Mazda 626 GE.-czujniki (temperatury) w bloku silnika.
Poprzedni właściciel udaje greka ale widocznie silnik pochodzi od starszego modelu i dlatego tak jest. Dodam że jest jeszcze jeden czujnik, w górnym wężu ale tam są kabelki ucięte. Zainteresowałem się tymi czujnikami bo chcę dopracować wszystko przed ustawieniem obrotów w trybie serwisowym. O ile ten czujnik jest nie potrzebny to został mi do wymiany przepływomierz.
- Od: 7 sty 2013, 18:24
- Posty: 12
- Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG
No to mogłeś mieć swap silnika na starszy, a komputer jest nowszy i dlatego nie ma wiązek.
Chyba, że się mylę, to mnie koledzy poprawią.
Chyba, że się mylę, to mnie koledzy poprawią.

- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
IV to przewód od gazu, a bynajmniej tak powinno być.
III to czujnik temperatury silnika ustalający dawkę paliwa.
II to czujnik wskazowki
I czujnik temp od wentylatora.
Masz aparat zapłonowy S5 więc masz wiązkę pod 3 czujniki temperatury.
Skąd jesteś tak w ogóle?
III to czujnik temperatury silnika ustalający dawkę paliwa.
II to czujnik wskazowki
I czujnik temp od wentylatora.
Masz aparat zapłonowy S5 więc masz wiązkę pod 3 czujniki temperatury.
Skąd jesteś tak w ogóle?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):IV to przewód od gazu, a bynajmniej tak powinno być.
III to czujnik temperatury silnika ustalający dawkę paliwa.
II to czujnik wskazowki
I czujnik temp od wentylatora.
Masz aparat zapłonowy S5 więc masz wiązkę pod 3 czujniki temperatury.
Skąd jesteś tak w ogóle?
No właśnie chyba nie bardzo, ja niedawno wymieniałem w obu swoich autach, jeden S5 drugi S9 i numer 1. to na pewno temp do kompa a nie włącznik wentylatora.
Poza tym, gdyby brakowało wiązki a komp nie sterował sam wentylatorem, to chodził by non stop

- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
inzmbl napisał(a):numer 1. to na pewno temp do kompa a nie włącznik wentylatora.
No i się mylisz. Czujnikiem odpowiedzialnym za wentylator jest czujnik czarny w tym wypadku ma wpietą kostkę zieloną, czujnikiem odpowiedzialnym za dawkę paliwa jest zielony(w tym wypadku bez kostki)
Co w ogóle jest z samochodem nie tak?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):inzmbl napisał(a):numer 1. to na pewno temp do kompa a nie włącznik wentylatora.
No i się mylisz. Czujnikiem odpowiedzialnym za wentylator jest czujnik czarny w tym wypadku ma wpietą kostkę zieloną, czujnikiem odpowiedzialnym za dawkę paliwa jest zielony(w tym wypadku bez kostki)
Co w ogóle jest z samochodem nie tak?
No jednak będę obstawał przy swoim. Gdyby było jak mówisz, to jeździł by na mega mieszance non stop i wentylator by chodził non stop. A raczej tak nie jest.
W moim FS w miejscu tego czujnika jest zaślepka – w FP jest czujnik od wentylatora. W obu silnikach czujnik temperatury do kompa jest w tym samym miejscu – numer 1

- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
No i co z tego, że w tym samym miejscu? Tu kolory i oporności mają znaczenie. Prawdopodobnie ma ucięte przewody od czujnika temperatury silnika który wysyła dane do ECU w tym wypadku od czujnika ZIELONEGO.
I mam rację co do czujników, uświadom to sobie.
I mam rację co do czujników, uświadom to sobie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):No i co z tego, że w tym samym miejscu? Tu kolory i oporności mają znaczenie. Prawdopodobnie ma ucięte przewody od czujnika temperatury silnika który wysyła dane do ECU w tym wypadku od czujnika ZIELONEGO.
I mam rację co do czujników, uświadom to sobie.
Kolory są różne w zależności od VINu – szare, zielone a nawet niebieskie.
Powtarzam, jakby to był czujnik temp to po 1 silnik by mu się przegrzewał non stop a po drugie wentylator by chodził non stop.

- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Jak wypnę na chwilę tą zielona wtyczkę to silnik spada na chwilę z obrotów i włącza się wentylator. Szukam tu przyczyny bo mam problem z zapalaniem na zimnym silniku na Pb, czasami zagada od strzału a czasem trzeba kręcić. Mam jeszcze do wymiany przepływkę bo to ona może być przyczyną ale zwróciłem uwagę na te czujniki. Troszkę się rozchorowałem i na razie nic nie grzebię w samochodzie. Przepływomierza szukam po pieniądza bo i tak będę jeździł tylko na gazie.
Nie sugeruję się błędami bo zanim rozpocząłem naprawę to stan samochodu wyglądał tak:
1. Obroty cały czas 2000 – myślałem że po czyszczeniu przepustnicy będzie lepiej a tu to samo, okazało się że jakiś macher obroty podniósł na tym małym styczniu który był wkręcony na max. Obroty jeszcze raz mam ustawiać ale dopiero jak usunę inne objawy. W tej chwili na zimnym silniku 1500 (na Pb lubi zgasnąć zanim się nagrzeje) potem spadają na około 800 ale jak włączę wentylator nawiewu to spadają poniżej 700 (tylko na wentylatorze, reszta elektryki nie wpływa na obroty)
2. Potem pojawiły się falujące obroty ale powodem był ubywający płyn przez dziurę w chłodnicy – zatkana ale kosztem przytkanej nagrzewnicy (sprawdziłem potencjometr), czyli jeszcze do czyszczenia nagrzewnica. Obroty dalej falowały przez kolejną nieszczelność na kolanku które znajduje się pod tymi czujnikami – zrobione, płynu nie ubywa obroty w normie.
3. Na Pb pojawia sie delikatne szarpanie w okolicy 2000~2500, takie coś jakby ślizganie sprzęgła – nie umię wytłumaczyć. Na gazie tego n ie ma.
Uczepiłem się tych czujników bo widzę czujnik to musi mieć kostkę, nie brałem pod uwagę że ktoś mógł uciąć kable a jak widać na zdjęciu jest tam nowa izolacja na przewodach. Jestem tylko ciekaw jaki byłby cel takie posunięcia.
Jak widać jest masa usterek, musiałbym w każdym temacie się dopisywać kolejne pytanie.
Jestem z okolic Tarnowa.
Dodam że Wentylator się normalnie włącza a po wypięciu czujnika silnik na chwile spada z obrotów.
Nie sugeruję się błędami bo zanim rozpocząłem naprawę to stan samochodu wyglądał tak:
1. Obroty cały czas 2000 – myślałem że po czyszczeniu przepustnicy będzie lepiej a tu to samo, okazało się że jakiś macher obroty podniósł na tym małym styczniu który był wkręcony na max. Obroty jeszcze raz mam ustawiać ale dopiero jak usunę inne objawy. W tej chwili na zimnym silniku 1500 (na Pb lubi zgasnąć zanim się nagrzeje) potem spadają na około 800 ale jak włączę wentylator nawiewu to spadają poniżej 700 (tylko na wentylatorze, reszta elektryki nie wpływa na obroty)
2. Potem pojawiły się falujące obroty ale powodem był ubywający płyn przez dziurę w chłodnicy – zatkana ale kosztem przytkanej nagrzewnicy (sprawdziłem potencjometr), czyli jeszcze do czyszczenia nagrzewnica. Obroty dalej falowały przez kolejną nieszczelność na kolanku które znajduje się pod tymi czujnikami – zrobione, płynu nie ubywa obroty w normie.
3. Na Pb pojawia sie delikatne szarpanie w okolicy 2000~2500, takie coś jakby ślizganie sprzęgła – nie umię wytłumaczyć. Na gazie tego n ie ma.
Uczepiłem się tych czujników bo widzę czujnik to musi mieć kostkę, nie brałem pod uwagę że ktoś mógł uciąć kable a jak widać na zdjęciu jest tam nowa izolacja na przewodach. Jestem tylko ciekaw jaki byłby cel takie posunięcia.
Jak widać jest masa usterek, musiałbym w każdym temacie się dopisywać kolejne pytanie.
Jestem z okolic Tarnowa.
Dodam że Wentylator się normalnie włącza a po wypięciu czujnika silnik na chwile spada z obrotów.
- Od: 7 sty 2013, 18:24
- Posty: 12
- Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG
Przy tym stanie samochodu błędy zostawiłem aż usunę najważniejsze usterki bo w tej chwili to jakby to ująć – wskazane błędy będą błędami. Po za tym auto stoi każdą noc w garażu z wypiętą klemą minusową bo alternator jest cały w oleju który próbowałem zmyć płynem do mycia silnika z wodą i się trochę boję żeby nie było samozapłonu. Załatwię przepływkę to wtedy będę się sugerował wskazaniami błędów
- Od: 7 sty 2013, 18:24
- Posty: 12
- Auto: Mazda 626 1,8 GE +LPG
Witam.
Mam takie pytanie kupilem drugi silnik o tej mazdy bo pierwszy niestety umierał, wszystko jest tak samo tylko inaczej jest z czujnikami, w stary silniku mam pierwszy kolory czarnego i drugi ktory jest od wskaznika temperatury a w tym silniku co teraz kupilem jest 1. czarny 2. od wskaznika temperatury a 3 zielony a w starym jest to zaslepione i nie mam zadnej kostki, da sie jakos to podlaczyc lub zrobic cos na ten zielony? nie mam nawet kostki na ten zielony zeby podlaczyc;/
Mam takie pytanie kupilem drugi silnik o tej mazdy bo pierwszy niestety umierał, wszystko jest tak samo tylko inaczej jest z czujnikami, w stary silniku mam pierwszy kolory czarnego i drugi ktory jest od wskaznika temperatury a w tym silniku co teraz kupilem jest 1. czarny 2. od wskaznika temperatury a 3 zielony a w starym jest to zaslepione i nie mam zadnej kostki, da sie jakos to podlaczyc lub zrobic cos na ten zielony? nie mam nawet kostki na ten zielony zeby podlaczyc;/
- Od: 22 gru 2012, 15:46
- Posty: 17
- Auto: mazda 626 1.8 ge 105km
Hej 
Pozwolę sobie odświeżyć wątek, ponieważ mam powiązany z tematem problem, a nie chcę zaśmiecać forum. Mianowicie nie włącza mi się wentylator chłodnicy ani duży obieg chłodzenia. Płynu nie ubywa, nie dymi na siwo, więc uszczelka cała, skierowałem się ku termostatowi, ale po próbie w gorącej wodzie. . . otworzył się
Wentylator podłączyłem na krótko i hula, podobnie po odłączeniu kostki od czujnika. Natomiast urwany jest kabelek od czujnika na deskę. Teraz mam następujące pytania:
1. Jak bardzo powinien otworzyć się termostat przy blisko 100 st. C?
2. Czy czujnik uruchomienia wentylatora chłodnicy działa wg powyższego opisu prawidłowo?
3. Czy czujnik, dający info na deskę ma jakikolwiek wpływ na pracę układu chłodzącego, czy jest tylko i wyłącznie informatorem dla kierowcy?
Ponadto ponad czujnikami (mam jedynie dwa – silnik FS) znalazłem jednożyłkowy kabelek z pojedynczym, płaskim wtykiem, a nigdzie nie widzę odpowiadającego mu wejścia. Macie jakieś pomysły, co to jest? Jeśli będzie trzeba, wrzucę zdjęcie.
Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo nie wiem czy wymieniać termostat, czujnik, drugi czujnik, czy wszystko na raz
Pozdrawiam.
Pozwolę sobie odświeżyć wątek, ponieważ mam powiązany z tematem problem, a nie chcę zaśmiecać forum. Mianowicie nie włącza mi się wentylator chłodnicy ani duży obieg chłodzenia. Płynu nie ubywa, nie dymi na siwo, więc uszczelka cała, skierowałem się ku termostatowi, ale po próbie w gorącej wodzie. . . otworzył się

1. Jak bardzo powinien otworzyć się termostat przy blisko 100 st. C?
2. Czy czujnik uruchomienia wentylatora chłodnicy działa wg powyższego opisu prawidłowo?
3. Czy czujnik, dający info na deskę ma jakikolwiek wpływ na pracę układu chłodzącego, czy jest tylko i wyłącznie informatorem dla kierowcy?
Ponadto ponad czujnikami (mam jedynie dwa – silnik FS) znalazłem jednożyłkowy kabelek z pojedynczym, płaskim wtykiem, a nigdzie nie widzę odpowiadającego mu wejścia. Macie jakieś pomysły, co to jest? Jeśli będzie trzeba, wrzucę zdjęcie.
Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo nie wiem czy wymieniać termostat, czujnik, drugi czujnik, czy wszystko na raz

Pozdrawiam.
- Od: 13 gru 2013, 22:25
- Posty: 4
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE 1.8i 90KM '96r. FS
A w trybie serwisowym jak ruszysz przepustnicą to wentylator chodzi? 
Bo jeśli nie to może być kwestia przekaźnika.
Poza tym powinny być jakieś kody – więc wymigaj i zapodaj.
Bo jeśli nie to może być kwestia przekaźnika.
Poza tym powinny być jakieś kody – więc wymigaj i zapodaj.

- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6