Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez wujeklen » 9 gru 2012, 22:02

w takim razie co zrobić żeby codziennie się nie włączało dopalanie DPF'a? Za tydzień wracam do Polski na święta trasa ok. 650 km z czego ponad 500 to wyłącznie autostrada. Czy to mu pomoże?

Zamówiłem już sobie środki Forte do DPF i dodatek do paliwa? Czy to coś pomoże?
Początkujący
 
Od: 28 paź 2012, 12:45
Posty: 12
Skąd: Berndorf (Austria)
Auto: Mazda 5 2.0 110 KM 2006 rok

Postprzez marex » 9 gru 2012, 22:12

Nie chcę robić tu reklamy ale dzięki tym dodatkom zobaczyłem że z moim DPF nie jest jeszcze tak źle i ujrzałem światełko w tunelu :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Wojtek » 9 gru 2012, 22:18

smile napisał(a):Kiepski wybór na auto, które ma robić głównie dom-praca, dom sklep ( krótkie dystanse ).

nie przesadzaj, prosze... wszystkie diesle Mazdy maja ten silnik...

a kolege prosze o poprawne traktowanie M5... tzn jej silnika... <diabełek>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 11 gru 2012, 00:08

wujeklen napisał(a):bynajmniej oni tak twierdzą

wujeklen napisał(a):bynajmniej tak twierdzili

AAaaaa! http://bynajmniej.net/

wujeklen napisał(a): więc wnioskuję, że się włącza na podstawie dziwnego dźwięku silnika(ciężko opisać takie jakby huczenie wraz z drganiami dającymi się wyczuć w nogach)

To webasto a nie wypalanie DPFu. :|

Przyczynę migającej kontrolki podali Ci w serwisie -- zły olej.
Wypalony filtr, wymieniony olej na właściwy? Super. Koniec, kropka.
Po co sobie teraz stwarzasz problem tam gdzie go nie ma?

Wypalanie DPFu widać po spalaniu chwilowym -- jak jedziesz po płaskiej drodze <120/h pomiędzy 1800 a 2000 obr. to powinno na chwilowym stać nie więcej jak 4-6 L/100km. Nie na tempomacie, bo to jednak głupie urządzenie i często mało ekonomiczne. Tak więc jazda na nodze, z minimalną tendencją spadkową. Jeśli pomimo lekkiego odjęcia nogi jest więcej, tj. >8 to się wypala. Natomiast jeśli masz sprawne auto, to można te obserwacje zwyczajnie zlać i po prostu jeździć.

smile napisał(a):Obroty powinny być powyżej 2000 aby wypalanie miało miejsce.

C'mon. :P Wypalanie, tj. wtrysk do wydechu ma miejsce nawet przy całkowitym odjęciu gazu (a hamowaniu silnikiem). Do pewnego stopnia naturalnie. Na starym sofcie nie było wtedy dotrysku (co było istotnie głupie, bo studził się filtr i wydłużał się czas wypalania), był za to prawdopodobnie na biegu jałowym (co podnosiło temperaturę, ale za to przybywało tak drastycznie paliwa w misce).

Natomiast trzymając obroty powyżej 2k (optymalnie 2,3-2,5) wypalanie zakończy się szybciej niż jadąc w przedziale 1,5-2,0.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smile » 11 gru 2012, 02:03

Myjk napisał(a):Wypalanie, tj. wtrysk do wydechu


Myjk napisał(a):C'mon


<nauka> <nauka> <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wujeklen » 11 gru 2012, 06:20

ok dzieki za nauke :)

jestem swiezy jesli chodzi o mazdy i DPF wiec prosze o troszke wyrozumialosci :)
Początkujący
 
Od: 28 paź 2012, 12:45
Posty: 12
Skąd: Berndorf (Austria)
Auto: Mazda 5 2.0 110 KM 2006 rok

Postprzez ignacy » 28 gru 2012, 10:18

ignacy napisał(a):P2459


Znowu link:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html

Tam są opisane możliwe przyczyny, o ile znasz angielski.

jeśli to jest ta nie skasowana inspekcja
(fachowy angielski jest trudny ;p )

• Vehicle is reached necessary mileage of engine oil replacement (komputer domaga się wymiany oleju ?)
• Engine oil attenuation by frequently diesel particulate filter regeneration ? nie rozumiem
• Engine oil initialize procedure does not perform in each engine oil replacements ? coś o procesie wymiany oleju ;/ że zły olej ?

ale wracając do tej nie skasowanej inspekcji
to czy nie skasowana inspekcja powoduje mruganie kontrolki DPF ?
inspekcję kasuję program IDS , a czy inne diagnostyczne dadzą radę ? najbliższy IDS mam 100km obok w pseudo serwisie mazdy, a pod ręka mam KTS ? CDiF ? i tym podobne
pod CDiF była mazda podłączona, człowiek coś tam walczył, ale nic nie zdziałał , co prawda ja byłem w tym temacie ciemny (w sumie dalej jestem ;p )pamiętam że próbował kasować inspekcję i mu się nie udało, hmm teraz tak się zastanawiam czy to było możliwe jeśli olej dopiero był w drodze (jeszcze nie wymieniony ) <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Myjk » 28 gru 2012, 10:29

ignacy napisał(a):to czy nie skasowana inspekcja powoduje mruganie kontrolki DPF ?

Między innymi, tak.

ignacy napisał(a):inspekcję kasuję program IDS , a czy inne diagnostyczne dadzą radę ?

Tak. Nie słyszałem o takim.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ignacy » 28 gru 2012, 10:39

może to nie właściwe miejsce na to pytanie, ale jest ktoś z tym programem na forum z okolic Białystok ? Warszawa? Lublin ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez dobrzyn22 » 28 gru 2012, 11:16

ignacy napisał(a):może to nie właściwe miejsce na to pytanie

masz rację ;) Zapraszam do działu "spotkania regionalne" --> Twoje województwo – tam z pewnością łatwiej i szybciej znajdziesz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ignacy » 2 sty 2013, 21:22

Witam!
a jeszcze takie pytanie, który bezpiecznik, przekaźnik, która wtyczka na wiązce w mazdzie może mieć powiązanie z DPF ? mam zamiar szukać zaśniedziałych wtyczek lub tym podobnych, ponieważ na innym forum znalazłem identyczny problem jak mój i tam okazało się że gdzieś było nie chalo na wiązce przewodów (prawdopodobnie od uderzenia) , pomyślałem nad tym bo u mnie wymieniałem wiązkę i ten problem się pojawił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez smile » 3 sty 2013, 23:14

ignacy napisał(a):Witam!
a jeszcze takie pytanie, który bezpiecznik, przekaźnik, która wtyczka na wiązce w mazdzie może mieć powiązanie z DPF ? mam zamiar szukać zaśniedziałych wtyczek lub tym podobnych, ponieważ na innym forum znalazłem identyczny problem jak mój i tam okazało się że gdzieś było nie chalo na wiązce przewodów (prawdopodobnie od uderzenia) , pomyślałem nad tym bo u mnie wymieniałem wiązkę i ten problem się pojawił

Z DPF-em powiązanie może mieć praktycznie wszystko...
Jaki masz dokładnie problem? Którą wiązkę wymieniałeś? Opisz szczegółowo to powiem, gdzie powinieneś szukać przyczyny...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ignacy » 3 sty 2013, 23:55

Wszystkie wiązki wymieniłem, tą dużą na silniku i dwie z pod deski , w związku z tym że najbliższy IDS jest 100km to jeszcze pod niego nie podłączałem, ale poczytałem o programie CDiF i on powinien sobie radzić z takimi funkcjami jak przepalanie,kasowanie inspekcji olejowych itp. niestety po podłączeniu aby wykonać jakąkolwiek czynność należy skasować kontrolkę DPF a tej skasować się nie da, tzn da ale po 40 sekundach znowu wraca, być może dla tego że gdzieś jest przerwany kabelek lub zaśniedziała kostka, na dniach będę brał się stopniowo za każdą wtyczkę i ją czyścił, gorzej jeśli jest gdzieś przerwany kabelek w środku izolacji, ciężko będzie go namierzyć <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez smile » 4 sty 2013, 00:02

ignacy napisał(a):być może dla tego że gdzieś jest przerwany kabelek lub zaśniedziała kostka, na dniach będę brał się stopniowo za każdą wtyczkę i ją czyścił, gorzej jeśli jest gdzieś przerwany kabelek w środku izolacji, ciężko będzie go namierzyć

Oszczędzę Ci męki i podpowiem jak to rozwiązać w 10 minut, ale jeśli mam rację wysyłasz 0,7 Jaśka Wędrowniczka na mój adres, ok? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ignacy » 4 sty 2013, 14:33

jeśli masz rację to powiesz jeszcze tylko z której rozlewni najlepiej Ci smakują i dostawa do domu :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez gesekfus » 4 sty 2013, 20:30

Wojtek napisał(a):
Myjk napisał(a):Zamiast tych jałowych, nerwowych zmagań już 10x byś odwiedził Wojtka.

wlasnie wrociem do domu jakies pol godziny temu... trasa w obie strony 1100km ...

eh... widzialem juz autko... i walczylem... na ta chwile nie chce sie wypowiadac... jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia... zobaczymy jak sie sprawy potocza...


sorki ze tak dlugo, ale w koncu napiszę co sie dalej stalo;
po wizycie Wojtka pojechalem do serwisu, a tam napisali mi tak:
Fault codes P242f & P2458 stored. Trace fault to blocked DPF & injector seals leacking. Replaced injector seals, carried out Regeneration & replaced oil & filter as a 1st stage repair. Customer to monitor as no guarantees due to DPF & associated parts may need replacing.
lista:
Mobil Super 3000 Formula 5w30 c1 DPF LAO
gasket drain plug
washer nozzle
seal oil
gasket, head cover
gasket fuel dis.
oil filter

rozmawiałem z nimi i robili także regulacje zaworów i przeprogramowanie komputera, gdyż już Wojtek ustalił, że coś jest nie tak....
powiedzieli mi, że nie gwarantują że wszystko będzie dobrze. Wszystko ma sie okazac w ciągu kilku tygodni; albo znów sie zaświeci i do wymiany całkowicie, albo nie i ok.
Już 2 miesiące i nic nie świeci wiec ok <spoko>

A dla uzupełnienia wiedzy;
2200 rpm to minimum dla tego silnika!!
to czego nikt nie napisał; 2200 – 3000 to są optymalne obroty w których powinien pracować silnik z DPFem zeby nie było z nim problemów
i wtedy można poginać po mieście i sie nic nie będzie działo z dpfem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Wojtek » 4 sty 2013, 20:37

Nie jestes pierwszym, ktory zmienial swoj styl jazdy... ;)


Tapatalk2
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 4 sty 2013, 22:32

gesekfus napisał(a):A dla uzupełnienia wiedzy;
2200 rpm to minimum dla tego silnika!!
to czego nikt nie napisał; 2200 – 3000 to są optymalne obroty w których powinien pracować silnik z DPFem zeby nie było z nim problemów

Bez przesady. :P Właśnie jestem na fazie "ekodrajwingu" przy okazji noworocznego postanowienia stosowania się do wszelkich ograniczeń prędkości (już powoli znoszę jajko, poza tym frustracja mnie bierze jak mi co chwile ktoś na zderzak siada i popędza). Spalanie mam póki co po Wawie 6,4L/100km (wcześniej poniżej 9,5 nie schodziło) ;) Między 1000-1500 obrotów koniecznie trzeba redukować biegi, bo już są ogromne straty na paliwie i zapewne sporo kopcenia, auto w ogóle nie jedzie. Powyżej 1500 nie trzeba redukować, obroty dobre do toczenia, najmniejsze spalanie -- na płaskim schodzi do 4L/100. Przyśpieszać można, ale bez butowania, bo inaczej też będzie kupa sadzy (za mało powietrza doładowanego na cylindrze). Także spokojnie można tak jeździć. Ale znam takich, co lubili butować na niskich obrotach (bo niby "[tiiit] ciągnie od dołu") i się to faktycznie skończyło źle... Jak butować, to minimum 2k musi być na cyferblacie obrotomierza. Oczywiście przy zauważaniu przepalania trzeba wjechać powyżej 2,5k (bo czy 1,5 czy 2,5 tyle samo paliwa idzie) i po niecałych 5 km koniec wypalania.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smile » 4 sty 2013, 22:44

ignacy napisał(a):jeśli masz rację to powiesz jeszcze tylko z której rozlewni najlepiej Ci smakują i dostawa do domu :) <spoko>


Przy wymianie wiązki silnika pomyliłeś wtyczki, czujnika temperatury silnika z czujnikiem temperatury paliwa ( jeden jest na pompie a drugi na głowicy ), wtyczki są identyczne. Po zamianie wtyczek odłącz akumulator, wciśnij hamulec na 20 sekund, podłącz akumulator i jedź na próbę ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gesekfus » 5 sty 2013, 07:41

no kurde do wizyty Wojtka to chyba byłem w czołówce ekodriwingu! 1500 – 2000 obrotów i zmiana biegu i spalanie jak pod zdjęciem, ale co z tego jak co jakiś czas DPF....
Trzymam sie rad Wojtka by nic nie wyskoczyło. Problem w tym ze może trasy zbyt krótkie albo nie wychwytuję kiedy zaczyna wypalać i przegapiam to... a w tych obrotach to chyba cały czas wypala :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6