
Kłopoty z silnikiem – czy na pewno do remontu?
Mam mazdę MX3 1.6 16V z 1994 roku. Problemy zaczęły się ze zbyt dużym zużyciem oleju. Później samochód zaczął kopcić-zasłona dymna. Wymieniłam pierścienie i uszczelniacze, uszczelkę pod głowicą. Wszystko było ok dopóki nie wlałam oleju. Znowu zaczął kopcić i zaczęło go zalewać. Wymieniłam wtryski i już go nie zalewa. Był na diagnostyce elektronicznej i podobno jest wszystko ok, ale dalej kopci. Splanowałam głowicę, próba szczelności wody-ok. Mechanik mówi o remoncie całego silnika "być może głowica albo cylinder jest uszkodzony". Dalej zjada olej.
Co mam zrobić? Pomóżcie!

- Od: 1 gru 2005, 13:23
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx-3
Skoro wymieniłeś wszystkie pierścienie, zarówno kompresyjne, jak i olejowe (mam nadzieję, że na oryginalne), wymieniłeś uszczelniacze, uszczelki, splanowałeś głowicę, to nie ma zbytnio powodu, aby silnik brał Ci olej. Może coś zostało źle złożone lub dobrane. Albo założyłeś nieoryginalne...
Olej może dostawać się przez pierścienie olejowe lub przez uszczelniacze. Jeśli jedno i drugie jest OK, to nie ma którędy dostać się do komory spalania. Może ponownie zapiekły się pierścienie olejowe? Trudno powiedzieć. Może masz jakiś rzadki olej zalany. Powinien być 10W-.. (np. 10W-40, 10W-50, itd.).
Może kopci Ci parą wodną, zaś olej ucieka jakimiś wyciekami np. spod uszczelki pod deklem zaworowym, lub gniazda czujnika ciśnienia oleju. Może masz dół nieszczelny?
To są tylko sugestie na sprawdzenie, ale aby mieć pewność, należy silnik dokładnie obejrzeć i sprawdzić.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Olej może dostawać się przez pierścienie olejowe lub przez uszczelniacze. Jeśli jedno i drugie jest OK, to nie ma którędy dostać się do komory spalania. Może ponownie zapiekły się pierścienie olejowe? Trudno powiedzieć. Może masz jakiś rzadki olej zalany. Powinien być 10W-.. (np. 10W-40, 10W-50, itd.).
Może kopci Ci parą wodną, zaś olej ucieka jakimiś wyciekami np. spod uszczelki pod deklem zaworowym, lub gniazda czujnika ciśnienia oleju. Może masz dół nieszczelny?
To są tylko sugestie na sprawdzenie, ale aby mieć pewność, należy silnik dokładnie obejrzeć i sprawdzić.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ula Gumulak napisał(a):nie gniewam się, ale może wróćmy do tematu usmiech
Jak by co to mój kolega ma 323 1,6 16v do rozebrania i silniczek był w ekstra stanie chyba nawet sa 2 szt tego silnika.
Nie wiem czy nie lepiej opłaca sie kupic silnik niż wkładać dalej kase.
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Jak to rozumiec? Silnik pracował bez oleju ?Ula Gumulak napisał(a):Wszystko było ok dopóki nie wlałam oleju.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pewnie zalany był MotoDoktor'emJaksa napisał(a):Silnik pracował bez oleju?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
[quote="Jaksa"][quote="Ula Gumulak"]Wszystko było ok dopóki nie wlałam oleju.[/quote]Jak to rozumiec? Silnik pracował bez oleju ?
[/quote]
Tak, za szybko zjadło olej i nim zdążyłam się spostrzec jeździłam około tygodnia bez, albo na minimalnej resztce.

Tak, za szybko zjadło olej i nim zdążyłam się spostrzec jeździłam około tygodnia bez, albo na minimalnej resztce.
- Od: 1 gru 2005, 13:23
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx-3
Kozacki ten mechanik ktory składał silnikUla Gumulak napisał(a):za szybko zjadło
Teraz pozostaje tylko kupic drugi silnik np. od Krzynia 323f – będzie duuuzo taniej.Ula Gumulak napisał(a):zjadło olej i nim zdążyłam się spostrzec jeździłam około tygodnia bez
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):zjadło olej i nim zdążyłam się spostrzec jeździłam około tygodnia bez
No jeśli koło tygodnia to raczej ciężko bedzie go naprawić,
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
tez mialem taki problem. zjadal ponad litr na 500 km oleju. Znalazlem mechanika, ktory stwierdzil, ze nie ma silnika nie do wyremontowania. Zdjal glowice, zobaczyl stan tlokow i "tych otworow w ktorych sie poruszaja" (nie wiem jak to sie nazywa fachowo) i.... kazal mi kupic nowy silnik. Zrobilem to – nowy tez kopci i smierdzi troche palonym olejem, ale zjada go minimalne ilosci (jakies 0,2-0,3L na 1000km) – poki co jezdze – w wakacje pomysle o pierscieniach. Musze jeszcze sprawdzic lambde, bo mi pali kolo 10L na miescie teraz zima. Najgorsze jest to, ze niedawno uslyszalem, ze bez problemu mozna bylo wlozyc w jego miejsce 1,6, zmieniajac tylko komputer i przeplywomierz
– oczywiscie oferte na 1,6 dostalem zdecydowanie mniejsza niz to co zaplacilem za 1,3....
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Winetou napisał(a):Musze jeszcze sprawdzic lambde, bo mi pali kolo 10L na miescie teraz zima
a myslałeś ze ile będzie palic?? 10l na miescie zimą to normalne spalanie! corolla 1,3 12V pali w mieście 10-12l w zimie
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Winetou napisał(a):Zdjal glowice, zobaczyl stan tlokow i "tych otworow w ktorych sie poruszaja" (nie wiem jak to sie nazywa fachowo) i.... kazal mi kupic nowy silnik.
to miałeś mechanika do

szlif cylindrów nowe tłoki pierścienie i było by ok. A jeżeli tłoki był w miarę to można było wytulejowc cylindry pod state tłoki nowe pierścienie i wyszło by taniej.
Winetou napisał(a):ale zjada go minimalne ilosci (jakies 0,2-0,3L na 1000km)
minimalne ilości to 02-03 na 10 tyś a nie tysiąc, kupiłeś silnik niewiele lepszy od tego który wywaliłeś.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Ja wczoraj z kumplem do 2:30 rano rozbieraliśmy moją. Czekam na odbiór głowicy i dziś może złoże. Jak pomyśle że po zrobieniu może olej brać to
.Jeśli tak będzie to ją z mostu zepchne. Najgorsze jest to że była przegrzana, ale nie przeze mnie. Znajomy chyba jak wracał z Holandi to chyba zadużo jej dał.Ale dziś z nim porozmawiam
.Dziś wszyscy szajs wciskają. No prawie są wyjątki


Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
sołtys napisał(a):a pierścienie oczywiście też wymieniasz??.
jak założysz pierścienie firmy RIK to bedzie ok inne zamienniki to kicha totalna.
No jasne że RIK. Po drugie na oryginały mnie nie stać. Do niej 1080 zł. To paranoja jak za auto dałem 2000 bez opłat. Mam nadzieje że będzie dobrze
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Wychodzi że się przydarły.Jak wyjełem uszczelke spod głowicy to masakra. Pewnie dopomogło jej te przegrzanie.No ale cóz przypadło mnie to zrobić.Pierścionki chyba się przydarły z tego co patrzyliśmy wczoraj. Ale ja tam tylko mu pomagam to kumpel jest szefem.Jak u Ciebie jest dobrze to może i u mnie będzie 
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
okazało się że mechanik spuścił jeszcze około 2 litrów oleju, czyli tak całkiem sucho nie było, zaczynała świecić lampka. Mazda z powrotem zaczęła się zalewać a ja znalazłam jakiegoś speca od głowic, który podobno robi próbę oleju na głowicy. Co o ty myślicie i czy jest sens próbować, czy lepiej od razu wymieniać motor 
- Od: 1 gru 2005, 13:23
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda mx-3
Hmm .......ja bym skłaniał ku wymianie motoru .....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości