Problemy z manualną skrzynią biegów w BA
Witam!
Mianowicie mam taki problem, choć nie wiem czy to problem, ale przy ostrym starcie i zmianie biegu z pierwszego przy 6-7 tyś rpm na drugi nie ważne jak dokładnie przytrzymałbym sprzęgło nigdy dwójka nie wejdzie bez haczenia, albo bardzo mocnego przerzucenia lewarka, wiadomo że nie jeździ się tak na codzień, ale martwi mnie ten fakt, czy jest to spowodowane tym że jedynka nie jest zsynchornizowana? Bo juz kolejne biegi przy 6-7 wchodzą z muśnięciem sprzęgła. Natomiast tak przy 5-5,5tys rpm na jedynce dwójka wchodzi całkiem ładnie, wiem że to nie sportowe auto, ale takie zachowanie tej skrzyni mnie zmartwiło, powiedzcie coś o swoich modelach, bo coraz bardziej boje się, że kupiłem coś gorszego niż mogłem się spodziewać.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
PS. Nie jestem mechanikiem:) Sam pewnie tego nie zrobię, ale warto wiedizeć!
Mianowicie mam taki problem, choć nie wiem czy to problem, ale przy ostrym starcie i zmianie biegu z pierwszego przy 6-7 tyś rpm na drugi nie ważne jak dokładnie przytrzymałbym sprzęgło nigdy dwójka nie wejdzie bez haczenia, albo bardzo mocnego przerzucenia lewarka, wiadomo że nie jeździ się tak na codzień, ale martwi mnie ten fakt, czy jest to spowodowane tym że jedynka nie jest zsynchornizowana? Bo juz kolejne biegi przy 6-7 wchodzą z muśnięciem sprzęgła. Natomiast tak przy 5-5,5tys rpm na jedynce dwójka wchodzi całkiem ładnie, wiem że to nie sportowe auto, ale takie zachowanie tej skrzyni mnie zmartwiło, powiedzcie coś o swoich modelach, bo coraz bardziej boje się, że kupiłem coś gorszego niż mogłem się spodziewać.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
PS. Nie jestem mechanikiem:) Sam pewnie tego nie zrobię, ale warto wiedizeć!
My 323F : viewtopic.php?f=312&t=142302
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
viewtopic.php?f=116&t=80428&p=1464540#p1464540
To mój temat...poczytaj...widzisz te skrzynie chyba tak mają, też nad tym bardzo ubolewam bo to potrafi [tiiit]...caly start ze świateł...a co gorsza, można sobie wstydu narobić
To mój temat...poczytaj...widzisz te skrzynie chyba tak mają, też nad tym bardzo ubolewam bo to potrafi [tiiit]...caly start ze świateł...a co gorsza, można sobie wstydu narobić
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
hmmm, dziwne ja nie mam takiego czego. nawet probowalem bez puszczania gazu i jedynie sprzeglo troche cierpi na tym, chyba ze mokro jest to odrazu kola w poslizg i do odciniki wali silnik.
Moze zmiana oleju by sie przydala?? ewentualnie ustawienie wodzika albo sprobowac odpowietrzyc jeszcze sprzeglo.
Moze zmiana oleju by sie przydala?? ewentualnie ustawienie wodzika albo sprobowac odpowietrzyc jeszcze sprzeglo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
też tak mam w mojej magdzie. to chyba normalne w tych skrzynkach i zauważyłem że jest to niezależne od obrotów można mieć 1500 i nie zgrzytnie a za chwile można mieć 3000 i zgrzytnie a za chwile może być na odwrót. myśle że te tulejki mogą coś pomóc tak jak koledzy wyżej piszą ale raczej nie spodziewałbym się rewelacji.
u mnie czasem nie chce wejść wsteczny, ale z tego co czytałem i słyszałem to normalne. Wystrzępić i wchodzi. Tak poza tym jestem zadowolony, ładnie śmiga chociaż nic nie robiłem od kupna.
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
U mnie też wsteczny nie wchodzi, puszczam sprzęgło i jeszcze raz wciskam i wchodzi... to normalne.
Czasami mam też problem z drugim biegiem, jak się po garach da na jedynce i chce się dwójkę machnąć to czasem kończy się charakterystycznym "hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrszt.."
Czasami mam też problem z drugim biegiem, jak się po garach da na jedynce i chce się dwójkę machnąć to czasem kończy się charakterystycznym "hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrszt.."
- Od: 18 cze 2012, 10:05
- Posty: 146
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1.5 16V 95'
Mi tam skrzynia nawet hula, wsteczny rzadko nie chce wejsc ale wystraczy wbic 5'tke i wrocic na wsteczny, odrazu wchodzi:) a z ta dwojka to roznie bywa z haczeniem zalezy jak szybko kto macha reka i w jakim stanie ma sprzeglo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Koledzy czy ktoś może się orientuje jak wymienić olej w skrzyni biegów w mazda 323f BA 98r. Dodam tylko że chce założyć shot shifter i czy nie będę musiał go zlewać wtedy bo jeżeli tak to zrobię to za jednym zamachem. Skrzynia chodzi dobrze ale nie ma to jak dobry świeży olej oraz dodatek jakim by był ceramizer. Z góry dzieki. 
Nie ważne ile masz tylko ważne ile znaczysz...
- Od: 5 gru 2012, 23:40
- Posty: 34
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: model: Mazda 323F BA 98r
silnik: DOHC 1.5 benzyna.
Jeśli skrzynia chodzi dobrze to po co dodawać ceramizera? Wystarczy nowy olej 75W-90.
Do wymiany masz 2 korki, jeden na dole spustowy, drugi powinien być na boku od przodu, jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić.
O ile wiem to short shifter nie wymaga zlewania oleju, wręcz byłoby to dziwne...
Do wymiany masz 2 korki, jeden na dole spustowy, drugi powinien być na boku od przodu, jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić.
O ile wiem to short shifter nie wymaga zlewania oleju, wręcz byłoby to dziwne...
Ostatnio edytowano 11 sty 2013, 21:36 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Olej w skrzyni najlepiej wymienić po dłuższej jeździe-min 30km. Olej spuszczasz, zalewasz nowy-2,7L. Na ceramizerze nie wolno chyba na początku przekraczać setki i trzeba też trochę pojeździć na wstecznym. No i częściej biegi zmieniać 
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
nalać można też wyciągając impulsator.
Acha czyli podobnie będzie jak w moim Seacie, W takim razie powinienem sobie poradzić, natomiast ceramizer chciałbym dolać aby przedłużyć żywotność tej skrzyni no i może coś to pomoże w funkcjonowaniu jej po coś to wymyślili przecież, a dużo czytałem o tym
. A ten olejek to jakiej firmy byłby najlepszy dodam że jeżeli chodzi o samochód to nie oszczędzam ale też nie lubię nadpłacać jeżeli coś tańszego daje np: podobny efekt. 
Nie ważne ile masz tylko ważne ile znaczysz...
- Od: 5 gru 2012, 23:40
- Posty: 34
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: model: Mazda 323F BA 98r
silnik: DOHC 1.5 benzyna.
Zwykły elf wystarczy 75W90. :–)
może być elf, może być nawet olej oryginalny GM(tak General Motors
) do manualnych skrzyń biegów, sam taki ludziom wlewam, jest dobry i w miarę tani.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam wszystkich
Mam do wymiany ,,wyjąca skrzynię" w 323f 1.8 BP z 97r
Pytanie: czy jest możliwość wyjęcia samej skrzyni biegów bez wyjmowania silnika w tej maździe???
Może ma ktoś zdjęcia z takiej wymiany
Bardzo miło widziane
Na forum nie znalazłem nic na temat wymiany skrzyni...
Pozdrawiam
Mam do wymiany ,,wyjąca skrzynię" w 323f 1.8 BP z 97r
Pytanie: czy jest możliwość wyjęcia samej skrzyni biegów bez wyjmowania silnika w tej maździe???
Może ma ktoś zdjęcia z takiej wymiany
Bardzo miło widziane
Na forum nie znalazłem nic na temat wymiany skrzyni...
Pozdrawiam
323c 1.5 lpg-blos
- Od: 25 kwi 2007, 18:43
- Posty: 7
- Skąd: PAJĘCZNO
- Auto: 323c ba 1.5 z5 lpg-blos
da się bez wyjmowania całego silnika.
robisz sobie miejsce od góry czyli demontujesz akumulator obudowe filtra pow podstawke pod akumulator
odpinasz wtyczki od czujników
wykręcasz rozrusznik
wykręcasz wspornik pod silnikiem
odkręcasz dolną poduszkę i tylną
rozpinasz półosie ze skrzyni najlepiej odkręcić łożysko podtrzymujące prawą połoś
przewód sprzęgła będzie chyba przeszkadzał więc też
przewód metalowy EGR nie wiem jak w 1.8 jest ale prawdopodobnie przy wyciąganiu skrzyni będzie przeszkadzał
na koniec pod silnik podnośnik najlepiej hydrauliczny
odkręcasz śruby łączące silnik ze skrzynką oprócz 2 górnych niech będą przykręcone delikatnie śruby najlepiej popuścić przed odkręceniem poduszek
i ostatnią poduszkę tą co jest pod akumulatorem opuszczasz delikatnie na podnośniku i manerwujesz skrzynią żeby wyszła
tak po krutce to odkręcasz to co będzie Ci przeszkadzało
robisz sobie miejsce od góry czyli demontujesz akumulator obudowe filtra pow podstawke pod akumulator
odpinasz wtyczki od czujników
wykręcasz rozrusznik
wykręcasz wspornik pod silnikiem
odkręcasz dolną poduszkę i tylną
rozpinasz półosie ze skrzyni najlepiej odkręcić łożysko podtrzymujące prawą połoś
przewód sprzęgła będzie chyba przeszkadzał więc też
przewód metalowy EGR nie wiem jak w 1.8 jest ale prawdopodobnie przy wyciąganiu skrzyni będzie przeszkadzał
na koniec pod silnik podnośnik najlepiej hydrauliczny
odkręcasz śruby łączące silnik ze skrzynką oprócz 2 górnych niech będą przykręcone delikatnie śruby najlepiej popuścić przed odkręceniem poduszek
i ostatnią poduszkę tą co jest pod akumulatorem opuszczasz delikatnie na podnośniku i manerwujesz skrzynią żeby wyszła
tak po krutce to odkręcasz to co będzie Ci przeszkadzało
robspeed2 napisał(a):Witam wszystkich
Mam do wymiany ,,wyjąca skrzynię" w 323f 1.8 BP z 97r
Pytanie: czy jest możliwość wyjęcia samej skrzyni biegów bez wyjmowania silnika w tej maździe???
Może ma ktoś zdjęcia z takiej wymiany
Bardzo miło widziane![]()
Na forum nie znalazłem nic na temat wymiany skrzyni...
Pozdrawiam
tak jak kolega łukaszinio napisał tylko sprawdź czy wszystko po odpinałeś, żebyś jakiegoś czujnika nie urwał... 4 godzinki roboty ... można trochę opuścić sobie belkę żeby skrzynią łatwiej manewrować i żeby wyszła i weszła sprawniej... ja wywalam jeszcze wahacz lewy bo czasami skrzynia o niego potrafi się zablokować... generalnie daje się nawet bez kanału to zrobić
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
bez przesady bez kanału to raczej nie wyda a na pewno będzie strasznie trudno.robiłem jakiś czas temu taka operacje na samym początku odkręć wzmocnienie pod skrzynia i spuść olej.odłącz drążek do zmiany biegów i coś w rodzaju poduszki.półosie powyciągaj tak jak kolega pisał wyżej prawa wyjdzie albo z podpora ale to kilka śrubek więcej wiec śmiało możesz rozłączyć po za podpora. trochę gimnastyki jest z demontażem tylnej poduszki jest przykręcona na 3 śruby najlepiej jest Jeszce wykręcenie wspornika aluminiowego pod kolektorem dolotowym (4 śrubki) i możesz śmiało odkręcić rozrusznik od razu jak ,,będziesz w tych okolicach'':) przewody i wtyczki .A u góry to taj jak pisano wyżej:)ja zrobiłem to wszystko sam ale do monatazu skrzyni lepiej kogoś poproś bo jest ciężka.ogólnie trzeba ja trochę obrócić żeby weszła na swoje miejsce bądź wyszła:) i nie zapomnij później o oleju:)
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości