Paliwo do Wanklów
Chcialbym wiedziec, co posiadacze RX-ow wlewaja do baku, oraz pytanie do ogolu uzytkownikow forum, jakie paliwo polecacie, ktore wedlug was jest najlepsze do silniczka rotacyjnego
, z ktorego koncernu itp. Ja osobiscie uwazam, ze najlepsze na polskim rynku jest: V-power 98 i BP ultimate 98.
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
Jako ze sam autor zaznaczyl ze pytanie jest do ogolu uzytkownikow
to pozwole sobie napisac moja opinie:
Ja tankuje przedewszytkim BP ulimate 98, przedewszytkim dlatego ze mam najblizej na stacje BP, ale czasmi tez v-power 98 i nigdy sie na tych bezynach nie zawiodlem.
Pozdrawiam
Ja tankuje przedewszytkim BP ulimate 98, przedewszytkim dlatego ze mam najblizej na stacje BP, ale czasmi tez v-power 98 i nigdy sie na tych bezynach nie zawiodlem.
Pozdrawiam
- Od: 9 sie 2005, 10:48
- Posty: 35
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V 91r
tomekrvf napisał(a):Silnik Twojej madzi bez problemu łyka nawet 91 oktanów.
Łykac, to może i łyka, ale czy to nie szkodzi silnikowi??
MKG napisał(a):ja leje 95 na orlenie i nie ma żadnej różnicy przy 98 a jak nie widać różnicy to ....
Tak nawiasem to trzeba by było tankować w Niemczech żeby być pewnym jakości.
No wlaśnie.. Możesz nie czuć róznicy, bo tankujesz na orlenie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
MegaLoL napisał(a):Łykac, to może i łyka, ale czy to nie szkodzi silnikowi?? Chyba lepsze wartości są w wiekszej ilości oktanów, a co za tym idzie, chyba sa zdrowsze
323 BG z silnikami SOHC musi chodzić na paliwie o liczbie oktanowej 91. Jak będzie większa nic to nie zmieni. Wystarczy używać paliwa o liczbie oktanowej jaką zaleca producent auta. Więcej oktanów to niepotrzebna rozrzutność
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
MegaLoL napisał(a):Nie odczuwasz zadnej roznicy pomiedzy tymi trzema paliwami?? Czy moze jest jakas roznica odczuwalna...
Nie, nie odczuwam żadnej różnicy. U mnie na Shellu V-Power Racing dowożą z hurtowni z Niemiec i jest to benzyna o wartości 101 oktan, u nas sprzedawana jako 99...
Nie leje natomiast 95 z dwóch powodów:
Jeden to taki, że 90 % dostępnej u nas 95 produkuje się z taniej ropy z pokładów syberyjskich. Jest to ropa o wysokim stopniu zasiarczenia. 98 produkowana jest podobno z lepszej ropy z Bliskiego Wschodu. Wszystko to jest podobno i opiera sie na wyjaśnieniach mego znajomego, dzierżawcy 4 stacji Orlenu.
Drugi powód to taki, że silniki Wankla są bardzo wrażliwe na wybuchowe spalanie. ( Nawet jednokrotne zalanie chrzczonej brei może skończyć sie trwałym uszkodzeniem silnika – za www.rx8club.com. ) A jak zapewne wiesz liczba oktan mówi o możliwości bezstukowego / płynnego / niewybuchowego spalania mieszanki ( nie wnikam tu w kaloryczność benzyn 95-98-99-101-102, bo w silniku wolnossącym nie ma ona praktycznie znaczenia – czynnikiem deficytowym jest i tak tlen ). Czyli im więcej oktan tym silnik pracuje bardziej równo, a jego elementy podlegają mniejszym obciażeniom.
- Od: 26 lip 2005, 01:34
- Posty: 39
- Skąd: Dólny Ślunsk
- Auto: RX-8 Revolution 231KM
no tak, ale jest jeszcze jeden haczyk, tankuje przeważnie na jednej stacji orlenu gdzie znam jej obsługę i wiem że nie chrzczą paliwa. W pobliżu niestety nie mam żadnej stacji Shella czy BP – choć z tego co wiem to BP w polsce kupuje paliwo z PKN Orlen
I kiedyś po zalaniu 98 (nie do madzi) bardzo się naciąłem, w paliwie była woda i od razu na komputerze wyleciało 101 komunikatów żeby skontaktować się z serwisem – uszkodzone wtryski paliwa. Gość z obsługi stacji szepnął mi że 98 wolniej schodzi i w zbiornikach skrapla się woda, bo z odpowietrznikami to coś tam mają nie tak itd...... nieźle co??
to teraz pytanie: czy w takim wypadku lepiej tankować 98? nie zawsze na zbiorniku wybieram się gdzieś w trasę i nie mogę odwiedzić np. Shella – więc pozostaje mi Orlen??
Długi co w takim wypadku lać do RX8? jak ją kupiłem sprzedawca twierdził żeby lać normalnie 95 – tylko na pewnych stacjach?? Co z tym zrobić??
to teraz pytanie: czy w takim wypadku lepiej tankować 98? nie zawsze na zbiorniku wybieram się gdzieś w trasę i nie mogę odwiedzić np. Shella – więc pozostaje mi Orlen??
Długi co w takim wypadku lać do RX8? jak ją kupiłem sprzedawca twierdził żeby lać normalnie 95 – tylko na pewnych stacjach?? Co z tym zrobić??
ZOOM-ZOOM 
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
MKG napisał(a):Długi co w takim wypadku lać do RX8? jak ją kupiłem sprzedawca twierdził żeby lać normalnie 95 – tylko na pewnych stacjach?? Co z tym zrobić??
Teoretycznie 95 powinno wystarczyć, w niemczech lałbm bez problemu ale w polsce dla spokoju sumienia polecałbym jednak 98
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
MKG napisał(a):no tak, ale jest jeszcze jeden haczyk, tankuje przeważnie na jednej stacji orlenu gdzie znam jej obsługę i wiem że nie chrzczą paliwa.
Jak nie masz w poblizu stacji z zagranicznych koncernow, to radze kupowac paliwo w karnistrach, gdzies gdzie te stacje wystepuja
Długi napisał(a):benzyna 95 rzadko osiąga rzeczywiście 90 oktan
To prawda... I pewnie tak samo jest w przypadku 98, wiec pewnie te "ultimate", "V-power" to sciema...
m2o2 napisał(a):U mnie na Shellu V-Power Racing dowożą z hurtowni z Niemiec
Zazdroszcze
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
A ja z doświadczeni wiem że nie ważne jaka marka stacji tylko jak jest kierowana – jak śmigam na zachód przeważnie lece przez kudowe (mam najbliżej) i tam jest stacja Shell – tragedia! nie tylko jakość paliwa ale i sam obiekt! Tak samo jest jak się jedzie na Zgorzelec przed samą granicą jest stacja niby pod banderą Orlenu a fakturę dostajesz z jakieś prywatnej firmy!!! – tankowałem tam pare razy i auto zachowywało się jakby dostało w gratisie spadochron
(to samo było na Shellu).
Sądzę że po prostu mają tam w większości klientów przelotowych jadących dalej i się w ogóle nie martwią – leją na pół z wodą
! bo i tak wiedzą że klienci do nich przyjadą


Sądzę że po prostu mają tam w większości klientów przelotowych jadących dalej i się w ogóle nie martwią – leją na pół z wodą




ZOOM-ZOOM 
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
tomekrvf napisał(a):323 BG z silnikami SOHC musi chodzić na paliwie o liczbie oktanowej 91. Jak będzie większa nic to nie zmieni.
czyli ze tylko zdrowsze dla silnika, a producent mowi o tym ze 91 jest wystarczajaca, przypomne jeszcze o tym ze na naszych polskich stacjach benzyna nigdy, albo bardzo rzadko zawiera odpowiednia ilosc oktanow co do oznaczanych, dodam jeszcze ze tankujac 95 ulimated na BP i tankujac 98 ulimated na BP przejezdzam tyle samo klikometrow, a place jedynie kilka "groszy" wiecej, wiec mam lepsza benzyne za nie wiele wieksze pieniazk, do tego dochodzi jeszcze roznica miedzy jazda na 95 a 98, przynajmniej u mnie jest taka odczuwalna, na koniec moge jeszcze dodac, ze dla starszych silnikow leszpsza jest wieksza ilosc oktanow, a jak wczesniej bylo wspomniane producent zaleca 91, ale dla nowych silnikow, czyli ze to bylo jakies 15 lat temu
Pozdrawiam
- Od: 9 sie 2005, 10:48
- Posty: 35
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V 91r
Orby napisał(a):do tego dochodzi jeszcze roznica miedzy jazda na 95 a 98, przynajmniej u mnie jest taka odczuwalna, na koniec moge jeszcze dodac, ze dla starszych silnikow leszpsza jest wieksza ilosc oktanow,
Fiu fiu....A mogę prosić o wytłumaczenie tej teorii?
Orby napisał(a):a jak wczesniej bylo wspomniane producent zaleca 91, ale dla nowych silnikow
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Orby napisał(a):dodam jeszcze ze tankujac 95 ulimated na BP i tankujac 98 ulimated na BP przejezdzam tyle samo klikometrow, a place jedynie kilka "groszy" wiecej, wiec mam lepsza benzyne za nie wiele wieksze pieniazk, do tego dochodzi jeszcze roznica miedzy jazda na 95 a 98, przynajmniej u mnie jest taka odczuwaln
No to jak przejzdzasz tyle samo kilometrow, to gdzie odczuwasz roznice??
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości