Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez kierownik » 5 gru 2012, 09:28

boczek86 napisał(a):i zauwazylem od wymiany pompy ze mi ciezej odpala

pompę lekko przestaw i będzie odpalał dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 5 gru 2012, 14:08

tzn ?? jak przestaw ?? bo myslalem caly czas ze to efekt zapowietrzania sie ukladu , ze moze za lekko dokrecilem wszystko.ale wczoraj do oporu .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 5 gru 2012, 21:27

no luzujesz pompę na tych dwóch śrubach na klucz 12 i możesz lekko przestawić względem własnej osi – przyśpieszając lub opóźniając lub przyśpieszając wtrysk w zależności w którą stronę przekręcisz
jak się raz klientowi rozleciał szpilki mocujące pompę oraz ten wspornik idący do bloku, to nie wiedziałem jak ustawić, w ASO powiedzieli, że za stare auto i nie mają sprzętu ( <glupek2> ) i tak ustawiałem żeby na zimnym dobrze odpalał i nie klepał przy tym za bardzo na ciepłym ;)

mały EDIT – to chyba niezbyt odpowiedni dział do tej dyskusji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 6 gru 2012, 01:33

[quote="kierownik"]no luzujesz pompę na tych dwóch śrubach na klucz 12 i możesz lekko przestawić względem własnej osi – przyśpieszając lub opóźniając lub przyśpieszając wtrysk w zależności w którą stronę przekręcisz
jak się raz klientowi rozleciał szpilki mocujące pompę oraz ten wspornik idący do bloku, to nie wiedziałem jak ustawić, w ASO powiedzieli, że za stare auto i nie mają sprzętu ( <glupek2> ) i tak ustawiałem żeby na zimnym dobrze odpalał i nie klepał przy tym za bardzo na ciepłym ;)

mały EDIT – to chyba niezbyt odpowiedni dział do tej dyskusji ;)[/quote

ostatnie OT :) a da rade to zrobic bez wykrecania wszystkich rurek i wypinania kabelkow czy musze odpinac ustawic podpinac i sprawdzac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 6 gru 2012, 09:39

da rade – zmieniałeś pompę, to powinieneś wiedzieć ;)
aa – i mocowanie pompy do bloku trzeba popuścić chyba – śruba na klucz bodajże 14 ;)

kurde, byłem ostatnio w Pucku, to się mogliśmy zgadać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 6 gru 2012, 22:34

kierownik napisał(a):da rade – zmieniałeś pompę, to powinieneś wiedzieć ;)
aa – i mocowanie pompy do bloku trzeba popuścić chyba – śruba na klucz bodajże 14 ;)

kurde, byłem ostatnio w Pucku, to się mogliśmy zgadać...



echhh nastepnym razem wal :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez dzul » 5 sty 2013, 02:33

Jeśli mogę podpowiedzieć prosty 'tunning', który tej mocy trochę Ci doda, to przesteruj sobie czujnik doładowania (ten nad IC). U mnie wystarczyła zwykła dioda prostownicza (o ile pamiętam 1N4001) wsunięta równolegle z przewodami w 2 dziurki najbliższe przodowi autka (kierunek przepływu prądu od zewnętrznego kabelka do środkowego). Pomaga, a ponieważ jeżdżę już tak od roku, to chyba wielkiego wpływu na żywotność silnika nie ma. Jedyny minus to zwiększone dymienie, bo komputerowi wydaje się, że ma nieco więcej powietrza i wrzuca do cylindrów więcej paliwa. Spalanie chyba też trochę większe, ale przynajmniej jakoś autko jeździ :)


taka wypowiedz znalazlem na forum
wychodzi na to ze spv mozna sobie podarowac
wyglada na to ze chodzi o oszukanie boost sensora, ktoremu sie wydaje ze jest wieksze cisnienie na dolocie
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez ppkkuba » 5 sty 2013, 21:22

Witam jestem już z wami chwile na forum ale jest to mój pierwszy post. Mam mazde 2.0 DITD 2000r na głowicy pisze RF2A a na VACUM RF4F. Jak by mógł mi ktoś podpowiedzieć jak dokładnie zrobić to podpięcie rezystorów.

Czyli ma to wyglądać mniej więcej tak
od czujnika SPV (brązowy z czerwonym paskiem po lewej stronie od położenia ku górze zatrzasku)-----50ohm -----boost sensor( kabel pomarańczowy po prawej stronie)
I od SPV (brązowy z czerwonym paskiem) -------50ohm------do przepływomierza na przedostatni przewód brązowy obok białego z niebieskim paskiem

Na przepływomierzu patrząc od tyłu wtyczki mam pierwszy od lewej brązowy,niebieski,żółty,brązowy,biały ( niektóre z paskami)
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 21:36
Posty: 4
Skąd: podkarpackie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 5 sty 2013, 21:57

nie dokładnie przeczytałeś wątek, jeśli masz przepływkę (silnik RF4) to dajesz opornik między SPV a przepływkę, jeśli nie masz przepływki (silnik RF2) to opornik dajesz między SPV a Boost Sensor

na kolory przewodów nie patrz, bo różnie z tym bywa, tylko na kolejność przewodu we wtyczce
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ppkkuba » 5 sty 2013, 22:25

Dzięki.
Więc jeżeli na silniku jest RF2A a jest przepływomierz to jest to silnik RF4F?
Tego nie wiedziałem.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 21:36
Posty: 4
Skąd: podkarpackie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000r.

Postprzez kierownik » 5 sty 2013, 22:29

osprzęt więcej Ci powie niż mędrca szkiełko i oko :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ppkkuba » 5 sty 2013, 22:54

Dzięki. Ale jeszcze jedno pytanie. Odnośnie mocy silnika. według dowodu rej. to ma 110 KM a wg dekodera vin 101KM. Jednak jak robiłem remont głowicy to szpilki pasowały tylko do wersji 110 KM. a te co zamówiłem z katalogu (101KM) musiałem oddać. więc jaka MOC???
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 21:36
Posty: 4
Skąd: podkarpackie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Barthez » 6 sty 2013, 00:02

101
seria, a ile masz to się okaże na hamowni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Neonixos666 » 7 sty 2013, 23:53

ppkkuba napisał(a):Dzięki. Ale jeszcze jedno pytanie. Odnośnie mocy silnika. według dowodu rej. to ma 110 KM a wg dekodera vin 101KM. Jednak jak robiłem remont głowicy to szpilki pasowały tylko do wersji 110 KM. a te co zamówiłem z katalogu (101KM) musiałem oddać. więc jaka MOC???


przecież to ten sam silnik i szpilki takie same są, może od CiTD dostałeś bo nie wiem jakie tam są.

Barthez napisał(a):a ile masz to się okaże na hamowni

może lepiej nie psuć sobie humoru <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ppkkuba » 8 sty 2013, 22:35

humor nie ma nic do rzeczy. już jeżdżę 2 lata i się przyzwyczaiłem :) . ostatnio wyczyściłem intercooler i trochę lepiej pracuje ma wyższych obrotach. nie chodzi mi o to ile ma KM żeby się podbudować tylko jak czasem zamawiam części do silnika to nie pasują <glupek2> . a lecę z numeru nadwozia. teraz zanim zamówię to będę musiał wyciągać część do wymiany.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 21:36
Posty: 4
Skąd: podkarpackie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 8 sty 2013, 22:51

ppkkuba napisał(a):czasem zamawiam części do silnika to nie pasują <glupek2> . a lecę z numeru nadwozia. teraz zanim zamówię to będę musiał wyciągać część do wymiany.
może zamawiasz w kiepskim źródle,
ja tak miałem 3 lata temu kiedy myślałem że padł termostat, byłem w trasie 400km od domu, szczęście w nieszczęściu że zamówiony nie pasuje bo był do benzyny a podejrzany termostat działa do dziś :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 11 sty 2013, 16:24

panowie zauwazylem kolejna dziwna sprawe. zmienilem SPV na moj bo mialem wczesniej rikiego. wiec tak na rikiego SPV przy opornosci 60 OHM przy obrotach 2000 jak mialem luz i wlaczylem oporniki to obroty rosly do 2100. a na moim SPV przy tej samej opornosci i tez zaczynajac od 2000 obrotow wlaczam oporniki to wskazowka wedruje prawie na 2700 . roznicy w jezdzie chyba niema bynajmnie niezauwazylem. ale dlaczego tak sie dzieje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez alk80 » 11 sty 2013, 17:12

bo daje większą dawkę paliwa na twoim SPV
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 11 sty 2013, 17:26

czemu ?? jak rikiego spv jak i moj jest sprawny a taka roznica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez alk80 » 11 sty 2013, 19:00

a oba są nowe ?? i czy to są takie same czy tylko podobne, bo są SPV które wyglądają identyko jak oryginalny, ale są z innych aut i są tańsze
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje