LPG w MPV

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez enkai » 5 sty 2013, 21:37

Stag ma wbudowaną protezę do obsługi sterowania zastosowanego w Mazdach. Nazwali to "Zubożanie Mazda" Inne sterowniki obsługujące to prawidłowo zliczają czasy. Są na forum przykłady walki z silnikiem za pomocą STAGa

Co do zbiornika, to czy nie lepiej zamontować pełną, F11L na przykład? F63005811L to 630/225 mieści 58/46,4l
G11L G63006611L ma podobnie, ale mocowanie wewnętrzne. Zwykły toroid T63005311 mieści 53/42,4l

Jeśli nie mają w Megapolu można zadzwonić do STAKO. Mojej też w Megapolu nie było a w Stako tak.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Denis » 5 sty 2013, 21:54

Ok, widzę, że jesteś dość sceptycznie nastawiony akurat do STAGa. Każdą opinię wezmę pod uwagę.
Według Ciebie jaką elektronikę lepiej zainstalować, aby zmieścić się w ok 2500-2600 za całość ?
Z KME Nevo czy Nuvo powiedzieli mi 2500 z wlewem pod klapką, aczkolwiek jak na razie KME zostawiam jako ostateczność.

Prinsa i innych wysokich półek nie założe, bo po prostu się nie opłaca do tego silnika ;)

Butle rozważę jak największą się da, oczywiście Twoje wymiary i bananmin'a również podam instalatorowi, żeby nie musiał sam roztrząsać tematu i męczyć mnie pytaniami
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 17:50
Posty: 16
Skąd: Wrocław / Zgorzelec
Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8

Postprzez enkai » 5 sty 2013, 23:43

Bo to się nie nadaje.
Elektronika to Tech 314 lub Agis. Tech ma/miał (do sprawdzenia) więcej korekt a Agis bez OBD już nie jest produkowany. Cenowo powinno być podobnie. Zaworki (wtryski) kosztują też. H2000 można zastąpić Regami lub Matrixami.
Reduktor jak pisałem KME silver (albo slim/Tur) albo Shark SGI 1200mbar, chyba że bananmin zaaprobuje do Twojego Alaskę (teoria 136KM) Reduktor AC cieszy się zainteresowaniem ale pojawiają się doniesienia, że hałasuje.
Filtr lotny możesz zainstalować KME ze szkłem.
Ciesz się że niemusisz stosować emulatorów czujników, tankfloperów i innych oszukiwaczy :–)
Instlację dobrze jest zestroić AFR.

Trzy zasady:
– instalacji nie wrzuca się pod maskę a instalacja jest najkosztowniejszym elementem
– na instalacji się nie oszczędza. Oszczędza się po.
– auto ma być w bardzo dobrym stanie. Każda naprawa w obrębie silnika powinna być powodem do sprawdzenia regulacji. Gdy wyreguluje się na AFR, zmiana świec może kosztować kilka stówek więcej bo trzeba jak okaże się, że regulacja poprzednia była przeprowadzona na źle działającym zapłonie.


PS
Wtryski najlepiej pojedyncze
Rurki wtrysk-kolektor równe
MAP za filtrem lotnej
Nawiercanie kolektora poza autem.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez krzychb » 19 sty 2013, 15:53

Podpisuję się pod tym co enkai powiedzial.
Ale uważam, że każdą instalkę da sie wystroić, pod warunkiem, że zostały spełnione podstawowe zasady montażu i doboru elementów.
Jak rozumiem, slowa o bojach na forum odnosily sie miedzy innymi do mnie;) Moja instalacja ma już 5 lat, a powiewem nowoczesnosci byl pelen Stag 300-6 i walteki. Podczas walki z plywaniem obrotów i spalaniem wymienilem wtryskiwacze na HANA (czerwone zresztą), do tego kilkakrotna regulacja w czasie jazdy. Pelen sukces – spalanie w trasie ok. 12 l/100, w miescie ok 17-18 l/100. Przy zbiornikach 2x35l(wchodzi 60 l) daje to zasieg w trasie ok. 500 km, co mi w zupelnosci odpowiada.
pozdrawiam
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 19 sty 2013, 18:45

Wrzuciłbyś wreszcie jakieś foty tych zbiorników.

Czerwone powiadasz? Na jakim ciśnieniu? Czy możesz wrzucić/przesłać konfigurację sterownika?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez XarDas6 » 2 lut 2013, 14:30

Czy ktoś z was może miał taki problem? Gazownik który zakładał instalacje zapiera się że wszystko jest ok, że na "zimnym silniku ma prawo pracować inaczej" na wolnych obrotach pracuje równiutko. Świece nowo wymienione..
Początkujący
 
Od: 22 cze 2008, 15:01
Posty: 7

Postprzez Andi_79 » 2 lut 2013, 16:34

Gazownik nie ma racji.
Samochód na gazie ma jeździć tak samo jak na benzynie.
Zmień gazownika na jakiegoś polecanego.
Ja ma 1.8 na Stagu i nie szarpie.
Silnik 1.8 na zubożenie nie wiem czy 2.0 również jak tego ci nie włączył będzie szarpać.
Jest trochę na ten temat na forum poczytaj.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez gazparts » 2 lut 2013, 18:38

XarDas6 napisał(a):Czy ktoś z was może miał taki problem? Gazownik który zakładał instalacje zapiera się że wszystko jest ok, że na "zimnym silniku ma prawo pracować inaczej" na wolnych obrotach pracuje równiutko. Świece nowo wymienione..

jakie pozostałe podzespoły i co się dokładnie dzieje?
ps uzupełnij profil
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez VPM » 7 lut 2013, 22:54

hej ja mam instalacje od 4 miesiecy 2,700 mnie kosztowała i nie ma żadnego problemy nawet jak przełączam przy 130 na godzine nic nie czuc
stag 4+ funkcja zuborzenia wlaczona wtryski hanna zbiornik 45 l gazu wchodzi
blisko mnie jest gaziaz ponoc nie ma lepszego w promieniu 150km :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez bliźniak » 17 lut 2013, 22:16

Ja również jak większość właścicieli MPV szykuję się do założenia LPG i mam prośbę o podanie kompletnego zestawu do samochodu. Po kontakcie z bananminem i miejscowycmi gazownikami ustaliłem taki zestaw, który się już wielokrotnie przewija przez forum a mianowicie: Stag 4+, hana zielone, ACr01, i zbiornik 630/225m + wlew w klapce. Nie wiem jakie inne elementy będą jakościowo pasowały do całości np: wielozawór, filtr gazu, zawór odcinający, czujnik ciśnienia. Drugie pytanie o cenę takiego zestawu z montażem. U mnie dobry warsztat zaśpiewał 3kzł za instalację. Czy to jest dobra cena czy trochę za dużo by płacić za renomę firmy.
Mam jeszcze pytanie czy potrzebna będzie uszczelka pod przepustnicę przy instalacji LPG przy ściaganiu kolektora? Wyczytałem, że jest tam metalowa i niewiem czy potrzebna wymiana. Dodam iż uszczelke pod kolektor już mam. Następne pytanie, czy z mazdy 626 będzie pasować do MPV.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG