Awaria prędkościomierza P0601

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez quantin » 30 sty 2012, 18:38

kolego ... a jakie miałeś błędy ? :–) masz ich kody ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez lukaszm » 30 sty 2012, 19:31

na pewno błąd P0610 mam to samo aczkolwiek w ubiegłym roku licznik nie działa a w tym działa wystarczy odpalić auto jeszcze raz i powinien Ci działać. Czytałem specyfikację błędu ale tam nie znalazłem informacji czemu to się robi po prostu jest i już, na forum opisywali że gdzieś na płytce jest jakby zimny lut i po kilku muśnięciach zapalniczką kontrolka się nie zapala. Widok upierdliwy, ale chyba pozostaje to olać i czekać aż wróci ukochana wiosna :) Moje wnioski: auto pracuje równo, spalanie również normalne tylko się to świeci check.
Kontrolka czasem gaśnie sama :) ale błąd pozostaje odnotowany w pamięci.

Prośba do moderatorów tego działu o zebranie tematów podobnych do tego połączenie i przyklejenie tematu (przynajmniej na czas mrozu – gdyż usterka się robi popularna) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bizzz » 4 lut 2012, 16:59

Ja mam to samo. Kontrolka zapala się podczas mrozu, a jak jest cieplej to gaśnie. Do tego prędkościomierz nie działa, poza tym wszystko ok.

Odczytany błąd to P0610.

wnerwiające strasznie...
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez lukaszm » 4 lut 2012, 17:57

Seraf napisał(a):być może już wiesz co jest powodem ale jeśli nie to wrzucam zrzut z manuala może to Ci coś rozjaśni?
Obrazek



update:

mam prośbę do osób posiadających silnik 1.6 w benzynie i mających chwilę czasu oraz elm327 chodzi o skopiowanie zawartości zamrożonych ramek chciałbym je porównać ze swoimi, gdyż walczę z błędem P0610. Podobno mam za duże obroty biegu jałowego, i brak odczytu z czujnika tlenu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez pricker » 17 paź 2012, 22:56

Witajcie
mam identyczny problem z p0610 i prędkościomierzem w swojej madzi,
napiszcie proszę czy i jak udało się wam go rozwiązać.
Najczęstszą sugestią jest awaria modułu sterowania silnikiem PCM,
czy ktoś próbował go naprawiać?
pricker
 

Postprzez bizzz » 18 paź 2012, 08:30

Ja niestety nie naprawiłem. Chyba jakąś naklejkę nalepię na tą kontrolkę, albo sprzedam auto :) Ogólnie to mało przyjemny widok no i te obroty nieszczęsne.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez lukaszm » 18 paź 2012, 11:15

jakie obroty kolego? Też mam tą kontrolkę jak są mrozy ale nie zauważyłem problemów prócz braku prędkościomierza/obrotomierza (czasem wystarczy odpalić auto 2 raz i już działają)... z tego co gadałem z elektronikiem to prawdopodobnie nie styka na złączach bo podczas mrozu tzw. nóżki (połączenia elementów elektronicznych) się kurczą i pojawia się błąd. Jak silnik się rozgrzeje połączenia się rozszerzają i problem znika więc tak na prawdę ta kontrolka świeci się tylko dopóki nie złapie temp. pozostaje kwestia usunięcia jej można przy pomocy elm327 jeśli ktoś ma wersje bluetooth to telefonem sobie skasuje, dla tych co nie chce im się biegać co rano z laptopem do auta, podobno można jakoś przy pomocy hamulca zresetować błędy kilka razy mi się udało ale tak na prawdę to sam nie wiem w jaki sposób :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bizzz » 18 paź 2012, 16:26

napisz coś więcej o tym resetowaniu hamulcem :)
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez lukaszm » 19 paź 2012, 08:35

nie pamiętam ostatni problem z błędem miałem w styczniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez hejnowicz » 18 lis 2012, 21:32

Mam podobny problem ze swoją Mazdą :) W tym roku zmieniła się tylko temperatura, w której pojawia się problem. W ub. roku zdarzało się dopiero przy mrozach poniżej -5 stopni, a w tym roku problem pojawia się już gdy samochód postoi 4 godziny w temperaturze 4-5 stopni w plusie.

Tak jak już pisali inni, wystarczy rozgrzać samochód, zgasić i odpalić. Wtedy prędkościomierz zaczął działać. Po kilku zgaszeniach i odpaleniach silnika gaśnie również Check Engine.

Ubiegłoroczna wizyta w ASO Bednarscy (Łysomice k/Torunia) nie przyniosła właściwie nic prócz propozycji wymiany komputera. Panowie z serwisu uzasadniali swoje zdanie tym, że 'komputer w trójkach jest montowany nad lewym nadkolem przez co jest narażony na działanie wilgoci'...
Nie śpieszno mi było do wymiany i sprawę zostawiłem, zwłaszcza że zima szybko minęła, zrobiło się cieplej i temat przestał być aktualny na czas jakiś... Aż tu znowu.

Jest ktoś tu na forum ktoś z Torunia z dostępem do OBDII lub ELM? Nie uśmiecha mi się ponowna wizyta w ASO za 150 zł <zeby>
hejnowicz
 

Postprzez lukaszm » 18 lis 2012, 21:36

hejnowicz napisał(a): Panowie z serwisu uzasadniali swoje zdanie tym, że 'komputer w trójkach jest montowany nad lewym nadkolem przez co jest narażony na działanie wilgoci'...


hmmm to chyba się pomylili z tego co mi wiadomo znajduje się on obok filtra powietrza na samej górze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez miru1968 » 18 lis 2012, 21:56

lukaszm napisał(a):hmmm to chyba się pomylili z tego co mi wiadomo znajduje się on obok filtra powietrza na samej górze

Komputer w mazda 3 znajduje sie pod filtrem powietrza w lewej częsci zderzaka.Naprawdę jest narażony na uszkodzenia. Czy na wilgoc chyba nie bo znajduje sie w obudowie .Info pewne bo miałem ostatnio stłuczkę niby nie wiele a komp pękł na pól sam byłem zdziwiony że w takim miejscu można go umiejscowić(celowa robota koncernu) przy małej stłuczce leci komp ,a wymiana wiadomo koszty.Po prawej stronie jest pompa wspomagania i tez koszty nie małe w przypadku kolizji, nic na to nie poradzimy tylko sobie można pożyczyć bez kolizyjnej jazdy <faja> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez lukaszm » 18 lis 2012, 22:44

PCM to nie jest komputer??
http://www.thaimazda3.com/svmanual/
Więc co to za urządzenie które znajduje się się obok filtra powietrza na górze?
Wytłumacz mi gdzie masz niby ten zderzak? Kolega ma benzynę tak jak ja, natomiast Ty kolego masz diesla więc być może i tam masz komputer.
Ostatnio edytowano 18 lis 2012, 22:46 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez gt44 » 18 lis 2012, 22:44

miru1968 napisał(a):
lukaszm napisał(a):hmmm to chyba się pomylili z tego co mi wiadomo znajduje się on obok filtra powietrza na samej górze

Komputer w mazda 3 znajduje sie pod filtrem powietrza w lewej częsci zderzaka.Naprawdę jest narażony na uszkodzenia. Czy na wilgoc chyba nie bo znajduje sie w obudowie .Info pewne bo miałem ostatnio stłuczkę niby nie wiele a komp pękł na pól sam byłem zdziwiony że w takim miejscu można go umiejscowić(celowa robota koncernu) przy małej stłuczce leci komp ,a wymiana wiadomo koszty.Po prawej stronie jest pompa wspomagania i tez koszty nie małe w przypadku kolizji, nic na to nie poradzimy tylko sobie można pożyczyć bez kolizyjnej jazdy <faja> <faja>



benzyna na górze, diesel lewy dół
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez bizzz » 19 sty 2013, 15:52

Ktoś się orientuje w ogóle jak rozwiązać ten problem bez wymiany całego komputera? Szału dostaję przez to. Teraz w czasie mrozów to nawet nie pomaga włączenie i wyłączenie silnika. W najgorszym wypadku wymienię chyba ten nieszczęsny komputer :/
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez Olo500 » 19 sty 2013, 16:01

bizzz napisał(a):Ktoś się orientuje w ogóle jak rozwiązać ten problem bez wymiany całego komputera? Szału dostaję przez to. Teraz w czasie mrozów to nawet nie pomaga włączenie i wyłączenie silnika. W najgorszym wypadku wymienię chyba ten nieszczęsny komputer :/
U mnie problem z prędkościomierzem był, jak zaczął zdychać jeden z czujników ABS – może i tak jest u Ciebie? Doraźnie aby uruchomić prędkościomierz wystarczyło wyłączyć ABS na stałe (przez wyjęcie bezpiecznika w komorze silnika). Efekt był taki, iż ABS nie działał ale działał prędkościomierz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez lukaszm » 19 sty 2013, 16:04

bizzz napisał(a):Ktoś się orientuje w ogóle jak rozwiązać ten problem bez wymiany całego komputera? Szału dostaję przez to. Teraz w czasie mrozów to nawet nie pomaga włączenie i wyłączenie silnika. W najgorszym wypadku wymienię chyba ten nieszczęsny komputer :/


Sprawdzałeś błędy? Jeśli tak to jakie były?
Ja to mam co rok, nikt się naprawy podjąć nie chce, a błąd sam znika po kilku odpaleniach jak się auto rozgrzeje :)

Olo500 napisał(a):U mnie problem z prędkościomierzem był jak zaczął zdychać jeden z czujników ABS – może i tak jest u Ciebie? Doraźnie aby uruchomić prędkościomierz wystarczyło wyłączyć ABS na stałe (przez wyjęcie bezpiecznika w komorze silnika). Efekt był taki, iż ABS ni działał ale działał prędkościomierz.


skoro tak piszesz to zapewne błędy ABSu również się pojawiały i kontrolki świeciły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bizzz » 19 sty 2013, 16:10

Oczywiście błąd P0610
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 22:13
Posty: 18
Skąd: UK
Auto: M3 TS, BK, 1.6 petrol `04

Postprzez lukaszm » 19 sty 2013, 16:14

bizzz napisał(a):Oczywiście błąd P0610


Z osób które pytałem to nikt się tego nie chce podjąć bo nie wiadomo co jest w środku w necie nie ma żadnych schematów, ani zdjęć wnętrza komputera. Głupie takie tłumaczenie ale cóż. Daj sobie na wstrzymanie z tym błędem. Ja już się przyzwyczaiłem. Nowy komputer to koszt ~5000zł, a z używanym po jakimś czasie może być ten sam problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Olo500 » 19 sty 2013, 16:19

Już nie pamiętam, co za błędy pokazywało, ale na pewno była taka zależność, iż jak teoretycznie ABS działał (kontrolka gasła), to czasami prędkościomierz nie działał i licznik km też. Pomagało wyłączenie stacyjki i ponowne odpalenie silnika, ale to raczej było jak w loterii choć częściej były wygrane (i działał licznik). Zdarzało się również, iż w czasie jazdy się ot tak sam z siebie się wyłączył się. Póki jeden z czujników nie padł na dobre, to trudno było zdiagnozować co się dzieje, bo wymigiwało różne błędy np uszkodzenie 4 czujników ABS, uszkodzenie pompy ABS i jeszcze kilka innych było, jednym słowem masakra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323