Problemy z uruchomieniem silnika Y6
1, 2
Witam
Właśnie nabyłem Mazdę 3 z 2004 roku.Na początku miałem z nią problem ponieważ nie odpalała dobrze,paliwo wracało do baku.Trzeba było pompować do filtra.Zagadka w sumie jest dalej nie rozwiązana.Byłem w serwisie mazdy, wyczyścili zawór regulacji spalin- twierdzą ze to była tego przyczyna.Teraz niby paliwo nie wraca ale nie odpala tak jak na początku.Miał może ktoś taki problem???
Przenoszę do działu modelowego. Marianek
Właśnie nabyłem Mazdę 3 z 2004 roku.Na początku miałem z nią problem ponieważ nie odpalała dobrze,paliwo wracało do baku.Trzeba było pompować do filtra.Zagadka w sumie jest dalej nie rozwiązana.Byłem w serwisie mazdy, wyczyścili zawór regulacji spalin- twierdzą ze to była tego przyczyna.Teraz niby paliwo nie wraca ale nie odpala tak jak na początku.Miał może ktoś taki problem???
Przenoszę do działu modelowego. Marianek
- Załączniki
-
- Na początku miałem z nią problem ponieważ nie odpalała dobrze,paliwo wracało do baku.Trzeba było pompować do filtra.Zagadka w sumie jest dalej nie rozwiązana byłem w serwisie mazdy wyczyścili zawór regulacji spalin twierdza ze to była tego przyczyna.Teraz niby paliwo nie wraca ale nie odpala tak jak na początku.Miał może ktoś taki problem???
- Od: 11 sty 2013, 18:52
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 3,1.6 D,ROK 2004,
Witam,
Od ok 2 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 3 z sielnikiem Diesla 1.6 rocznik 2004.
Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem samochodu. Problem za każdym razem był jakimś cudem naprawiany u przeróżnych "fachowców" wydaje mi się że to czysty przypadek natomiast dziś znowu pojawił się problem: chciałem rano wyjechać w pilnej sprawie wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, auto odpala na cyk. Silnik równiutko pracuje i po ok 5- 10 sekund auto samo z siebie gaśnie. Po ponownym przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci kręci ale niestety już bez skutku. Podobne stuacje miałem wcześniej też auto odpalało na chwile i zaraz gasło wtedy odrazu auto cholowałem do warsztatu tam komputery itd. i do tej pory wymieniłem: czujnik ciśnienia paliwa, świece żarowe, aku. Na komputerze wywalało błąd ciśnienia paliwa oraz EGR. Dodam że w pewnym momencie wyskoczył raz błąd zaworu czy regulatora ciśnienia paliwa nie wiem jak to fachowo się nazywa ale jak go obeszli wężykiem to też nie palił. Auto jak postoi na równym terenie po takim problemie po kilku dniach normalnie nagle odpala. Dodam że problem pojawia się i na zimnym silniku i ciepłym. Nie ma problemów z obrotami. Raz miałem sytuację gdy jechałem i nagle jakby straciła jakby moc, obroty do 3tys nie więcej, prędkość ok 70-80km/h. Ale wtedy stanąłem na poboczu zgasiłem silnik, odczekałęm dosłownie minute, odpaliłem i już było ok. Wtedy własnie na następny dzień już nie odpaliła. Dziś sytuacja z odpaleniem się powtórzyła i już brak mi sił.
W serwie chcą się już zabierać za wtryski i wszystkie POMPY. Czy nie da się uchronić przed takimi naprawami przecież to są niesamowite koszty.
Pomocy Błagam Was.
Od ok 2 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 3 z sielnikiem Diesla 1.6 rocznik 2004.
Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem samochodu. Problem za każdym razem był jakimś cudem naprawiany u przeróżnych "fachowców" wydaje mi się że to czysty przypadek natomiast dziś znowu pojawił się problem: chciałem rano wyjechać w pilnej sprawie wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, auto odpala na cyk. Silnik równiutko pracuje i po ok 5- 10 sekund auto samo z siebie gaśnie. Po ponownym przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci kręci ale niestety już bez skutku. Podobne stuacje miałem wcześniej też auto odpalało na chwile i zaraz gasło wtedy odrazu auto cholowałem do warsztatu tam komputery itd. i do tej pory wymieniłem: czujnik ciśnienia paliwa, świece żarowe, aku. Na komputerze wywalało błąd ciśnienia paliwa oraz EGR. Dodam że w pewnym momencie wyskoczył raz błąd zaworu czy regulatora ciśnienia paliwa nie wiem jak to fachowo się nazywa ale jak go obeszli wężykiem to też nie palił. Auto jak postoi na równym terenie po takim problemie po kilku dniach normalnie nagle odpala. Dodam że problem pojawia się i na zimnym silniku i ciepłym. Nie ma problemów z obrotami. Raz miałem sytuację gdy jechałem i nagle jakby straciła jakby moc, obroty do 3tys nie więcej, prędkość ok 70-80km/h. Ale wtedy stanąłem na poboczu zgasiłem silnik, odczekałęm dosłownie minute, odpaliłem i już było ok. Wtedy własnie na następny dzień już nie odpaliła. Dziś sytuacja z odpaleniem się powtórzyła i już brak mi sił.
W serwie chcą się już zabierać za wtryski i wszystkie POMPY. Czy nie da się uchronić przed takimi naprawami przecież to są niesamowite koszty.
Pomocy Błagam Was.
- Od: 13 sty 2013, 09:30
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 1.6 diesel 2004r
Proponuję jeszcze sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego. Szczególnie tego pierwszego, często nie daje żadnych błędów, a samochód gaśnie jeśli sygnał z tego czujnika jest błędny. Problem może nie leżeć w samym czujniku a instalacji elektrycznej.
A masz jakiś problem z filtrem cząstek stałych? Co wy tak chcecie wycinać ten filtr? Jak wszystko z nim w porządku to lepiej go zostawić bo gdy będzie schrzanione usunięcie to się problemy dopiero zaczną...
Sprawdź najpierw to o czym akostarek wspomniał bo to częsta przypadłość, a tak na prawdę jedna z najtańszych
Sprawdź najpierw to o czym akostarek wspomniał bo to częsta przypadłość, a tak na prawdę jedna z najtańszych
kondifilu napisał(a):Zastanawiam się jeszcze nad filtrem cząstek stałych czy by go nie wyciąć lub ewentualnie wypalić bo wymiana nie wchodzi w grę z prostych przyczyn: "finansowych" koszt tego filtra to kilka tys.
a Ty kolego masz ten filtr?? w podpisie masz, że 2004
skąd jesteś jakie miasto może ktoś Ci poleci jakiegoś mechanika ..... a podpinałeś pod kompa??
może jeszcze to coś pomoże:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01100.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01200.html
Co do pompy / wtrysków itd => wszystko można sprawdzić po wymontowaniu na odpowiednim stanowisku, przeważnie takimi sprawami zajmują się serwisy prowadzące usługi z zakresu regeneracji tych części.
Dla mnie to jest raczej problem elektryczny, nie mechaniczny.
BTW diesel na CR musi mieć na starcie ciśnienie na listwie CR ~300 bar, można to łatwo sprawdzić wpinając czujnik ciśnienia w obwód paliwa za pompą CR (wysokiego ciśnienia), zakręcić rozrusznikiem i sprawdzić lub nawet zrobić logi z OBD2 danych z czujnika ciśnienia na listwie. Jeśli nie ma 300 barów to nie odpali, problem ze sterowaniem ciśnieniem (zawór regulujący na pompie), samą pompą albo po stronie niskiego ciśnienia. Filtr paliwa jest OK ? Samo paliwo ?
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01100.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01200.html
Co do pompy / wtrysków itd => wszystko można sprawdzić po wymontowaniu na odpowiednim stanowisku, przeważnie takimi sprawami zajmują się serwisy prowadzące usługi z zakresu regeneracji tych części.
Dla mnie to jest raczej problem elektryczny, nie mechaniczny.
BTW diesel na CR musi mieć na starcie ciśnienie na listwie CR ~300 bar, można to łatwo sprawdzić wpinając czujnik ciśnienia w obwód paliwa za pompą CR (wysokiego ciśnienia), zakręcić rozrusznikiem i sprawdzić lub nawet zrobić logi z OBD2 danych z czujnika ciśnienia na listwie. Jeśli nie ma 300 barów to nie odpali, problem ze sterowaniem ciśnieniem (zawór regulujący na pompie), samą pompą albo po stronie niskiego ciśnienia. Filtr paliwa jest OK ? Samo paliwo ?
Co masz na mysli pisząc "nie odpala tak jak na początku" ?
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Może gdzieś nieszczelność na przewodach paliwowych źle założony filtr paliwa i zapowietrza układ
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Miałem dokładnie to samo jakiś rok temu. Po prawie miesiącu poszukiwań, pompowania przed odpaleniem pompką (gruszką) i rozważań o wstawieniu zaworu zwrotnego okazało się, że winny był filtr paliwa, który to pół roku wcześniej był wymieniany. Po wymianie filtra paliwa na nowy do dziś jest spokój. Pozdrawiam.
- Od: 17 cze 2010, 16:59
- Posty: 38
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel
Na samym początku przy zakupie odpalała bez żadnych problemów po wymianie filtra paliwa tak zaczeło się dziać,był zamówiony drugi filtr -teraz paliwo nie ucieka,ale cięzko pali.Co byście mi radzili wymienić jeszcze raz filtr paliwa,tylko tym razem w aso.
- Od: 11 sty 2013, 18:52
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 3,1.6 D,ROK 2004,
Witam
Właśnie ten problem pojawił się po wymianie filtra paliwa,założyłem drugi.Na samym początku przy zakupie odpalała bez żadnych problemów po wymianie filtra paliwa tak zaczęło się dziać,był zamówiony drugi filtr -teraz paliwo nie ucieka,ale ciężko pali.Co byście mi radzili wymienić jeszcze raz filtr paliwa,tylko tym razem w aso.
Właśnie ten problem pojawił się po wymianie filtra paliwa,założyłem drugi.Na samym początku przy zakupie odpalała bez żadnych problemów po wymianie filtra paliwa tak zaczęło się dziać,był zamówiony drugi filtr -teraz paliwo nie ucieka,ale ciężko pali.Co byście mi radzili wymienić jeszcze raz filtr paliwa,tylko tym razem w aso.
- Od: 11 sty 2013, 18:52
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 3,1.6 D,ROK 2004,
jest zimno moze masz kiepskie paliwo w baku i ciężej pali albo sprawdz podgrzewacz paliwa może jest padnięty
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Powiedz mi leje ekodisla verva jest lepsza??
- Od: 11 sty 2013, 18:52
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 3,1.6 D,ROK 2004,
U mnie jak tankuje nie wlałem żadnego eko jak i z dodatkami bio zalewam zwykłą żadnych ekodiesli i nie mam problemu raz na jakiś czas jakiś ultimate do pełna i śmigam
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Tylko ORLEN ma takie "ciekawe" rozwiązanie, że zwykłego diesla nazywa "eko", a ten "lepszy" to jest "verva" (czyli pewnie odpowiednik ultimate, itp).
Ja tankuję cały czas Orlen Verva (na mnie przedrostek "eko" działa – specjaliści od marketingu pewnie się cieszą...)
Ja tankuję cały czas Orlen Verva (na mnie przedrostek "eko" działa – specjaliści od marketingu pewnie się cieszą...)
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Na jakiej stacji tankujesz??to pewnie tak zrobię nie będę juz lał żadnych eko,jak myślisz pomoże mi to??
Dopisano 14 sty 2013, 18:22:
Dzięki za info,w takim razie będę tankował ON verve ,może lepiej będzie mi odpalał bo teraz ciężko.
Dopisano 14 sty 2013, 18:22:
Dzięki za info,w takim razie będę tankował ON verve ,może lepiej będzie mi odpalał bo teraz ciężko.
- Od: 11 sty 2013, 18:52
- Posty: 7
- Auto: MAZDA 3,1.6 D,ROK 2004,
kubamysza_ napisał(a):Na jakiej stacji tankujesz??to pewnie tak zrobię nie będę juz lał żadnych eko,jak myślisz pomoże mi to??
W wielu przypadkach zmiana stacji pomaga. Np. na BP czy Statoil, Shell...
Wystarczy lać paliwo z pewnej stacji.
Ja nie leję żadnych Gold (Statoil) czy Ultimate (BP), a autko odpala i śmiga bez problemów.
ja leje verve
i jestem zadowolony
wczesniej lałem vipover Shell pojawily sie male problemy z autkiem ,ale któregoś razu zapytałem kiedy mieli dostawe
dziewczynka odpowiedziała nie pamietam
leje teraz verve i nie ma problemów z odpaleniem nawet w silne mrozy
lepiej lac cos lepszego niz oszczedzać 7 pln na baku
i jestem zadowolony
wczesniej lałem vipover Shell pojawily sie male problemy z autkiem ,ale któregoś razu zapytałem kiedy mieli dostawe
dziewczynka odpowiedziała nie pamietam
leje teraz verve i nie ma problemów z odpaleniem nawet w silne mrozy
lepiej lac cos lepszego niz oszczedzać 7 pln na baku
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości