Zawór EGR
Strona 1 z 1
może głupie pytanie, ale już sam nie wiem, a forum to dla mnie najszybszy sposób na znalezienie odpowiedzi (szczególnie 31.10), tak więc:
czy na górze EGR do "rurki" zaznaczonej na fotce czerwonym kółkiem powinna być podpięta jakaś rurka?
Jeżeli tak, to skąd ona idzie?
czy na górze EGR do "rurki" zaznaczonej na fotce czerwonym kółkiem powinna być podpięta jakaś rurka?
Jeżeli tak, to skąd ona idzie?
- Od: 31 sie 2009, 13:00
- Posty: 37
Tak, powinna być.
Nie mam akurat foty żeby pokazać skąd, może ktoś podrzuci.
Bez rurki z podciśnieniem nie masz sterowania EGRa.
Nie mam akurat foty żeby pokazać skąd, może ktoś podrzuci.
Bez rurki z podciśnieniem nie masz sterowania EGRa.
esikx35 napisał(a):Konsekwencją czego mogą być P0401 i P0404 oraz odczuwalny brak mocy, jak by nie działało turbo, szczególnie na 3 i 4 biegu?
P0401 – niski poziom przepływu w EGR (bo go nie masz, brak przewodu podciśnieniowego)
P0404 – zablokowany zawór EGR – przypuszczam że błąd pojawia się w twoim wypadku bo EGR nie pracuje a nie dlatego że się zaciął ale może ktoś potwierdzi lub mnie poprawi?
wr napisał(a):a ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił" EGR
Spalanie przypadkiem Ci nie wzrosło? W GD przez jakiś czas tak jeździłem i zauważyłem taką prawidłowość (oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem).
Mirek napisał(a):oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem
ano moze... a koszty znacznie wyzsze...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
wb napisał(a):ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił"
Ot, polska pomysłowość na "usunięcie" usterki
Mirek napisał(a):Spalanie przypadkiem Ci nie wzrosło? W GD przez jakiś czas tak jeździłem i zauważyłem taką prawidłowość (oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem).
nie zauważyłem jakiegoś wyraźnego wzrostu spalania, jeżdżę już tak rok i odpukać wszystko bangla, wężyk oczywiście zatkany
peace
- Od: 11 gru 2009, 19:45
- Posty: 17
- Skąd: KR/RZ
- Auto: M6 GG 2.0 CD 143 '03
Witam
Od pewnego czasu miałem w swojej Maździe następujące objawy: podszarpywanie w czasie jazdy, drżenie silnika na biegu jałowym, lekkie falowanie obrotów, nie równa praca.
Winowajcą okazał się zawór EGR, odłączyłem wtyczkę od niego i wszystko wróciło do normy.
Na desce świeci się kontrolka Check Engine ale silnik chodzi jak złoto.
Zawór wygląda tak:
Mam pytanie, czy jazda z odłączonym EGR szkodzi silnikowi? Aspekty EKO mnie nie interesują.
pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź
Od pewnego czasu miałem w swojej Maździe następujące objawy: podszarpywanie w czasie jazdy, drżenie silnika na biegu jałowym, lekkie falowanie obrotów, nie równa praca.
Winowajcą okazał się zawór EGR, odłączyłem wtyczkę od niego i wszystko wróciło do normy.
Na desce świeci się kontrolka Check Engine ale silnik chodzi jak złoto.
Zawór wygląda tak:
Mam pytanie, czy jazda z odłączonym EGR szkodzi silnikowi? Aspekty EKO mnie nie interesują.
pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
A nie lepiej spróbować wyczyścić ? Odkręć kostke elektryczna bo widze że jest na śruby i wykąp go
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
Dziękuje za odpowiedzi. Ogólnie nie mam zamiaru jeździć tak cały czas, tylko kilka dni, jak będę miał wolną chwilę zabiorę się za czyszczenie EGR choć niestety jego demontaż wymaga spuszczenia płynu chłodniczego z silnika...
Jak go zdemontuję to zobaczę w jakim jest stanie i jeśli będzie bardzo zasyfiony to raczej zdecyduję się na wymianę na nowy (chcę obecnym autem pojeździć jeszcze 5lat).
W ASO Mazda za nowy wołają ponad 1000zł ale znalazłem ofertę do Forda za 499zł:
http://www.ford.ewor.pl/towar/4896/zawor-recyrkulacji-spalin-egr-silniki-benzynowe-1211356-1590848.html.
Wygląda na to że jest to identyczna część.
Zastanawiam się natomiast czy da się odkręcić tak bezproblemowo tą elektryczną czarną kostkę z góry o czym pisał przemo2000 i czy po ewentualnej wymianie EGR na nowy trzeba go adaptować do komputera silnika. Ciekawe.
Jak go zdemontuję to zobaczę w jakim jest stanie i jeśli będzie bardzo zasyfiony to raczej zdecyduję się na wymianę na nowy (chcę obecnym autem pojeździć jeszcze 5lat).
W ASO Mazda za nowy wołają ponad 1000zł ale znalazłem ofertę do Forda za 499zł:
http://www.ford.ewor.pl/towar/4896/zawor-recyrkulacji-spalin-egr-silniki-benzynowe-1211356-1590848.html.
Wygląda na to że jest to identyczna część.
Zastanawiam się natomiast czy da się odkręcić tak bezproblemowo tą elektryczną czarną kostkę z góry o czym pisał przemo2000 i czy po ewentualnej wymianie EGR na nowy trzeba go adaptować do komputera silnika. Ciekawe.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Witam serdecznie
Proszę o informację lub schemat jak prawidłowo powinna zachowywać się zawór proporcjonalny.
Z góry dzięki za odpowiedz
Proszę o informację lub schemat jak prawidłowo powinna zachowywać się zawór proporcjonalny.
Z góry dzięki za odpowiedz
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Panowie , odświeżam temat , jakiś czas temu podjechałem do Jaksy w celu sprawdzenia M6 po zakupie pod komputerem. świeci się czasem po uruchomieniu silnika kontrolka check i antypoślizg.
w Jaksa mi to usuneli ale powiedzieli że to wina EGR i u nich po podłączeniu auta pod komputer pojawił się błąd P0404 . dali mi namiar na elektryka z Piaseczna do którego muszę się umówić bo zapewne wina leży po stronie jakiegoś sterownika .
czy ktoś miał podobne problemy ? i czy ta naprawa jest bardzo kosztowna ? bo serwis powiedział że prócz tego Mazda jest zdrowa a tej kwestii nie są w stanie oni usunąć . a dziwne jest to bo czasem odpalam auto i nie świecą się te 2 kontrolki a czasem po chwili zapalają
będę wdzięczny za odpowiedź ,
w Jaksa mi to usuneli ale powiedzieli że to wina EGR i u nich po podłączeniu auta pod komputer pojawił się błąd P0404 . dali mi namiar na elektryka z Piaseczna do którego muszę się umówić bo zapewne wina leży po stronie jakiegoś sterownika .
czy ktoś miał podobne problemy ? i czy ta naprawa jest bardzo kosztowna ? bo serwis powiedział że prócz tego Mazda jest zdrowa a tej kwestii nie są w stanie oni usunąć . a dziwne jest to bo czasem odpalam auto i nie świecą się te 2 kontrolki a czasem po chwili zapalają
będę wdzięczny za odpowiedź ,
- Od: 22 sty 2013, 12:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
rdy napisał(a):, ja tyle dałem za naprawę.
Czego ? Błedu 0404 ? Ja za naprawę tego dałem 0 zł
Wysunięty węzyk + przeczyszczenie wtyczki na EGR pomogło.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 31500.html
no to mnie pocieszyliście kurde :/
u mnie panowie z jaksa coś czyścili i poprawiali z wężykiem ale nie wiele to dało , pytanie tylko czy z tym błędem można normalnie jeździć bo powiedzieli że to nie wpływa jakoś na pracę silnika i nie spowoduje uszkodzeń . ciekawe czy jest ktoś tańszy kto może tą usterkę usunąć :/
u mnie panowie z jaksa coś czyścili i poprawiali z wężykiem ale nie wiele to dało , pytanie tylko czy z tym błędem można normalnie jeździć bo powiedzieli że to nie wpływa jakoś na pracę silnika i nie spowoduje uszkodzeń . ciekawe czy jest ktoś tańszy kto może tą usterkę usunąć :/
- Od: 22 sty 2013, 12:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6