Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Mam problem ze sprawdzeniem systemu abs. Mam niesprawny system bo kontrolka abs świeci się bez przerwy podczas jazdy. Robie to co tutaj:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
Moim testerem jest dioda led wraz z rezystorem 1000 Ohm i jest podłączona prawidłowo tak:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Ścięcie na kołnierzu jest zwrócone w kierunku końcówki FEN. Po przekręceniu stacyjki do pozycji on dioda zapala się i nie gaśnie. Nie wiem co jest. Do akumulatora żadnego połączenia nie doprowadzam.
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
Moim testerem jest dioda led wraz z rezystorem 1000 Ohm i jest podłączona prawidłowo tak:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Ścięcie na kołnierzu jest zwrócone w kierunku końcówki FEN. Po przekręceniu stacyjki do pozycji on dioda zapala się i nie gaśnie. Nie wiem co jest. Do akumulatora żadnego połączenia nie doprowadzam.
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
Diodę podłącz do FBS i B+
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Pomogło. Kod 11 i 13. Czujnik prawego przedniego i prawego tylnego koła. A gdybym coś z tym robił i póżniej chciał skasować błędy abs czy to pomoże:
W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:
1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:
1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
a u mnie nie wykazalo zadnych bledow, jdeno migniecie tylko to pierwsze i pozniej nic, dla proby odlaczylem przeplywomierz i go ladnie wymigalo, 8 szybkich, pozniej jeszcze to samo zrobilem z sonda, ale jej mi juz nie pokazalo, czy to normalne?
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
tak poniewaz błąd sondy pojawi się dopiero po jakimś czasie gdyż sonda zaczyna wskazywac dopiero jak się zagrzeje i wtedy jak komputer wykryje rozbierzności z wzorem który ma w pamięci to wtedy zanotuje błąd i przejdzie w tryb awaryjny odłączając opieranie mapy o wskazania tego czujnika
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Panowie,
przejrzałem cały temat i nie znalazłem precyzyjnej, zrozumiałej dla mnie odpowiedzi na moje pytanie.
Dokonałem diagnostyki diodą.
Na zapłonie wychodzi mi:
(D=długi, K=krótki)
D_DK_DKKKK_D_DKK
co interpretuję jako: rozpoczęcie pomiaru (D)_11_14_10_12
Moje wątpliwości dotyczą domniemanych kodów 10 i 12. Czy czasami nie jest to kod 22, a przerwy wcale nie ma tylko jest po prostu DDKK?
Po za tym nie ma opisu kodu 11 na pierwszej stronie tego tematu.
Poniżej filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Q3zQ87 ... e=youtu.be
Na odpalonym silniku pokazuje to samo.
Bardzo proszę o podpowiedź, ponieważ jest to mój pierwszy raz z diagnostyką madzi.
przejrzałem cały temat i nie znalazłem precyzyjnej, zrozumiałej dla mnie odpowiedzi na moje pytanie.
Dokonałem diagnostyki diodą.
Na zapłonie wychodzi mi:
(D=długi, K=krótki)
D_DK_DKKKK_D_DKK
co interpretuję jako: rozpoczęcie pomiaru (D)_11_14_10_12
Moje wątpliwości dotyczą domniemanych kodów 10 i 12. Czy czasami nie jest to kod 22, a przerwy wcale nie ma tylko jest po prostu DDKK?
Po za tym nie ma opisu kodu 11 na pierwszej stronie tego tematu.
Poniżej filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=y1Q3zQ87 ... e=youtu.be
Na odpalonym silniku pokazuje to samo.
Bardzo proszę o podpowiedź, ponieważ jest to mój pierwszy raz z diagnostyką madzi.
- Od: 29 lis 2012, 23:02
- Posty: 6
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323f BA
1,8 BP
1996 (silnik z 1997)
Ostatnio miałem problemy z szarpaniem wyłącznie na na rozgrzanym ( gorącym ) silniku. Aby nie zawracać głowy forumowiczom zacząłem od wymiany świec .... kabli itp.
Jako że objawy nie ustąpiły zakupiłem Ori cewkę do aparatu i wymieniłem. Wszystko było niby ok ale po dwóch dniach znów zaczęło szarpanie po rozgrzaniu silnika w przedziale 1500-3000 obrotów, zrobiłem więc test diagnostyczny i jedyny błąd jaki mi wywaliło to 03 ... czyli czujnik położenia wału. Jako że z tego co wyczytałem w 1.5 BA takowy nie występuje zewnętrznie oznacza to że jest to sygnał z czujnika halla który w moim aparacie jest wbudowany w moduł. Czyli jak rozumiem chcąc nie chcąc niepotrzebnie wymieniałem cewkę bo i tak muszę wymienić aparat z uwagi na uszkodzony moduł czy też czujnik halla
Jeśli się mylę to może ktoś mnie naprowadzić czy też są jeszcze inne opcje wywalenia błędu 03
Aby nie było wątpliwości to błąd 03 wywaliło po resecie kompa i ponownym odczycie błędów
Ale dotyczy to wału korbowego a nie wałka rozrządu. No chyba że się mylę
A to wg instrukcji jest ciekawostką. Może mi ktoś wytłumaczyć różnicę pomiędzy błędem 02 a 03
Bo korzystając z wątku o odczytach błędów z OBD I wychodzi na to że te dwa błędy to to samo.
Za to patrząc na ten wątek i podania kodów w/g autodaty przez użytkownika esina jest delikatnie inaczej czyli brak sygnału czujnika wałka rozrządu
Czyli co tak naprawdę uległo uszkodzeniu
01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
I tak jak pytałem wcześniej czy to że nie występuje w naszych mazdeczkach 1.5 czujnik położenia wału lub wałka rozrządu w bloku silnika więc świadczy o kończącym się czujniku halla ? A może to moduł zapłonu ?
Dla pewności że odczyt robię prawidłowo zrobiłem filmik. Jest już na odpalonym silniku. Oczywiście przeprowadzony test na wyłączonym wymrugał dokładnie to samo.
Jako że objawy nie ustąpiły zakupiłem Ori cewkę do aparatu i wymieniłem. Wszystko było niby ok ale po dwóch dniach znów zaczęło szarpanie po rozgrzaniu silnika w przedziale 1500-3000 obrotów, zrobiłem więc test diagnostyczny i jedyny błąd jaki mi wywaliło to 03 ... czyli czujnik położenia wału. Jako że z tego co wyczytałem w 1.5 BA takowy nie występuje zewnętrznie oznacza to że jest to sygnał z czujnika halla który w moim aparacie jest wbudowany w moduł. Czyli jak rozumiem chcąc nie chcąc niepotrzebnie wymieniałem cewkę bo i tak muszę wymienić aparat z uwagi na uszkodzony moduł czy też czujnik halla
Jeśli się mylę to może ktoś mnie naprowadzić czy też są jeszcze inne opcje wywalenia błędu 03
Aby nie było wątpliwości to błąd 03 wywaliło po resecie kompa i ponownym odczycie błędów
Ale dotyczy to wału korbowego a nie wałka rozrządu. No chyba że się mylę
A to wg instrukcji jest ciekawostką. Może mi ktoś wytłumaczyć różnicę pomiędzy błędem 02 a 03
Bo korzystając z wątku o odczytach błędów z OBD I wychodzi na to że te dwa błędy to to samo.
Za to patrząc na ten wątek i podania kodów w/g autodaty przez użytkownika esina jest delikatnie inaczej czyli brak sygnału czujnika wałka rozrządu
Czyli co tak naprawdę uległo uszkodzeniu
01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
I tak jak pytałem wcześniej czy to że nie występuje w naszych mazdeczkach 1.5 czujnik położenia wału lub wałka rozrządu w bloku silnika więc świadczy o kończącym się czujniku halla ? A może to moduł zapłonu ?
Dla pewności że odczyt robię prawidłowo zrobiłem filmik. Jest już na odpalonym silniku. Oczywiście przeprowadzony test na wyłączonym wymrugał dokładnie to samo.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Faktycznie w Autodacie nie ma wyszczególnionego czujnika CKP ani RPM na schemacie zaznaczony jest tylko VSS więc sygnał położenia wału i obrotów silnika jest pobierany z czujnika Halla w aparacie zapłonowym, ja na szczęście nie miałem takich przygód u siebie, ale może to być np spowodowane uciągnięciem się paska rozrządu i wtedy miało by to sens że wali błąd. Znalazłem na rosyjskiej stronce wykaz błędów OBD I i to by się zgadzało bo u mnie jak montowali instalacje LPG to wpinali się pod CMP w wiązce aparatu zapłonowego. OBD I miało dość ograniczoną ilość komunikatów więc niektóre odpowiadały za więcej niż 1 awarie w zależności od modelu
tutaj znalazłem aukcje do impulsatora i to będzie VSS a wygląda to tak:
Alledrogo Link
- 02
Diesel: Engine speed (RPM) sensor – no signal
Wiring, RPM sensor
02 1
Petrol: Crankshaft position (CKP) sensor/engine speed
Wiring, sensor supply voltage, CKP/RPM sensor
03
Camshaft position (CMP) sensor – no signal
Wiring, sensor supply voltage, CMP sensor
tutaj znalazłem aukcje do impulsatora i to będzie VSS a wygląda to tak:

- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Chyba nie masz do końca racji. Ten impulsator który pokazałeś w linku do aukcji to chyba zwyczajny czujnik prędkości dający sygnał prędkości pojazdu wkręcony w skrzynię biegów.
A teraz wracając do tematu odczytów.
Aparat zapłonowy dziś wymieniłem. Błędy komputera zresetowane. Ponowny test diodą na wyłączonym silniku i zero błędów. Niestety po odpaleniu ponownie wyskakuje błąd 03. Mam totalną załamkę
bo nie chcę wymieniać połowy auta w celu zniwelowania szarpania ( przydławiania ) ma rozgrzanym silniku.
Ma ktoś jeszcze jakiekolwiek pomysły co może być przyczyną wywalania tego błędu jak i podszarpywania autem ?
A teraz wracając do tematu odczytów.
Aparat zapłonowy dziś wymieniłem. Błędy komputera zresetowane. Ponowny test diodą na wyłączonym silniku i zero błędów. Niestety po odpaleniu ponownie wyskakuje błąd 03. Mam totalną załamkę
Ma ktoś jeszcze jakiekolwiek pomysły co może być przyczyną wywalania tego błędu jak i podszarpywania autem ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Chyba nie masz do końca racji. Ten impulsator który pokazałeś w linku do aukcji to chyba zwyczajny czujnik prędkości dający sygnał prędkości pojazdu wkręcony w skrzynię biegów.
napisałem przed linkiem że to VSS więc się nie pomyliłem a co do błędu 3 to znalazłem w internecie dokument z opisem czynności obsługowych z autodaty dla modelu z 2.0 v6 i tam prezentuje się to następująco
- 3 – Camshaft position (CMP) sensor – G-signal
więc powinno chodzić o czujnik położenia wałka rozrządu i proponuje znaleźć na który pin przychodzi ten sygnał do kompa i sprawdzić czy nie ma jakiejś przerwy w okablowaniu albo braku styku.
Zajrzałem jeszcze raz do autoday v3.38 i znalazłem tam coś burzącego teorie o braku jako takiego czujnika położenia wału i na dowód wrzucę screeny z programu może to pomoże ci w diagnostyce


- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
oki doki.
Sprawdzę Thx
Ale to nie zmienia chyba faktu że funkcję czujnika położenia wału korbowego / wałków rozrządu związanych z błędem 03 pełni hall w aparacie. Jednak chyba u mnie problem nie będzie po stronie aparatu a może właśnie gdzieś na wiązce lub z samym ECU. Jak dojdę już do tego to dam znać
:)
Jednak ciekawi mnie jedna sprawa. Sprawdzając schemat elektryczny od mazdy protage z silnikiem Z5 takowy silnik w USA posiada czujnik położenia wału .


Więc teraz to już totalnie zgłupiałem
Sprawdzę Thx
Ale to nie zmienia chyba faktu że funkcję czujnika położenia wału korbowego / wałków rozrządu związanych z błędem 03 pełni hall w aparacie. Jednak chyba u mnie problem nie będzie po stronie aparatu a może właśnie gdzieś na wiązce lub z samym ECU. Jak dojdę już do tego to dam znać
Jednak ciekawi mnie jedna sprawa. Sprawdzając schemat elektryczny od mazdy protage z silnikiem Z5 takowy silnik w USA posiada czujnik położenia wału .


Więc teraz to już totalnie zgłupiałem

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
a dlaczego po kasowaniu błędów dalej je pokazuje??
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
czyli trwałe uszkodzenie elementu
moim zdaniem umiem bo odpinam klemę włączam światła odpalam szluga i popijam browarem mija minuta i dalej to samo
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
Niestety muszę powrócić do mojego problemu i interpretacji błędu 03 gdyż wciąż niestety nie rozwiązałem problemu szarpania na rozgrzanym silniku pomimo zmiany wszystkiego co możliwe oprócz samego ECU. Przeszukując internet znalazłem określenie owego błędu jako :
03 Crank Angle Sensor (G) – Fuel Injection and ignition cut (Distributor – G or G1 Signal, G Signal -MX-3 1.8L)
czy mam rozumieć że oprucz odcięcia zapłonu dotyczy to również błędu wtrysku paliwa ?
03 Crank Angle Sensor (G) – Fuel Injection and ignition cut (Distributor – G or G1 Signal, G Signal -MX-3 1.8L)
czy mam rozumieć że oprucz odcięcia zapłonu dotyczy to również błędu wtrysku paliwa ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość