Witam
Sytuacja z pracami przy silniku się klaruje. Obecnie jestem na etapie poszukiwań pierścieni do Z5. Pytanie:
Czy w ogóle brać pod uwagę zamienniki? Jeżeli tak to jakie firmy wchodzą w rachubę? RIK? Coś jeszcze? Gdzie mogę takie dostać na Śląsku (Tychy, Katowice, ... powiedzmy w promieniu do 50km).
A jeżeli oryginały to gdzie dostanę?
Będę bardzo wdzięczny za jakieś opinie, ceny, namiary.
Dzięki i pozdrawiam
krzychu
Pierścienie do Z5 (1,5 16V DOHC)
Strona 1 z 1
Tylko RIK wysyłkowo w hipolu z warszawy albo ewentualnie poszukaj sieci dystrybucji HIPOLA. W Bielsku białej jest na żywieckiej Car-max. Ja tam kupowałem
http://www.carmax.pl/main.html to jest sklep który współpracuje z HIPOLEM ściągneli mi pierścienie następnego dnia.
www.hipol.pl dystrybutor RIKENA na polskę. Poszukaj może jest coś bliżej Tychów.
http://www.carmax.pl/main.html to jest sklep który współpracuje z HIPOLEM ściągneli mi pierścienie następnego dnia.
www.hipol.pl dystrybutor RIKENA na polskę. Poszukaj może jest coś bliżej Tychów.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Niestety RIKi są niedostępne – HIPOL mówi że będą gdzieś w marcu, a Carmax (który jak wywnioskowałem z rozmowy z ich człowiekiem ma również inne źródło) również nie załatwi RIKów.
Zaproponował CTI lub HASTINGSy. Możecie coś o nich powiedzieć? Jakieś doświadczenia?
Czy w takich okolicznościach przyrody zostają oryginały czy pakować się w któreś z nich?
pozdro
krzychu
Niestety RIKi są niedostępne – HIPOL mówi że będą gdzieś w marcu, a Carmax (który jak wywnioskowałem z rozmowy z ich człowiekiem ma również inne źródło) również nie załatwi RIKów.
Zaproponował CTI lub HASTINGSy. Możecie coś o nich powiedzieć? Jakieś doświadczenia?
Czy w takich okolicznościach przyrody zostają oryginały czy pakować się w któreś z nich?
pozdro
krzychu
- Od: 13 lis 2004, 20:05
- Posty: 26
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
krzychu napisał(a):Zaproponował CTI lub HASTINGSy. Możecie coś o nich powiedzieć? Jakieś doświadczenia?
Z tego co wiem to te pierścionki są lipne. Poczekaj do marca no chyba że nie da się jeździć. Ale ja bym poczekał.
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
W środę będę jechał zamówić ori. Jeżeli ktokolwiek ma namiary na jakiś sklep/warszat, gdzie mogą mieć RIK (co jest mało prawdopodobne zważywszy że nie ma w HIPOLu) to proszę o info – trochę mi szkoda kasy na ori. Auto mam w tej chwili rozkopane u mechanika, do marca czekać nie będę a też szkoda żeby to składał teraz na obecnych pierścionkach i jechać tam potem drugi raz w marcu.
Btw czeka mnie również wymiana panewek + gniazdo jednego korbowodu (tam gdzie przychodzi panewka) ma 8/100 jajowatości. I nie wiem teraz co zrobić:
– wsadzić nowe panewki nominalne i myśleć że wszystko jest ok
– nowe panewki + doprowadzić gniazdo do kształtu poprzez szlifowanie u magika? ale wtedy to raczej jakas inna panewka bo inaczej tłok będzie trochę niżej niż był (co jest niemożliwe bo nie dostanę 3 nominalnej i jednej innej – z resztą inne są bo się szlifuje wał korbowy a nie gniazdo korbowodu?)
– nowe panewki + nowy korbowód
panewki ori czy myśleć o zamiennikach – chociaż jak nie dostanę pierścieni RIK to przy pierścieniach ori (1230) cena za panewki ori (490) nie jest taka zła ;–)
cena korbowodu to 630.
Ceny by ASO www.mazda-dyga.pl
Przy czym nie robię u nich auta a tylko części biorę więc pewnie doliczają sobie wtedy większą marże a tak to ukryją koszty (a przynajmniej część) w robociźnie – tak myślę to działa.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły / uwagi to poproszę.
Pozdrawiam
krzychu
Dzięki
Btw czeka mnie również wymiana panewek + gniazdo jednego korbowodu (tam gdzie przychodzi panewka) ma 8/100 jajowatości. I nie wiem teraz co zrobić:
– wsadzić nowe panewki nominalne i myśleć że wszystko jest ok
– nowe panewki + doprowadzić gniazdo do kształtu poprzez szlifowanie u magika? ale wtedy to raczej jakas inna panewka bo inaczej tłok będzie trochę niżej niż był (co jest niemożliwe bo nie dostanę 3 nominalnej i jednej innej – z resztą inne są bo się szlifuje wał korbowy a nie gniazdo korbowodu?)
– nowe panewki + nowy korbowód
panewki ori czy myśleć o zamiennikach – chociaż jak nie dostanę pierścieni RIK to przy pierścieniach ori (1230) cena za panewki ori (490) nie jest taka zła ;–)
cena korbowodu to 630.
Ceny by ASO www.mazda-dyga.pl
Przy czym nie robię u nich auta a tylko części biorę więc pewnie doliczają sobie wtedy większą marże a tak to ukryją koszty (a przynajmniej część) w robociźnie – tak myślę to działa.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły / uwagi to poproszę.
Pozdrawiam
krzychu
Dzięki
- Od: 13 lis 2004, 20:05
- Posty: 26
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Słuchaj , jak masz takie schody to tutaj kupisz krotki motor www.maag.home.pl – zadzwon zapytaj , moze bedzie dobra dla Ciebie cena .krzychu napisał(a):Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły / uwagi to poproszę.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiesz ze moderator za OT wkrzychu napisał(a):, kozacki masz Jaksa numer komórki,


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wracając do tematu (myślę że warto takie rzeczy pisać, może komuś kto kiedyś będzie miał podobny problem w jakiś sposób to pomoże)
... Dzięki Jaksa za namiar, zadzwoniłem, miła rozmowa, rzeczywiście po użyciu magicznego słowa na J można dostać ciekawą propozycję cenową ;–)
Z5 wyjęty z auta o przebiegu 78kkm za niecałe 3kzł długo mnie kusił. Jednak idę na całość i zostaję przy tym co mam ;–) Mam nadzieję że po wymianie panewek i pierścionków w oryginale (niestety RIKi będą w marcu a czekać nie mogę) spokojnie zrobię na tym silniku jeszcze ładnych parę kilometrów.
Jakby ktoś chciał to dysponuję zdjęciami ww części.
To co zauważyłem to że na tych pierścionkach nic nie jest popisane w znaczeniu za diabła nie wiedziałbym jak to powkładać. Czy 1st RING ma jakąś górę/dół czy obojętne jak to wsadzić?
2nd ring w przekroju jest jakby literką L. Rozumiem że tam gdzie jest ząbek dać do góry.
OIL RING to już w ogóle jakieś puzle ;–)
Czy jest jakiś przepis na zakłądanie pierścieni, np że zamki co 120* i w jakimś szczególnym ułożeniu w stosunku do tłoka? Czy są jakieś wcięcia, znaki szczególne na tłoku które pozwolą to zrobić w ten jeden słuszny sposób bez posiadania magicznej wiedzy. czy na tłokach jest jakaś strzałka znaczek który powie jak wsadzać tłoki w stosunku do napędu rozrządu?
Jak mój mech to poskłada i się to nie rozsypie to ma u mnie flaszkę ;–)
... Dzięki Jaksa za namiar, zadzwoniłem, miła rozmowa, rzeczywiście po użyciu magicznego słowa na J można dostać ciekawą propozycję cenową ;–)
Z5 wyjęty z auta o przebiegu 78kkm za niecałe 3kzł długo mnie kusił. Jednak idę na całość i zostaję przy tym co mam ;–) Mam nadzieję że po wymianie panewek i pierścionków w oryginale (niestety RIKi będą w marcu a czekać nie mogę) spokojnie zrobię na tym silniku jeszcze ładnych parę kilometrów.
Jakby ktoś chciał to dysponuję zdjęciami ww części.
To co zauważyłem to że na tych pierścionkach nic nie jest popisane w znaczeniu za diabła nie wiedziałbym jak to powkładać. Czy 1st RING ma jakąś górę/dół czy obojętne jak to wsadzić?
2nd ring w przekroju jest jakby literką L. Rozumiem że tam gdzie jest ząbek dać do góry.
OIL RING to już w ogóle jakieś puzle ;–)
Czy jest jakiś przepis na zakłądanie pierścieni, np że zamki co 120* i w jakimś szczególnym ułożeniu w stosunku do tłoka? Czy są jakieś wcięcia, znaki szczególne na tłoku które pozwolą to zrobić w ten jeden słuszny sposób bez posiadania magicznej wiedzy. czy na tłokach jest jakaś strzałka znaczek który powie jak wsadzać tłoki w stosunku do napędu rozrządu?
Jak mój mech to poskłada i się to nie rozsypie to ma u mnie flaszkę ;–)
- Od: 13 lis 2004, 20:05
- Posty: 26
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość