Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
mx5 napisał(a):Chłodzenie turbiny to nie wszystko, tutaj chodzi raczej o nagłe odcięcie smarowania przy wyłączeniu silnika, kiedy wirnik sprężarki obraca się z dużą prędkością (np. bezpośrednio po dużym obciążeniu związanym z agresywną jazdą).
Nie wiem jak w mazdzie (trzeba byłoby zapytać centrale mazdy) ale np w lancii silnik po mocniejszym "butowaniu" się nie wyłączy , czyli musi być jakiś czujnik temp . lub coś podobnego.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
ostatnie Info na WP.pl
http://moto.wp.pl/kat,107914,title,Mazd ... omosc.html
dodam tu swoje dwa slowa KRYTYKI
mianowicie: bardzo kiepsko lub wogole niewytlumine drzwi, co przy zamykaniu jak i otwieraniu brzmi jak chinczyk czy tani koreanczyk po przecenie, niestety
E.
http://moto.wp.pl/kat,107914,title,Mazd ... omosc.html
dodam tu swoje dwa slowa KRYTYKI
mianowicie: bardzo kiepsko lub wogole niewytlumine drzwi, co przy zamykaniu jak i otwieraniu brzmi jak chinczyk czy tani koreanczyk po przecenie, niestety
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Co do "wskaźnika temperatury"...
W dziale BL było: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=113&t=111896&view=unread#unread
Pytanie teraz czy GJ ma tak samo...
W dziale BL było: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=113&t=111896&view=unread#unread
Pytanie teraz czy GJ ma tak samo...
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
jestem fanem mazdy,i czzekalem z niecierpliwoscia na nową szóstke i miłem nadzieje że to będzie super auto a sie okazało że jes kilka niedoróbek otóż ona.komora bagażnika w sedanie nie została do końca przysłoniona a co najlepsze to sprzedawca powiedział że to wynika z odchudzania auta.a nie wspominajac o braku siłowników hydraulicznych maski w najbogatszej wersji.
- Od: 6 lip 2010, 17:17
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6
martinez718 napisał(a):jestem fanem mazdy,i czzekalem z niecierpliwoscia na nową szóstke i miłem nadzieje że to będzie super auto a sie okazało że jes kilka niedoróbek otóż ona.komora bagażnika w sedanie nie została do końca przysłoniona a co najlepsze to sprzedawca powiedział że to wynika z odchudzania auta.a nie wspominajac o braku siłowników hydraulicznych maski w najbogatszej wersji.
Eeeeeeeeeeetam przesadzasz. Nie jest super bo nie ma siłowników i goła blacha w bagażniku
Nic zaskakującego. Zobacz jak wygląda wykońcczenie tego samego miejsca w obecniej Hondzie Accord VIII
Generalnie moim zdaniem, faktycznie producent troszkę rozdmuchał oczekiwania ale produkt finalny wydaje się i tak całkiem całkiem

Już niebawem i ja postaram się GJ ocenić ponieważ jestem umówiony na dwie jazdy próbne. Mama nadzieję , że mnie nie rozczaruje. Tylko ten padający śnieg, błoto śniegowe mnie wkurza

Witam,
Ja po próbnej jeździe zdecydowałem sie wymienić moją GH na nowy model. Według mnie wszystko jest na plus w nowym modelu i nie widzę jakiś mankamentów które by mnie odpychały od zakupu GJ (poza ceną
). A wygląd nowego modelu robi takie samo wrażenie jak poprzedniego w dniu premiery. Designem poprostu powala.
Z drugiej strony chyba znudziła mi się obecna 6 po czterech latach użytkowania (notabene może ktoś z okolic Łodzi chciałby kupić GH 2.0 exclusive plus rocznik 2008 -rej. styczeń 2009 – kolor radiant ebony, hatchback, przebieg 80000km).
Ja po próbnej jeździe zdecydowałem sie wymienić moją GH na nowy model. Według mnie wszystko jest na plus w nowym modelu i nie widzę jakiś mankamentów które by mnie odpychały od zakupu GJ (poza ceną
Z drugiej strony chyba znudziła mi się obecna 6 po czterech latach użytkowania (notabene może ktoś z okolic Łodzi chciałby kupić GH 2.0 exclusive plus rocznik 2008 -rej. styczeń 2009 – kolor radiant ebony, hatchback, przebieg 80000km).
- Od: 31 paź 2008, 21:40
- Posty: 39
- Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi
I ja tam byłem i jazdę próbną odbyłem 
Mowa o nowej 6 GJ (2.0 benzyna 165 km) .
Troszke się obawiałem pogody ale słońce dopisało i miałem czarną nawierzchnę i obwodnicę WaWy dla siebie
Z góry przepraszam, że czasami będe nawiązywał do konkurencyjnej Hondy Accord VIII po lift ponieważ w kręgu moich zakupowych zainteresowań głównie ten model biorę także pod uwagę. Mam nadzieję, że akurat tu na forum nie będze pytań dlaczego Honda Accord. Oba samochody zostały świadomie wybrane z kręgu kilku marek z segmentu D i poprzedzone jazdami próbnymi.
Wygląd zew.
To kwestia gustu ale mi się podoba. Troszkę tył a raczej światła mogłyby być bardziej finezyjne ale generalnie jest
Wygląd wew.
Deska bardzo mi się podoba szczególnie w wersji najbogatszej w którą celuję. Teraz muszę przyznać, że nie ustępuje wykończeniu ww. Hondzie w wersji Executive. Szczególnie fajnie wyglądają te fotele za dopłatą z białą skórą. Całość nie dość , że wygląda elegancko i troszkę sportowo to jeszcze pomyślano o praktyczności bo tam gdzie dotyka się nogami lub rękami jest wykończona w czarnym kolorze
.
No i znacznie więcej miejsca w środku niż w Accordzie szczególnie na tylnych siedzeniach .
Silnik
Wcześniej jeździłem też ver. GH i wydaje mi się , że silnik nabiera wigoru w niższych partiach obrotów (tak od 2,5). Jest cichy na postoju. Druga faza rozrządu jest już głośniejsza. Tu wspomniana Honda wypada lepiej tam wyciszenie kabiny jest wręcz wzorowe choć GJ ustępuje tylko w niewielkim stopniu. Generalnie dzwięk silnika GJ jest przyjemny i ogólnie silnik wydaje się bardzo elastyczny.
Zawieszenie/układ kierowniczy
Bardzo dobry kompromis między komfortem a "sportowym" prowadzeniem. Dobrze wybiera studzienki i inne nierówności. Bardzo spodobał mi się układ kierowniczy. Jak na elektryczne wspomaganie dobrze czuć wykonywane manewry.
Inne
Fajnie działa i-stop. Praktycznie pierwsze dwa cykle nawet nie zauważyłem że zadziałał
.
RVM – super i bez pomyłek ostrzegał. Generalnie obsługa funkcji w kokpicie jest intuicyjna i przyjemnie się ustawia co trzeba.
Generalnie bardzo poprawnie wykonane auto i nie bardzo jest się do czego się przyczepić. Testowany silnik daje radę i czuć , że zmaga się z mnieszą masą auta. Auto jest długie ale manewry czy na parkingu czy w zakorkowanej Warszawie nie stanowią problemu.
Decyzja zapadła idę podpisać umowę
.
Mowa o nowej 6 GJ (2.0 benzyna 165 km) .
Troszke się obawiałem pogody ale słońce dopisało i miałem czarną nawierzchnę i obwodnicę WaWy dla siebie
Z góry przepraszam, że czasami będe nawiązywał do konkurencyjnej Hondy Accord VIII po lift ponieważ w kręgu moich zakupowych zainteresowań głównie ten model biorę także pod uwagę. Mam nadzieję, że akurat tu na forum nie będze pytań dlaczego Honda Accord. Oba samochody zostały świadomie wybrane z kręgu kilku marek z segmentu D i poprzedzone jazdami próbnymi.
Wygląd zew.
To kwestia gustu ale mi się podoba. Troszkę tył a raczej światła mogłyby być bardziej finezyjne ale generalnie jest

