Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez jakub_3d » 13 sty 2013, 20:40

Witam,

Szukałem ładnej Mazdy Mx3 jednak nie znalazłem nic ciekawego i chyba zostanę przy swojej Premacy. Jest na tyle zadbana i ma mały przebieg więc zostanie:) Jednak chciałbym bardziej poprawić jej właściwości jezdne (większa precyzja prowadzenia, mniejsze przechyły w zakrętach mniejsza podatność na podmuchy wiatru bocznego oraz twardsze zawieszenie). Chciałbym na początek wymienić sprężyny na niższe i twardsze (ok.-30/-40mm).
Wiem najlepsze są H&R i Eibach, lecz do Premacy kosztują ponad 1000zł :(
Mam pytanie do użytkowników sprężyn firm MTS, FK i LESJÖFORS nie tylko w Premacy o wyrażenie opinii na ich temat.
Za odpowiedzi z góry dziękuję:)
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez Rafał_ » 13 sty 2013, 23:47

Kuba wiem, że pytałeś już dwa razy w tym temacie(bez odzewu), ale nie będziemy już zakładać więcej tematów o sprężynach, bo i tak ich jest sporo.

Z tych trzech wybrałbym Lesjoforsa. Dosyć dobre sprężyny rodem ze Szwecji. Ludzie sobie chwalą, równo obniżają, nie są twarde jak beton no i mają rozsądną cenę. W IC kosztują ok. 640zł. Możesz jeszcze zerknąć na Vogtlanda.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez jakub_3d » 13 sty 2013, 23:59

Dzięki Jarku:) Vogtland w swoim katalogu 2012 nie ma sprężyn do Premacy niestety :( Ktoś z was jeździł na obniżających springach LESJÖFORS ??? Albo opinie o pozostałych dwóch firmach :)
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez Riki » 18 sty 2013, 01:06

OK – podepnę się pod temat spręzyn do GFki :)
ale co Panowie innego? wybór jest marny :( amorki B6 też nieosiągalne....

EIBACH jest markowy ale przód jest za wysoko :( nie wiem jak jest na JAMEXach – ktoś ma doświadczenia?

znalazłem jeszcze coś takiego –> http://moto.allegro.pl/apex-sprezyny-ob ... 63209.html
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Lantis 89 » 18 sty 2013, 11:15

Są H&R, VOGTLANDY, LOWTEC, K.A.W.,WEICTEC,ITP.
Ceny też w miarę normalne,zerknij sobie
http://www.ebay.de/sch/Fahrwerke-/40189 ... =200&rt=nc
Lantis 89
 

Postprzez mlody1921 » 18 sty 2013, 13:54

Niewiem jak MTS ale na Jamexach tylko auto fajnie wygląda prowadzi sie lipnie, jak ma dobrze smigać i wyglądac to niestety H&R, Eibach, KAW, na temat APEXa nic nie powiem niemiałem doczynienia, teraz mam jakieś angielskiej firmy PI i jestem mega zadowolony twarde jak h&r albo nawet bardziej ale auto idzie z nowymi amorami jak po torach :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Joszi » 18 sty 2013, 15:56

mam Eibach-a. obniżające auto o 3-4 cm i do tego amory monroe sensatrac spisuje się świetnie. a o jameksach czytałem na forum,ze to lipa.cena kusi... ale w ostatnim GT pisali,że jest właśnie wyprzedaż na Eibach-a. Może warto to spr??? pozdrawiam :)
szatan nie auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2009, 13:54
Posty: 257
Skąd: Legnica
Auto: MX3 2.5 V6 + turbo

Postprzez Bartg » 18 sty 2013, 16:53

mlody1921 napisał(a):Niewiem jak MTS ale na Jamexach tylko auto fajnie wygląda prowadzi sie lipnie, jak ma dobrze smigać i wyglądac to niestety H&R, Eibach, KAW, na temat APEXa nic nie powiem niemiałem doczynienia, teraz mam jakieś angielskiej firmy PI i jestem mega zadowolony twarde jak h&r albo nawet bardziej ale auto idzie z nowymi amorami jak po torach :)


PI naprawdę dobre sprężyny, śmigałem 3 lata na takich aż mi pękła jedna i był problem ;) Twarde, nawet bardzo, ale jednocześnie nie dawały uczucia jazdy wozem drabiniastym.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Riki » 18 sty 2013, 17:28

Lantis 89 napisał(a):Ceny też w miarę normalne,zerknij sobie


dzięki! tam nie zaglądałem,
i jak widzę wybrane zestawy mają przód -50/-30 a tył -40/35
to by sie zgadzało bo zawsze przód wysoko stoi :|


tak realnie ile osób jest chętnych na zakup spręzyn do GF/GW? wtedy może zapłacimy raz za kuriera :D

1. Riki
2....?

P.S
Dziękuję modowi za poprawienie mojego postu powyżej, obiecuje poprawę... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez adidom » 24 sty 2013, 22:17

Mam zamontowane w swojej 626GF sprężyny Eibach – 35/35 i przód stoi wyżej niż tył :(
Riki jakie sprężyny masz na myśli tzn. jaka firma i jakie obniżenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Riki » 29 sty 2013, 01:04

adidom napisał(a):Riki jakie sprężyny masz na myśli tzn. jaka firma i jakie obniżenie?


Np te
http://www.ebay.de/itm/Tieferlegung-Fed ... 4aa2a84bc8

(sory ale nie wiem jak mam wrzucić ta aukcje aby była podlinkowana zdjeciem)

Widziałem chyba Twoja GF w Rykach, faktycznie tyl malina :) ale przód nieco za wysoko, mysle ze -50 bedzie ok... na oko :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez adidom » 29 sty 2013, 20:51

Tak to była moja Madzia :D
Czy przy -50mm nie trzeba zakładać innych amorków? Standardowe dają radę?
Tył obniżony -35mm latem na oponach 205/45/17 jest ok ale zimą na 185/65/15 obciera o ranty błotników.
Wstępnie jestem zainteresowany tymi sprężynami :) Ciekawe ja przód siądzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez qlesh » 30 sty 2013, 17:55

Podpowie ktoś jakie amortyzatory i gdzie dostac do sprężyn -50/-30mm?? 626 GE KL. Może Riki coś wie? Czy inny kolega?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Roni » 30 sty 2013, 21:19

No kurde teraz zamawiają jak ja rozrząd muszę robić i olej + filtry + tarcze <płacze>

Riki ja tez bym zamawiał ale nie w luty, no chyba że coś się zmieni ale to 40%. A takie sprężyny mnie bardzo interesują
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Bartg » 30 sty 2013, 23:08

qlesh napisał(a):Podpowie ktoś jakie amortyzatory i gdzie dostac do sprężyn -50/-30mm?? 626 GE KL. Może Riki coś wie? Czy inny kolega?


http://www.ebay.de/itm/Fahrwerk-Mazda-6 ... 084wt_1139
ciekawe tylko co to za firma.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Lantis 89 » 30 sty 2013, 23:37

Bartg napisał(a):
qlesh napisał(a):Podpowie ktoś jakie amortyzatory i gdzie dostac do sprężyn -50/-30mm?? 626 GE KL. Może Riki coś wie? Czy inny kolega?


http://www.ebay.de/itm/Fahrwerk-Mazda-6 ... 084wt_1139
ciekawe tylko co to za firma.


Jest to podobno identyczny amortyzator jak seryjny. wiec szkoda sobie <dupa> zawracać. dla pewnośći może ktoś jeszcze do gościa napisać , kto zna german.
Lantis 89
 

Postprzez qlesh » 31 sty 2013, 00:09

No ja nie znam niestety. Ze sprężyn jestem zadowolony, tylko amortyzatory by się przydały takie, żeby pracowały w całym zakresie... Zawieszenie w 323 f BJ 2.0 Sportive idealnie jak dla mnie wybiera nierównosci, i wysokosc i sztywnosc na 5. Problem mam w doborze amortyzatorów...
A ten set powyżej to do GF zdaje się...
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Rafał_ » 31 sty 2013, 01:59

Kurde qlesh. A może warto byłoby zajrzeć do FAQ :)
Zawiecha w GE: viewtopic.php?f=102&t=45168&hilit=zawieszenie+mx6%2F626
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez qlesh » 31 sty 2013, 12:04

Wiem Jarku, przeglądałem, ale nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie. Amortyzatory pod sprężyny -50/-30mm potrzebne. Może te wkłady Koni by podeszły... sam nie wiem.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Rafał_ » 31 sty 2013, 15:18

Amorki dostosowane do sprężyn obniżających:
1. Tokico HP – bez regulacji siły tłumienia
2. Tokico Illumina – z 5 stopniową regulacją siły tłumienia
3. Koni Sport w wersji SHORT – z regulacją siły tłumienia

A jakiej firmy masz sprężyny?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje