Trzeszczenie przy hamowaniu – tuleje zacisku hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzynio » 6 maja 2004, 08:52

Jaksa napisał(a):Mozna i tak ! zawsze to jakieś wyjscie ! Pozdrawiam !


PANIE JAKSA :D mam pytanko :, Jak wymieniałem klocki w madzi przód to luknołem pod gumke tłoczka i strasznie tam sucho (czy to mogło być przyczyną gięcia tarcz że tłoczek sie ciężko chował ?? 1 pyt.) nasmarowałem smarem "wurth" czy cos takiego i ok 7 razy go wcisnołem i wycisnołem żeby sie rozruszał i tu 2 pyt. czy ten tłoczek tak bardzo ciężko musi sie wciskać ledwo co go wcisnołem, z 2 stron tak samo, nawet po nasmarowaniu tłoczka???? Podejżewam żę to mogło być przyczyną bicia moich tarcz po przetoczeniu , ale nie wiem przejechałem już 1400km inarazie jest spoko czekam do 2000tyś , do których prawie zawsze miałem już bicie!!!
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez adam626 » 6 maja 2004, 11:37

wurth to firma, pytanie jak się zachowają gumowe lelementy zacisku w kontakcie z tym smarem, to samo dotyczy walusia w mojej GD tuleja zacisku chodzi wewnątrz gumowej tulejki która zakończona jest osłonkami
górny sworzeń chodzi bezpośrednio w tuleji, Jaki wpływ będzie miał towot na te gumy nie mam pojecia. Moga napuchnąć i się porozlatywać. Dlatego smaruje to tą sama pastą firmy ATE co tłoczek zacisku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Jaksa » 6 maja 2004, 20:06

czy ten tłoczek tak bardzo ciężko musi sie wciskać
Tłok w zacisku powinien dać się cofnąć bez problemu a najlepiej zdemontować te dwa zaciski i od podstaw naprawić ( kupić zestaw naprawczy na wszystkie elementy tylko nie w JC bo to szit ) Tarcze hamulcowe zazwyczaj dostają wibracji od temperatury i nagłego chłodzenia ( nie mamy wpływu ) Poprawnie zrobiony zacisk poprawi skuteczność hamowania twojego auta. Jak masz jeszcze jakieś pytania to czekam . Pozdrawiam !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 6 maja 2004, 21:10

Z tego co wiem większość gum nie lubi ani towotu, ani oleju, przynajmniej tych zwykłych nie przystosowanych do gumy. Powiem to na przykładzie swojej rurowej branży. Uszczelki gumowe używane do łączenia na kielichy rur pcw pod wpływem kontaktu z olejem lub towotem puchną i pęcznieją. Stąd wzieły się moje obawy na temet właściwości użycia towotu ŁT do nasmarowania tej tulei w gumie, choć w sumie o wiele luźniej ona nie chodziła po nasmarowaniu niż wcześniej. Ja miałem problem z tą gurną tuleją mocującą, w którą wchodził taki "bolec" :) (nie znam sie) i to właśnie było u mnie zapieczone i po wyczyszczeniu i nasmarowani mój problem znikł. W każdym razie nie polecam smarowania gumowych części smarami nie przystosowanymi do użycia do takich elementów.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6