Sprężarka klimatyzacji w M6 – Problemy, naprawa, regeneracja
Czyli według ciebie tarcza, to ten trójkątny element, który trzyma te trzy gumy...
Między tarczą a kołem pasowym jest jeszcze okrągła podkładka, którą widać na zdjęciach. Po jej naciśnięciu np. śrubokrętem wraz z nią przesuwają się te trzy gumy w kierunku do sprężarki a trójkątna tarcza nie ulega przesunięciu, czyli te trzy gumy zamocowane są wraz z tą dużą podkładką i służą pewnie jako amortyzator sprzęgła przy włączaniu klimy.... dobrze rozumuję?
Nadal nie rozumiem, czemu jesteście zdania, że patrząc na moja sprężarkę zaczęlibyście rozglądać się za nową.....?
Między tarczą a kołem pasowym jest jeszcze okrągła podkładka, którą widać na zdjęciach. Po jej naciśnięciu np. śrubokrętem wraz z nią przesuwają się te trzy gumy w kierunku do sprężarki a trójkątna tarcza nie ulega przesunięciu, czyli te trzy gumy zamocowane są wraz z tą dużą podkładką i służą pewnie jako amortyzator sprzęgła przy włączaniu klimy.... dobrze rozumuję?
Nadal nie rozumiem, czemu jesteście zdania, że patrząc na moja sprężarkę zaczęlibyście rozglądać się za nową.....?
Pozdr. Robert
Rozumujesz logicznie tylko czytasz mało dokładnie odnośnie nowej sprężarki to cytuję
nynuch76 napisał(a):Pewnie gdybyś napisał że to ty wykręciłeś tą śrubę moja odpowiedz była by inna w myślach trudno czytać
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Ten rudy punkt w środku, to nie jest żadna pozostałość po śrubie – tu gdzie widzicie ten rudy punkt, to wewnątrz jest gwint M6 na śrubę, której nie ma.
Wniosek prosty: Ja jej nie wykręciłem. Wydaje mi się , że piszę zrozumiale...
Pozdr. Robert
Ja rozbierałem kilkanaście
niestety nie mam żadnej fotorelacji z takiej operacji bo to góra trzy zdjęcia
ps. w warunkach domowych i tak nie wymienisz tego łożyska
Jeszcze jedno nie piszemy posta pod postem a edytujemy ostatni zieloni tego nie lubią 



Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):...ps. w warunkach domowych i tak nie wymienisz tego łożyska ...
jesli kolega zdemontuje podzespoly i po hamsku wybije stare łożysko, ale bez uszkadzenia kółka,
to nowe łożysko może spokoje rowniez w warunkach domowych zamontowac w sobób taki:
wsadzi na kilka dni je do zamrazaki, a bezposrednio przed monazem kółko podgrzeje na gazie i w ten sposób wsadzi je idealnie , tzw. metodą termiczną i to lepiej niż na prasie hydraulicznej!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dobra, teraz i tak nie będę kombinował, bo nie bardzo mam czas na to... wiadomo idą święta. Na razie mam jeszcze drugie auto. Po nowym roku rozbiorę ponownie nadkole i spróbuję wymienić to nieszczęsne łożysko w warunkach domowych. Jak mi się uda, to zrobię fotorelację i wrzucę ją tutaj. Na razie sam będę próbował to zrobić, bo jakoś nie wierzę mechanikom
Z resztą nie mam nic do stracenia, bo łożysko i tak jest do wymiany. W przypadku problemów wymontuję cały kompresor i zawiozę go do warsztatu, potem tylko nabicie klimy.

Z resztą nie mam nic do stracenia, bo łożysko i tak jest do wymiany. W przypadku problemów wymontuję cały kompresor i zawiozę go do warsztatu, potem tylko nabicie klimy.
Pozdr. Robert
Enduro napisał(a):nynuch76 napisał(a):...ps. w warunkach domowych i tak nie wymienisz tego łożyska ...
jesli kolega zdemontuje podzespoly i po hamsku wybije stare łożysko, ale bez uszkadzenia kółka,
to nowe łożysko może spokoje rowniez w warunkach domowych zamontowac w sobób taki:
wsadzi na kilka dni je do zamrazaki, a bezposrednio przed monazem kółko podgrzeje na gazie i w ten sposób wsadzi je idealnie , tzw. metodą termiczną i to lepiej niż na prasie hydraulicznej!
pozdr.E
Metoda ciekawa i zapewne skuteczna ale czy praktyka kazała Ci kiedyś czekać te parę dni? Wydaje mi się, że gabaryty łożyska i przenikalność cieplna stali pozwolą na taką operację już po godzinie siedzenia w zamrażalce – nie bawiłem się tak nigdy ale teorie mi to podpowiada
Ale lepiej dłużej niż krócej bo nie powinno się zamrażać 2 razy produktów
krabdul napisał(a):...
Ale lepiej dłużej niż krócej bo nie powinno się zamrażać 2 razy produktów
absolutnie tak,
polecam raz a dobrze to zrobić, bo jeśli materiał się niewystarczjąco skurczy lub rozkurczy
a przy montażu łożysko nie wpdanie do konca,to trzeba będzie je zbijać lub dobijać co jest niewskazane...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam!
Dzisiaj podczas jazdy nagle coś walnęło, no więc się zatrzymałam. Po wizualnych oględzinach mazdusi odjechałam jeszcze kawałek dalej i zobaczyłam że po autku coś pozostało na ulicy, no więc wracam się i patrzę, że to jest takie kółko jak na górze (na zdjęciach) z tym trójkątem i trzema kółeczkami). Wzięłam do ręki i wróciłam do domu
Proszę pomóżcie: czy mogę jeździć bez tego czy najlepiej od razu mechanik wita?? Po ostatnich przebojach z wymianą silnika wolę już jej nie ruszać bez pewności 
Dzisiaj podczas jazdy nagle coś walnęło, no więc się zatrzymałam. Po wizualnych oględzinach mazdusi odjechałam jeszcze kawałek dalej i zobaczyłam że po autku coś pozostało na ulicy, no więc wracam się i patrzę, że to jest takie kółko jak na górze (na zdjęciach) z tym trójkątem i trzema kółeczkami). Wzięłam do ręki i wróciłam do domu
- Od: 20 gru 2010, 08:54
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0, 136KM, 2003r.
czyli to bylo Twoje kolko... 
...sprawdziles jak wyglada komora silnika?
no i w kabinie wszystko ok? zadnej kontrolki nie przybylo?

...sprawdziles jak wyglada komora silnika?
no i w kabinie wszystko ok? zadnej kontrolki nie przybylo?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
zbieniu Twoje auto jest super. Jak mówisz że zgubiłaś kółko od klimy, a klima działa to po co te kółka montują 
Pierwsze co to gałki oczne pod mache trzeba wsadzić żeby zobaczyć co odpadło. A skoro mówisz, że to Twoje to nie ma możliwości abyś tak sobie spokojnie jechała bo od razu straciłabyś wspomaganie kierownicy bo jest napędzane jednym paskiem.
Ja obstawiam że to kółko leżało sobie wcześniej na drodze, a Ty na nie najechałaś i stąd był trzask w aucie (bo się obiło o podwozie).
M6 mają takie dziwne zawirowania powietrza że coś co leży na drodze zawsze sie tłucze o podwozie. Już nie raz tak miałem, że musiałem z autostrady zjechać bo myślałem, że mi coś odpadło.
Pierwsze co to gałki oczne pod mache trzeba wsadzić żeby zobaczyć co odpadło. A skoro mówisz, że to Twoje to nie ma możliwości abyś tak sobie spokojnie jechała bo od razu straciłabyś wspomaganie kierownicy bo jest napędzane jednym paskiem.
Ja obstawiam że to kółko leżało sobie wcześniej na drodze, a Ty na nie najechałaś i stąd był trzask w aucie (bo się obiło o podwozie).
M6 mają takie dziwne zawirowania powietrza że coś co leży na drodze zawsze sie tłucze o podwozie. Już nie raz tak miałem, że musiałem z autostrady zjechać bo myślałem, że mi coś odpadło.
odpadło kółko agregatu kilmatyzacji i niby ona działa ale czy chłodzi..?
sprawdź. E.
sprawdź. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam serdecznie Forumowiczów, czytam to forum od miesiąca, bo od tego czasu posiadam M6 i teraz mam przykrą okazję się udzielić.
W czasie dojazdu do domu wczoraj usłyszałem "terkot" z okolic prawego przedniego koła jak silnik wchodził na obroty tak 2000+ rpm. Dziasiaj, w ten wigilijny dzień, korzystając ze światełka słonecznego popatrzyłem pod maskę i widzę to:

czyli sprzęgło magnetyczne, jak później doczytałem w manualu serwisowym. Powinno się trzymać na jednej śrubie, nie do końca wiem jakiej (jakoś tak ciężko mi idzie odcyfrowanie tego w manualu ale dam rade chyba). Wiec stawiam tezę ze się złośliwa śruba na święta wykręciła i sprzęgło wypadło, pewnie podkładki dystansujące również.
Wydobyłem sprzęgło i przyniosłem do domu, wygląda tak:



Uploaded with ImageShack.us
Na tym ostatnim zdjęciu wydaje mi się ze ta część nie jest do końca prosta. Czy możecie potwierdzić moją opinię, że chyba nie nadaje się do montażu?
Drugie moje pytanie czy w okresie zimowym, kiedy kompresor nie powinien się włączyć, mogę używać auta czy jest może kwestią kilku minut aż się całość rozsypie i narobi strasznych szkód, auto stoi pod blokiem wiec może nie być łatwo dokonać naprawy teraz, czy dojadę do mechanika?
W czasie dojazdu do domu wczoraj usłyszałem "terkot" z okolic prawego przedniego koła jak silnik wchodził na obroty tak 2000+ rpm. Dziasiaj, w ten wigilijny dzień, korzystając ze światełka słonecznego popatrzyłem pod maskę i widzę to:

czyli sprzęgło magnetyczne, jak później doczytałem w manualu serwisowym. Powinno się trzymać na jednej śrubie, nie do końca wiem jakiej (jakoś tak ciężko mi idzie odcyfrowanie tego w manualu ale dam rade chyba). Wiec stawiam tezę ze się złośliwa śruba na święta wykręciła i sprzęgło wypadło, pewnie podkładki dystansujące również.
Wydobyłem sprzęgło i przyniosłem do domu, wygląda tak:



Uploaded with ImageShack.us
Na tym ostatnim zdjęciu wydaje mi się ze ta część nie jest do końca prosta. Czy możecie potwierdzić moją opinię, że chyba nie nadaje się do montażu?
Drugie moje pytanie czy w okresie zimowym, kiedy kompresor nie powinien się włączyć, mogę używać auta czy jest może kwestią kilku minut aż się całość rozsypie i narobi strasznych szkód, auto stoi pod blokiem wiec może nie być łatwo dokonać naprawy teraz, czy dojadę do mechanika?
-
szogo
Trochę zwichrowane, zdecydowania nie nadaje się do ponownego montażu. Do mechanika dojedziesz, ale zdejmij i koło pasowe sprężarki. Samemu też dasz radę to zrobić, nawet pod blokiem. Sprawdź, czy śruba się zwyczajnie wyrkęciła, czy przypadkiem sam łeb się nie ukręcił, bo ktoś przeciągnął dokręcając.
Może uda ci sie dostać używkę, jeśli nie, to możesz poszukać tutaj po oznaczeniu sprężarki
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/ ... enso/436/2
EDIT: chociaż nie wiem czy dojedziesz, bo pasek od sprężarki napędza chyba i pompę wspomagania, bez którego raczej bym nie jechał. Z kolei jak nie zdejmiesz koła pasowego od sprężarki, to niemal pewnie, że samo szybko się zsunie i
Może uda ci sie dostać używkę, jeśli nie, to możesz poszukać tutaj po oznaczeniu sprężarki
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/ ... enso/436/2
EDIT: chociaż nie wiem czy dojedziesz, bo pasek od sprężarki napędza chyba i pompę wspomagania, bez którego raczej bym nie jechał. Z kolei jak nie zdejmiesz koła pasowego od sprężarki, to niemal pewnie, że samo szybko się zsunie i

Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Dzięki skrzypek za reakcję, wystraszyłeś mnie więc zacząłem zaglądać i czytać więcej, wróciłem do manuala i wynika z niego że tarcza zabieraka trzyma siebie tą śrubą i tylko siebie, reszta jest zabezpieczona. Pod maską faktycznie widać, że łożysko koła pasowego jest zabezpieczone przez pierścień Segera.
Auto jeździ na razie w stanie niekompletnym ale szukam części a potem mechanika.
Dodatkowo znalazłem jeszcze tutaj (z pomocą google a nie forumowej wyszukiwarki) na forum wiadomość z takiego samego zdarzenia.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=72514&start=200
Auto jeździ na razie w stanie niekompletnym ale szukam części a potem mechanika.
Dodatkowo znalazłem jeszcze tutaj (z pomocą google a nie forumowej wyszukiwarki) na forum wiadomość z takiego samego zdarzenia.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=72514&start=200
-
szogo
szogo napisał(a):a forum wiadomość z takiego samego zdarzenia.
tak wiem, ze tam jest taki przypadek... ale jak komus nastepnemu sie takie cos przydazy, to bedzie szukal watku o kompresorze...
po prostu poszukaj i wymien ta czesc ...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam wszystkich, jesli juz byl poruszany ten temat to prosil bym moderatora o przeniesienie w odpowiedni watek.
A mianowicie mam problem z kompresorem po wlaczeniu klimy slychac jak cos rzezi pod maska jak dodaje
gazu kiedy wylaczam klime wszystko jest ok niewiem czy to sam kompresor juz siada czy tylko jego sprzeglo sie kaczy. Mam mozliwosc kupienia taniego kompresora od dizla. Czy jest roznica mieczy kompresorem od bezyny a dizlem.
A mianowicie mam problem z kompresorem po wlaczeniu klimy slychac jak cos rzezi pod maska jak dodaje
gazu kiedy wylaczam klime wszystko jest ok niewiem czy to sam kompresor juz siada czy tylko jego sprzeglo sie kaczy. Mam mozliwosc kupienia taniego kompresora od dizla. Czy jest roznica mieczy kompresorem od bezyny a dizlem.
- Od: 23 lis 2010, 16:37
- Posty: 71
- Skąd: Telford
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback
generaldawid napisał(a):jesli juz byl poruszany ten temat to prosil bym moderatora o przeniesienie w odpowiedni watek.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6