Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?
Chciałbym odświeżyć troszkę temat. Mam zamiar kupić świece do 626 gf lecz nie dedykowane a zamienniki. Jakoś 3 lata temu wkładałem denso K20PR-U o odstepie 0.8mm, tak jak zaleca się do silnika 2.0. Zachęcony opiniami nt. K16TT poczytałem i widzę, że ich odstęp to 1.0 mm a nie 0.8mm. Czy taka różnica ma jakiś wpływ na działanie silnika? Czy może kupić wersję K20TT? Proszę o poradę, bo mam już lekki mętlik w głowie. Zaznaczam że nie mam LPG 
- Od: 26 lip 2008, 20:56
- Posty: 72
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l
Zawsze można użyć szczelinomierza i zmniejszyć odstęp. Mam LPG i przy świecach NGK tak zrobiłem.
Ja 2 miesiącu temu wymieniłem świece i przewody (oczywiście NGK).
Od jakiegoś czasu zaczęło mi lekko szarpać na wolnych obrotach gdy jechałem na PB, na LPG chodzi ok.
Dzisiaj patrze pod maskę i co widzę... jakaś skubana kuna, wiewiórka, szczur czy co tam innego, dobrało mi się do przewodów i napoczęło przewód nr 3
Przewody do wymiany i kolejna 2 stówki w plecy:/
Chyba że ktoś ma na zbyciu kabel nr 3, który jeszcze pociągnie trochę z tymi co mam?
Od jakiegoś czasu zaczęło mi lekko szarpać na wolnych obrotach gdy jechałem na PB, na LPG chodzi ok.
Dzisiaj patrze pod maskę i co widzę... jakaś skubana kuna, wiewiórka, szczur czy co tam innego, dobrało mi się do przewodów i napoczęło przewód nr 3

Przewody do wymiany i kolejna 2 stówki w plecy:/
Chyba że ktoś ma na zbyciu kabel nr 3, który jeszcze pociągnie trochę z tymi co mam?
- Od: 22 lip 2010, 10:35
- Posty: 31
- Skąd: Poznań
- Auto: BYŁA: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000r.
JEST: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2005r. AT LPG
Można kupić pojedynczo, dobierane na długość. Kiedyś do BG z BOSch-a tak kupowałem. Wytrzymały naprawdę duuuużo.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Dobra sugestia. Gdzie najlepiej szukać takiej możliwości zakupu? Normalnie w jakimś sklepie co oferuje kable Bosch`a?
- Od: 22 lip 2010, 10:35
- Posty: 31
- Skąd: Poznań
- Auto: BYŁA: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000r.
JEST: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2005r. AT LPG
Kuny. Lubią kable i przewody wn
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
szkodnik_byd napisał(a):Kuny. Lubią kable i przewody wn
Mi latem kuna pogryzła nowe przewody NGK 2, 3, 4 zauważyłem to dopiero robiąc przegląd pod maską (bo silnik pracował bez zarzutu) Na szczęście uszkodziła tylko izolacje więc zaizolowałem przewody i wszystko hula, silnik uruchamia się i pracuje bez problemu mimo zimy i wilgoci, więc miałem szczęście
witam
Chciałbym wymienić świece w swoim aucie, a jestem kompletnie zielony w tych sprawach, więc proszę o pomoc. Chodzi mi o jakieś niezbyt drogie świece. Mazda 626 1,8 benzyna 100 KM 2000r.
Chciałbym wymienić świece w swoim aucie, a jestem kompletnie zielony w tych sprawach, więc proszę o pomoc. Chodzi mi o jakieś niezbyt drogie świece. Mazda 626 1,8 benzyna 100 KM 2000r.
-
teneside
teneside masz cały temat o świecach, czego Ci jeszcze brakuje.
chodzi mi o konkretne świece, które będą dobre do mojego auta, czytałem to co jest napisane, ale nie znalazłem tam mowy akurat o świecach do auta takiego jak moje
-
teneside
Witam. Jestem nowy i czytam ten temat i się pogubiłem.
Kupiłem niedawno Mazde 626 GF 1998 r 2.0 benzyna, założyłem do niej gaz- STAG 4 i wszystko jest ok.
A to że lubię mieć wszystko zrobione pod siebie chce wymienić świece i przewody by wiedzieć na czym stoję.
Wyczytałem by nie kupować tych drogich NGK PZFR6F a dużo tańsze NGK BKR6E. Z tym że różnią się one jakaś tam szczelina czy czymś tu jest 0,8 a tam 0,7 :/ i tu się już się znam
Mogę bez problemu kupić te tańsze i wkręcić czy potrzebuje to jakiś przeróbek itp??
No i jakie kable polecacie do tej mazdy? Wiem ze tez dobrze kupić NGK ale jakiś symbol czy coś jakby można było.
Za wszystko z góry dzięki.
Kupiłem niedawno Mazde 626 GF 1998 r 2.0 benzyna, założyłem do niej gaz- STAG 4 i wszystko jest ok.
A to że lubię mieć wszystko zrobione pod siebie chce wymienić świece i przewody by wiedzieć na czym stoję.
Wyczytałem by nie kupować tych drogich NGK PZFR6F a dużo tańsze NGK BKR6E. Z tym że różnią się one jakaś tam szczelina czy czymś tu jest 0,8 a tam 0,7 :/ i tu się już się znam
Mogę bez problemu kupić te tańsze i wkręcić czy potrzebuje to jakiś przeróbek itp??
No i jakie kable polecacie do tej mazdy? Wiem ze tez dobrze kupić NGK ale jakiś symbol czy coś jakby można było.
Za wszystko z góry dzięki.
- Od: 18 lip 2013, 18:55
- Posty: 10
Wszystko na forum juz bylo opisane, poszukaj
A swiece moga byc te tansze bkr6e, uzywalem i byly ok, platynowe to sciema. Mozesz jedynie zmniejszyc ten odstep elektrody na 0,7. U mnie, jak juz kiedys pisalem wytrzymaly cos ok 25kkm i zmienilem profilaktycznie na denso K20TT.
Okej dzięki
a powiedz mi jak zmniejszyć ten odstęp?? Mechanik musi to zrobić czy jak to wygląda?? I akie kable byś polecił?? masz jakieś sprawdzone??
- Od: 18 lip 2013, 18:55
- Posty: 10
kup szczelinomierz za pare zl i przygnij elektrode masy/boczna do elektrody srodkowej (wpisz w google budowa swiecy zaplonowej i bedziesz wiedzial). zrobisz to sam, ja przyginalem, haha-na betonowym chodniku 
Kable wiekszosc zmienia na ngk RC-ZX49, tez uzywam takowych.
Kable wiekszosc zmienia na ngk RC-ZX49, tez uzywam takowych.
siwulec333 napisał(a):Witam. Jestem nowy i czytam ten temat i się pogubiłem.
Kupiłem niedawno Mazde 626 GF 1998 r 2.0 benzyna, założyłem do niej gaz- STAG 4 i wszystko jest ok.
A to że lubię mieć wszystko zrobione pod siebie chce wymienić świece i przewody by wiedzieć na czym stoję.
Jak jeździ dobrze – to nie ruszaj!!!
Kable i świece możesz oczywiście kupić ale nie zakładaj jak nie ma potrzeby.
Wkręcanie/wykręcanie świec to zawsze pewne niebezpieczeństwo zerwania gwintu – i kłopot gotowy.
A bez potrzeby zrobić sobie kuku przychodzi najłatwiej – prawa Murphiego:)
szerokości
grzech
grzech
siwulec333 napisał(a):Witam. Jestem nowy i czytam ten temat i się pogubiłem.
Kupiłem niedawno Mazde 626 GF 1998 r 2.0 benzyna, założyłem do niej gaz- STAG 4 i wszystko jest ok.
A to że lubię mieć wszystko zrobione pod siebie chce wymienić świece i przewody by wiedzieć na czym stoję.
Wyczytałem by nie kupować tych drogich NGK PZFR6F a dużo tańsze NGK BKR6E. Z tym że różnią się one jakaś tam szczelina czy czymś tu jest 0,8 a tam 0,7 :/ i tu się już się znam![]()
Mogę bez problemu kupić te tańsze i wkręcić czy potrzebuje to jakiś przeróbek itp??
No i jakie kable polecacie do tej mazdy? Wiem ze tez dobrze kupić NGK ale jakiś symbol czy coś jakby można było.
Za wszystko z góry dzięki.
Tylko pamietaj zeby nie brac kabli za okolo 100pln typu jcauto czy jcparts czy cus tam innego, one swieca w nocy jak zarowka wiem bo przerabialem ten temat
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Powiem tak. Kable już zamówione i będą ngk. Świece chce wymieniać bo wymieniam wszystko (oleje, filtry, kable itp). Chce to zrobić bo jest nowa instalacja gazowa (czasem obroty skaczą ale to okaże się na pierwszym przeglądzie po 1000 KM co będzie niedługo) i dobrze by było wszystko zrobić sobie by ładnie grało tym bardziej ze nie wiem kiedy poprzedni właściciel to robił 
Świec sam nie wymienię a zrobi to dobry kolega zajmujący się mechanika wiec o uszkodzenie raczej się nie martwię
a świece też będą ngk 
Świec sam nie wymienię a zrobi to dobry kolega zajmujący się mechanika wiec o uszkodzenie raczej się nie martwię
- Od: 18 lip 2013, 18:55
- Posty: 10
Mam zrobione na świecach 18 kkm, i czas myśleć o zmianie. Piszecie, że jeśli działa dobrze, to nie ruszać? To już sam nie wiem.
Pytanie nr 2. Co sądzicie o takich wynalazkach z 4 elektrodami?
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-bosc ... 96313.html
Pytanie nr 2. Co sądzicie o takich wynalazkach z 4 elektrodami?

- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6