Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?
wicekk a jakas fotorelacje zrobiles???Masz jakies info co i jak rozebrac?Jakos nie bardzo mam czas,zeby szukac na forum a kiedys widzialem jakies takie opisy.Moze gdzies sobie pozapisywales takie rzeczy?
-
waldii
waldii zamawiaj zaworek i zabieraj sie do roboty a nie ogladaj sie na zdjecia, ja to robilem grzecznosciowo na warsztacie gdzie byl wlasciciel i klienci i nie chcialem zeby dziwnie na mnie patrzyli jak zamiast szybko robic co trzeba to pstrykalbym zdjecia kazdej srubki.
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
Jak kupiłem moją madzię to podklekotywała sobie co jakiś czas..
Teraz to się nasiliło..
Ale nigdy nie klekotała jak były te mrozy.. (dlaczego?)
Czytałem o "naprawach" HLA itp...
Ktoś to robił w Bydgoszczy?
Poprzedni właściciel powiedział, że to samoregulator się czasami zawiesza.
Podejrzewam, że może to być również wina zużytego oleju..
Jeżdżę na mineralku niestety
i kto wie kiedy był wymieniany..
Ja tylko dolewam, bo mi cieknie z czujnika i z pod pokrywy zaworów.
Chce się do tych wycieków zabrać więc zastanawiam się czy się bawić z wymianą samoregulatorów. Może nie są zbyt drogie ale pomnożone przez 16 i połączone z usługą wymiany trochę podnosi cenę.. ech...
Co tu robić?
Polubiłem ją za bardzo, i nie chcę żeby klekotała jak staruszka..
Czemu w te mrozy nie klekotała wogóle?
Teraz to się nasiliło..
Ale nigdy nie klekotała jak były te mrozy.. (dlaczego?)
Czytałem o "naprawach" HLA itp...
Ktoś to robił w Bydgoszczy?
Poprzedni właściciel powiedział, że to samoregulator się czasami zawiesza.
Podejrzewam, że może to być również wina zużytego oleju..
Jeżdżę na mineralku niestety
Ja tylko dolewam, bo mi cieknie z czujnika i z pod pokrywy zaworów.
Chce się do tych wycieków zabrać więc zastanawiam się czy się bawić z wymianą samoregulatorów. Może nie są zbyt drogie ale pomnożone przez 16 i połączone z usługą wymiany trochę podnosi cenę.. ech...
Co tu robić?
Polubiłem ją za bardzo, i nie chcę żeby klekotała jak staruszka..
Czemu w te mrozy nie klekotała wogóle?
Ostatnio edytowano 5 lut 2006, 02:34 przez Cebik, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 sty 2006, 18:21
- Posty: 20
- Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
- Auto: Mazda 626 4WD sedan
Cebik napisał(a):Jak kupiłem moją madzię to podklekotywała sobie co jakiś czas..
Mialem to samo ..
A poza tym temat tysiac razy walkowany ..

..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Jak byl wymieniany zaworek no to pozostaje tylko mycie szklanek w takim razie ... a potem uszczelka ori i problem z glowy .. 
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Jak byl wymieniany zaworek no to pozostaje tylko mycie szklanek w takim razie ... a potem uszczelka ori i problem z glowy .. 
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
wicekk napisał(a):waldii zamawiaj zaworek i zabieraj sie do roboty
A tak mi sie nie chce
-
waldii
Dokładnie na temat zaworka poczytasz
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18310
Jest to oficjalne info mazdy na ten temat.
Pozdr.
Hubi
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18310
Jest to oficjalne info mazdy na ten temat.
Pozdr.
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
Sprawdzalem,dziekuje bardzo.Tylko mam dwa pytanka:w jakim celu trzeba odkrecic te dwie srubki pod skrzynia biegow i dlaczego nie mozna uzywac czerwonego sylikonu???
-
waldii
Cos sie pokickalo w tematach.. Odnosnie zaworka to nie wiem czy byl wymieniany czy nie..
A mowilem o oleju.. (wczesniej tresci wiadomosci-odpowiedzi byly inne hmmm)..
Co do zaworka to wyczytałem, że
cyt.
a ja mam zwykłe
626 GE 4WD..
Moze Jaksa sie podejmie naprawy.. Jak nie bedzie za drogo to pojade do W-wy..
A mowilem o oleju.. (wczesniej tresci wiadomosci-odpowiedzi byly inne hmmm)..
Co do zaworka to wyczytałem, że
cyt.
..problem dotyczy:
323/Protege 1994-96 with the following engines: B6 and BP
MX-3 1994-96 with B6 engine.
MX-5 1990-96 with B6 and BP engines.
626/MX-6 with a 4 cyl. engine 1994-96 and a VIN 1YVGE**C*T5580486 and lower.
a ja mam zwykłe
Moze Jaksa sie podejmie naprawy.. Jak nie bedzie za drogo to pojade do W-wy..
- Od: 5 sty 2006, 18:21
- Posty: 20
- Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
- Auto: Mazda 626 4WD sedan
waldii napisał(a):dlaczego nie mozna uzywac czerwonego sylikonu?
Waldii, nie zastanawiaj się tylko podjedź do serwisu Renault i kup "ichniejszy" firmowy. (Jeśli mnie pamięć nie myli, to Jaksa go polecał, a to chyba wystarczająca rekomendacja – Renault powinno mu odpalać za reklamę
Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
Dobrze piszesz , stosuję ten silikon od 87 roku ( jeszcze jako pracownik ASO )Vuju napisał(a):podjedź do serwisu Renault i kup "ichniejszy" firmowy. (Jeśli mnie pamięć nie myli, to Jaksa go polecał,
Chyba im jest wszystko jedno kto kupuje ten wyrób ( czyli kładą laskę na takich jak JaVuju napisał(a):Renault powinno mu odpalać za reklamę

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam Wszytkich
Od ponad roku walczę z problemem hałasujących popychaczy.Na początku zmierzyłem cisnienie oleju i miałem 4,9bar=3000obr/min =wzorowe ciśnienie nastepnie wymieniłem 2 kpl popychaczy,potem zregenerowłem całą głowicę i wymieniłem w niej wszystkie uszczeliki a popychacze dalej hałasowały,wczoraj juz myslałem że w końcu natrafiłem na przyczynę.Wymieniłem zaworek w pompie olejowej"faktycznie miał oznaki przytarcia".Natomiast popychacze jak grały tak grają.Jedynym sposobem aby ucichły jest jazda z predkoscia około 120km/h przez kilka minut,wtedy jest cicho,ale wystarczy zaledwie 5 min na wolnych obrotach i zaczynają znowu klepać.Proszę pomóżcie bo ja juz nie mam pomysłów.
wojcza
Od ponad roku walczę z problemem hałasujących popychaczy.Na początku zmierzyłem cisnienie oleju i miałem 4,9bar=3000obr/min =wzorowe ciśnienie nastepnie wymieniłem 2 kpl popychaczy,potem zregenerowłem całą głowicę i wymieniłem w niej wszystkie uszczeliki a popychacze dalej hałasowały,wczoraj juz myslałem że w końcu natrafiłem na przyczynę.Wymieniłem zaworek w pompie olejowej"faktycznie miał oznaki przytarcia".Natomiast popychacze jak grały tak grają.Jedynym sposobem aby ucichły jest jazda z predkoscia około 120km/h przez kilka minut,wtedy jest cicho,ale wystarczy zaledwie 5 min na wolnych obrotach i zaczynają znowu klepać.Proszę pomóżcie bo ja juz nie mam pomysłów.
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
- Od: 22 lut 2006, 21:21
- Posty: 18
- Skąd: Sopot
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
Na jakim oleju jeździsz? (podaj lepkość). Przy następnej wymianie oleju zalej syntetyczny olej 10W-.. i wtedy sprawdź, czy pomogło.
A tymczasem dolej oleju pod "F" i powiedz, czy coś się zmieniło.
Jeśli obie operacje nie pomogą, to jedź do dobrego mechanika i niech Ci umyje "szklanki" i złoży wszystko tak, jak trzeba.
Sprawdź jeszcze (jak masz możliwość) na innej pompie olejowej. 120km/h osiągasz chyba właśnie przy około 3.000obr./min. Jeśli dla tej prędkości obrotowej nie grają, tzn. że ciśnienie możesz mieć wtedy prawidłowe, ale jeśli przy niższych grają, to może właśnie przy nich pompa trefnie działa.
Jak masz garaż i kanał oraz wolny czas, to możesz zdjąć miskę olejową i ją oczyścić oraz pobierającego z niej olej smoka. Niedawno było o tym na FORUM (co prawda kontrolka oleju wtedy świeciła się, ale taka operacja na pewno nie zaszkodzi). Albo niech to uczyni mechanik. Najlepiej tę czynność wykonać podczas mycia "szklanek"...
Powodzenia
..::GofNet::..
A tymczasem dolej oleju pod "F" i powiedz, czy coś się zmieniło.
Jeśli obie operacje nie pomogą, to jedź do dobrego mechanika i niech Ci umyje "szklanki" i złoży wszystko tak, jak trzeba.
Sprawdź jeszcze (jak masz możliwość) na innej pompie olejowej. 120km/h osiągasz chyba właśnie przy około 3.000obr./min. Jeśli dla tej prędkości obrotowej nie grają, tzn. że ciśnienie możesz mieć wtedy prawidłowe, ale jeśli przy niższych grają, to może właśnie przy nich pompa trefnie działa.
Jak masz garaż i kanał oraz wolny czas, to możesz zdjąć miskę olejową i ją oczyścić oraz pobierającego z niej olej smoka. Niedawno było o tym na FORUM (co prawda kontrolka oleju wtedy świeciła się, ale taka operacja na pewno nie zaszkodzi). Albo niech to uczyni mechanik. Najlepiej tę czynność wykonać podczas mycia "szklanek"...
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Niestety olej mam na Full cały czas 10w40 a popychacze 2 razy wymieniałem bo myslałem te pierwsze sa tez wadliwe.Przecież była zciągana głowica i czyszczona a wczoraj sciagnałem miske,smok i aluminiową obudowę do której przykręcona jest miska.
Czy jestes wstanie podac mi cisnienie oleju jakie powinno byc przy 730obr/min bo takie mam wolne obroty moze pompa jest trafiona???????No i wysokość krzywek wałka rozrządu jaka powinna być minimalna.
Dzieki za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
Wojcza
Niestety olej mam na Full cały czas 10w40 a popychacze 2 razy wymieniałem bo myslałem te pierwsze sa tez wadliwe.Przecież była zciągana głowica i czyszczona a wczoraj sciagnałem miske,smok i aluminiową obudowę do której przykręcona jest miska.
Czy jestes wstanie podac mi cisnienie oleju jakie powinno byc przy 730obr/min bo takie mam wolne obroty moze pompa jest trafiona???????No i wysokość krzywek wałka rozrządu jaka powinna być minimalna.
Dzieki za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
Wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
- Od: 22 lut 2006, 21:21
- Posty: 18
- Skąd: Sopot
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
Niestety nie znam dla tej wartości ciśnienia. Dla 3.000rpm wynosi ono 4-5 bara. Pewnie Jaksa będzie wiedział – jak się nie wypowie w tym wątku, to poproś o to na PW.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Wojcza,a jakie popychacze kupiles?????Z JAPPARTS
??Jesli nie wiesz jak umyc szklanki popychaczy to moge Cie oswiecic.To moj nr.601-813-759.Mozemy sie zgadac i gdzies w chacie mam rozebrana szklanke,bo tez z tym czwile walczylem.U mnie samo mycie pomoglo na jakies 15kkm.Jakby co to dzwon i sie zgadamy.POZDRO

-
waldii
Witam
Kupiłem popychacze z Inter Cars niemieckiej firmy "INA" i wymieniałem je w warsztacie.Podległy one całemu procesowi odpowietrzenia i napełniania.Wymieniłem zaworek na pompie i chyba zrobiłem już wszystko o czym tu pisaliście a jednak stuki nie ustały.
Walczę dalej
Wojcza
Kupiłem popychacze z Inter Cars niemieckiej firmy "INA" i wymieniałem je w warsztacie.Podległy one całemu procesowi odpowietrzenia i napełniania.Wymieniłem zaworek na pompie i chyba zrobiłem już wszystko o czym tu pisaliście a jednak stuki nie ustały.
Walczę dalej
Wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
- Od: 22 lut 2006, 21:21
- Posty: 18
- Skąd: Sopot
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6