeciwmgielnego, który to lekko przerobilem,tak aby byl stabilny, po czym zamotowałem go tutaj:
![Obrazek](http://img838.imageshack.us/img838/4138/mx5nebleschalter.jpg)
przebudowałem lekko tłumik końcowy na dwuwydechowy i to przy wykorzystaniu standartowego tłumika tzn. po otrzymaniu drugiego, takiego samego tłumika od NB z zaprzyjaźnionego serwisu i to w b. dobrym stanie, po porównaniu ich stanu technicznego, ten gorszy, mocniej pordzewiały, poszedł na częsci, gdyż potrzebna mi była rurka końcowa
![Obrazek](http://img27.imageshack.us/img27/928/18141294.jpg)
po jej przedłużeniu i wywierceniu dziury po drugiej stronie tłumika i wygrzebaniu częsciowo jego zawartosci w celu zwiększenia "hałasu", została ona odpowiednio dopasowana, oczyszczona, dospawana i pomalowana. przyznam, że niestety nie udało mi się, w lekkim pośpiechu, idealnie tj. symetrycznie jej przymocować do czego przyczyniły się m.in spawy i wywołane przez nie termiczne naprężenia, ale na tym jeszcze na pewno popracuje mechnicznie w najbliższym czasie. dodatkowo dospawano chromowane nakładki w celu uatrakcynienia wyglądu końcówek
![Obrazek](http://img171.imageshack.us/img171/5465/74894711.jpg)
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/8143/41621190.jpg)
![Obrazek](http://img696.imageshack.us/img696/6079/automx511.jpg)
po lekkim dogięciu dospawanej koncówki i przepchaniu kpl. tłumika uzyskałem prawie idealny wynik
![Obrazek](http://img716.imageshack.us/img716/2566/p10606161111111.jpg)
no a poziom hałasu dzięki tej modyfikacji wzrósł niewiele, gdyż pomiędzy wyjściami tłumika wewnątrz nie ma żadych przegród i w sumie efekt jest zadowalający.
![Obrazek](http://img22.imageshack.us/img22/8594/p1060662a.jpg)
kolejne modyfikacje oświetlenia mają na celu poprawienie funkcjonalności auta przy wykorzystaniu fabrycznych elementów i przy niskich nakładach finansowaych, co nie ma nic wspólnego z moimi mozliwościami finansowymi. i tak po zamontowaniu czujnika stykowego do masy , na przednim wzmocnieniu (dla potrzeb alarmu, potem go wykorzystam dodatkowo do załączania oświetlenie komory silnika (po otwarciu maski, no ob po co ma sie palić przy zamkniętej
![Obrazek](http://img824.imageshack.us/img824/1280/cycek.jpg)
![Obrazek](http://img838.imageshack.us/img838/1686/cycekmaski.jpg)
i podłączeniu go do jednego z czujników otwarcia drzwi, zamontowałem diodę (jest na czerwono) z odp. rezystorem ok. 820 Ohm (można zamontować zwykłą 12Voltową żarówkę) w lampce wewnętrznej tj. podświetlenia kabiny auta. (na zielono zaznaczyłem miejsca dolutowania przewodów)
P.S. u siebie lampkę obróciłem o 180 St., co może lekko zmylić niejednego
![Obrazek](http://img13.imageshack.us/img13/4480/lampwew11111.jpg)
![Obrazek](http://img846.imageshack.us/img846/8381/ledlampkawew.jpg)
![Obrazek](http://img850.imageshack.us/img850/8381/ledlampkawew.jpg)
czyli po otwarciu maski silnika, drzwi lub tylnej klapy, zapala się kontrolka Led w lampce wewnętrznej.
następny etap to domontowanie małego brzęczyka, który to zacznie wydawać odgłosy, jak stwierdzi, że hamulec ręczny jest zwolniony a silnik chodzi lub chodzi dłużej niż np. 1 minute.
poprzez tą modyfikacje uzyskałem wraz z wykorzystaniem czujnika tylnej klapy, pełen zakres kontroli stanu auta m.in. dla potrzeb domontowanego alarmu (potem dojdzie prawdopodobnie jakiś czujnik kontroli kabiny). dzięki diodzie Led w lampce wewnętrznej, mam pełną kontrolę na tym, czy jest wszystko zamknięte, bo w opcji wyłączenia lampki wewnętrznej, nie widać tego!
co do Audio, to jako pionier przeróbki sterowania radiem, zamontowałem klawisze od 323F, które to pasują idealnie jak i podłączenie dwóch przewodów we wtyczkę kierownicy
![Obrazek](http://img717.imageshack.us/img717/8141/mx5kiera.jpg)
i tak pokazane tutaj jest, gdzie dokładnie wsadzić we wtyczkę od radia, te brakujące przewody
![Obrazek](http://img4.imageshack.us/img4/6982/steuergungmx111.jpg)
które to należy podciągnąć do kierownicy tj. do wtyku od pierścienia airbagu
![Obrazek](http://img850.imageshack.us/img850/2766/mxwtrykmodforum.jpg)
to te dwa białe kabelki (fotke otrzymałem od kolegi N. , mocno związanego zawodowo z mazdą, obecnego i aktywnego na forum, za co mu dziękuje niniejszym, bo trochę trudno mi było ten wtyk sfotografować dokładnie, jak jest w aucie zabudowany, a i przez to uzyskałem info, gdzie je podłączyć)
P.S. gdyby ktoś potrzebowal originale styki radiowe, to posiadam takowe jeszcze i je ostąpię po koleżeńsku za darmo. cd modyfikacji audio poźniej...
co do oświetlenia to po podgrzaniu lamp w domowym piekarniu , rozlepiłem je i pomalowano tj. przyciemniono je profesjonalnie w lakierni (dla uzyskania efekt bardzo zbliżonego do lamp jak w maździe 6, przed i poliftowej/ ma też takie wersja mx 5 z USA o nazwie Mspeed)
![Obrazek](http://img836.imageshack.us/img836/5039/mxlampy.jpg)
![Obrazek](http://img203.imageshack.us/img203/530/mx5lampy.jpg)
przed zamontowaniem reflektorów w aucie wymieniłem żarówki mijania na 90 Wattowe wypełnione gazem xenonowym, przez co auto pozyskało ewidentnie nocną atrakcyjność no i więcej światła a i nadmiernego nagrzewania nie stwierdziłem.
do żarówek świateł długich podłączyłem tzw. moduł świateł dziennych zakupiony na alledrogo.pl, który to po odpaleniu auta i stwierdzeniu napięcia powyżej 13,4 Volt aktywuje się i wtedy żarówki długich (najmniej eksplatowane i korzystnie skierowane do przodu, świecą dając ok. 30% mocy roboczej/normalnej czyli ok. 15 Watt (reszta się wtedy nie pali!) fotki wkrótce
tylną prawą lampę zamieniłem na angielską m.in. w celu uzyskania symetryczności.
(lubię jak jest równo), domontowałem oprawki dwuwłóknowe , przez co mam teraz: cztery światła postojowe, cztery stopu plus 5 w klapie (tam mam 26 (21+5) Wattową żarówkę , gdyż lampka trzeciego stopu jak,boczne migacze i odblaski zderzaków, zostały lekko przeciemnione) no i dwie przeciwmgielne.
![Obrazek](http://img715.imageshack.us/img715/1838/lampac.jpg)
temat modyfikacji światła cofania poźniej wznowię (choć w sumie to ja nie cofam tzn. niewiele,
przy akcji modyfikacji audio, po demontazu tapicerki solidnie wymyłem i oczyściłem drzwi, odmalowałem je, szczególnie ich spody, zakonserwowałem, po czym wkleiłem w drzwi od środka listwy z demontażu od mazdy 6 po trzy na strone na klej od klejenia szyb, wyłożyłem taśmę bitumiczną na ciepło na prawie całej powierzchni. uprzednio plastkiem na ciepło posklejałem dodatkowo w wielu miejscach powierzchnie łączenia blaczy drzwi z rurą, która jest w środku a w okolicy głośnika dodałem specjaną gąbkę do tego celu (wodoodporną). na koniec podokręcałem wszystkie śrubki, przeczyściłem i nasmarowałem bezzapachowym olejkiem silikonowym prowadnice szyb a te z kolei, po demontażu umyłem. Na koniec dodałem wklejki z foli bąbelkowej i całość solidnie obkleiłem mocą taśmą samoprzylepną.
przy tej akcji zdemontowałem zawiasy odświeżyłem je no i zamputowałem te sterczące śrubska:
![Obrazek](http://img845.imageshack.us/img845/4858/mx5cycki.jpg)
originalne głośniki zostaną na dniach zastąpione innymi trzydrożnymi szerokopasmowymi.
w bagżniku zamontowalem niewielkich rozmiarów wzmacniacze dwukanałowy.
o tutaj?:
http://imageshack.us/photo/my-images/24/dsc08029kg.jpg/
do obsługi bassowego box Quadrala zamontowanego prawie na stałe i pasywnego Suba Bose z Mazdy 3, natomiast drugi mocniejszy będzie schowany w miejscu na koło zapasowe i napędzał bassową rurkę dającą się w ramach potrzeb transportowych w miare szybko zdemontować i pasującą do tego niewielkiego bagażnika...fotki w niedalekiej przyszłości
cdn.
pozdr.E.