Wygląd wew.
Deska bardzo mi się podoba szczególnie w wersji najbogatszej w którą celuję. Teraz muszę przyznać, że nie ustępuje wykończeniu ww. Hondzie w wersji Executive. Szczególnie fajnie wyglądają te fotele za dopłatą z białą skórą. Całość nie dość , że wygląda elegancko i troszkę sportowo to jeszcze pomyślano o praktyczności bo tam gdzie dotyka się nogami lub rękami jest wykończona w czarnym kolorze

No i znacznie więcej miejsca w środku niż w Accordzie szczególnie na tylnych siedzeniach .
Silnik
Wcześniej jeździłem też ver. GH i wydaje mi się , że silnik nabiera wigoru w niższych partiach obrotów (tak od 2,5). Jest cichy na postoju. Druga faza rozrządu jest już głośniejsza. Tu wspomniana Honda wypada lepiej tam wyciszenie kabiny jest wręcz wzorowe choć GJ ustępuje tylko w niewielkim stopniu. Generalnie dzwięk silnika GJ jest przyjemny i ogólnie silnik wydaje się bardzo elastyczny.
Zawieszenie/układ kierowniczy
Bardzo dobry kompromis między komfortem a "sportowym" prowadzeniem. Dobrze wybiera studzienki i inne nierówności. Bardzo spodobał mi się układ kierowniczy. Jak na elektryczne wspomaganie dobrze czuć wykonywane manewry.
Inne
Fajnie działa i-stop. Praktycznie pierwsze dwa cykle nawet nie zauważyłem że zadziałał

RVM – super i bez pomyłek ostrzegał. Generalnie obsługa funkcji w kokpicie jest intuicyjna i przyjemnie się ustawia co trzeba.
Generalnie bardzo poprawnie wykonane auto i nie bardzo jest się do czego się przyczepić. Testowany silnik daje radę i czuć , że zmaga się z mnieszą masą auta. Auto jest długie ale manewry czy na parkingu czy w zakorkowanej Warszawie nie stanowią problemu.
Decyzja zapadła idę podpisać umowę

elegancko! gratuluje dobrego wyboru i zapraszam do założenia swojego tematu oraz opis użytkowania w dziale Nasze Mazdy 
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam!
Po nieudanej przygodzie z bmw e46. Szukałem jakiegoś niezawodnego auta, znalazłem mazdę 6. Z tego co się dowiedziałem przez google to silniki benzynowe w maździe 6 poprzedniej generacji są prawie bezawaryjne, gorzej z dieslami. Jedyny poważniejszy słaby punkt to rdza, która ponoć została wyeliminowana po 2005 roku. Kilka osób piszę że dalej występuje nie tak jak wcześniej ale może się pojawić.
Interesuje mnie bezawaryjny samochód na długich trasach 900 km/jeden dzień.
Według auto świat trzy szóstki.
http://www.auto-swiat.pl/1-kto-produkuje-najlepsze-samochody-raport-jakosci-2013/4
Interesuj mnie mazda 2.0 manual skyenergy. Czy według was spełni moje oczekiwania i będzie bezawaryjna ?
Jeszcze mam dwa pytania:
1. Ile czasu czeka się na nową mazdę od daty zamówienia ?
2. Czy dalej mazda 6 będzie produkowana w Japonii na rynek Europejski ? Znalazłem że mazda otworzyła nową fabryką w Rosji.
Po nieudanej przygodzie z bmw e46. Szukałem jakiegoś niezawodnego auta, znalazłem mazdę 6. Z tego co się dowiedziałem przez google to silniki benzynowe w maździe 6 poprzedniej generacji są prawie bezawaryjne, gorzej z dieslami. Jedyny poważniejszy słaby punkt to rdza, która ponoć została wyeliminowana po 2005 roku. Kilka osób piszę że dalej występuje nie tak jak wcześniej ale może się pojawić.
Interesuje mnie bezawaryjny samochód na długich trasach 900 km/jeden dzień.
Według auto świat trzy szóstki.
http://www.auto-swiat.pl/1-kto-produkuje-najlepsze-samochody-raport-jakosci-2013/4
Interesuj mnie mazda 2.0 manual skyenergy. Czy według was spełni moje oczekiwania i będzie bezawaryjna ?
Jeszcze mam dwa pytania:
1. Ile czasu czeka się na nową mazdę od daty zamówienia ?
2. Czy dalej mazda 6 będzie produkowana w Japonii na rynek Europejski ? Znalazłem że mazda otworzyła nową fabryką w Rosji.
- Od: 28 sty 2013, 18:49
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.0G SKYENERGY 6MT NAVI JETBLACK
Ciekawe pytania zadajesz,
Co do awaryjności, poprzednie modele z benzyną są ok, więc pewnie ta nowa też będzie, ale po roku użytkowania się okaże co i jak.
Czasami nawet 6 miesięcy
Tego nie wiem, zapytaj w ASO, być może coś będzie wiadomo
Co do awaryjności, poprzednie modele z benzyną są ok, więc pewnie ta nowa też będzie, ale po roku użytkowania się okaże co i jak.
Czasami nawet 6 miesięcy
Tego nie wiem, zapytaj w ASO, być może coś będzie wiadomo

damianix napisał(a):Witam!
Jeszcze mam dwa pytania:
1. Ile czasu czeka się na nową mazdę od daty zamówienia ?
2. Czy dalej mazda 6 będzie produkowana w Japonii na rynek Europejski ? Znalazłem że mazda otworzyła nową fabryką w Rosji.
1. mi powiedziano że przy zamówieniu do 10 lutego odbiór max. 10 czerwca jak zamówisz później to analogicznie czyli do 4 miesięcy
2. prawdziwy japończyk... jeszcze
ja mam nadzieję swoją GJ odebrać w czerwcu-lipcu, również benzyna skyenergy. warto dorzucić jednak sobie autoalarm, mi zaoferowali rabat 3% na zakup lub dodatkowe wyposażenie do tej ceny. wybrałem alarm.
- Od: 14 wrz 2011, 12:50
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM
Interesuje mnie bezawaryjny samochód na długich trasach 900 km/jeden dzień.
Przy takich przebiegach to jednak wziąłbym Diesla. Problemy wynikają głównie z jazdy po mieście (to chyba najlepiej znoszą Diesle PSA), a 2.2 MZR CD raczej jest pozytywnie oceniany.
Jeśli jednak chodzi o 90km dziennie, to IMO wybór benzyny z manualem jak ok. Sam następne auto kupię benzynowe- nie dla tego, że mam jakieś zarzuty do Diesla, tylko widzę ile w nowoczesnym silniku wysokoprężnym może się popsuć, ale przy dużych przebiegach w trasie nie powinno być problemów.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 12:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
Odnośnie dylematu mojego lub innych kupujących
czy zostać przy zestawie naprawczym koła, dojazdówki czy lepiej dokupić pełne koło dostałem info od ASO, że producent w Mazdzie GJ nie przewidział pełno-wymiarowego koła do bagażnika. Tylko dojazdówka
. Sprawdziłem (w wersji sedan), faktycznie płytka wnęka.
No i problem sam się rozwiązał. Skoro doazdówka nie może być stosowana na przedniej osi, pozostaje zostawić zestaw i posiłkować się Assistance


No i problem sam się rozwiązał. Skoro doazdówka nie może być stosowana na przedniej osi, pozostaje zostawić zestaw i posiłkować się Assistance

Leszkowy napisał(a):Skoro doazdówka nie może być stosowana na przedniej osi, pozostaje zostawić zestaw i posiłkować się Assistance
a dlaczego?
zawsze mozna w miejsce uszkodzonego przedniego kola zalozyc sprawne kolo z tylnej osi pojazdu, a na tyl dojazdowke...
wiec i tak "pianka" bedzie zbedna...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):Leszkowy napisał(a):Skoro doazdówka nie może być stosowana na przedniej osi, pozostaje zostawić zestaw i posiłkować się Assistance
a dlaczego?
zawsze mozna w miejsce uszkodzonego przedniego kola zalozyc sprawne kolo z tylnej osi pojazdu, a na tyl dojazdowke...
wiec i tak "pianka" bedzie zbedna...
No fakt, ale kombinacje.
Sorry za zaćmienie ale jak jeżdzę jakieś parenaście lat tylko raz miałem potrzebę wymiany koła
Dopisano 5 lut 2013, 09:24:
damianix napisał(a):Mateusz L napisał(a):
Co myślicie o hondzie accord, czy jest lepsza od mazdy czy ten sam poziom ? Jak z blachami w Hondzie ?
Ja przed decyzją zakupu Mazdy GJ brałem też pod uwagę obecnego Accorda i powiem tak to bardzo dobry wóz jeśli chodzi o doznania z jazdy. Ja celowałem w 2 litrową benzynę (sedan) i udało mi się dostać ten model na kilka godzin do testów
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Materiały wew. wyglądają bardzo solidnie, ładna jest akustyka zamykanych drzwi choć klapa bagznika już nie. Co do blach zajrzyj na forum Hondy Accord – te same bolączki i do tego miękki lakier.
Niestety Accord przegrał u mnie w konfrontacji z obecną Mazdą bo ogólnie mówiąc czuć, że mazda to konstrukcyjnie nowsze auto. Daje przyjemniość prowadzenia kierowcy


No i Mazda ma ten przód taki
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Już dobrze ponad rok temu przymierzałem się do wymiany GG na coś nowszego, ale jakoś nie było to priorytetem i tak się dalej kulam po Europie poczciwą GG z 2007 – i absolutnie nie narzekam. Ostatnio zmiana na coś nowszego znowu staje się tematem. No i pojawia się ta GJ… Wybrałem się do salonu w Luksemburgu… niby OK., z zewnątrz wszystko pięknie – linia do mnie jak najbardziej trafia, ale – gdzie jest wersja HB? Sedan mi nie odpowiada, choć bardzo ładny – kombi się nie podoba… Do tego, po dokładnym obejrzeniu środka – jakoś też mnie nie ujął. Detale w rodzaju: dziwnej jakości "skóra" (oglądany model miał w środku czarną skórę) kształt i rozmieszczenie schowków, brak automatycznego otwierania klapy bagażnika… (żeby chociaż siłownik był pod maską – też poskąpiono, choćbym miał tam za często nie zaglądać, i tak byłby to miły detal).
Tego samego dnia odwiedziłem salon Cytryny i DS5 zrobił na mnie o wiele lepsze wrażenie – mam na myśli środek i detale. Oba samochody wycenione sa bardzo podobnie, w zasadzie wersje, które rozpatruję kosztują tyle samo. Mazda wygrywa z zewnątrz – bardziej podobają mi się te japońskie progresywne linie, niż taka jakby jarmorczność DS5 (model, który oglądałem był perłowo biały, z czarnym dachem i beżową skórą). Wnętrze DS5 bije GJ pod każdym względem. Do tego tyłek typu HB… a to dla mnie bardzo ważne. No i nie wiem. Rewolucji jak dla mnie GJ nie czyni; czuję się w niej dobrze – jak to w Maździe, jednak są na rynku konkurenci. Uprzedzeń do żadnego z producentów nie mam – Dacię bym kupił, gdyby miała, to co chcę… Jak znajdę czas, zamierzam się umówić na jazdy testowe GJ i DS-em. Zobaczymy. Po porównaniu na sucho, wygrywa DS5.
Tego samego dnia odwiedziłem salon Cytryny i DS5 zrobił na mnie o wiele lepsze wrażenie – mam na myśli środek i detale. Oba samochody wycenione sa bardzo podobnie, w zasadzie wersje, które rozpatruję kosztują tyle samo. Mazda wygrywa z zewnątrz – bardziej podobają mi się te japońskie progresywne linie, niż taka jakby jarmorczność DS5 (model, który oglądałem był perłowo biały, z czarnym dachem i beżową skórą). Wnętrze DS5 bije GJ pod każdym względem. Do tego tyłek typu HB… a to dla mnie bardzo ważne. No i nie wiem. Rewolucji jak dla mnie GJ nie czyni; czuję się w niej dobrze – jak to w Maździe, jednak są na rynku konkurenci. Uprzedzeń do żadnego z producentów nie mam – Dacię bym kupił, gdyby miała, to co chcę… Jak znajdę czas, zamierzam się umówić na jazdy testowe GJ i DS-em. Zobaczymy. Po porównaniu na sucho, wygrywa DS5.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6