Światła dzienne DRL – Czy warto i gdzie je zamontowac?
voytecku napisał(a):"kanada"
a jakie to??

sylwo napisał(a):Chyba najładniej wbudowane dzienne![]()
Piękna sprawa, tylko czy taki montaż jest zgodny z przepisami? Chodzi o to, że lampy są zasłonięte siatką. Nie wiem czy nie byłoby problemów z przeglądem albo podczas rutynowej kontroli...
Ostatnio edytowano 31 gru 2012, 19:06 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci... cytujemy tylko to co chcemy podkreślić.
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci... cytujemy tylko to co chcemy podkreślić.
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
- Od: 10 wrz 2007, 12:10
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat
Dobre
Tylko chyba trochę dużo roboty... No i mi już to nie potrzebne
niemniej jednak bardzo ciekawy pomysł na taki mały mod 

Ponieważ Polak potrafi moduł do takich świateł również do znalezienia na allegro – koszt mniejszy niż światła do jazdy dziennej.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Zapraszam na mój mini blog;)
- Od: 16 cze 2011, 20:02
- Posty: 159
- Skąd: artoszyce
- Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003
Nie byłbym prawdziwym Polakiem gdybym nie pomarudził:
Odnośnie drl za siatką to trzeba pamiętać że są ścisłe wymiary gdzie takie światła można zamontować, to tak na przyszłość by nie było niespodzianki na przeglądzie.
Odnośnie kanadyjek, czy żarówki się szybciej nie będą zużywać nie pracując na swoim nominalnym napięciu?
Przyznam, że najważniejszym powodem dla którego zamontowałem drl były wcześniej zregenerowane odbłyśniki świateł mijania i chęć ich "przyoszczędzenia" przy ok połowie czasu jazdy. Ten sam powód kierował mną przy montażu hidów. Więc czy w naszym wypadku słabych świateł mijania takie kanadyjki nie są "skórką za wyprawkę"?
Odnośnie drl za siatką to trzeba pamiętać że są ścisłe wymiary gdzie takie światła można zamontować, to tak na przyszłość by nie było niespodzianki na przeglądzie.
Odnośnie kanadyjek, czy żarówki się szybciej nie będą zużywać nie pracując na swoim nominalnym napięciu?
Przyznam, że najważniejszym powodem dla którego zamontowałem drl były wcześniej zregenerowane odbłyśniki świateł mijania i chęć ich "przyoszczędzenia" przy ok połowie czasu jazdy. Ten sam powód kierował mną przy montażu hidów. Więc czy w naszym wypadku słabych świateł mijania takie kanadyjki nie są "skórką za wyprawkę"?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Jako dzienne chyba najlepiej zakupić moduł do świateł "długich". Ma ktuś takie cuś?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Właśnie od kilku dni zamontowałem taki moduł do świateł dziennych( na żarówkach od długich) jak na razie jestem z tego zadowolony działa bardzo dobrze i światła świecą na 30% ale są bardzo widoczne. Jeśli chodzi o zasadę działania to ten moduł który ja mam nie zmniejsza napięcia tylko zaświeca i gasi żarówki z taką częstotliwością że żarówki zdążą się rozgrzać tylko do 30% , według mnie jest to bardzo fajne rozwiązanie. Moduł kupiony od polskiego producenta a nie jakieś tam ....... ze swojej strony polecam takie rozwiązanie.
Na pewno ktoś zapyta czy jest to legalne, ja uważam że skoro w lampach nie było nić zmieniane a i żarówka jest oryginalna to myślę że nie powinno być problemów, ale to jest tylko moje zdanie.
a tak to wygląda u mnie , trochę kiepska jakość http://www.youtube.com/watch?v=7jAHZkeQSdE
Na pewno ktoś zapyta czy jest to legalne, ja uważam że skoro w lampach nie było nić zmieniane a i żarówka jest oryginalna to myślę że nie powinno być problemów, ale to jest tylko moje zdanie.
a tak to wygląda u mnie , trochę kiepska jakość http://www.youtube.com/watch?v=7jAHZkeQSdE
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
Światła dzienne powinny zapalać się już po przekręceniu kluczyka na zapłon czy to tylko "internetowa" wersja? 
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
tego to nie wiem , ale po co odpalać samochód z włączonymi światłami skoro mogą się po kilku sekundach same zaświecić , wydaje mi się że to w niczym nie przeszkadza
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
inaczej ... maja sie wlaczyc zanim ruszysz... i to automatycznie...
...jedne wlaczaja sie po wlaczeniu stacyjki na zaplon, a inne na zasadzie roznicy napiecia (porownuja napiecie aku i alternatora)
...jedne wlaczaja sie po wlaczeniu stacyjki na zaplon, a inne na zasadzie roznicy napiecia (porownuja napiecie aku i alternatora)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Przeszkadza czy nie, dla mundurków ważne są przepisy 
Dzięki Wojtek
Dzięki Wojtek
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Wojtek napisał(a):inaczej ... maja sie wlaczyc zanim ruszysz... i to automatycznie...
...jedne wlaczaja sie po wlaczeniu stacyjki na zaplon, a inne na zasadzie roznicy napiecia (porownuja napiecie aku i alternatora)
i wszystko jasne
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
Moje włączają się jak dam stacyjke na zapłon gasną po włączeniu świateł mijania.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Pytanie do osób, które montowały moduł do używania długich jako DRL: jak są sterowane żarówki u nas (– czy +)? Z tego co widzę są moduły takie i takie:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=28601226

Drodzy koledzy i koleżanki,
Wiem, że mój projekt nie jest zgodny z przepisami, ale czy myślicie że od razu rzuca się w oczy, że nie ma zachowanych 40 cm od obrysu pojazdu? I w ogóle czy spotkaliście się, żeby policjant podczas kontroli weryfikował rozstaw świateł DLR?
Nie po po prostu pomysłu jak inaczej i dalej od siebie je rozmieścić, a żeby też były w zasięgu 40 cm od obrysu.
Wiem, że mój projekt nie jest zgodny z przepisami, ale czy myślicie że od razu rzuca się w oczy, że nie ma zachowanych 40 cm od obrysu pojazdu? I w ogóle czy spotkaliście się, żeby policjant podczas kontroli weryfikował rozstaw świateł DLR?
Nie po po prostu pomysłu jak inaczej i dalej od siebie je rozmieścić, a żeby też były w zasięgu 40 cm od obrysu.
- Od: 20 sie 2013, 23:54
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.
zastanów się najpierw dlaczego ktoś zdefiniował takie wymiary/odległości. Tak, chodzi o widoczność "tych" świateł, a co za tym idzie widoczność pojazdu. Położenie zaprezentowane na zdjęciu nie daje nic, poza "podświetleniem" tablicy. I nie chodzi tu o kilkucentymetrowy nagięcie przepisów.
BTW. IMO nie wygląda to ładnie. Ale o gustach się nie dyskutuje.
BTW. IMO nie wygląda to ładnie. Ale o gustach się nie dyskutuje.
Niby masz rację, choć ja osobiście wychodzę z założenia, że pomysł ze światłami 24h nie jest wcale trafiony, bo oświetlenia tych do jazdy dziennej za dnia nie widać, a jak się ściemnia według przepisów i tak trzeba przełączyć na zwykłe mijania.
Nie chcę wyjmować halogenów, bo są ładnie dopasowane do zderzaka, a jak założe w ich miejsce DLRy, to będą nieestetyczne. Ciekawe czy wymiar 25cm od ziemii jeest egzekwowany. Bo pomyślałem, też o czymś takim:
Nie chcę wyjmować halogenów, bo są ładnie dopasowane do zderzaka, a jak założe w ich miejsce DLRy, to będą nieestetyczne. Ciekawe czy wymiar 25cm od ziemii jeest egzekwowany. Bo pomyślałem, też o czymś takim:
- Od: 20 sie 2013, 23:54
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.
a spróbuj czy gdzieś pod kierunkami nie można ich założyć. Wg mnie w oparciu o twoje zdjęcie tam by najlepiej pasowały takie płaskie.
Poza tematem, spróbuj proszę trzymać się odpowiedniego działu modelowego, ewentualnie VT.
Poza tematem, spróbuj proszę trzymać się odpowiedniego działu modelowego, ewentualnie VT.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6