Możecie mi napisać jak u was cenowo wyszło ze zrobieniem zwaiasu?
U mnie coś zaczęło pukać z tyłu w tym tygodniu ale zdejmę półkę i posadzę kogoś z tyłu żeby sprawdził czy coś po prostu nie lata we wnętrzu.
Stuki w zawieszeniu | łacznik, końcówka, sworzeń, tuleje itp.
Hah! Robiłem identycznie bo coś mi perfidnie skrzypiało z tyłu
Klapnij tylne siedzzenie i niech lezy
Będzie jak w klasie buizness xD hah Jeśli to głuche stukanie to raczej to Ci nie pomoze 
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
U mnie pukało przy szybszym skręcaniu w lewo, na szczęście był to prawy przegub 


- Od: 20 lut 2011, 22:19
- Posty: 790
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MX-3 1.6 DOHC
viewtopic.php?f=312&t=122675
A u mnie jest taka sprawa (myślałem że to półosie, tzn wewnętrzne lub zewnętrzne przeguby, jednak nie) że przy skręcie w lewo i przejechaniu przez jakąś nie równość typu malutki krawężnik słychać bardzo brzydki stuk, nie słychać go przy jeździe na wprost po dziurawej drodze, tak dla jasności. Nowe drążki, gałki, łączniki stabilizatorów, amortyzatory, odboje. Może to górne mocowanie amortyzatora ? lub sworzeń albo chu... wie co. Byłem na diagnostyce dwa razy, raz przed wymianą drążków kierowniczych i gałek, coby stwierdzić czy to to, drugi raz po wymienię by zrobić zbieżność. Pan stwierdził że jednak coś stuka, jedyne luzy jakie znalazł to luzy na przegubach, półoś chodziła poziomo. Półosie wymieniłem i jest to samo. Jakieś propozycje ?
Panowie, sprawa stukania rozwiązana. Radzę, niech każdy sobie to sprawdzi, tak dla pewności ... Mianowicie, powodem mojego głuchego stukania był, uwaga ... nie dokręcony amortyzator w gnieździe, wystarczyło podnieść maskę, otworzyć kapturek na mocowaniu, wziąć klucz 17 i porządnie dokręcić !
Są dwie opcje, albo po wymianie na nowe amory się ułożyło i poluzowało, albo poprostu nie dokręciliśmy tego z kumplem przy wymianie. Teraz jest OK !
Panowie, sprawa stukania rozwiązana. Radzę, niech każdy sobie to sprawdzi, tak dla pewności ... Mianowicie, powodem mojego głuchego stukania był, uwaga ... nie dokręcony amortyzator w gnieździe, wystarczyło podnieść maskę, otworzyć kapturek na mocowaniu, wziąć klucz 17 i porządnie dokręcić !

keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
Witam.
W mojej Madzi pojawił się problem. Puka na nierównościach i chyba (tak przypuszczam) najczęściej gry koło spada w dziurę. Odkręciłem koło i zacząłem imitować nierówności. Głośne uderzenie jest podczas, gdy uniosę koło (trzymając za tylny bęben) i gwałtownie opuszczę w dół. Na amortyzatorze jest lekki wyciek. Łączniki i inne elementy wyglądają w porządku. Jechać na jakąś stacje czy to oznaki konkretnego elementu?
W mojej Madzi pojawił się problem. Puka na nierównościach i chyba (tak przypuszczam) najczęściej gry koło spada w dziurę. Odkręciłem koło i zacząłem imitować nierówności. Głośne uderzenie jest podczas, gdy uniosę koło (trzymając za tylny bęben) i gwałtownie opuszczę w dół. Na amortyzatorze jest lekki wyciek. Łączniki i inne elementy wyglądają w porządku. Jechać na jakąś stacje czy to oznaki konkretnego elementu?
- Od: 24 paź 2010, 10:12
- Posty: 32
- Skąd: Radomsko
- Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC
jedz na trzepak i niech zlooka gościu za 20zł powinień sprawdzić ci całą zawiechę
Najlepszym wyjściem jest podjechanie na stację diagnostyczną, na wytrząsarce wyjdzie co to hałasuje. Jeśli to głuchy dźwięk to prawdopodobnie któraś tuleja metalowo-gumowa, jeśli z kolei metaliczny to bardzo możliwe że to problem z amortyzatorem lub jego górnym mocowaniem (np nie dokręcone). Łączniki stabilizatora potrafią wyglądać ślicznie i jednocześnie mieć luzy które też będą się tłuc, także warto je energicznie odginać na wszystkie strony. Polecam mimo wszystko diagnostę – koszt niewielki a można wykryć jeszcze inne ewentualne problemy.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Największym prawdopodobnym elementem może być (tak jak wspomniałeś o wycieku) amortyzator. Jak go wymienisz to zobaczysz czy jeszcze słuchać, jeżeli będzie słychać dalej to polecam właśnie stację. Wymienić i tak musisz i tak. Lepiej zawczasu (chociaż ten cieknący), żeby na trasie nic się nie narodziło. 
-
deja
Ja kupiłem mx-a z lewym tylnym amortyzatorem absolutnie pozbawionym oleju, luz na goleni, przy szarpaniu kołem na boki, powodował odchylanie się koła na 1 cm w każdą stronę
. Zatem oznaki wycieków niestety zmuszają do wymiany, nie warto czekać bo amorki odpowiadają za bezpieczeństwo jazdy. I najlepiej wymieniać parami oczywiście... Mimo wszystko polecam wygibasy na stacji, jak coś wymaga wymiany to lepiej niech się rozleci w trakcie badania a nie jazdy 

Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Ja bym się podłączył do ostatniego pytania, może temat odżyje;p
Jakie firmy od przegubów? Takie żeby wytrzymały ostrzejszą jazdę w zakrętach przez dłużysz czas. Dobry stosunek jakość/cena. Czy koniecznie trzeba dużo więcej zabulić, czy jakieś tańsze sprawdzą się porównywalnie?
Jakie firmy od przegubów? Takie żeby wytrzymały ostrzejszą jazdę w zakrętach przez dłużysz czas. Dobry stosunek jakość/cena. Czy koniecznie trzeba dużo więcej zabulić, czy jakieś tańsze sprawdzą się porównywalnie?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Witam kolegów pytanie do Was mam stuki z tyłu i z przodu mojej Mazdy Premacy chcę kupić potrzebne części aby wymienić tylko nie bardzo wiem co Kupić wąchacze tuleje gumy stabilizatora proszę Was może ktoś wymieniał te części aby podał ile i co trzeba kupić pozdrawiam
- Od: 29 cze 2011, 19:58
- Posty: 16
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Mazda Premacy 1.8 16V 101 KM 2000r
ziomalb1 napisał(a):Witam kolegów pytanie do Was mam stuki z tyłu i z przodu mojej Mazdy Premacy chcę kupić potrzebne części aby wymienić tylko nie bardzo wiem co Kupić wąchacze tuleje gumy stabilizatora proszę Was może ktoś wymieniał te części aby podał ile i co trzeba kupić pozdrawiam
Ten dział dotyczy modelu EC. Czyli Mazdy mx-3
Poszukaj lub załóż temat w dziale dotyczącym Premacy:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=121.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości