Jak dbać o turbiny
Strona 1 z 1
Napewno kolego systematyczna wymiana oleju co 15 tys km. Po uruchomieniu silnika odczekaj chwilke a zeby olej doszedl do turbinki, i najwazniejsze jak zjezdzasz gdzies z drogi,autostrady gdzie niezle grzales
to nie gas odrazu silnika pozwol turbinie sie schlodzic, to sa moje sugestie no i jak narazie 90 tys km bez problemu 
- Od: 26 gru 2011, 04:36
- Posty: 56
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008
"Ostra jazda" bardziej jak autostradowa lub na drodze szybkiego ruchu, czyli cały czas na obrotach (pod obciążeniem).
Jazda w mieście albo normalna (nie szaleńcza) poza miastem nie wchodzi w grę
Jazda w mieście albo normalna (nie szaleńcza) poza miastem nie wchodzi w grę
Natknąłem się jeszcze na takie best practices jeśli chodzi o dbanie o turbo w CX7:
1. Do not Rev the engine while sitting still idling.
2. When you first start the car let the engine run a little before driving away, this allows oil flow to get to the turbo before you put any load on the engine.
3. Change the oil regulerly and keep it full.
4. Don't let the car get over heated.
5. After driving the car and coming into your drive way or going to park the car and cut the engine off, let the engine run for 30 to 60 seconds, then turn the engine off. This gives the turbo time to "spin down" so it doesn't spin without oil pressure for any length of time.
Pozdrawiam
1. Do not Rev the engine while sitting still idling.
2. When you first start the car let the engine run a little before driving away, this allows oil flow to get to the turbo before you put any load on the engine.
3. Change the oil regulerly and keep it full.
4. Don't let the car get over heated.
5. After driving the car and coming into your drive way or going to park the car and cut the engine off, let the engine run for 30 to 60 seconds, then turn the engine off. This gives the turbo time to "spin down" so it doesn't spin without oil pressure for any length of time.
Pozdrawiam
while (!$success) { $try++; }
Czyli to wszystko co juz byl wczesniej opisane 
- Od: 26 gru 2011, 04:36
- Posty: 56
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008
leho gratulacje, 30k na gazie bez problemu i 90k w ogóle, ciesze się że turbo w tym aucie nie jest wadliwe, tylko to błędy ludzkiego prowadzenia auta powodują awarie.
BTW z serwisu mam info, że Turbina zaczyna dawać ciśnienie do silnika od około 1700 – 1800 obr/min.
Maksymalne ciśnienie daje w zakresie obrotów 2200 – 2500 rpm.
Turbo caly czas pracuje wszystko zalezy od obrotów jakie są w danym momencie.
Czyli zaraz po odpaleniu auta na niskich obrotach już się kręci, czyli wynika z tego, że po odpaleniu do póki olej nie złapie temperatury najlepiej nie przekraczać 2000 obr/min, co nie?
Skąd będę wiedział, że turbo jest już przygotowane do jazdy?
Jest jakaś kontrolka temperatury oleju?
Czy przez OBDII będzie widoczna tempereatura oleju?
Czy to w ogóle nie chodzi o temperaturę oleju, tylko o coś innego?
Pozdrawiam
merlinn
BTW z serwisu mam info, że Turbina zaczyna dawać ciśnienie do silnika od około 1700 – 1800 obr/min.
Maksymalne ciśnienie daje w zakresie obrotów 2200 – 2500 rpm.
Turbo caly czas pracuje wszystko zalezy od obrotów jakie są w danym momencie.
Czyli zaraz po odpaleniu auta na niskich obrotach już się kręci, czyli wynika z tego, że po odpaleniu do póki olej nie złapie temperatury najlepiej nie przekraczać 2000 obr/min, co nie?
Skąd będę wiedział, że turbo jest już przygotowane do jazdy?
Jest jakaś kontrolka temperatury oleju?
Czy przez OBDII będzie widoczna tempereatura oleju?
Czy to w ogóle nie chodzi o temperaturę oleju, tylko o coś innego?
Pozdrawiam
merlinn
while (!$success) { $try++; }
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości