Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Mazd Max » 6 gru 2012, 23:27

Witam, podepnę się pod temat bo mam lekką zagwozdkę, otóż jak Madzia jest ,,zimna'' i po przełączeniu na LPG (jest ono bardzo płynne i niezauważalne) mam właśnie te dwa szarpnięcia. Chwilę później jest już ok :D
Gdy autko jest rozgrzane i ruszam nie mam żadnych ,,podskoków''
Moja instalacja to STAG 4 Plus,
reduktor – AC – R01,
listwa wtryskowa – ACW – 01
Od czego tu zacząć? Kable? Świece? – nie wymieniałem ich przy zakładaniu LPG i powiem szczerze że nie wiem kiedy były wymieniane? <glupek2> Zrobiłem Madzią dopiero 15 tysięcy.
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 11:47
Posty: 1933 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez siemek55 » 10 gru 2012, 09:17

Jest teoria że sterownik Staga tak ma (potwierdzone przez kol. enkai, b.fajna analiza <spoko> ).
Ja miałem podobnie, zacząłem jednak od regulacji. Przy okazji wyszło że świece padły (NGK) po 6kkm. Może trafiłem na taką partię. Teraz mam Denso (podobno jeszcze nie podrabiają) i jest ok.
Btw. mój gazownik już w trakcie regulacji mówił coś o WN. Ale wiadomo oni tak mają ;) . Mimo to je wymieniłem. Pamiętaj że po ewentualnej wymianie powinieneś jechać na regulację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Mazd Max » 11 gru 2012, 00:15

A dzięki dzięki :D już mam większą jasność w głowie <czarodziej>
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 11:47
Posty: 1933 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez mick » 19 gru 2012, 16:23

Witam podepnę się do tematu
mam pytanko czy jest jakaś różnica w świeczkach do auta zasilanego lpg ? bo na stronie ngk znalazłem coś takiego ?
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_LPG/MAZDA/6/LPG%205/7956/

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/MAZDA/6/ITR6F13/7956/

które wybrać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez zibol11@wp.pl » 9 sty 2013, 23:30

Witam

Zastanawiam się nad instalacją sekwencyjną do Mazdy 6 kombi 2.0 z 2003 r. 141 KM. Wysłałem zapytanie do jednej z firm i dostałem taką oto odpowiedź. Uprzejmie proszę o informację Forumowiczów, co o tym sądzą.

> Eko Alma – Autogaz – Instalacje gazowe – Instalacje lpg – Montaďż˝ instalacji gazowych – Auto gaz
>
> Marka: Mazda
> Model: 6
> Rok produkcji: 2003
> Pojemnosc cm3: 2000
> Moc silnika [Kw]: 141
> Opis: Dobra ale niezbyt droga. Zbiornik w kole. Korek przy korku wlewu.
>
> Witam
> Dziękuję za zainteresowanie nasza ofertą.
> Do Pańskiego samochodu proponujemy sekwencyjną instalację
> gazową ESGI (pełna informacja o systemie na stroniewww.autogas.pl))
> ze zbiornikiem toroidalnym(w miejsce koła zapasowego) wraz z kompletem
> dokumentacji niezbędnej do zarejestrowania w cenie1950zł.
>
> W zależności od warunków technicznych istnieje możliwość
> zamontowania wlewu LPG pod klapką wlewu paliwa(dodatkowy koszt 100zł).
>
> Ponadto polecamy możliwość zamontowania urządzenia lubryfikującego w
> cenie 150 zł(najlepsza oferta na rynku)
>
> W naszych instalacjach stosujemy następujące komponenty :
> Reduktory:HL MAGIC moc do 350 KM
> Tomasetto Alaska moc do 140 KM
> Stefanelli GEO moc do 190 KM
> Wtryskiwacze Master -czas otwarcia<1.9ms
> Wielozawory i zawory tankowaniaTomasetto
> oraz układ sterujący BLACK ESGI OBD
>
> Zdecydowanie odradzam stosowanie instalacji droższych ( w tym
> importowanych).
> Ich cena nie idzie w parze z dodatkowymi korzyściami technicznymi i jest
> tylko zbędnym wydatkiem.
>
> Pragnę dodać ,że nasza instalacja jako jeden z bardzo niewielu
> systemów w Europie posiada Homologację R-115 upoważniającą do montażu w
> najnowszej generacji pojazdów marki :
> Mercedes,BMW,VW-AUDI-SKODA-SEAT,FORD,MAZDA itd.Pełna lista na naszej
> stronie w zakładce R-115.
>
> Instalacje ESGI są montowane w salonach Fiata oraz Daewoo do
> samochodów fabrycznie nowych.
>
> Polecam lekturę przykładowej dokumentacji montażowej na naszej stronie
> internetowej
> http://autogas.pl/modules.php?name=Down ... tit&lid=62
> Nasz zakład montował do tego typu samochodu instalacje
> i mamy pozytywne doświadczenie ich realizacji .
>
> Serwisy pracują pn-pt w godz 8-16
> Czas montażu 1 dzień po wcześniejszym umówieniu terminu usługi .

Z góry dzięuję za konstruktywne komentarze.
Pozdrawiam!
zibol11@wp.pl
 

Postprzez TOMBLA » 11 sty 2013, 09:16

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=137711
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=120632&view=unread#unread

tu masz 8 stron o polecanych komponentach do Twojego samochodu.
Lubisz eksperymentować zainstaluj to co powyższe.

Proponowane wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować w Twoim samochodzie.
Twoje auto wymaga wydajniejszych i szybszych. (HANA, omvl REG, Matrix)

Lubryfikacja jest niepotrzebna.

Opisz później swoje doświadczenia.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 11 sty 2013, 14:18 przez TOMBLA, łącznie edytowano 1 raz
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez zibol11@wp.pl » 11 sty 2013, 13:22

Uprzejmie dziękuję za informację. Chyba nie będę eksperymentować i zamontuję to co polecają Forumowicze. Wybiorę najpierw warsztat a potem wyślę zapytanie. Efekt zamieszczę na forum.
zibol11@wp.pl
 

Postprzez TOMBLA » 11 sty 2013, 14:15

uzupełnij profil o miejscowość...
może ktoś jest z Twojej okolicy polecany i znany....

Zaznacz w zapytaniu że wtryski mają byc instalowane pojedyńczo,
konieczne zjęcie kolektora do nawiertów... u Ciebie są chyba klapki w dolocie (mogę sie tu mylić)
jak się przewierci przez nie to kiszka.
Podstawa to instalator... dobry i znający mazdę.

Pozdrawiam
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez zibol11@wp.pl » 13 sty 2013, 12:23

Uprzejemie dziękuję za informację. Rozmawiałem tym razem z instalatorem z ul. Robotniczej we Wrocławiu. Powiedział, że koszt mojej instalacji to ok. 3 250 zł, za zestaw (zawór przy korku wlewu, zbiornik w kole):
Stag
Hana 2000
Zavoli
Lubryfikacja

Powiedział, że lubryfikacja jest konieczna i oni bez tego nie zamontują instalacji. Dowiedziałem się, że we wszystkich swoich samochodach również ją montował. Powidział mi, że efektu braku lubrykacji nie widać po 10-20 tys. przejechanych tylko później. Podobno bez tego coś się rozwala. Tylko nie pamiętam o co chodziło, może wtryski albo coś takiego.

I druga kwestia, wiem, że wątek taki już był ale, czy ktoś w ostatnim czasie montował instalację i może polecić jakiegoś gazownika we Wrocławiu.
zibol11@wp.pl
 

Postprzez kochin » 22 sty 2013, 00:22

Autko z podpisu chce w końcu zagazować. Mam pytanie nad różnicą między zestawami.
1.
stag 4
ac w01- listwa
acr01- reduktor
wlew w klapkę
butla w koło

2.
stag premium
hana 2000
acr 01
wlew w klapkę
butla w koło

Różnica w cenie 700 zł. Warto tyle dopłacić do 2 zestawu?

Montowane będzie u kolegi z Buska Zdroju. W sumie już późno to nie będę mu pupy zawracał telefonami o tej godzinie a jestem ciekaw.

Da się to jakoś wszystko podpiąć do komputera pokładowego mazdy żeby pokazywało np. średnie spalanie jak na benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 09:32
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.

Postprzez WisniaUs » 22 sty 2013, 00:39

Ja mam zestaw taki specyfikacja instalacji
elektronika stag 4 soft 8.10.1
wtryski hana zielone
reduktor acr01
wlew w klapkę
zbiornik w koło 48l
Cena 2800 pln,bez lubryfikacji (zbędny badziew)
Zrobine ponad 30 000 km,wszystko dziala perfekcyjnie zero problemow,w grudniu bedzie rok od zalozenia instalki
MADE IN BANANMIN Pozdrawiam
od roku i wszystko śmiga cudnie a silnik u mnie to 2.3 zapytaj Bananmina co ma sens a co nie on ci doradzi,u mnie wersja USA wiec zalecil mi taki zestaw.
WisniaUs
 

Postprzez ralfvip » 22 sty 2013, 14:14

Ja mam Staga Premium. Instalacja była zakładana w słynnym już na tym forum Busko Zdrój. Do tej pory przejechałem 15 000 km i wszystko jest w porządku. Auto odpala, równo pracuje i ma moc. Średnie spalanie mi wychodzi 10L/100km, w mieście 11L, a w trasie jakieś niecałe 9L. W opcjach komputera przestawiłem żeby wskazywał mi 10% więcej spalania. Wyświetlacz wskazuje mi teraz na LPG, że jest spalanie średnie 9,5L czyli trochę za mało w stosunku do rzeczywistości. Polecam Staga Premium!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez zagiell » 22 sty 2013, 15:43

Ja również mam staga 300 premium, do tego wtryskiwacze hana i reduktor KME Silver. Wszystko śmiga jak należy od 12 tys. km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez kochin » 22 sty 2013, 16:47

Tylko właśnie. Na Stagu 4 wszystko śmiga super, na premium też :)

Nie wiem czy jest sens dopłacać. Z tego co wyczytałem to dla ogarniętego instalatora Stag 4 w zupełności wystarczy. Stag premium może poprawić trochę nieudolnego instalatora. Zadzwoni do busko po pracy dziś i dowiek sie czym to jeszcze się różni. Na razie troche nie widzę różnicy. To i to powinno dobrze działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 09:32
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.

Postprzez zagiell » 22 sty 2013, 19:35

Jak zamierzasz zakladac u bananmina, to nie bój żaby, bo tak czy siak będzie dobrze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez kochin » 22 sty 2013, 20:51

Nie boję żaby :)

Pytam tylko czy warto dopłacić 500 zł do staga premium w stosunku do staga 4.

Stag 4 lub Stag premium
Hana 2000
Acr01
Wlew w klapkę
Butla w koło

Ostania zagwozdka mi została :)
Ostatnio edytowano 23 sty 2013, 11:38 przez kochin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 09:32
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.

Postprzez TOMBLA » 22 sty 2013, 22:19

Hana tak ale nie na listwie tylko pojedyńczo !
a te 500 na nowe świece :) i co tam lubisz :) 4 bedzie ok :)
i drogę do Bananmina :)
ma super kebaba baraniego :)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez kochin » 23 sty 2013, 10:41

Dzięki za informacje. Termin u Bananmina zaklepany. Teraz tylko decyzja co do rodzaju Staga. Skłaniam się chyba jednak ku Stagowi 4 (500 zł piechotą nie chodzi). Jak ma ktoś uwagi na temat wyższosci Premium nad 4 to chętnie posłucham.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 09:32
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.

Postprzez ralfvip » 23 sty 2013, 13:30

TOMBLA napisał(a): ... ma super kebaba baraniego :)

Gdzie ten kebab jest? Chętnie spróbuję jak będę w marcu jechał na wymianę filtrów itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez TOMBLA » 23 sty 2013, 13:58

ralfvip napisał(a):
TOMBLA napisał(a): ... ma super kebaba baraniego :)

Gdzie ten kebab jest? Chętnie spróbuję jak będę w marcu jechał na wymianę filtrów itp.


ja robiłem za kierowcę pilotował Bananmin... :)
gdzieś w Busku :)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG