Warto wiedziec, bo dla takich jak ja przyzwyczajonych do cyfrowych technik, separowanie wejsc od wyjsc to jakby podstawa... (ale fakt, byloby "drozsze" i byc moze to zle, ze zalezne od poprawnego funkcjonowania PCM... wzgledy bezpieczenstwa...?)
Tempomat (Cruise control) – Różne problemy
W zyciu nie pomyslalbym ze zwarcie obwodu swiatla stop moze wplynac na stan odczytu przez PCM switcha przy hamulcu... Widac obwod jest uwspolniony, zalaczany stykiem przy pedale... erm, geju, znaczy... no "chamulcu"

Warto wiedziec, bo dla takich jak ja przyzwyczajonych do cyfrowych technik, separowanie wejsc od wyjsc to jakby podstawa... (ale fakt, byloby "drozsze" i byc moze to zle, ze zalezne od poprawnego funkcjonowania PCM... wzgledy bezpieczenstwa...?)
Warto wiedziec, bo dla takich jak ja przyzwyczajonych do cyfrowych technik, separowanie wejsc od wyjsc to jakby podstawa... (ale fakt, byloby "drozsze" i byc moze to zle, ze zalezne od poprawnego funkcjonowania PCM... wzgledy bezpieczenstwa...?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
i sprawa rozwiązana powodem był przepalony bezpiecznik 15 A 
okazało się ze prawie 5 dni jeździłem bez świateł STOP
krzych ja bym nie pomysłał że pod wszystko podpięty jeszcze jest klakson
muszę teraz dojśc co mam z kablami że bezpiecznik spaliło – wydaje mi się że będę miał problem z zawilgoceniem
A CHECK mi zapalił się przez problem z przepływomierzem kótry też już wymieniam na nowy
okazało się ze prawie 5 dni jeździłem bez świateł STOP

krzych ja bym nie pomysłał że pod wszystko podpięty jeszcze jest klakson
muszę teraz dojśc co mam z kablami że bezpiecznik spaliło – wydaje mi się że będę miał problem z zawilgoceniem
A CHECK mi zapalił się przez problem z przepływomierzem kótry też już wymieniam na nowy
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
67igor1 napisał(a):to sprawdz jeszcze raz, bo u mnie zwieksza sie predkosc jak trzymasz ACC (accelerator)
Zgadzam się bo ja ma tak samo:)
67igor1 napisał(a):A jak przyhamujesz (przy zadanej predkosci) tempomat sie wylaczy ... i zwolnisz, wtedy nadus jeszcze raz ACC i autko powinno wrocic do poprzednio zadanej predkosci samo(zielona dioda wlaczy sie)...
Niestety zadko kto o tym wie
Tylko, że ta opcja może być kiepsk w użyciu – bo:
– jedziesz np 110 km/h, hamujesz do 80 (będąc na 5 biegu) – wciskasz ACC aby auto znowu doszło do 110 – ZAMUŁA NA MAXA raczej będzie.
Jeżeli nie to gitara – nie próbowałem jeszcze tego. Ja raczej w takim wypadku wale na 4 bieg –> 5 i dopiero przy 110 km/h włączam se coast.
Tepomat działa tew 2gą stronę – jak przygazujemy na włączonym tempomacie w celu wyprzedzenia i po jakiejś chwili puścimy gaz to autko powróci do zadanej wcześniej prędkości. Tempomat nie wyłączy się w takiej sytuacji.
Pozdro
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
A jak jest z utrzymaniem zadanej na tempomacie prędkości przy zjeździe ze wzniesienia u was? U mnie jest tak:
– zjeżdżam z bardzo delikatnego wzniesienia na tempomacie- samochód wyhamowuje sobie do zadanej prędkości ale;
-podczas zjazdów w górach (np. w Bieszczadach, gdzie są większe spadki)– samochód cały czas przyspiesza (nawet z niższego biegu);
– podczas wjazdu na delikatne wzniesienie- utrzymuje prędkość, ale;
-podczas wjazdu na większe wzniesienie- nie daje rady, zwalnia- konieczna redukcja i operowanie gazem.
Też tak macie??
– zjeżdżam z bardzo delikatnego wzniesienia na tempomacie- samochód wyhamowuje sobie do zadanej prędkości ale;
-podczas zjazdów w górach (np. w Bieszczadach, gdzie są większe spadki)– samochód cały czas przyspiesza (nawet z niższego biegu);
– podczas wjazdu na delikatne wzniesienie- utrzymuje prędkość, ale;
-podczas wjazdu na większe wzniesienie- nie daje rady, zwalnia- konieczna redukcja i operowanie gazem.
Też tak macie??
-
dziara
Witam,
Niedawno kupiiłem Mazdę 626 2.0 exclusive 2000r. Mam problem z tempomatem – nie działa, nie włącza się. Gdzie szukać problemu? Bezpiecznik, styki czy sterownik. Gdzie można znaleźć schemat elektryczny z oznaczeniem bezpieczników do konkretnego modelu?
Niedawno kupiiłem Mazdę 626 2.0 exclusive 2000r. Mam problem z tempomatem – nie działa, nie włącza się. Gdzie szukać problemu? Bezpiecznik, styki czy sterownik. Gdzie można znaleźć schemat elektryczny z oznaczeniem bezpieczników do konkretnego modelu?
-
Greg2.0
Greg2.0 trzeba tylko chciec poszukac
... i to w dziale twojego autka...
viewtopic.php?f=128&t=70516
Tutaj masz wszystko

viewtopic.php?f=128&t=70516
Tutaj masz wszystko
Podłączę się pod temat.
Koledzy, czy to możliwe, żebym miał przyciski tempomatu na kierownicy,
a nie miałbym w ogóle tempomatu zamontowanego?
Po naciśnięciu przycisku ON/OFF nie zapala się, żadna kontrolka,
nie widzę też siłownika (actuator) pod maską w miejscu gdzie
pokazuje Workshop Manual.
Pozdrawiam
RJ
MAZDA 6 KOMBI, 2004, Diesel 136KM
Koledzy, czy to możliwe, żebym miał przyciski tempomatu na kierownicy,
a nie miałbym w ogóle tempomatu zamontowanego?
Po naciśnięciu przycisku ON/OFF nie zapala się, żadna kontrolka,
nie widzę też siłownika (actuator) pod maską w miejscu gdzie
pokazuje Workshop Manual.
Pozdrawiam
RJ
MAZDA 6 KOMBI, 2004, Diesel 136KM
- Od: 10 gru 2007, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 diesel 136KM
2004
podłącze sie do tematu u mnie jest podobnie przyciski na kierownicy sa a nie działają jak sprawdzam kontrolki na desce rozdzielczej ukrytymi funkcjami komputera to są 2 kontrolki po lewej stronie które zaświecają się. Tak że nie wiem o co w tym chodzi. pozdrawiam
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
lukaszula napisał(a):przyciski na kierownicy sa a nie działają
w kolumnie kierowniczej jest wiezka kabli do tempomatu...
musial bys ja sprawdzic...
czy przyciski dzialaja... tzn. czy sygnal dochodzi do aktuatora w komorze silnika

Ps. polaczylem juz istniejace watki o tempomacie
RafJak napisał(a):Koledzy, czy to możliwe, żebym miał przyciski tempomatu na kierownicy,
a nie miałbym w ogóle tempomatu zamontowanego?
Witam ponownie,
Po telefonie do Mazdy i podaniu VIN stwierdzili, że na 100% mam tempomat zamontowany.
Niestety nie mogę pod maską znaleźć tego actuator'a (siłownika) od tempomatu.
Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie i pokazać gdzie tego szukać.
Pozdrawiam
RJ
- Od: 10 gru 2007, 21:31
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 diesel 136KM
2004
aktuatora poszukaj na grodzi komory silnika z kabina... (moze ktos wrzuci fotke)
do niego sa podlaczone przyciski z kierownicy, kable z systemu ABS (przekazanie predkosci kola prawego), i czujniki: wlaczenia hamulca i sprzegla...
natomiast, od niego idzie linka do przepustnicy (szukaj jej w okolicy linki gazu) – chyba, ze juz masz elektroniczne sterowanie przepustnica...
do niego sa podlaczone przyciski z kierownicy, kable z systemu ABS (przekazanie predkosci kola prawego), i czujniki: wlaczenia hamulca i sprzegla...
natomiast, od niego idzie linka do przepustnicy (szukaj jej w okolicy linki gazu) – chyba, ze juz masz elektroniczne sterowanie przepustnica...
RafJak napisał(a):Czy w ogóle wtedy jest ten aktuator?
nie masz linki = nie masz aktuatora... komp steruje przepustnica...
czyli jedz na komputer... do ASO niech sprawdza co jest nie tak
Witam serdecznie.
Chce zalozyc sobie tempomat wraz ze sterowaniem radia.
Kierownice juz mam, ale mowa jest o czujniku...czy musze wymienic czyjnik przy pedale gazu? Z 3 pinowego na 4 pinowy..taki jak na tej aukcji...?
http://moto.allegro.pl/mazda6-mazda-6-02-07-citd-potencjometr-gazu-krk-i1997703454.html
Chce zalozyc sobie tempomat wraz ze sterowaniem radia.
Kierownice juz mam, ale mowa jest o czujniku...czy musze wymienic czyjnik przy pedale gazu? Z 3 pinowego na 4 pinowy..taki jak na tej aukcji...?

Dyzioo
Witam serdecznie.
Korzystalem z porad forum wielokrotnie,bardzo mi one pomogly. Jednakze w tej kwesti ktora opisze poniejzej nie potrafie znalezc pomocy.
Wybralem sie na wakacje z Angli do Francji w pierwszej fazie podrozy tuz przed promem moja Madzia pierwszy raz mnie zawiodla,chodzi o to ze kiedy zaczalem uzywac tempomatu po 100km auto tracilo moc powiem inaczej "ja mu w gaz a on zgasl" zgasal nie do konca po chodzil normalnie na wolnych obrotach probowalem go nawet "przeciagnac" na obrotach nic nie pomagalo( myslalem na poczatku ze to wina paliwa) ,kiedy zjechalem wylaczylem silnik i ponownie uruchomilem auto sprawowalo sie bardzo dobrze. Objaw taki mialem dwa razy wiecej kiedy dojechalem 1000km do miejsca docelowego. Nie wiedzialem jednak ze ten objaw wynika w momencie wlaczenia tempomatu. We Francji zrobilem nastepne 1500km(bez tempomatu) bez zadnych zastrzezen. Jednak wczoraj wybralem sie do Hiszpanii ,nastepne 630km i co zauwazylem na 100% objaw utraty mocy wynikl w momencie jak zaczalem uzywac tempomatu.
Panowie,Panie jakies sugestie? Mam przed soba droge powrotna 1100km, takze szukam pomocy.
Dziekuje serdecznie i pozdrawiam wszystkich
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
Korzystalem z porad forum wielokrotnie,bardzo mi one pomogly. Jednakze w tej kwesti ktora opisze poniejzej nie potrafie znalezc pomocy.
Wybralem sie na wakacje z Angli do Francji w pierwszej fazie podrozy tuz przed promem moja Madzia pierwszy raz mnie zawiodla,chodzi o to ze kiedy zaczalem uzywac tempomatu po 100km auto tracilo moc powiem inaczej "ja mu w gaz a on zgasl" zgasal nie do konca po chodzil normalnie na wolnych obrotach probowalem go nawet "przeciagnac" na obrotach nic nie pomagalo( myslalem na poczatku ze to wina paliwa) ,kiedy zjechalem wylaczylem silnik i ponownie uruchomilem auto sprawowalo sie bardzo dobrze. Objaw taki mialem dwa razy wiecej kiedy dojechalem 1000km do miejsca docelowego. Nie wiedzialem jednak ze ten objaw wynika w momencie wlaczenia tempomatu. We Francji zrobilem nastepne 1500km(bez tempomatu) bez zadnych zastrzezen. Jednak wczoraj wybralem sie do Hiszpanii ,nastepne 630km i co zauwazylem na 100% objaw utraty mocy wynikl w momencie jak zaczalem uzywac tempomatu.
Panowie,Panie jakies sugestie? Mam przed soba droge powrotna 1100km, takze szukam pomocy.
Dziekuje serdecznie i pozdrawiam wszystkich
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
- Od: 29 kwi 2012, 22:07
- Posty: 4
- Skąd: Wroclaw/Londyn
- Auto: Mazda6 2.0D 5DR TS2 (143) 2007
Witajcie od razu zaznaczam iż nie znam przeszłości auta.
1. Kiedy po prawej stronie na kierownicy próbuję podczas szybkiej jazdy włączyć tempomat przytrzymując przycisk On/Off albo Set nie zapala się żadna kontrolka na konsoli, przy przekręceniu stacyjki też nie zapala się żadna ikonka CRUISE... co może być przyczyną w najlepszym albo najgorszym wypadku??
2. Włączam światło przeciwmgielne tylne, na konsoli zapala się dioda, żarówka jest dobra jednakże światełko się nie zapala...
Proszę o jakieś podpowiedzi ponieważ zależy mi na czasie.
1. Kiedy po prawej stronie na kierownicy próbuję podczas szybkiej jazdy włączyć tempomat przytrzymując przycisk On/Off albo Set nie zapala się żadna kontrolka na konsoli, przy przekręceniu stacyjki też nie zapala się żadna ikonka CRUISE... co może być przyczyną w najlepszym albo najgorszym wypadku??
2. Włączam światło przeciwmgielne tylne, na konsoli zapala się dioda, żarówka jest dobra jednakże światełko się nie zapala...
Proszę o jakieś podpowiedzi ponieważ zależy mi na czasie.
- Od: 17 sty 2013, 19:58
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 kombi, 2005rok, 2.0-121 diesel
A jaka masz wersje samochodu...?
A auto nie miało dzwona (najgorsza wersja)...? przy pomianie poduszki powietrznej w kierownicy zostały odłączone przewody...
Pozdro600
A auto nie miało dzwona (najgorsza wersja)...? przy pomianie poduszki powietrznej w kierownicy zostały odłączone przewody...
Pozdro600
Dyzioo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6