Stuki w zawieszeniu | łacznik, końcówka, sworzeń, tuleje itp.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Steffen88 » 2 mar 2011, 12:17

Możecie mi napisać jak u was cenowo wyszło ze zrobieniem zwaiasu?
U mnie coś zaczęło pukać z tyłu w tym tygodniu ale zdejmę półkę i posadzę kogoś z tyłu żeby sprawdził czy coś po prostu nie lata we wnętrzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 15:45
Posty: 65 (0/2)
Skąd: Olsztyn

Postprzez maris801801 » 2 mar 2011, 21:55

Hah! Robiłem identycznie bo coś mi perfidnie skrzypiało z tyłu :D Klapnij tylne siedzzenie i niech lezy :D Będzie jak w klasie buizness xD hah Jeśli to głuche stukanie to raczej to Ci nie pomoze :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez damigda » 3 mar 2011, 10:57

U mnie pukało przy szybszym skręcaniu w lewo, na szczęście był to prawy przegub <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 22:19
Posty: 790
Skąd: Gdańsk
Auto: MX-3 1.6 DOHC
viewtopic.php?f=312&t=122675

Postprzez iLS » 3 mar 2011, 14:32

A u mnie jest taka sprawa (myślałem że to półosie, tzn wewnętrzne lub zewnętrzne przeguby, jednak nie) że przy skręcie w lewo i przejechaniu przez jakąś nie równość typu malutki krawężnik słychać bardzo brzydki stuk, nie słychać go przy jeździe na wprost po dziurawej drodze, tak dla jasności. Nowe drążki, gałki, łączniki stabilizatorów, amortyzatory, odboje. Może to górne mocowanie amortyzatora ? lub sworzeń albo chu... wie co. Byłem na diagnostyce dwa razy, raz przed wymianą drążków kierowniczych i gałek, coby stwierdzić czy to to, drugi raz po wymienię by zrobić zbieżność. Pan stwierdził że jednak coś stuka, jedyne luzy jakie znalazł to luzy na przegubach, półoś chodziła poziomo. Półosie wymieniłem i jest to samo. Jakieś propozycje ?


Panowie, sprawa stukania rozwiązana. Radzę, niech każdy sobie to sprawdzi, tak dla pewności ... Mianowicie, powodem mojego głuchego stukania był, uwaga ... nie dokręcony amortyzator w gnieździe, wystarczyło podnieść maskę, otworzyć kapturek na mocowaniu, wziąć klucz 17 i porządnie dokręcić ! <glupek2> Są dwie opcje, albo po wymianie na nowe amory się ułożyło i poluzowało, albo poprostu nie dokręciliśmy tego z kumplem przy wymianie. Teraz jest OK !
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez piachu » 5 maja 2011, 10:21

Podłącze się pod temat :D jakiej firmy przegub polecacie ? bo u mnie przegub stuka przy ruszaniu w lewo. Widzę na allegro po 60zł i po 160zł. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2011, 18:15
Posty: 50
Skąd: Lubin
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez masterX » 20 wrz 2012, 21:49

Witam.

W mojej Madzi pojawił się problem. Puka na nierównościach i chyba (tak przypuszczam) najczęściej gry koło spada w dziurę. Odkręciłem koło i zacząłem imitować nierówności. Głośne uderzenie jest podczas, gdy uniosę koło (trzymając za tylny bęben) i gwałtownie opuszczę w dół. Na amortyzatorze jest lekki wyciek. Łączniki i inne elementy wyglądają w porządku. Jechać na jakąś stacje czy to oznaki konkretnego elementu?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez D4NI3L » 24 wrz 2012, 20:44

jedz na trzepak i niech zlooka gościu za 20zł powinień sprawdzić ci całą zawiechę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez m1a1 » 24 wrz 2012, 20:52

Najlepszym wyjściem jest podjechanie na stację diagnostyczną, na wytrząsarce wyjdzie co to hałasuje. Jeśli to głuchy dźwięk to prawdopodobnie któraś tuleja metalowo-gumowa, jeśli z kolei metaliczny to bardzo możliwe że to problem z amortyzatorem lub jego górnym mocowaniem (np nie dokręcone). Łączniki stabilizatora potrafią wyglądać ślicznie i jednocześnie mieć luzy które też będą się tłuc, także warto je energicznie odginać na wszystkie strony. Polecam mimo wszystko diagnostę – koszt niewielki a można wykryć jeszcze inne ewentualne problemy.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez deja » 25 wrz 2012, 12:44

Największym prawdopodobnym elementem może być (tak jak wspomniałeś o wycieku) amortyzator. Jak go wymienisz to zobaczysz czy jeszcze słuchać, jeżeli będzie słychać dalej to polecam właśnie stację. Wymienić i tak musisz i tak. Lepiej zawczasu (chociaż ten cieknący), żeby na trasie nic się nie narodziło. :)
deja
 

Postprzez m1a1 » 26 wrz 2012, 03:36

Ja kupiłem mx-a z lewym tylnym amortyzatorem absolutnie pozbawionym oleju, luz na goleni, przy szarpaniu kołem na boki, powodował odchylanie się koła na 1 cm w każdą stronę hahaha . Zatem oznaki wycieków niestety zmuszają do wymiany, nie warto czekać bo amorki odpowiadają za bezpieczeństwo jazdy. I najlepiej wymieniać parami oczywiście... Mimo wszystko polecam wygibasy na stacji, jak coś wymaga wymiany to lepiej niech się rozleci w trakcie badania a nie jazdy <ok>
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez asterf » 2 paź 2012, 07:26

Ja bym się podłączył do ostatniego pytania, może temat odżyje;p

Jakie firmy od przegubów? Takie żeby wytrzymały ostrzejszą jazdę w zakrętach przez dłużysz czas. Dobry stosunek jakość/cena. Czy koniecznie trzeba dużo więcej zabulić, czy jakieś tańsze sprawdzą się porównywalnie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez ziomalb1 » 1 sty 2013, 19:26

Witam kolegów pytanie do Was mam stuki z tyłu i z przodu mojej Mazdy Premacy chcę kupić potrzebne części aby wymienić tylko nie bardzo wiem co Kupić wąchacze tuleje gumy stabilizatora proszę Was może ktoś wymieniał te części aby podał ile i co trzeba kupić pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 cze 2011, 19:58
Posty: 16
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda Premacy 1.8 16V 101 KM 2000r

Postprzez Kt65c453 » 1 sty 2013, 22:55

widzę że ostro się nie znasz, zacznij od stacji diagnostycznej oni ci za parę zł powiedzą albo zawieź do mechanika
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez Rafał_ » 2 sty 2013, 00:07

ziomalb1 napisał(a):Witam kolegów pytanie do Was mam stuki z tyłu i z przodu mojej Mazdy Premacy chcę kupić potrzebne części aby wymienić tylko nie bardzo wiem co Kupić wąchacze tuleje gumy stabilizatora proszę Was może ktoś wymieniał te części aby podał ile i co trzeba kupić pozdrawiam :)


Ten dział dotyczy modelu EC. Czyli Mazdy mx-3 :) .
Poszukaj lub załóż temat w dziale dotyczącym Premacy:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=121.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323