Świece żarowe – różne problemy

Postprzez kierownik » 23 gru 2012, 21:06

karlo8 napisał(a):przez karlo8 » 22 gru 2012, o 12:16


kierownik napisał(a):przez kierownik » 22 gru 2012, o 21:41


jeszcze jakieś pretensje? myślisz, że tylko czekamy aż coś naskrobiesz na forum, żeby lecieć Ci odpisać? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 23 gru 2012, 22:44

Przecież my tu ciężki pieniądz za to bierzemy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 23 gru 2012, 23:09

kierownik napisał(a):jeszcze jakieś pretensje? myślisz, że tylko czekamy aż coś naskrobiesz na forum, żeby lecieć Ci odpisać?
Neonixos666 napisał(a):Przecież my tu ciężki pieniądz za to bierzemy

i ja nic o tym nie wiem ?? ;P
rozumiem,że należne Państwu podatki są odprowadzane <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez seba626 » 24 gru 2012, 12:37

opornosc swiec od 0,13 do 0.16 ohm. iskrza dosyc mocno. i jak dobrze czy nie dobrze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez ewemarkam » 24 gru 2012, 13:42

Właśnie taki pomiar miernikiem raczej miarodajny nie jest. Najpewniej to wykręć świece podepnij na chwile pod aku i zobaczysz jak grzeją, i jak szybko. Moje były niby ok, ale zapalał na nich z trudem, grzały wszystkie ale widać za mało. Gdy wymieniłem to zapalał z tzw pół obrotu. Płaciłem za DENSO ok 50 pln za sztukę w zeszłym roku.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez dzul » 25 sty 2013, 15:43

Na jaka śrubę są świece w didt? chce kupić dluga nasadke pod świece, a nie chce sciagac listwy na darmo.
W lato odpalala od pol obrotu. Teraz ledwo na minusie i musze dlugo krecic z gazem, żeby odpaliła. Do tego wchodzi na wyższe obroty ok 1k. Iskra jest na świecach. Ale mam juz kilka historii ze świecami w poprzenich autach.

Kiedyś ford nie chcial mi zapalić. Więc kupiłem świece (cre czy jakos tak) Stare iskrzyly firmy beru. Mimo to wymienilem na nowe. Po podpieciu pod prostownik starych świec, dwie grzaly do polowy. Winne bylo zamarzniete paliwo (to juz inna historia). Ale problem z odpalaniem pozostal. okazało się, że nowe swiece są do pupy(grzaly sie cale ale za slabo). wstawiłem 2 stare i 2 nowe. Znacznie lepiej palił. Po dokupieniu 2 oryginalow odpalal rewelacyjnie.
wnioski:
1 świece tylko dobrej jakości
2 sprawdzamy świece pod aku lub ohmomierzem
3 nowe świece nie muszą być dobre
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 25 sty 2013, 18:31

jeśli świece to tylko denso

Co do kolegi dzul to ditd powinno odpalić przy mrozach bez gazu w podłodze i bez świec fakt będzie dłużej kręcić ale odpali. Wchodzi na wyższe obroty bo ma ,,ssanie" czyli większą dawkę przy zimnym rozruchu i to normalne. Ostatnio zapomniałem się i przy -10 nie podgrzałem świec, trochę musiał dłużej kręcić ale odpalił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 25 sty 2013, 18:55

nasadka nr. 12
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez dzul » 25 sty 2013, 20:56

Neonixos666 napisał(a):jeśli świece to tylko denso


czemu nie np beru czy febi?

Neonixos666 napisał(a):
Co do kolegi dzul to ditd powinno odpalić przy mrozach bez gazu w podłodze i bez świec .

przy 400tys przebiegu takze? przy dobrej kompresji pewnie tak.. swojej nie sprawdzalem.
Fakty sa takie, że nie ważne ile razy podgrzeje, bo odpala tak samo. długie krecenie powoli łapie aż załapie, po czym są nierówne obroty i chodzi na ssaniu. Cały się trzęsie (2 poduszki zerwane jedna przy rozrzadzie druga na skrzyni).
Na ciepłym dobrze pali.
Dlatego na pierwszy ogień idą świece i pomiar pradu na aku. Nastepnie luzy zaworowe.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Jasiu19 » 25 sty 2013, 21:12

. Cały się trzęsie (2 poduszki zerwane jedna przy rozrzadzie druga na skrzyni).
Na ciepłym dobrze pali.
Dlatego na pierwszy ogień idą świece i pomiar pradu na aku. Nastepnie luzy zaworowe.

Ja bym na pierwszy ogień zaczął od poduszek :)
Moja ma 310 Tyś i pali bez najmniejszego problemu.Jak zadbany silnik to co to dla niego 400 tyś :)
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez dzul » 25 sty 2013, 21:29

co maja poduszki do odpalania? Do wibracji owszem. Dodam, że jak auto się nagrzeje to mniej się trzęsie.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 25 sty 2013, 23:14

Pamiętajcie też że podczas podgrzewania świec nie patrzymy na kontrolkę a słuchamy przekaźnika, pyknięcie oznacza koniec grzania świec. Kompresja kompresją ale też wiele innych czynników decyduje o odpalaniu na zimnym. Przebieg masz spory i to tylko świadczy że ditd jest trwałe <spoko>

Dlaczego denso? Bo to oryginał i będą służyły długo bez kwiatków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 26 sty 2013, 01:33

nie słyszę wcale przekaźnika. Dopiero go słyszę jak auto ma za slaby aku zeby odpalić (o ile to to) albo jak sciagne dywanik u pasażera. czy grzeje swiece 2x czy 4 efekt ten sam. Muszę się wziać za robote sprawdzic swieczki, bo tak mozna tylko gdybac.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez kabe » 26 sty 2013, 10:06

Sprawdzałem raz świece podłączając do aku , zamiennik i denso. Denso szybciej się nagrzewała i grzała od razu od samego czubka , a zamiennik nie dość że później grzał to najpierw nagrzewała się środkowa część świecy. Pozostałem przy "Denso"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez Neonixos666 » 26 sty 2013, 14:11

dzul napisał(a):nie słyszę wcale przekaźnika.


przysłuchaj się dobrze przy ostrych mrozach nawet 3-4 sek po zgaśnięciu kontrolki świec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 00:34

slychac glosne pyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez dzul » 27 sty 2013, 12:55

poprostu go nie słyszę. Gdzie on się znajduje? w poprzednim aucie miałem go pod maska i było wyraźnie słychać. Tutaj niestety już nie.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2013, 13:14

przy lewym błotniku pod maską koło puszki filtra powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 13:22

stojac przodem do auta po prawej stronie przy chlodnicy(dobrze mowie???)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2013, 13:31

oj poczekajcie bo ja mówiłem gdzie jest w 323 a w 626 jest przy chłodnicy <ok>

opór na świecach ma być 0,6ohm przy temp.20 stopni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy